רגע האופנה הפרטי שלי

צלם: בן לם
צלם: בן לם

עורכת מגזין BelleMode, מאיה פולק, בוחרת את רגע האופנה המשמעותי שלה, ומצדיעה לדוגמן לשעבר יורם פולק – שהוא במקרה גם אבא שלה

88 שיתופים | 132 צפיות

רגע האופנה המשמעותי הפרטי שלי הוא ערימת תמונות דוגמנות של אבא שלי, יורם פולק, שעבד כדוגמן צילום ומסלול. מאז שהתמונות הללו צולמו עברו 45 שנה והן עדיין ישרות פלס כי הוא יודע לשמור על דברים. כילדה ידעתי באיזו מגרה הן נמצאות ונהגתי לשלוף אותן מידי פעם ולהתפעל איך אבא שלי יפה כמו סטיב אוסטין.

הימים (של הצילומים) היו ימי טרום מלחמת ששת הימים. אחות של חבר של אבא שלי שעבדה בתחום הציעה לו ולחבר להשתלב בדוגמנות מסלול וצילום. באותה תקופה, אבא שלי חזר משהות של מספר חודשים בלונדון ובאמתחתו בגדים מהממים לגבר.

מגזין "את" צילם אז הפקת אופנה עם סוסים וערמות חציר, ואבא שלי כיכב שם עם האאוטפיטים שלו מלונדון. מאז הוא הופיע בשבועות אופנה ובתצוגות, הצטלם לקטלוגים של מכון הייצוא הישראלי, כיכב בפרסומות לסיגריות ולסכיני גילוח והצטלם בסטודיו להפקות לצד הדוגמניות הכי גדולות של התקופה: הלית קטמור, זהבה שילון (אשתו של יגאל) ולאה שוורץ.

* עוד ב-BelleMode: המדריך המלא לניקוי הפנים>>

* עוד ב-BelleMode: האם זארה מעסיקה עובדים בתנאי עבדות?

* עוד ב-BelleMode: איך עושים תסרוקת גולגול מרושל (כולל סרטון)>>

האבא דיגמן, הבת עורכת מגזין אופנה

לפני מספר שבועות הלכתי עם מיכל רפופורט שלנו לבקר את הצלם הוותיק בן לם בביתו שברמת השרון. הוא סיפר לנו איך התחיל צילום האופנה בארץ ואיך כולם עשו הכל: סטיילינג, הדוגמניות התאפרו בעצמם וכשהיה צורך בניצבים כל אחד הביא את המשפחה וגם את הכלב ואת העז.

כששאלתי את בן לם אם הוא זוכר את אבא שלי, הוא זכר. הוא אפילו הציע שנשלח לו את התמונות האלה עם הסוס והוא ידייק אותן 45 שנה אחרי שצולמו. בסטודיו המשוכלל שיש לו כיום הוא הצליח להוציא החוצה את הצבעים הבוהקים של האאוטיפיטים של אז. התוצאה לפניכם. תוך כדי, הוא נזכר ביום הצילומים הזה שבו הוא הסיע את אבא שלי להפקה ושבדרך הם גם אספו ילדה קטנה, בת דודתי לימור, שהצטלמה באותו חודש להפקת ילדים במגזין.


מימין: יורם פולק מדגמן חולצה, משמאל: יורם פולק מככב בהפקת אופנה ב"את". צילומים: בן לם, סריקה מתוך מגזין "את"

אז לא, אנחנו לא משפחה של דוגמנים. אבא שלי שומר את התמונות הללו בצנעה והיה לי קשה מאוד לשכנע אותו לתת להן לראות אור שוב. אבל נראה לי שגם הוא הבין שזה סוג של סגירת מעגל: האבא דיגמן, הבת עורכת מגזין אופנה בעלת חיבה עזה (במיוחד) לנוסטלגיה.
אבא, תדע שלמרות השנים שעברו אתה עדיין יפה. שרון ודולי, אחיותי היקרות, בגלל שבטוח תתרגשו עד בכי כשתראו את התמונות שוב, לכו רגע לחדר. גם אתן כיום אימהות וגם לכן יש ילדים שמסתכלים עליכן.

שלכם,

מאיה פולק, עורכת ראשית. ליצירת קשר בדוא"ל>>

* עכשיו ב-ZOOG: כל הטעויות שגברים עושים במיטה>>

* עכשיו ב-ZOOG: איך לא לעצבן נשים? מדריך מיוחד>>