קלאסה או באסה, הגרסה הביתית

דורין אטיאס | צילום: גיא כושי ויריב פיין
דורין אטיאס | צילום: גיא כושי ויריב פיין

אפליקציה חדשה מאגדת את שלושת הסטייליסטים המובילים בארץ שיתנו לכן באופן אישי עצות סטיילינג 24 שעות ביממה, היישר לסלפי מתא המדידה

88 שיתופים | 132 צפיות

אלו מכם שמחזיקים בגרדרובה מגוונת שרגע לפני היציאה מהבית נזנחת לטובת מכנסי ג'ינס וטישרט ונשארת לקשט את הארון, מוזמנים לגשת אל האפ-סטור הקרובה ולהוריד את האפליקציה Take a Look. האפליקציה, שהושקה אתמול (9.9), מאפשרת לכל משתמש סמארטפון לקבל את חוות דעתם המקצועית של שלושת הסטייליסטים המוערכים גדי אלימלך, דורין אטיאס וליאת אשורי, שיעזרו לכם להבין האם האאוטפיט שלכם או חלקים ממנו הם ממש כן, או לגמרי לא.

"האפליקציה מנגישה שירות שאנשים מהישוב לא יכולים להרשות לעצמם", אומרת היזמית רונית לוי, בעלת חברת Excite שיזמה והוציאה לפועל את האפליקציה, שכן לא כל אחד יכול להיעזר בשירותיו של סטייליסט מקצועי, קל וחומר באחד מהמובילים שביניהם. כאן, מדובר במחירים נגישים בהחלט: שימוש ראשון חינם להתנסות, שימוש בודד ב-10.90 ש"ח, שלושה שימושים ב-20.90 ש"ח ו-12 שימושים ב-41.90 ש"ח.

ליאת אשורי | צילום: איתן טל
ליאת אשורי | צילום: איתן טל

 

לדברי לוי, האפליקציה נולדה מתוך החוויה האישית שלה, לאחר שהבינה כי כ- 20 אחוזים מהבגדים שקנתה בשנה האחרונה נותרו מיותמים עם אטיקס עליהם. היות והמחשבה שליוותה אותה היתה "כמה נפלא היה יכול להיות לו יכולתי להיעזר עכשיו בסטייליסט", המהלך הבא היה מתבקש. בהתאם, Take a Look מאפשרת לקבל את חוות דעתם של הסטייליסטים עוד בזמן הקניה, בתאי המדידה, כשנקודת המוצא היא שמוכרנים המעוניינים להגדיל את העמלה, לפעמים על חשבונכם, אינם אוטוריטה ראויה לייעוץ.

הממשק הוא פשוט: מצלמים תמונת סלפי, מסמנים את הפריטים עליהם תרצו לקבל חוות דעת, בוחרים באחד הסטייליסטים (בהתאם להעדפה או לזמינות) וממתינים למשוב. בעוד ששניים מהסטייליסטים צפויים להיות עסוקים, אחד מהם תמיד מחובר – כך שבמידה ומדובר במקרה דחוף, תוכלו לבחור בסטייליסט התורן ולקבל מענה מיידי 24 שעות ביממה. "אנחנו, באחריות מלאה, עם הרזומה והניסיון שלנו, עונים לגולשים לאחר התבוננות עמוקה", מדגישה דורין אטיאס כשהיא נשאלת האם העובדה שמדובר בשירות הניתן לאורך היממה כולה מרמזת כי בפועל מאחורי הקלעים, מי שיתן את המשוב הוא אסיסטנט או מחשב.

הסטייליסט גדי אלימלך | צילום: יקי הלפרין
הסטייליסט גדי אלימלך | צילום: יקי הלפרין

 

"האפליקציה נועדה להביא אנשים להרגלי צריכה שונים. ככל שתשתמשו בה יותר כך תלמדו מה מתאים לכם", מוסיפה ליאת אשורי, בהתייחסה לפונקציה נוספת באפליקציה – בלוגים של הסטייליסטים המאפשרים להם לחלוק עם המשתמשים את הגיגיהם והאני מאמין האופנתי שלהם. בהקשר זה, קשה שלא לחשוב על חיסרון מהותי של האפליקציה: היות ובזמן קבלת המשוב הסטייליסטים מוסרים את חוות דעתם הלא מנומקת, אלא תשובה של "כן" או "לא" בלבד, תהליך הלמידה מהם עשוי להיות חלקי ולא ממוצה. בהיעדר משוב המבהיר למשתמש מדוע הוא עשה בחירה לא מוצלחת ואיך ניתן היה ליצור מראה נכון יותר עבורו, לא בטוח שהוא יפנים כיצד כדאי לו להתלבש מחר, אלא רק מה לא ללבוש היום.