איפור וטיפוח

"עדיף לשפשף את העור על עץ": המוצר של קיילי ג'נר מעצבן את הגולשים

קיילי ג'נר | צילום: Jamie McCarthy/Getty Images
קיילי ג'נר | צילום: Jamie McCarthy/Getty Images

קיילי ג'נר השיקה מותג טיפוח שמבטיח עור זוהר כמו שלה. ברשת טוענים שהמוצרים גרועים ואף יכולים לגרום נזק בלתי הפיך. בדקנו עם המומחים

88 שיתופים | 132 צפיות

החיים אינם חיים בלי דרמת קארדישאן חדשה, והפעם: המיליארדרית הצעירה ביותר בעולם, קיילי ג'נר, על המוקד. תאמינו או לא, זה לא קשור באי נאמנות של בן זוגה, אלא בליין הטיפוח החדש שלה Kylie Skin.

אחרי שאחותה הגדולה קים השיקה בקול תרועה ליין הסוגד ללוק האיפור מיום חתונתה (מי היה מאמין שעברו רק חמש שנים?) בשם Mrs. West, קיילי ג'נר השיקה ליין טיפוח לעור שאמור לתת לעורכן את זוהר הקרדשיאן-ג'נר שאנחנו כה רוצות (מינוס עשרות טיפולי עור בעשרות אלפי דולרים, כן?).

ליין המוצרים kylie skin של קיילי ג'נר | צילום מסך מתוך kylieskin.com
ליין המוצרים kylie skin של קיילי ג'נר | צילום מסך מתוך kylieskin.com

כזכור, ג'נר כבר סבלה בעבר מביקורות נוקבות על מוצרי האיפור תחת שמה, כאשר הליפסטיקים שלה כונו ברשתות החברתיות "זולים" וערכת המברשות הממותגות שלה זכתה ללעג בקהילת הביוטי. למרות גל ההייט למותג האיפור של קיילי, ניסינו (בלב) לטעון לזכותה שמדובר בטעם אישי, ושבזמן שאחרים לועגים לה ג'נר צוחקת כל הדרך אל הבנק. אבל למען האמת, לדרמה החדשה לא ציפינו. תחגרו חגורות:

כמה ימים אחרי שקיילי השיקה סדרת סרטוני הסבר על כל מוצר ומוצר, הליין יצא לרכישה בארה"ב והפך סולד אאוט תוך דקות בודדות. והביקורות לא איחרו לבוא, הסדרה כולה קיבלה תגובות פושרות על כך שהיא "בייסיקית" מדי, זעמו של האינטרנט הופנה כלפיי מוצר אחד במיוחד: תרחיץ אגוזי מלך לפנים. בסרטון הדרכה למוצר, ג'נר טוענת כי "הוא מאוד עדין. יש אנשים שמשתמשים בו בכל יום, אני ממליצה להשתמש בו פעמיים-שלוש בשבוע. זה מה שאני עושה. חלק ממוצרי העור שאני מכירה הם מאוד קשים על העור – אבל לא זה. זה גורם לך להיראות זוהרת. תרחיץ אגוזי מלך הוא הסוד שלי לפנים רעננות".

אגוז מושחת

עד כאן הכל טוב ויפה, כן? אז זהו, שלא. משיטוט קצר באינטרנט, הלקוחות של Kylie Skin גילו ששימוש ארוך טווח ויומיומי בתרחיצי אגוזי מלך הוא בכלל מסוכן. הסיבה היא שרוב התכשירים המכילים קליפות אגוזי מלך עלולים לפגוע בעור, לגרום לקרעים כואבים ולא אסתטיים, לעודד קמטים ולגרום להזדקנות כללית ובלתי הפיכה של העור. סיוט, בגדול, האם קיילי משקרת לנו במצח נחושה, שלא לומר מסכנת את עורנו?

תגובות הגולשים היו נחרצות: "למה להשתמש בתרחיץ עם קליפות אגוזי מלך כשאפשר פשוט לשפשף את הפרצוף שלך על גזע עץ?", צייצה גולשת אחת בטוויטר. "אל תשלמו למיליארדרית הזאת את מיטב כספכם בשביל שיקרעו לכם את העור!", הוסיפה גולשת אחרת. "אל תקנו את המוצר הזה! ראיתי כבר מומחי עור שקוראים ללקוחותיהם להתרחק ממנו. זה אמור להיות ברור מאליו. כמות העבודה והטיפולים שהיא השקיעה בעור שלה כדי שהוא ייראה ככה. אם אנחנו יודעים שהיא לא באמת משתמשת במוצרים שלה, אז למה לקנות?", כתבה בעצבים גולשת אחרת. אפילו כמה חשבונות של מומחי עור כמו the.master.aesthetician, skinbylauryn ועוד, קראו באופן פומבי בטוויטר ובאינסטגרם לאנשים לא לרכוש את המוצר.

 

ואם העליהום נראה לכן מוגזם, ב-2016 הוגשה תביעת ענק נגד חברת טיפוח לאחר שהכניסה באחד מתכשיריה קליפות אגוזי מלך שלכאורה גרם לנזק בלתי הפיך בקרב קהל לקוחותיה. בית המשפט, לעומת זאת, קבע שלא ניתן להוכיח קשר בין הפגיעות בעור לבין המוצר והתביעה נסגרה. לחברה קוראים St.Ives ואם לא שמעתן עליה יתכן שזה בגלל שהחלטת בית המשפט לא ממש הזיזה ללקוחות הזועמים. הם המשיכו להציף את הרשת באמירות ארסיות על המותג ושמו להם למטרה להעלים אותו לחלוטין. האם זה העתיד של מותג טיפוח העור של קיילי? או שהמיליארדרית הצעירה וצוות הפיתוח של מוצריה יצליחו להתחמק מהדרמה?

הכה את המומחה

"כרופאת עור אינני ממליצה על שימוש ממושך בפילינג ללא פיקוח רפואי", מסבירה ד"ר סיוון מרסר, מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר. "בבירור שערכתי הגעתי למסקנה שלעיתים מוצרים המתיימרים להיות 'טבעיים' יכולים להיות מסוכנים מאחר שהם מכילים הרבה רכיבים שגורמים לתגובה של העור. משפחת האגוזים – ובמיוחד הקליפה שלהם – מכילים חומרים פעילים אפילו ממשפחת הציאניד. לכן תמיד יש להיזהר", היא מסבירה.

 

"רכיבי אגוז מלך כשלעצמו יכול להיות רכיב מעולה, במידה והוא טחון דק עד למרקם של אבקה ומצוי בתוך קרם אמולוסיוני או ג'ל. במקרה הזה ככל הנראה התווספו לו רכיבים נוספים – מרכיבים כימיים או חלקי הקליפה עצמה", מוסיפה ליאת הלפרט פליסר, סמנכ"לית הדרכה של דרמלוג'יקה. "בכל מקרה לא מומלץ לבצע פילינג סקראב על בסיס יומי. מקסימום פעמיים בשבוע, ואין לבצע פילינג בכלל במידה והעור דק או רגיש, עם תשעורת או פצעים".

שורה תחתונה: בכל פעם שאתן קונות מוצר טיפוח חדש לעור הפנים אל תסמכו על הסלבריטי שייצר אותו, התייעצו עם רופא עור או עם קוסמטיקאית מוסמכת בנושא. בניגוד לקיילי ג'נר לנו אין אלפי שקלים מיותרים לבזבז על טיפולי פנים יקרים שיתקנו את הנזק שיצר פיליניג זול.