קרם לילה: טוב או רע?

היפיפיה הנרדמת ע"פ האחים גרים | צילום: GettyImages
היפיפיה הנרדמת ע"פ האחים גרים | צילום: GettyImages

יש הטוענים שקרם לילה עוזר לעור הפנים להתאושש מהיום, ואילו אחרים סבורים שהוא רק מפריע. שני מוצרים חדשים ללילה מציתים מחדש את הוויכוח הישן

88 שיתופים | 132 צפיות

 

דברים מופלאים באמת עוברים על עור הפנים במהלך הלילה. בעוד שבמהלך היום העור מפעיל חסימות נגד כל מה שעלול להזיק לו, בלילה הוא הופך למכון יופי שלם ועובר תהליכים שעוזרים לנו להיראות טוב יותר. התאים מתחלקים מחדש ומופרשים הורמונים בעלי אפקט אנטי אייג'ינג ויכולת לתקן את נזקי השמש. "בשעות השינה הראשונות העור הופך לחדיר יותר ולכן בלילה כדאי להשתמש במוצרים המכילים מרכיבים פעילים, המזרזים תהליכים כמו החדרת לחות והחלקת קמטים", מסבירה איריס אגיב, מנהלת ההדרכה של לנקום. קרם הלילה החדש שהשיקה החברה לאחרונה, מבקש לנצל את אותן שעות זהב כדי להשפיע על תיקון האפידרמיס (שכבת התאים העליונה של העור). הוא מכיל מולקולות המסייעות בתיקון העור וכדוריות שמן המזינות אותו, ולכן גם מתאים לנשים בתחילת מסען בעולם האנטי אייג'ינג (25 ומעלה).

אבל לא כולם שותפים לרעיונות האלה. במותג הגרמני האנתרופוסופי ד"ר האושקה מחזיקים בגישה שונה בתכלית. "המסקנה הטיפולית של ד"ר האושקה היא שאם יום ולילה הם שונים, גם אופן הטיפול לא יכול להיות זהה", אומרת אורלי רפאלי פנקס, מדריכה ראשית בארץ מטעם החברה. בד"ר האושקה משיקים לראשונה מוצר חדש הייעודי ללילה – סרום הגורם לעור להתנקות ולהתחדש. בניגוד לכל קרם לילה אחר המזין את העור וגורם לו לעשות את מה שהוא עושה במהלך היום (לקלוט חומרים ולפרק אותם), הסרום עושה רק פעולות שהעור עושה באופן טבעי בלילה – מחדש את עצמו. בניגוד לקרם לילה הסרום מבוסס על מים ולא על שמן, ולכן מסייע לעור לנשום בחופשיות.

"זה כמו לשתות כוס תה בחצות במקום לאכול ארוחה כבדה", מסבירה רפאלי פנקס ומוסיפה כי ״השמן הנמצא בקרמים המיועדים ללילה דורש מהעור להיות פעיל, לקלוט ולפרק אותו, מה שנוגד את הרעיון שבמהלך היום העור קולט רשמים מן החוץ ומעבד אותם ואילו בלילה הוא מחדש את עצמו״. לפי הפילוסופיה של החברה, אם שומרים את העור נקי בלילה ולא מעמיסים עליו באופן שמפריע לו להתחדש, הוא שומר בעצמו בהצלחה על איזון. לכן גם לא קיים בד"ר האושקה קרם לילה.

הסרום מתאים לכל סוגי העור, מבוסס על פריחת התפוח ובניגוד לתפיסה המקובלת, שלפיה סרום נועד להימרח לפני הקרם, כאן, כאמור, הוא עומד בפני עצמו.

ויז'יונר לילה, לנקום, 510 ש״ח (50 מ״ל), ברשתות הפארם

ויז'יונר לילה, לנקום, 510 ש"ח (50 מ"ל), ברשתות הפארם | צילום: יח"צ
ויז'יונר לילה, לנקום, 510 ש"ח (50 מ"ל), ברשתות הפארם | צילום: יח"צ

סרום לילה, ד״ר האושקה, 250 ש״ח (25 מ״ל), בבתי מרקחת ובבתי טבע

סרום לילה, ד"ר האושקה, 250 ש"ח ל-25 מ"ל, בבתי מרקחת ובבתי טבע | צילום: יח"צ
סרום לילה, ד"ר האושקה, 250 ש"ח ל-25 מ"ל, בבתי מרקחת ובבתי טבע | צילום: יח"צ