קפיצה קטנה לחו"ל

נוף ירוק ואינספור אטרקציות. קבלו הצעה לטיול משפחות נעים באזור עמק הירדן שמדרום לכינרת

88 שיתופים | 132 צפיות

התחנה הראשונה שלנו הייתה באתר נהריים שליד המושבה הגדולה מנחמיה – המקום שבו נפגשים נהרות הירדן והירמוך. זהו אתר היסטורי בו הקים המהנדס פנחס רוטנברג את מפעל החשמל הראשון בארץ ישראל. מדריך הטיולים עופר לוין מאשדות יעקב מוציא מהאתר טיולים מודרכים קצרים שבהם הוא מסביר על ההיסטוריה של המקום, ולוקח את המטיילים לאי השלום – הנמצא כרגע בשטחה של ממלכת ירדן, כך שזהו מין "טיול קטן לחו"ל" (לא צריך דרכון, מספיקה תעודת זהות).

יש כאן תחנה ישנה של רכבת העמק, שרידים של מסילת הברזל מימי התורכים, מבנים מרשימים של מפעל החשמל והרבה מים וציפורים. אפשר גם לטייל ברגל בין הנחלים והסכרים ולבקר באתר ההנצחה שבמקום. הטיול קל ומתאים לכל גיל.

זה הזמן להעיז

מנהריים המשכנו למנחמיה שמהצד השני של כביש 90. נוסעים ישר בתוך המושבה עד צומת טי ומשם ימינה עד הסוף, ומגיעים לחוות עז-עיז שבקצה המושבה. החווה, כשמה כן היא: מגדלים בה עזים מזן אנגלו-נובי ומוכרים את תוצרתן הטרייה והמשובחת. בעלי החווה, בני משפחת וגנפלד, עברו לכאן מגוש דן בשנת 2006 כדי להגשים חלום של חקלאות בגליל.

תמצאו בחווה מסעדה קטנה ומזמינה שמשקיפה על נופי עמק הירדן (ביום יפה רואים את החרמון). המסעדה מציעה ארוחות קלות עם גבינות מעולות, לחם שנאפה במקום, יוגורט עזים, יין טוב, סלטים ועוד – מומלץ.

בהמשך אפשר לצאת לסיור קצר בדיר העזים – הילדים נהנו מאוד לשחק עם הגדיים וללטף את העזים והתיישים הענקיים. המקום מציע לילדים גם סדנה של כחצי שעה שבה הם מכינים מעדן מגבינת עזים וממתקים, וכן כדורי גבינה שאותם הם מצפים במגוון תבלינים או ממתקים. מניסיון – תענוג לילדים וגם להורים.


מבנה הסכר הענק. צילום: אריאל קרס

אתנחתא מתוקה

לסיום נסענו ל"מתוקאיה" שבקיבוץ בית זרע הסמוך. איה סגל, לשעבר מנהלת מחלקת היולדות באיכילוב, הקימה כאן חנות לעוגות ולקישוט עוגות. החנות, בצבעי פסטל רכים, מארחת סדנאות וחוגים לילדים וגם למבוגרים שעיקרן יצירה בבצק סוכר.

מתוקאיה הוא מקום מתוק ותוסס, שבו מפסלים הילדים וההורים מבצק הסוכר בעלי חיים, פרחים ומכל הבא ליד, בהדרכתה הסבלנית של איה. בזמן שהילדים נהנים מההפעלות המתוקות (הכל אכיל, כמובן), ההורים יכולים להתרווח על קפה טוב ועיתון, עם קצת כיבוד. אפשר כמובן גם להזמין במקום מבחר עוגות. כל המוצרים והסדנאות כשרים לפסח.

  • פארק נהריים – 04-6709143, 050-7980045
  • חוות עז-עיז – רינת וגנפלד, 057-7292996
  • מתוקאיה – 04-6775422, 052-8197190

מה חשוב לקחת כשנוסעים עם תינוקות?