תיירות ופנאי

האם הקניון החדש בים המלח באמת שווה את הנסיעה?

קניון ים המלח | צילום: יח"צ
קניון ים המלח | צילום: יח"צ

חוף ים, שאטלים ללא תשלום, מתחם ביוטי שמזכיר את סאפורה וקניות ללא מע"מ. קניון ים המלח יכול היה להיות גן עדן, אבל יש בעיה אחת

88 שיתופים | 132 צפיות

"ים המוות מתעורר לחיים", לא מדובר בעוד קלישאה חבוטה אלא בסלוגן של הקניון החדש שנפתח במקום הכי נמוך בעולם. ככל הנראה מדובר במקום שהולך להפוך למוקד השופינג הלוהט של המדינה וזה לא רק בגלל ההתחייבות לקניות בהנחה תמידית של 17 אחוז. יש בו גם חוף ים פרטי, מתחם ביוטי מפואר עם חוויית קנייה שלא מביישת את סאפורה, טיפולי יופי ומסאז'ים, ברי אלכוהול ושייקים. ואי אפשר להתווכח עם הנוחות: בכל שעה עגולה יצאו מאזורי המלונות שאטלים חינמיים לקניון.

קניון ים המלח | צילום: סהר פירסום

"זה לא סוד שעד היום למי שבאו לנפוש בים המלח לא היה ממש מה לעשות", אומר סמנכ"ל השיווק אילן פיטוסי, "רבים התלוננו שהם מגיעים לחופשה קצרה בגלל השעמום כאן, ועכשיו אנחנו נותנים להם אטרקציה תיירותית, חוויה יוצאת דופן, שנותנת מענה למשהו שהיה חסר כאן כל השנים".
אומנם קניות אינה בדיוק חוויה חד פעמית מרחיבת אופקים, אבל גם זה משהו, אם לא כוללים את הנופים החד פעמיים, האיכויות המרפאות של מי הימה והחיות הייחודיות לאיזור. הקניון הנחשק, שנבנה בהשקעה של 300 מיליון ש"ח, משתרע על שטח של 15,000 מ"ר וכולל בתוכו 106 חנויות, בהן טומי הילפיגר, ארמני אקסצ'יינג', ראלף לורן ועוד. תמהיל החנויות הוא כנראה לא מה שייסחוף את התיירים למקום הנמוך בעולם מכיוון שמדובר במותגים שאפשר למצוא בקניונים ליד הבית ואין אף חנות מיוחדת הבלעדית לקניון.

חוף ים פרטי בקניון ים המלח | צילום: סהר פירסום
חוף ים פרטי בקניון ים המלח | צילום: סהר פירסום

חובבות הביוטי כנראה יתרגשו קצת יותר, החנות הכי גדולה והכי מרשימה במקום היא Glam24. מדובר בהיכל ביוטי וטיפוח ענק שמזכיר את רשת הקוסמטיקה העולמית סאפורה.
מלבד מוצרי איפור וטיפוח של כל חברות הקוסמטיקה המוכרות, יימכר בו גם המותג Noella Cosmetics.  מדובר במותג טיפוח עם קרם קסמים שנקרא "מחליק הקמטים" המכיל חומצה היאלורונית ופתיתי זהב ומבטיח להעלים את הקמטים לשמונה שעות.
במתחם הביוטי ישנם גם חדרי טיפולים וקוסמטיקאיות מקצועיות. אטרקציית טיפוח נוספת שתהיה זמינה ללקוחות ממש בקרוב היא מתחם ספא יוקרתי הכולל מגוון טיפולים עם חדרי מלח ובוץ, סאונה יבשה ורטובה ובריכות מלח.

מי שככל הנראה הכי יהנה מהקניון החדש הוא התיירים, אומנם קניות ללא מע"מ הן הטבה לכל באי הקניון (7.2 מיליון לקוחות בשנה, כך מעריכים הבעלים) מכיוון שההנחה היא לא מטעם המדינה, תיירים שייקנו בקניון יוכלו לקבל החזר מע"מ נוסף בשדה התעופה עם צאתם מישראל.
הקניון כולל גם חוף ים פרטי המשתרע על שטח של שמונה דונם שכולל גם הוא מגוון אטרקציות. משטחי רביצה מוצלים למשפחות ומשטחים קטנים יותר לזוגות ועוד פינות ישיבה נוחות. בשטח הקניון ניתן ליהנות גם מפוד טראקס עם מאכלי רחוב, ולשכור סגוויי ורייזרים לנהיגת שטח.

קניון ים המלח | צילום: סהר פירסום
קניון ים המלח | צילום: סהר פירסום