"אנשים המשיכו קדימה, אבל אנחנו קמים בכל בוקר ל-7.10"

"הטראומה מלווה אותנו בכל יום מחדש". גלי גרינספן | צילום: אלדד שץ
"הטראומה מלווה אותנו בכל יום מחדש". גלי גרינספן | צילום: אלדד שץ

גלי גרינספן היא מפונה וניצולת השבעה באוקטובר מקיבוץ כיסופים, שספג פגיעה קשה בשבת השחורה - היא מזמינה אתכן לאירוע התרמה שווה וחווייתי לשיקום הקיבוץ

88 שיתופים | 132 צפיות

לקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה חדרו מעל 90 מחבלים בשבת השחורה של השבעה באוקטובר, שזה בערך שליש מאוכלוסיית הקיבוץ. תושבי הקיבוץ היו לכודים בממ"דיהם מעל ליממה עד שצה"ל הגיע וחילץ את מי שהצליח/ה לשרוד. גלי גרינספן היא אחת מהם.

>> לאן נעלמה לוסי אהריש? "אני חוזרת עם הרבה תסכול והרבה תקווה"

גרינספן (30), דיאטנית קלינית במקצועה, נשואה עם ילד בן שנתיים וחצי. גרינספן ומשפחה פונו מכיסופים למלון בים המלח ומחכים למעבר ליישוב זמני בעומר בתחילת הקיץ, כי חזרה לכיסופים עדיין לא נראית באופק. "כיסופים ספגו אבדות של 18 תושבים שנרצחו והרס גדול", מספרת גרינספן. "בתים ורכבים נשרפו, נשדדו, תשתיות נחרבו. נכון להיום יש לנו שבוי בעזה. שלמה מנצור, החטוף המבוגר ביותר, בן 86".

גרינספן היא גם ראש צוות בדיאט אנג'ל (תוכנית דיגיטלית לאורח חיים בריא וירידה במשקל). מדי שנה הם עורכים אירוע תרומה לקהילה. השנה הם החליטו שאירוע התרומה יוקדש לשיקום קיבוץ כיסופים.

 

רוני עמיצור לוי, גלי גרינספן ולירון פז | צילום: אוהד חגאי
רוני עמיצור לוי, גלי גרינספן ולירון פז | צילום: אוהד חגאי

"לפעמים זה מרגיש שהרבה אנשים בעם הזה המשיכו קדימה", מודה גרינספן. "אבל מי שעבר את הטראומה לא באמת התקדם, אנחנו קמים בכל בוקר ל-7.10 והחיים שלנו לא נראים אותו דבר ומתי הם יחזרו להיות אותו דבר, אם בכלל. אנחנו עדיין לא בבית שלנו, וגם כשיהיה אפשר לחזור לבית שלנו, אנחנו לא יודעים אם הוא יהיה בטוח וההתמודדות ממשיכה".

טראומת השבעה באוקטובר עוד לא הסתיימה, הקשיים ותחושת ההפקר עדיין מלווה בעיקר את מי שנפגע/ה: "יש המון קשיים בלחיות מחוץ לבית ובטח שבמלון. הקושי של השבעה באוקטובר לא נגמר מבחינתנו. אנחנו ממשיכים (חלקנו) לעבוד ולנוע קדימה, כי אין לנו ברירה אחרת אלא לפרנס את המשפחה, יש לנו ילדים, וגם מבחינה נפשית זה מסייע לחלקנו עם ההתמודדות של מה שקרה לנו, אבל הטראומה מלווה אותנו בכל יום מחדש".

גלי גרינספן | צילום: באדיבות המצולמת
גלי גרינספן | צילום: באדיבות המצולמת

>> "אני ניצלתי אבל הצלקות מאותן זוועות הגיעו בהמשך"

אירוע התרומה השנתי של דיאט אנג'ל פתוח לקהל הרחב ויכלול הופעת סטנד אפ של ליטל שוורץ, הרצאה של דוקטור לירז מרגלית, יריד מתנות לחג הפסח של עסקים מפונים, תערוכת אמנות, מתנות שוות של מגוון מוצרי בריאות מתנת נותני החסות לאירוע ועוד המון הפתעות. האירוע יערך ביום שישי 12/04 בבניין SAP ברעננה רחוב אלי הורביץ 14 (פתיחת דלתות 9:00).

לינק לאתר האירוע ולרכישת כרטיסים: https://promo.dietangel.co.il/for-kisufim /