קרם דה לה קרם

איפור במרקם קרמי. צילום: ingimage
איפור במרקם קרמי. צילום: ingimage

חג הסופגניות והמילויים המפתים גרם לנו לתהות על מוצרי איפור במרקם קרם; מה טוב בהם כל-כך ומדוע מומלץ להשתמש בהם (ולא רק בחנוכה)?

88 שיתופים | 132 צפיות

הסופגנייה העסיסית, הענוגה והמטוגנת, כשמה כן היא: ספוגת שמן. קצת קשה לשכוח שעל כל ביס תאוותני את "משלמת" 75 קלוריות בממוצע. אך זכרי גם ששמן טוב לבריאות, וכמו באופנה – הכל שאלה של מינון (אז לאט עם הביסים. אכלי בתבונה).

מרקמים וטקסטורות

חג הטיגון הממלכתי גרם לנו לתהות הפעם על ארסנל המילויים הבלתי-נדלה של הסופגניות, שמוסיף לגדול מדי שנה; בציפוי שוקולד או ריבת חלב, עם מילוי קצפת, קרם פטיסייר או שקדים; סופגנייה מטוגנת בשמן, אפויה בתנור או בכלל עשויה מקמח מלא…

איך באים לידי ביטוי המרקמים השונים במוצרי האיפור?
שוק הקוסמטיקה מציע יותר ויותר מוצרי איפור על בסיס קרם, אשר מחליפים בהדרגה את האבקות היבשות. רוב המאפרים המקצועיים מעדיפים להשתמש בצלליות וסמקים על בסיס קרמי (עם עדיפות למינרלי). אחרי המייק אפ הנוזלי שהתקבל באהבה על-ידי רוב הנשים, נראה כי גם הצלליות הקרמיות הופכות להיות חביבות עליהן, ובעיקר הודות לעמידות שלהן.

איפור עם לחות

המוצרים הקרמיים הם נוחים יותר לשימוש, עמידים לאורך זמן (יותר מהמרקמים היבשים) ובעיקר יוצרים תוצאה עשירת פיגמנטים ומדויקת. היתרון הגדול הוא שאין צורך להניח מייק אפ על העפעפיים (כמו שעושים לפני פעולת האיפור בצללית האבקה והאבן).

בונוס: רוב מוצרי האיפור על בסיס קרמי מעניקים לחות לעור; אידיאלי לשימוש עבור בעלות עור יבש. המוצרים מתאימים לשימוש לכל סוגי העור ומבוססים על שמנים מינראלים וסיליקון נדיף.

צלליות, איילינר וסמקים במרקם קרמי
צלליות, איילינר וסמקים במרקם קרמי

מימין לשמאל ובכיוון השעון: סומק קרם dream touch של מייבלין ניו-יורק (102 ש"ח), עפרונות ברונזר בקרם של שיק (28 ש"ח), אייליינר קרם של סאנשיין (120 ש"ח), צללית קרם של סופט טאץ' (122 ש"ח), צללית קולור טאטו של מייבלין ניו יורק (75 ש"ח), צללית קרם של שיסיידו (225 ש"ח), צללית קרם של קליניק (170 ש"ח), צללית קרם של ברוז'ואה (111 ש"ח), צללית בקרם של אסתי לאודר (170 ש"ח), צללית קרם בשפופרת של OFRA (מחיר 126 ש"ח), סומק קרם של קלרינס (180 ש"ח), סומק במרקם קרם של איב סאן לורן (220 ש"ח), צללית קרם איל מקיאג' (148 ש"ח) וסומק במרקם קרם של בובי בראון (160 ש"ח). צילומים: מוטי פישביין, דיוויד מוריס, לירון ליבה ויח"צ

מראה בוהק ומהפנט

"צלליות הקרם מכילות פיגמנט מרוכז ובשל כך יוצרות מראה מטאלי בוהק ומפתה", מסביר ירין שחף, מורה ומנהל בית ספר לאיפור מקצועי. "השימוש בהן מאפשר משיכה קלה וחלקה, הן אינן מצטברות בקמטי העפעף ויוצרות שכבה דקה ובלתי מורגשת."
"בצילומי אופנה עברנו להשתמש רק בצלליות קרם מאחר ויש בכוחן ליצור מראה טבעי יותר, פחות "מתוכנן ומוקפד". צלליות הקרם מעניקות לעפעפיים כיסוי אחיד ללא קימטוטים, הן עמידות במים ומאפשרות שליטה מוחלטת על התוצאה הסופית."

טיפ: מומלץ למרוח את הצלליות הקרמיות בעזרת מברשת ספוג או פשוט עם קצות האצבעות.

טיפ איפור: הצלליות הקרמיות יכולות לשמש בקלות כבסיס לצללית אבקה (זוהרת למשל).

שפתונים במרקם קרמי
שפתונים במרקם קרמי

מימין לשמאל ובכיוון השעון: טריפל שפתון קרמי של בועז שטיין (100 ש"ח), שפתון קרמי של לוריאל פריזמסדרת פיור רד (97 ש"ח), קיט שפתונים של ANNA SUI באתר ASOS (מחיר 184 ש"ח), גלוס קרמי של רוית אסף (77 ש"ח) ושפתון קרמי של Studio makeup בלעדית באפריל (מחיר 65 ש"ח). צילומים: אילן אמויאל, מוטי פישביין ויח"צ

הנה מראות איפור על טהרת מוצרי איפור קרמיים

מראה איפור עם צלליות קרם של המותג B Cosmic (יוסי ביטון). צילום: יח"צ
מראה איפור עם צלליות קרם של המותג B Cosmic (יוסי ביטון). צילום: יח"צ
איפור קרמי של לוריאל פריז. צילום: עידו לביא
איפור קרמי של לוריאל פריז. צילום: עידו לביא
איפור במרקם קרמי של שיסיידו. צילום: יח"צ
איפור במרקם קרמי של שיסיידו. צילום: יח"צ

 הצעת איפור של ירין שחף: גווני השלהבת

אם מתחשק לך להפתיע עם מראה איפור מיוחד באחד מערבי החג (בכל זאת, יש לך שמונה ימים מלאים), העדיפי את צבעי השלהבות – כתומים וצהובים, שיעניקו מראה חמים לעור. וותרו על צלליות האבקה היבשות לטובת צלליות במרקם קרם בוהקות ועתירות לחות. לנועזות יותר – הוסיפו קצת פאייטים/נצנצים לצדי העין. בכל זאת, חנוכה היום.

טיפ: בין אם גם חשקה נפשך באיפור שפתיים אדום נועז בגוון ריבה או שמא תעדיפי צלליות עיניים בגווני שלהבת הנר – זכרי כי איזון היא מילת המפתח: כשמראה העיניים דומיננטי יש לשמור על מראה שפתיים רגוע ושקט, וכמובן גם להפך.


איפור חגיגי בצלליות קרם, כמו של סופגנייה. איפור: אלה אברמוב לירין שחף (צילומים: אבי משולם). צלליות קרמיות שומרות על רמת הלחות באזור הכי עדין והכי "קמיט" בעין


חנוכה או פורים היום? איפור מקצועי בגווני שלהבת הנר פלוס ריסים מלאכותיים

 

חג שמח!