רגעי הנעליים הגדולים של סקס והעיר הגדולה

צלם: אימג'בנק, מראות אימג'
צלם: אימג'בנק, מראות אימג'

"סקס והעיר הגדולה" חוגגת 15 שנה לשידור הפרק הראשון, וזה תירוץ מצוין להיזכר בחמישה רגעים שבהם הכוכבות האמיתיות של הסדרה היו בכלל הנעליים

88 שיתופים | 132 צפיות

הכל כבר נאמר על האהבה האינסופית של קארי בראדשו, גיבורת "סקס והעיר הגדולה", לנעליים בכלל, ולנעלי עקב יקרות של מעצבי על בפרט. במהלך שש עונות טלוויזיוניות ושני סרטי קולנוע בראדשו ניסחה מחדש, לטוב ולרע, את מערכת היחסים בין אישה לנעליה. בימים אלה חוגגת הסידרה 15 שנה לשידור הפרק הראשון ו-10 שנים לשידור הפרק האחרון, ואין דרך טובה יותר לחגוג את אהבתנו לנעליים מאשר להיזכר בכמה רגעים בלתי נשכחים בסדרה.

הנעליים כתחליף לאהבה ולמשפחה

בראדשו היא הראשונה להודות שמדובר בהתמכרות וכמו בכל התמכרות, לפעמים היא משלמת על כך מחיר (מעבר ל-500 דולר שהנעליים עולות). בעונות הראשונות אנחנו תוהים איך למי שעובדת ככותבת טור שבועי בעיתון יש תקציב לקנות נעליים במחיר כזה. כשטוריה יוצאים בספרים, ככל שהעונות מתקדמות, סוף סוף התמלוגים מאפשרים לה קצת חמצן.

בפרק 16 של עונה 4, כשהיא מגלה עד כמה מצבה הכלכלי בעייתי, היא מוצאת כיצד להתייחס בצורה קומית לכל סיטואציה, קשה ככל שתהיה: "בזבזתי 40 אלף דולר על נעליים ואין לי איפה לגור? אני אהיה האישה הזקנה שגרה בנעליה, באופן מילולי", היא מכריזה באזני חברותיה, סמנתה, שרלוט ומירנדה.

לפעמים אובססיית הנעליים של בראדשו מלווה בתחושה קצת עצובה שהנעליים הן עבורה תחליף לדברים אחרים שהיא משתוקקת להם, כמו אהבה ומשפחה. גם לזה היא כמובן מודעת, כפי שהיא מבהירה בפרק 9 של העונה האחרונה, כשהיא אומרת "זה קשה ללכת בנעליה של רווקה – בגלל זה לפעמים את צריכה נעליים מאוד מיוחדות". אבל מוכרחים להודות שלפעמים קניית הנעליים שלה היא פשוט בכיף ותו לא, וכמו שהיא עצמה מרבה להזכיר – לכייף זאת זכותה הבסיסית של כל בחורה.

למרות שרוב צופות הסדרה בחיים לא היו יכולות להרשות לעצמן לצעוד בנעלי המעצבים של קארי בראדשו, הכמיהה האינסופית שלה לנעליים היא ללא ספק תכונת אופי שרוב הצופות יכולות בקלות להזדהות איתה. מה גם שבראדשו נותנת לך לגיטימציה לקנות כמה נעליים שבא לך, שזה בונוס נחמד. קבלו 5 רגעי נעליים חשובים מראשית הסדרה, עד היום.

* עוד ב-BelleMode: איך הולכים על עקבים? הקליקי למדריך מיוחד – כולל סרטון!

1. אל תיגע לי במנולו

מעצב הנעליים האהוב על קארי בראדשו הוא כמובן מעצב הנעליים הספרדי מנולו בלניק, האיש שאמר את המשפט האלמותי "נעליים הן הדרך המהירה ביותר בשביל אישה לעבור מטאמורפוזה מידית". מדונה אמרה פעם ש"נעליים של מנולו בלניק זה יותר טוב מסקס", ואפילו השודד, שכיוון אקדח לכיוונה של בראדשו בפרק 17 של העונה השלישית של "סקס והעיר הגדולה", ידע לזהות את הנעליים שלרגליה. אחרי שכבר לקח לה את התיק והתכשיטים, דרש הגנב את המנולו בלניק שלה – וקרא להן בשמן- מה ששבר את קארי יותר מכל. אחרי שנעליה נגנבו רצה קארי היחפה ברחוב חסרת אונים ונראתה כל כך קטנה וחלושה ללא העקבים שלה. אחרי הכל, קארי ללא מנולו בלניק זה כמו שמשון הגיבור ללא שיער.

2. נעליים ככוח נשי

בעונה 5 קארי מגלה שלבחור את הלבוש המתאים לצילום לכריכת הספר שמאגד את טוריה זה לא פשוט, בייחוד כשההוצאה רוצה לצלם אותה בעירום. בסוף הפרק קארי סוף סוף מקבלת את מבוקשה ומצטלמת לעטיפת הספר בז'קט שחור כשהלפטופ הנצחי שלה בידה, וזוג נעלי בלרינה ורודות וגבוהות של שאנל על רגליה. במקרה הזה, הנעליים של קארי הן סמל לעצמאות וכוח נשי, והניגוד בין נעלי הבלרינה הענוגות לז'קט השחור וללפטופ המקצועי הוא זה שהעניק לאימג' הזה את כוחו.

3. זכותה של אישה לנעליים

בפרק 9 של עונה 6 מגלה קארי, למרבה הזוועה, שנעלי העקב הכסופות שלה, מדגם ד'אורסה של מנולו בלניק, נעלמו במהלך מסיבת "בייבי שאוור", שבה נתבקשו האורחים להוריד את נעליהם בכניסה. על זה קארי כמובן לא יכלה לשתוק, והדרישה שלה לקבל פיצוי על הנעליים שנעלמו הופכת לכתב הגנה על אורח החיים שלה כרווקה ניו-יורקית גאה.

* עוד ב-BelleMode: חמש טעויות שאנו עושים כשאנחנו קונים נעליים>>

* עוד ב-BelleMode: חמישה מוצרי טיפוח ואיפור חובה לנשים בנות 40+

4. מיחזור נעליים

נדיר שקארי בראדשו נועלת את אותן נעליים פעמיים, אך דווקא בסרט הראשון בסדרת סרטי "סקס והעיר הגדולה" הושם דגש מיוחד על זוג סנדלי גלדיאטור שחורות של כריסטיאן דיור על ידי כך שקארי נעלה אותן כמה פעמים במהלך הסרט, גם ביום וגם בערב, ועם שמלה שונה בכל פעם. בידיעה שכל מעריצה של הסדרה מיד תחשוק בסנדלי הגלדיאטור של דיור, שעלו לא פחות מ-770 דולר, מלך החיקויים סטיב מאדן מיד הוציא גירסה זולה יותר, שעלתה רק 109 דולר. החיקוי, אגב, הגיע לחנויות עוד לפני המקור.

5. נעליים ממש אוצר

זה באמת בלתי אפשרי להחליט איזה זוג נעליים של קארי בראדשו הוא היפה, המיוחד והזכור ביותר. אבל מתחרה ממש רציני על התואר הוא ללא ספק זוג נעלי העקב הכחולות של מנולו בלניק שביג הציע לה נישואים בעזרתן בסרט הקולנוע הראשון של "סקס והעיר הגדולה". מדובר בנעליים אלגנטיות ויפהפיות עשויות סטן בצבע כחול-טווס, עם עקב באורך 10 ס"מ, כל נעל מקושטת באבזם מרובע המשובץ באבני חן. אחת הקלישאות הידועות בנוגע לנעליים היא ש"סינדרלה היא ההוכחה שזוג נעליים יכול לשנות לך את החיים".

* עכשיו בדרך האוכל: מתכון נפלא לפוקצ'ה אישית>>

* עכשיו בדרך האוכל: מתכון לעוגיות אגוזים טחונים>>

* עכשיו בדרך האוכל: מתכון לעוגיות שיבולת שועל>>