משיחת הסקס שהודלפה עד הביף עם דיאנה: איך הפכה קמילה פרקר בולס למלכת אנגליה?

מעתה קראו לה המלכה-רעיה. קמילה פרקר בולס והמלך צ'רלס | צילום: Shutterstock, ComposedPix
מעתה קראו לה המלכה-רעיה. קמילה פרקר בולס והמלך צ'רלס | צילום: Shutterstock, ComposedPix

הרומן הסודי שהרגיז ממלכה שלמה, פליטת הפה של המלכה אליזבת וההעתקות האופנתיות מהנסיכה דיאנה. כך הפכה קמילה פרקר בולס מהאישה הכי מושמצת בממלכה למלכה החדשה

88 שיתופים | 132 צפיות

צ'ארלס: "אני רוצה להרגיש את עצמי לאורכך, סביבך, למעלה ולמטה, פנימה והחוצה . אלוהים, פשוט אחיה בתוך תחתונייך. זה יהיה קל יותר".
קמילה: "למה תהפוך? לזוג תחתונים"?.
צ'ארלס: או לטמפקס, איזה מזל".
קמילה " אתה אידיוט מושלם. איזה רעיון נהדר".
צ'ארלס: "ההישג הגדול שלך הוא לאהוב אותי".
קמילה : "הו יקירי, זה קל יותר מליפול מכיסא".

>> סופו של עידן: כך נראתה שנת המלוכה הראשונה של המלכה אליזבת

היא הייתה אהבת נעוריו, היא קראה לו פרד והוא קרא לה גלדיס. הבוטי קול שלהם, שהתרחש בזמן שצ'ארלס היה נשוי לדיאנה, דלף החוצה ב-1993 וכונה בפי התקשורת הבריטית "קמילה גייט" או "טמפון גייט". הקלטת הלוהטת הפכה לרעידת אדמה בממלכה. לימים היא הפכה לאישה השנואה ביותר בבריטניה ואף "זכתה" לכינוי "רוטווילר". כעת, עם מותה של המלכה אליזבת, הפכה קמילה פרקר בולס למלכה החדשה, או ליתר דיוק מלכה-רעיה. כך זה קרה.

בחודש יולי חגגה קמילה פרקר בולס, מעכשיו המלכה הרעייה החדשה של בריטניה, יום הולדת 75. הרומן שלה עם המלך צ'ארלס נולד לפני חמישה עשורים, ועבר תהפוכות ודרמות כמו שרק בית המלוכה הבריטי יודע לייצר.
הם הכירו בשנת 1971, היא הייתה בת 24 והוא היה בן 22. כן, היא הייתה מבוגרת ממנו בשנתיים, חתרני למדי באותם ימים ובאותה סצנה. הקליק, כך אומרים, קרה ברגע הראשון. "אתה יודע שסבתא רבתא שלי, אליס קפל, הייתה המאהבת של סבא רבא שלך אדוארד השביעי. מה אתה אומר על זה"?, היא שאלה את צ'ארלס זמן קצר אחרי שבילו במועדון לילה. זו הייתה עובדה נכונה. המלך אדוארד השביעי היה נשוי אמנם לאלכסנדרה, בתו של מלך דנמרק, אבל זה לא מנע ממנו להיות חובב נשים שאינן אשתו. בין המאהבות שלו היו ג'ני צ'רצ'יל, אמו של וינסטון צ'רציל והשחקנית הצרפתיה שרה ברנאר. אבל הפילגש הרשמית שלו במשך 12 שנה עד מותו, הייתה הסבתא רבתא של קמילה.

קמילה פרקר בולס | צילום: James Pearce, Shutterstock
קמילה פרקר בולס | צילום: James Pearce, Shutterstock

קמילה עצמה מגיעה ממשפחה עם דם כחול. היא נולדה בלונדון כבת האמצעית בין אחות ואח צעיר, לברוס שנד, קצין בדרגת רב סרן בצבא הבריטי, ורוסלינד שנד, שאהיה היה ברון. היא למדה בבית ספר יוקרתי ובגיל 16 נשלחה לסיים את לימודיה בשוויץ. בתום הלימודים עברה לצרפת ולמדה ספרות צרפתית לפני שחזרה ללונדון. בתחילת הדרך עבדה כפקידת קבלה ומזכירה בחברה, ולימים הפכה לאימא במשרה מלאה.

ובחזרה לקמילה וצ'ארלס: היחסים ביניהם עלו על שרטון כאשר הוא לא הציע לה נישואים. הם נפרדו ב-1973, הוא נסע לשרת בחיל הים הבריטי והיא נישאה לקצין בחיל הפרשים הבריטי בשם אנדרו, והפכה מקמילה רוזמרי שנד, שם נעוריה, והפכה רשמית לקמילה פרקר בולס. עוד אנקדוטה מלכותית: אנדרו פרקר בולס יצא עם הנסיכה אן, אחותו של צ'ארלס, ולפי גרסאות אחדות הוא למעשה בגד איתה בקמילה בזמן שהיו יחד. לקמילה ואנדרו נולדו שני ילדים: טום, בן 48, מבקר אוכל שכתב כמה ספרי בישול שהיו לרבי מכר, שדרן, יזם ובעלים של חברת מזון ומשקאות, ולורה, בת 45, אוצרת אמנות ושותפה בגלריה לונדונית.
לאורך נישואיהם לאחרים, קמילה וצ'ארלס שמרו על קשר אלפטוני. על פי הביוגרפית פני ג'וניור, הרומן שלהם התחדש אחרי לידת בתה של קמילה ונמשך עד לאירוסיו לדיאנה ספנסר בפברואר 1981, לה נישא באותה שנה. צ'ארלס וקמילה שמרו על קשר גם כשהיו נשואים והוא התהדק בשנת 1986.

דיאנה ידעה על הפילגש הסודית של בעלה. היא כינתה את קמילה "רוטווילר", ואף התעמתה עמה.

"אני יודעת מה הולך בינך לבין צ'ארלס, לא נולדתי אתמול ואני רוצה שתדעי את זה. אל תתייחסי אליי כאל אידיוטית", אמרה דיאנה לקמילה. "יש לך כל מה שאת רוצה, כל הגברים בעולם מתאהבים בך ויש לך שני ילדים יפים", השיבה לה קמילה. "אני רוצה את בעלי", החזירה לה דיאנה. כך לפי הביוגרף אנדרו מורטון, שהקליט את דיאנה שסיפרה לו על המפגש הטעון עם קמילה שאירע במסיבה. לימים, אמרה הנסיכה בריאיון המיתולוגי ל-BBC: "היינו שלושה בקשר וזה היה צפוף מדי".

הנסיכה דיאנה מציגה את הגרסה המלכותית של שמלה שחורה קטנה | צילום: GettyImages
הנסיכה דיאנה מציגה את הגרסה המלכותית של שמלה שחורה קטנה | צילום: GettyImages

קמילה צוטטה בעיתונים המקומיים בימים שאחרי חשיפת הרומן שלה ושל צ'ארלס, באומרה: "עברתי תקופה איומה. אני לא מאחלת אותה לאויביי הגדולים ביותר. אילולא המשפחה שלי, לא הייתי מצליחה לשרוד אותה".
בנה מנישואיה הקודמים, טום, אמר באותה הזדמנות: "הפפראצי היו כל הזמן ליד הבית שלנו, הם עקבו אחרינו לכל מקום. שמרנו משקפות בחדר האמבטיה של אמי ודרכם ספרנו כמה פפראצי מסתתרים בין השיחים. יכולנו לספר בקלות בגלל אור השמש על עדשות המצלמה שלהם. הם היו בדרך כלל חצי תריסר".

צ'ארלס ודיאנה נפרדו ב-1992, והתגרשו סופית ב-1996. קמילה התגרשה שנה קודם לכן, מה שהיווה קטליזטור לפירוק הרשמי של החבילה המלכותית. אחרי כמעט 35 שנות רומן, נישאו קמילה וצ'ארלס. האירוע הצנוע התקיים באפריל 2005 בבית העירייה בווינדזור, אל מול קהל מצומצם של כ-30 איש. המלכה אליזבת והנסיך פיליפ לא היו חלק מהקהל הזה. לעומת זאת, בחתונה הראשונה של קמילה עם אנדרו, נכחה המלכה אליזבת.

השנאה היוקדת עד החותמת המיוחלת: קמילה והמלכה אליזבת

מלכתחילה המלכה לא אהבה את הקשר של בנה עם קמילה, אשת איש ולימים גרושה ואם לילדים, והתנגדה לו בצורה גלויה. כאשר הקשר הפך לציבורי היא הודיעה שלא תבוא ליום הולדתו ה-50 של צ'ארלס בשל נוכחותה של קמילה במקום. אחרי מות דיאנה, היא אף אסרה על קמילה להגיע לאירועים המשפחתיים בארמון. בספר "הנסיך המורד: הכוח, התשוקה וההתרסה של הנסיך צ'ארלס" מאת הסופר הבריטי טום באואר שראה אור ב-1998, נכתב כי ברגע של שכרות פלטה המלכה אליזבת כי קמילה היא "אישה מרושעת".

משפחת המלוכה. קמילה ראשונה משמאל | צילום: Lorna Roberts, Shutterstock
משפחת המלוכה. קמילה ראשונה משמאל | צילום: Lorna Roberts, Shutterstock

לאורך שנים המלכה אליזבת ידעה על האנטגוניזם שקמילה מעוררת בציבוריות הבריטית, ובחודש פברואר האחרון, במלאות 70 שנה להכתרה ואולי כדי למנוע מראש את הבעיות שיתעוררו עם הכתרת בנה למלך, נתנה סוף סוף לקמילה הכשר. או במילותיה: "כאשר בני צ'ארלס יהפוך בבוא היום למלך, אני יודעת שתעניקו לו ולאשתו קמילה את התמיכה שנתתם לי, וקמילה תהיה מלכה-רעיה".
וכך, הפכה קמילה לאישה הגרושה הראשונה בתולדת הממלכה הבריטית הנושאת בתואר המלכותי. צ'ארלס מצדו אמר בתגובה: "אנחנו מודעים לכבוד הרב שיש במשאלתה של אמי. אשתי היקרה היא התמיכה האיתנה שלי לאורך כל הדרך".

למרות שקמילה מנסה לשדר עממיות ועוסקת הרבה בפעילויות צדקה, בסקר שנערך אשתקד התברר כי רק שליש מאזרחי בריטניה חושבים שצ'ארלס יהיה מלך טוב. הסיבה המרכזית לאחוזים הנמוכים, נעוצה לדברי הסקר ברעייתו, שהבריטים עדיין ממאנים לאהוב אחרי כל עשרות השנים.

ביוני האחרון התארחה קמילה להופעה נדירה במגזין "ווג" הבריטי. "זה לא קל", היא אמרה על דעת הקהל העוינת כלפיה, "בחנו אותי הרבה לאורך כל השנים והייתי צריכה למצוא את הדרך לחיות עם זה. הרי אף אחד לא אוהב שבוחנים אותו, ומסתכלים עליו כל הזמן אבל אני חושבת שאני מצליחה להתעלות מעל זה כי אני חייבת להמשיך הלאה בחיי".

על החיים עם צ'ארלס כיום היא אמרה ל"ווג": "אנחנו תמיד מנסים למצוא רגע ביום לבלות יחד. אנחנו יושבים ושותים כוס תה ומדסקסים את היום שהיה, או קוראים את הספרים שלנו בפינות שונות בחדר.לא חייבים לנהל שיחה, רק יושבים יחד… זה מרגיע".

מה שעוד מרגיע את קמילה בחיים זהו גינון. "במהלך הקורונה הגינות אפשרו לאנשים לעבור את התקופה ביתר קלות, הייתה מן חוויה רוחנית של זיקה לאדמה", אמרה בריאיון, "את נכנסת לגינה ואת יכולה ללכת לאיבוד לגמרי. אין צורך לחשוב על שום דבר, את מוקפת בטבע, הציפורים מצייצות, הדבורים מזמזמות. יש משהו שמרפא בגינות. יש לי מזל שיש לי גינת ירק גדולה, אבל את מקבלת איתם גם את העכברים".

קמילה פרקר בולס עם קייט מידלטון | צילום: Lorna Roberts, Shutterstock
קמילה פרקר בולס עם קייט מידלטון | צילום: Lorna Roberts, Shutterstock

בריאיון ל"ווג" היא סיפרה גם על חיי הסבתאות, בתור סבתא לחמישה נכדים: "הכי כיף בסבתאות הוא שאת יכולה לפנק את הנכדים שלך בדברים שהוריהם אוסרים עליהם. זה מאוד נחמד לקבל הודעות טקסט מהנכדים. אנחנו לומדים הרבה מהחברה הצעירים והם גם לומדים מאיתנו. הנכדה שלי מתגוררת ליד ביתי ולפעמים אני גונבת אותה אליי. מפחיד אותי לראות את הבנות שגדלות מתעניינות בבגדים ואיפור ומחוררות אוזניים, אצלי אף אחד לא יגרום לי לחורר את אזניי".

קמילה, אגב, עונדת מאז ומעולם רק עגילי קליפס. הסטייל שלה שנוי במחלוקת לא פחות מהפרסונה שלה. קמילה ניסתה במהלך השנים לחקות את הנסיכה דיאנה, שכידוע, הצליחה להפוך כמעט כל בגד או תכשיט לאייקון. קמילה אימצה למשל את "שמלת הנקמה" המפורסמת שלבשה דיאנה לאחר הפרידה המתוקשרת מצ'ארלס, שמלה שחורה קטנה בגזרת אוף שולדר חושפת כתפיים, אותה אבזרה בקולר פנינים עם אבן ספיר כחולה. קמילה העתיקה את הלוק עם שמלת קטיפה כחולה כהה באותה גזרה בדיוק, עם שרשרת קולר כמעט זהה, למעט אבן האיזמרגד הירוקה. קמילה העתיקה מדיאנה שמלה שחורה אחרת בעת ביקור בוותיקן, שהזכירה עד מאוד את השמלה שלבשה דיאנה בביקור קודם אצל האפיפיור. בנוסף, היא אימצה גם את את צעיף השיפון הלבן שדיאנה נהגה לכסות בו את ראשה בעת ביקוריה מחוץ למדינה. אולי עכשיו, כשהיא עם הפנים קדימה ויש לה טייטל חדש, תהיה לה סוף סוף הזדמנות לפתח סגנון משלה.

>> 25 שנה למות הנסיכה דיאנה: 8 סיבות שהפכו אותה לאייקון