ענקית הקוסמטיקה "קיקו מילאנו" בישראל: כל הפרטים

"קיקו מילאנו" בישראל | צילום: שוקה כהן
"קיקו מילאנו" בישראל | צילום: שוקה כהן

"קיקו מילאנו" נחתו בישראל עם סניף ראשון בקניון אילון. כמה עולים המוצרים ולמה לא תראו את בר רפאלי על שלטי החוצות?

88 שיתופים | 132 צפיות

אם אתם מצפים לראות את בר רפאלי על שלטי חוצות בתור פרזנטורית של קיקו מילאנו, אתם יכולים לשכוח מזה. זה לא יקרה. אומנם החברה שרפאלי שותפה בה בקטנה, קסטרו-הודיס (שבין מותגיה גם קרולינה למקה), היא הזכיינית הישראלית של ענק הקוסמטיקה הלואו קוסט האיטלקי שנחת לאחרונה בארץ, אבל האסטרטגיה של החברה שמה בפרונט רק מוצרים ולא פנים בשר ודם.

בר רפאלי? לא בבית ספרנו | צילום: שוקה כהן
בר רפאלי? לא בבית ספרנו | צילום: שוקה כהן

>> ואיזה שפתון גרם לנו להרגיש כמו קים קרדשיאן?

הישראליות קיבלו את הסניף הישראלי הראשון של קיקו מילאנו שנפתח בקניון איילון של עזריאלי בשמחה וצהלה. הקופות בסניף מקרקשות כל הזמן, והעובדות בחנות, כולן מאפרות מקצועיות, יכולות לחכך ידיים בהנאה נוכח ההתלהבות, וכבר יש גם אתר און ליין לרכישה. אגב, בחו"ל יש חנויות רבות המעסיקות דיילות, בישראל הוחלט להעסיק מאפרות מקצועיות שעברו הכשרה על ידי צוות הדרכה שהגיע ממילאנו מטעם החברה ואף נבחרה מנהלת הדרכה מקומית, טרייסי טובה.

בכל הקשור לאיפור, קהל היעד מגוון מאוד וחוצה גילים, ובתחום הטיפוח יש להניח שהוא יתחבב בעיקר על הצעירות. החברה, שהוקמה ב-1997 על ידי האיטלקי אנטוניו פרקסי, היא סיפור הצלחה פנומנלי ויש לה 950 חנויות בעולם. באיטליה ובפורטוגל מדובר במותג האיפור מספר 1 במדינה, בספרד החברה במקום הרביעי ובצרפת במקום החמישי. הפולנים דווקא פחות התחברו למותג, והחנויות בפולין נסגרו אשתקד, ובארצות הברית מתוך 30 חנויות נותרו 11, ויש גם חנות אינטרנטית פעילה.

החברה אינה מוכרת בפארמים אלא רק בחנויות שלה ומקפידה מאוד על הלוקיישנים. בלונדון למשל יש חנויות ברחוב ריג'נט היוקרתי ובקובנט גארדן האופנתי, בברצלונה ברחוב רמבלה וברובע הגותי. הסניף הישראלי של החברה מרשים במיוחד. על העיצוב אחראי האדריכל היפני הנודע Kengo Kuma, שעיצב את האצטדיון האולימפי בטוקיו. לדברי גליה תורן-חן, היועצת האסטרטגית של החברה, ישראל היא המדינה ה-23 שעוצבה תחת הקונספט החדש והיוקרתי. החנות גדולה יחסית, 70 מ"ר, התקרה כולה מפוסלת בסגנון אוריגמי במראה לבן ונקי והמראה הכללי מרשים ובעיקר מזמין קנייה. החנות הזאת היא רק הסנונית הראשונה, בסוף אפריל תיפתח חנות נוספת במלחה בירושלים ובתחילת מאי תיפתח החנות השלישית בקניון עיר ימים בנתניה. במהלך שנת 2019 ייפתחו שש חנויות, ובתוך שלוש עד ארבע שנים צפויות להיפתח 40 חנויות.

הסניף של קיקו מילאנו בקניון איילון | צילום: שוקה כהן
הסניף של קיקו מילאנו בקניון איילון | צילום: שוקה כהן

כמה מוצרים יש לחברה וכמה מהם נחתו אצלנו?
"לחברה יש כ-1,600 מוצרים. לארץ הגיעו עד כה 1,200 מוצרים, וככל שהזמן יעבור ויהיו עוד אישורים, יגיעו מוצרים נוספים".

באיטליה מדובר במוצרים זולים מאוד, אצלנו הם יקרים יותר. למה?
"ההפרשים המדויקים עומדים על 15–38 אחוז במרבית המוצרים, אבל על מה אנחנו מדברים? כל המוצרים עולים בין 10 ש"ח ל-96 ש"ח – המוצר היקר בחנות. שפתון Smart מתחיל ב-24 ש"ח ומגיע עד 54 ש"ח, עפרונות עיניים 13–35 ש"ח ומחירי הלקים הם 10 ש"ח בלבד". (מבדיקה שלנו זה נכון בחלק גדול מהמוצרים, אבל המסקרה אולטרה טק שעולה בחו"ל כ-15 ש"ח, עולה בישראל 59 ש"ח).

באיזו תדירות הקולקציה מתחדשת?
"יש ליין בסיס המונה כ-1,200 פריטים וכולל מוצרי קוסמטיקה ואקססוריז כמו מברשות, פצירות, ספוגיות ועוד. מדי שנה יוצאות ארבע או חמש קולקציות חדשות שבכל אחת 25–30 פריטים. ויש כמובן גם מוצרי טיפוח. למשל Skin Trainer, מאמן כושר לעור. בין הסדרות החדשות יש סדרה אקולוגית לעור הפנים בשם Green Me וקולקציית קיץ בהשראת הים ששמה Ocean Feel, ויש גם סדרת טיפוח Smart לגילי 18–35 שהיא בעצם דיטוקס לאלה שחיים עמוק בתוך האורבניות".

1,200 מוצרים נחתו בארץ. "קיקו מילאנו"| צילום: שוקה כהן
1,200 מוצרים נחתו בארץ. "קיקו מילאנו"| צילום: שוקה כהן

איך את מסבירה את ההצלחה העולמית של החברה?
"קיקו מילאנו שינתה את שוק הקוסמטיקה העולמי כי מדובר בווליו פור מאני, מותג שמצד אחד מדבר לאנשים בגובה העיניים ומצד שני האיכות שלו מעולה והוא מתחדש כל הזמן ומעניק חוויית קנייה. כל הפורמולות שלו מיוצרות באירופה, אין פרבנים ואין SLS, והמחיר הנמוך נובע מהעובדה שהמוצרים מגיעים מהמפעל היישר לחנויות המותג בלי שום תיווך באמצע".

יש לקיקו מילאנו מועדון חברות שיזכו לצ'ופרים?
"כן. יש הטבות למאפרות מקצועיות (15 אחוז) וניתן לצבור נקודות (קיקו קיסס – נשיקות של קיקו) שמעניקות הטבות ומתנות".