העולם מברך את קמלה האריס

קמלה האריס | צילום: shutterstock
קמלה האריס | צילום: shutterstock

הסלבס בארץ אולי נמענים מלהביע עמדה פוליטית אבל קרדי בי, נעמי קמפבל ומגזיני האופנה הנחשבים בעולם לא מסתירים את שמחתם בעקבות מינויה של קמלה האריס לסגנית נשיא ארה"ב

88 שיתופים | 132 צפיות

מינויה של קמלה האריס כסגנית נשיא ארצות הברית הוא  אירוע היסטורי חשוב. היא האישה הראשונה אי פעם שתמלא את התפקיד הזה, והעובדה שמדובר באישה לא לבנה רק הופכת את האירוע ליותר היסטורי ובשאיפה: פותח פתח לנשים רבות שיבואו אחריה לשערי הבית הלבן כמנהיגות.

לאורך כל הקריירה שלה שברה קמלה לא מעט תקרות זכוכית. היא כיהנה גם כתובעת הכללית של קליפורניה ואז כסנאטורית מטעם מדינת קליפורניה ובתחילת 2021 תחל את כהונתה כסגנית הנשיא. בכל הזדמנות היא מבטיחה שהיא לא תהיה האישה האחרונה בתפקיד זה: "אני אולי האישה הראשונה בתפקיד הזה, אבל לא אהיה האחרונה, בגלל שכל ילדה קטנה שצופה בנו הלילה רואה שזו ארץ של אפשרויות", צייצה בתום ההכרזה. ואכן, מינויה מביא איתו רוח מרעננת של שינוי ואף את התקרבותו של השוויון המגדרי המיוחל.

בנאום הניצחון שלה לבשה האריס חליפה לבנה של בית האופנה האמריקאי קרולינה הררה עם חולצת סאטן לבנה מתחת. יתכן והבחירה בצבע הלבן מדגישה את נכונותה להמשיך להילחם למען זכויות נשים, שכן לבן היה הצבע של תנועת הסופרג'יסטיות שנאבקה על זכות בחירה לנשים בעולם המערבי.

הסלבס בחו"ל וגם קצת בארץ הביעו את התרגשותם הרבה בעקבות בחירתה. השחקנית שרליז ת'רון כתבה: "החדשות של היום גורמות לי להיות גאה מאוד כאישה וכאימא. סוף סוף אני יכולה להסתכל על הילדים שלי ולהגיד להם שהם חיים במדינה שבחרה אנושיות על פני שנאה". הזמרת פינק צייצה: "החדשות האלו גרמו לי לבכות, התמלאתי הקלה עבור המדינה, קמלה נותנת השראה לילדות בכל מקום". "דמעות של אושר, זהו יום היסטורי", צייצה דוגמנית העל נעמי קמפבל.

גם מגזני האופנה הנחשבים בעולם הביעו את תמיכתם בהאריס. "סוף סוף זה רשמי", הכריז עמוד האינסטגרם של ווג איטליה ובווג הבריטי כינו אותה "הלוחמת העליזה". בעמוד האינסטגרם של הארפר'ס באזאר בחרו לצטט את האמרה שלה "הבחירות האלה עוסקות בהרבה יותר מג'ו ביידן וממני. מדובר בנשמת אמריקה ובנכונות שלנו להילחם למענה. לפנינו עבודה רבה. בוא נתחיל". וכך הגיבו שאר הסלבס לבחירתה:

 

 

View this post on Instagram

BIDEEENNNNNNNNN BITCHES????????????????????

A post shared by BILLIE EILISH (@billieeilish) on

View this post on Instagram

????????

A post shared by NICOLE RICHIE (@nicolerichie) on

View this post on Instagram

!!!!!!!!!

A post shared by Ariana Grande (@arianagrande) on

View this post on Instagram

????????????????!!!!!!!!!!!!

A post shared by Hailey Baldwin Bieber (@haileybieber) on