להיות בת 18 בישראל

"אני מפחדת להרגיש בודדה, אני מקווה למצוא אהבה"

קרן אור קדוש | צילום: רותם לבל
קרן אור קדוש | צילום: רותם לבל

קרן אור קדוש מצפת עדיין לא התנשקה, חושבת שצריך לעשות סקס רק כשיש אמון ומוציאה יותר כסף על ספרים מאשר על בגדים

88 שיתופים | 132 צפיות

קרן אור קדוש היא בת יחידה למשפחה חילונית שמכבדת את המסורת. היא תלמידת תיכון, הרשומה למגמות אומנות ופיזיקה. קרן אור חברה בשתי תנועות נוער – תנועת מדריכי של"ח צעירים ותנועת יוניסטרים ליזמים צעירים, במסגרתה פיתחה רחפן לעזרה ראשונה שנועד לעזור לצרכים ספציפיים כמו העברת אינסולין לחולי סכרת. היא אוהבת לגור בצפון אבל מתבאסת שהמיונים לצבא נעשים במרכז.

סדר יום

"אני קמה ברבע לשבע בבוקר, יוצאת לבית הספר ונשארת שם עד ארבע אחר הצוהריים כי אני עובדת על פרויקט הגמר שלי באומנות. אחרי זה אני חוזרת הביתה, אוכלת צוהריים, לפעמים הולכת לחברה או יושבת ללמוד לאיזו בגרות, ארוחת ערב, קוראת קצת ולישון".

אג'נדה

"היה לי קשה להחליט למי להצביע, בעיקר כי לא מצאתי מפלגה שמנסה לשכנע אותי להצביע לה. נדמה שכל המפלגות היו עסוקות בלרדת על מפלגות אחרות. בסוף הצבעתי לימין החדש, כי הם נראו לי הכי מתונים".

צבא

"ככל הנראה אתגייס לחיל מודיעין, אני עכשיו במיונים. לפני כן אני מתכננת לעשות שנת שירות דרך הסוכנות היהודית. אני נוסעת ללונג איילנד בניו יורק, זו הולכת להיות שנה של הרבה מאוד התנדבות בקהילה היהודית. אביא מהישראליות שלי אליהם, בניסיון לחבר אותם עם ישראל כמה שיותר – במיוחד בזמנים כאלה שהקשר לא הכי חזק. מעניין אותי לחוות יהדות שונה ממה שאנחנו חווים בישראל, אולי למצוא זרם אחר שאני יותר מתחברת אליו".

הדבר שהכי דחוף לתקן בעולם

"דעות קדומות. אני חושבת שתמיד יש סטיגמות, בטח כשפוגשים מישהו חדש. אבל אם נבוא נקי לכל בן אדם באשר הוא, זה יכול לפתור הרבה מאוד דברים בעולם".

רשתות חברתיות

"אני נמצאת בעיקר באינסטגרם, אבל גם בפינטרסט, ביוטיוב ובסנפצ'ט. סך הכול אני נמצאת ברשתות שלוש וחצי שעות ביום. אני בעיקר קוראת פוסטים של אחרים ועוקבת אחרי דברים שקורים ביומיום. לא יצא לי להיתקל בבריונות ברשת או בכלל. אני לומדת בבית ספר קטן, ואני שמחה להגיד שאצלנו לא עושים דברים כאלה".

פמיניזם

"אני עדיין מעכלת את כל רעיון Me Too. יש לזה השפעה טובה, אבל זה קצת התרחק מהמקור וקצת מפספס את הפואנטה לפעמים. למשל, כשג'ניפר לורנס לובשת שמלה חושפנית ואומרים שזה לא פמיניסטי".

הנשיקה הראשונה

"עוד לא התנשקתי".

הגיל שאפשר להתחיל

"אני חושבת שצריך להגיע לגיל שבו את מודעת למשמעות של העניין הזה, לדעתי זה בסביבות גיל 17, אבל יותר חשוב שזה ירגיש נכון מבחינת ביטחון, אינטימיות ואמון בבן אדם שמולך – וזה כבר לא קשור לגיל פיזי".

"אני מפחדת להרגיש בודדה. כשאגדל אני מקווה להתפרנס ממה שאני אוהבת. ולמצוא אהבה כמובן", קרן אור קדוש | צילום: רותם לבל
"אני מפחדת להרגיש בודדה. כשאגדל אני מקווה להתפרנס ממה שאני אוהבת. ולמצוא אהבה כמובן", קרן אור קדוש | צילום: רותם לבל

בכיתי בפעם האחרונה

"כשהייתי בסמינר של הסוכנות היהודית בהר הרצל. לקראת הסוף הגענו לאנדרטה לניצולי שואה שעלו לארץ, נלחמו ונהרגו והיו הנצר האחרון למשפחה שלהם ואין מי שימשיך אותם. ואז סיפרו לנו על קבוצה של אמריקאים שאימצו את שמות המשפחה שלהם, כדי שהמורשת שלהם לא תיעלם. זה מאוד ריגש אותי".

שיקרתי בפעם האחרונה

"כשהלכתי למסיבת יום הולדת של חברה טובה. אימא שלי פחות אוהבת שאני שותה בחוץ, אז אמרתי שלא אשתה אבל כן שתיתי – כמה בירות, וודקה עם ספרייט. לא נהגתי, כמובן".

שופינג

"אני מוציאה 100 שקל בחודש על בגדים. אני אוהבת את H&M, רנואר וברשקה. כשאני מצליחה לחסוך אני קונה ג'ינס של ליווי'ס. אני מוציאה 250 שקל בחודש על ספרים. אני אוהבת לקרוא ספרים רומנטיים כמו של ג'וג'ו מויס וג'ון גרין וספרי פנטזיה. עכשיו אני קוראת את הטרילוגיה של קריסטן קאשור".

באוזניות

"התקווה 6".

כשאהיה גדולה

"אני רוצה להיות סופרת".

שריטות וחלומות

"יש לי פחד מלהישאר לבד, כלומר להרגיש לבד. זה לא משהו שארצה לחוות. אני מקווה שכשאגדל אעשה את מה שאני אוהבת ואוכל להתפרנס מזה כמו שצריך, להצליח, ולמצוא אהבה כמובן".