"תשאלו את עצמכם למה אתם רואים בזה משהו פתייני"

הקמפיין של קסטרו | צילם: שי יחזקאל
הקמפיין של קסטרו | צילם: שי יחזקאל

בכניסה לחנויות של קסטרו קידס תוכלו לראות תמונה של ילדה שהצליחה להרגיז את הגולשים בטענה שהיא פרובוקטיבית ומינית. סמנכ"לית השיווק של קסטרו ממש לא מתכוונת להתנצל על זה

88 שיתופים | 132 צפיות

רשת קסטרו נמצאת לא מעט בכותרות לאחרונה. אחרי שקמפיין הספארי שלהם גרם לגולשים לכנות אותם גזענים, עכשיו האש מופנת כלפי קמפיין הילדים החדש שלהם, שלטענת הגולשים הוא פרובוקטיבי. "הילדה בת 8-7 שוכבת על הרצפה, מכנסיים קצרצרים, מבט כלפי מעלה, זווית הצילום שמה את הצופה במצב שאנחנו גוהרים מעליה. הילד בן 14-13, עומד, מכנסיים ארוכים, מסתכל בגובה העיניים, נונשלנטי ונינוח", כתב אחד הגולשים, "קצת מטריד שכל פעם מחדש קסטרו מצליחה להוציא דברים גזעניים, סקסיסטים ומגעילים בול בזמנים הכי קריטיים. וגם בזמנים לא קריטיים בלי שאנשים ישימו לב (גזענים אני מדברת על הפרומו שלהם שבוא רותם סלע נסעה לאפריקה ושכבה בשדה של כותנה באותו זמן שגבר אפריקאי החזיק לה את המטרייה), פשוט חברה מבישה", כתבה גולשת אחרת.

בקמפיין הספארי, במאי הקמפיין רועי כפרי התנצל בטענה שלא היה רגיש מספיק לעניין הגזעני, גם כאן קשה לדעת אם מדובר בתמימות או באקט מכוון כדי למשוך כותרות. במיוחד היום, כשחברות ומותגים נזהרים יותר מתמיד כי כל דבר הכי קטן הופך לדיונים על גבי דיונים ברשת. קסטרו מאז ותמיד הייתה ידועה בזכות הפרובוקציה (ע"ע ליאור מילר ויעל אבקסיס, ועוד עשרות פרסומות שנעשו מאז) וכמעט תמיד הפרסומות יוצרות דיון ושיח. הפעם מאשימים הגולשים את קסטרו בתרומה לתרבות האונס ושהקמפיין מעודד חוסר שוויון מגדרי.

הקמפיין החדש של Castro לחזרה לבית הספר. הילדה על הפרקט במכנסיים קצרים, נשענת לאחור, צילום מגבוה, מבט מעט מושפל ועיניים…

פורסם על ידי ‏‎Erez Markovich‎‏ ב- יום שלישי, 25 באוגוסט 2020

מור פסו אבלגון, סמנכ"לית השיווק של קסטרו ואימא לשתי בנות (בנות 6 ו-3 חצי), ממש לא מתכוונת להתנצל על הקמפיין ואף תוקפת בחזרה את הפוסט שכתב ארז מרקוביץ': "איך רואים שגבר כתב את הפוסט הזה. לא סתם גבר, גבר שלא הבין שהעולם משתנה. למה? תבין, ב-2020, זה לא בשבילכם. לא איך שאנחנו מתלבשות. לא איך שאנחנו מדברות. לא איך שאנחנו מסתכלות ימינה או שמאלה מלמעלה או מלמטה. אם אני שמה ג׳ינס קצר זה כי בא לי/חם לי/נוח לי/לא עניינך למה. ילדה שיכורה שבקושי מצליחה לדבר – לא רוצה שיאנסו אותה עשרות גברים. ילדה שמסתכלת בשיא הביטחון למצלמה – לא חושבת עליך. על מה שאתה רואה. על איך זה מתפרש בעיניך. היא חושבת על עצמה. ככה טוב לה. מה תעשה? תשאל את עצמך למה אתה רואה בזה משהו פתייני. בילדה. קטנה. בשורטס. מאושרת לומר שבעלי פשוט ראה בזה קמפיין חזרה לבית הספר מלא סטייל. מציעה לכולם לפקוח את העיניים".

הגולשים, מצדם, ממש לא השתכנעו מהתגובה הזאת ואף אמרו שהיא מנותקת.

שימו לב לפרסומת החדשה של הילדים של קסטרו CASTRO : ילד עומד באופן רגיל ומישיר מבט למצלמה, בעוד הילדה יושבת בפישוק רגליים…

פורסם על ידי ‏‎Danielle Itzhak‎‏ ב- יום רביעי, 26 באוגוסט 2020

מצאו את ההבדלים כשהילדים של קסטרו CASTRO חוזרים לבית הספר.הילדה בת 7-8, שוכבת על הרצפה, מכנסיים קצרצרים, מבט כלפי מעלה,…

פורסם על ידי ‏‎Alfie Gelbard‎‏ ב- יום שלישי, 25 באוגוסט 2020