קפסולת זמן סקוטית

טירת סטירלינג. קפסולת זמן מיוחדת. צילום: shutterstock
טירת סטירלינג. קפסולת זמן מיוחדת. צילום: shutterstock

טירת סטירלינג שבמרכז סקוטלנד משמרת היסטוריה ארוכת שנים והביקור בה מרתק, לא ארוך ומתאים גם לילדים. הצעה לטיול מהאגדות

88 שיתופים | 132 צפיות

מעל מצוק גבוה, המשקיף על יער עבות, נוגעת בעננים וניצבת מאות שנים טירה רבת הוד… מילים אלה, שכמו פותחות אגדת עמים, מתארות נאמנה את טירת סטירלינג המלכותית (Stirling Castle, שעות פתיחה: 17:00-9:30), שצופה מגבוה (מאוד!) על המתרחש סביבה. בחודש מרס הטמפרטורות נעימות ועונת התיירות מתחילה.

כמו אביר בשירות המלך

כמדי שנה יצאנו אני ובני משפחתי – אמי, אבי ואחיותיי עופרי (19) וניר (12) – לביקור המשפחתי השנתי שלנו בסקוטלנד היפה והציורית, והפעם תכננו לבקר במקום חדש. הדרמנו בכבישים המפותלים מכפר הדייגים הצפוני קאירנבלג (Cairnbulg) אל העיר סטירלינג (Stirling). בדרכנו, על רקע נופים קסומים של אגמים תכולים ושל שדות ירוקים מנוקדים בכבשים, דמיינו אחיותיי הצעירות את הטירה שבה נבקר ודמויות מהאגדות שאולי נזכה לפגוש. לאחר זמן מה אמרה אימא: "הסתכלו שמאלה!". הסבנו את מבטנו ולעינינו התגלה מחזה שבדרך כלל רואים רק בשומרי המסך שבמחשב או בציורים שבמוזיאון – על ההר שמשמאלנו ניצבה בגאון הטירה האיתנה, ולמרגלותיה נפרש הקינגס נוט (King's Knot), גן בן המאה ה-16.

בשביל המוביל אל הטירה נופפנו אל פסלו של המלך רוברט דה ברוס (Robert the Bruce), הנחשב לאחד מגיבורי העצמאות הגדולים של סקוטלנד, ונכנסנו לחצר הפנימית של הטירה המלכותית. רכשנו כרטיסי כניסה, קיבלנו מפה מסקרנת וטיפסנו במעלה המדרגות אל לב הטירה. בין חרכי ירי לחדרי מלכות מרשימים פגשנו בדמויות מהעבר, הצטלמנו עם גבירות ואבירים ונהנינו במוזיאון אינטראקטיבי, שמציג את עשרות הידיים שהחליפה הטירה משנת 1100 ועד שנת 1964 ובעיקר מספר את סיפורו של המקום שעמד לשירות המלוכה ולשימוש צבאי.

בין חרכי ירי לחדרי מלכות מרשימים פגשנו בדמויות מהעבר. צילום: shutterstock
בין חרכי ירי לחדרי מלכות מרשימים פגשנו בדמויות מהעבר. צילום: shutterstock

הטירה, שמוקפת נוף הרים מרהיב, ממוקמת בעיר סטירלינג (שבין אדינבורו לגלאזגו). העיר הייתה משכן ההנהגה הסקוטית לאורך שנים וכיום היא מרכז תעשייתי ותיירותי מוביל עם בתים חדשים וצריחים עתיקים. בסיור גיליתי שטירת סטירלינג היא קפסולת זמן מיוחדת, שמשמרת היסטוריה ארוכת שנים וגורמת אפילו למבקר האדיש להרגיש כאביר בשירות המלכה או המלך. הטירה טומנת בחובה מוצגים ארכיאולוגיים, אבנים שלוחשות סיפורים ועדויות מרתקות מהעבר ומההווה של הצבא הסקוטי. לאחר הסיור, מומלץ לנסוע לבקר בלוך לומונד (Loch Lomond), שקטף את תואר האגם הגדול ביותר בסקוטלנד. האגם נמצא במרחק שעת נסיעה מהטירה, וסובבים אותו שבילי אופניים, מסלולי הליכה ובקתות מידע למטיילים.

מאורי הירש – קריינית וסטודנטית למשפטים ולממשל

טיפ לדרך

המסלול בטירה נגיש מאוד לבעלי מוגבלויות ולנעזרים בכיסאות גלגלים, ואנשי הצוות מלאים בנכונות לסייע לכל אחד להגיע לכל פינה.

להזמנת לינה בסקוטלנד

bookFlight_0001_kaftor-04