קיבוץ גלויות

מספרה ובוטיק יד שנייה בבלה | צילום: בועז לביא
מספרה ובוטיק יד שנייה בבלה | צילום: בועז לביא

חפצי וינטג' מארצות הברית, חידוש רהיטים בצבעוניות עזה, מספרה שהיא גם בוטיק יד שנייה ועוד. טיילנו בקיבוצים של עמק יזרעאל וחזרנו לספר

88 שיתופים | 132 צפיות

חפץ עץ

רהיטים מבית סבא בחפץ עץ | צילום: בועז לביא
רהיטים מבית סבא בחפץ עץ | צילום: בועז לביא

במבנה קשתות יפהפה הממוקם בחצר הגדולה בקיבוץ מרחביה נמצאת חנות קטנטנה (16 מ"ר עם גלריה נמוכה) בשם חפץ עץ. שני גבריאל, בעלת החנות, החלה לעבוד בשיפוץ רהיטים מבית סבא וסבתא שביקשו להתחדש בחצר משק ביתה הממוקם במושב. את החנות היא פתחה לאחר שצברה די ניסיון בכמה טכניקות של שיפוץ והיום, פרט לרהיטים משופצים, תוכלו למצוא בחנות חפצים שהיא אוספת בשווקים בארץ ופריטים מיוחדים של מעצבות צעירות ואמניות, בהם בובות בעבודת יד של שירלי ברלב, תכשיטים מקרמיקה ופורצלן של אליסיה טחן וגם מותגים כמו ג'ינג'ר וקופסאות פח של Froy & Dind.

פריטים מיוחדים של אמניות בחפץ עץ | צילום: בועז לביא
פריטים מיוחדים של אמניות בחפץ עץ | צילום: בועז לביא

מחירים על קצה המזלג: כרית נוי עם רקמה, 80 שקלים; כיסא שעבר חידוש ומרופד בגובלן, 280 שקלים; צלחת פורצלן, 60 שקלים; שידת מגרות שחודשה, 1,300 שקלים, קופסת פח קטנה, 30 שקלים; סמובר לתה, 120 שקלים.

החצר הגדולה בקיבוץ מרחביה, 4260250־054, ב', ג', ד', ו' 9:30־13:30, ה' 9:30־13:30, 16:30־19:00 ובתיאום טלפוני

מתחם עלמות – תכלת

מעצבות צעירות מעמק יזרעאל בתכלת | צילום: בועז לביא
מעצבות צעירות מעמק יזרעאל בתכלת | צילום: בועז לביא

במרכז קיבוץ בית השיטה פועל מתחם עלמות ובו חולקות שתי חנויות את אותו חלל באווירה כפרית, נעימה וחמימה – פיצ'פקעס מפעם ותכלת. תכלת היא בבעלות איילת חנוכי – מעצבת גרפית ויוזמת המתחם שקיים זה 5 שנים. בחנות מגוון פריטים וחפצים של מעצבות צעירות מעמק יזרעאל – אורלי חיימוביץ', ברברה שור ומיכל אלוף ופריטים של מותגים מוכרים כמו שוקה, פלורליס, מאנקי ביזנס, PIP סטודיו ועוד.

מחירים על קצה המזלג: מעמד למגזינים של קבוצת שכולו טוב, 92 שקלים; קערת במבוק, 50 שקלים; קנקן של שינזי קאטו, 115 שקלים; בובת בבושקה של עדי לוגסי, 89 שקלים; שובך יונים, 65 שקלים; תיקי של ארטיק, 170 שקלים; שטיח בלטות עשוי pvc, 200 שקלים.

קיבוץ בית השיטה, 4227828־052, ה' 10:00־13:00, ו' 9:30־13:30 ובתיאום מראש

מתחם עלמות – פיצ'פקעס מפעם

חפצי וינטג' בחנות פיצ'פקעס מפעם | צילום: בועז לביא
חפצי וינטג' בחנות פיצ'פקעס מפעם | צילום: בועז לביא

בחנות פיצ'פקעס מפעם תמצאו רהיטים וחפצי וינטג' מארצות הברית שנבחרו על ידי סיגל שרגא, שדגה אותם בשוקי עתיקות ובגראז' סיילס. לפני שנה וחצי חזרה סיגל לארץ מצפון קרוליינה, שבה התגוררה במשך כמה שנים ובמהלכן ביקרה לעתים קרובות בחנויות ובקניוני עתיקות. את המציאות שדגה ייבאה לארץ ולפני כשנה וחצי פתחה את החנות במתחם עלמות. תוכלו למצוא בה כיסאות, מזוודות, מכונות תפירה, כלי מטבח, פעמונים ועוד מבחר פריטים ייחודיים.

חפצים משווקי עתיקות וגראז' סיילס בחנות פיצ'פקעס של פעם | צילום: בועז לביא
חפצים משווקי עתיקות וגראז' סיילס בחנות פיצ'פקעס של פעם | צילום: בועז לביא

מחירים על קצה המזלג: מתקן להחזקת חותמות, 560 שקלים; תיק אוכל מפח, 220 שקלים; סוס נדנדה קטן, 150 שקלים; גלובוס, 480 שקלים; כלוב ציפורים, 182 שקלים; מזוודה של סמסונייט, 320 שקלים.

קיבוץ בית השיטה, 2555927־054, ו' 9:30־13:30 ובתיאום מראש

מון שרי

מפרקים ומעצבים רהיטים מחדש במון שרי | צילום: בועז לביא
מפרקים ומעצבים רהיטים מחדש במון שרי | צילום: בועז לביא

הדבר הראשון שתשימו אליו לב כשתבקרו בסטודיו מון שרי לעיצוב רהיטים מחדש הוא הצבעוניות העזה שבו. האומנית שרי טיטו מפרקת כל רהיט שמגיע לידיה עד ליסוד, בונה ומעצבת אותו מחדש. היא מגיעה ממשפחה של אומנים ועבדה בעבר בנגריה בתפקיד צובעת רהיטים. את הסטודיו פתחה לפני שלוש שנים. טיטו אוהבת להשתמש בצבעים חזקים ובבדים עם הדפסים גיאומטריים ואוריינטליים שאותם היא רוכשת בארץ ובעולם. בני משפחתה תורמים מכישרונם לתהליך היצירה: אביה אורי עוסק בעבודת השיפוץ, היא ואחותה לימור מציירות על רהיטים ושרי מקשטת אותם בתכשיטים שאמה רותי יוצרת, כך שהם נהיים חלק בלתי נפרד מהעיצוב.

צבעוניות עזה במון שרי | צילום: בועז לביא
צבעוניות עזה במון שרי | צילום: בועז לביא

מחירים על קצה המזלג: שרפרף מרופד, 300־550 שקלים; כורסא 1,700 שקלים; ספה דו מושבית עם תכשיטים, 5,900 שקלים; פינת אוכל עם 4 כיסאות, 3,000 שקלים; כרית נוי, 150 שקלים.

בדים עם הדפסים גיאומטריים ואוריינטלים במון שרי | צילום: בועז לביא
בדים עם הדפסים גיאומטריים ואוריינטלים במון שרי | צילום: בועז לביא

קיבוץ בית השיטה, 052-7362228, בתיאום מראש

בלה מספרה ובוטיק יד שנייה

מספרה ובוטיק יד שנייה בבלה | צילום: בועז לביא
מספרה ובוטיק יד שנייה בבלה | צילום: בועז לביא

אחרי שנים של שיטוטים ברחבי הארץ והעולם חזרה אפרת דרור לקיבוץ שבו נולדה – בית השיטה – והחליטה לפתוח מספרה. לפני שנתיים היא פתחה את בלה מספרה ובוטיק יד שנייה ברוח שנות ה־60 וה־70. מאז ומעולם היה לדרור עניין, מתוך חשיבה אקולוגית, במחזור אופנה, עיצוב וטקסטיל. כשהחליטה לרוקן מעט את ארונה העמוס הוציאה למספרה שני סטנדים של בגדים שנמכרו במהירות והחליטה לשלב את שתי אהבותיה. במספרה ובבוטיק יד שנייה בסגנון בוהו שיק תמצאו שטיחים, וילונות, כריות, מזוודות, גופי תאורה, כלי בית, בגדים, נעליים, תקליטים ותוכלו להתכבד בקפה, בעוגה טבעונית ובשוקולד טבעוני.

מחירים על קצה המזלג: מזנון משנות ה־50, 850 שקלים; כרית גובלן, 30 שקלים; אגרטל עם בולים מתקופת הצנע, 80 שקלים; וילונות משנות ה־70, 60־150 שקלים; מפה של משכית, 80 שקלים.

קיבוץ בית השיטה, 83932622־052, ג'־ה' 10:00־17:00, ו' 10:00־15:00 ובתיאום מראש

יד אחרת

רבקהל'ה היא מוזיאון של החיים שלנו | צילום: בועז לביא
רבקהל'ה היא מוזיאון של החיים שלנו | צילום: בועז לביא

החנות של רבקל'ה, או בשמה המלא רבקה רובל – יד אחרת, ידועה ברחבי העמק ומחוצה לו אף שרבקל'ה הייתה מעדיפה להישאר אלמונית. החלל שבו נמצאת החנות שימש בעבר כמעבדה ורבקל'ה, מעצבת פנים בהכשרתה, מנסה לשמר את האותנטיות של המקום. כבר 20 שנה שהחנות המרשימה הזו עובדת בשיטת קונסיגנציה ולדבריה היא מוזיאון וארכיון של החיים שלנו. את הרהיטים והחפצים היא בוחרת בקפידה בעיקר מעזבונות ומעדיפה את הארצישראלי. תוכלו למצוא בה אוספים מיוחדים של אריזות גפרורים ששימשו בעבר כפרסומות, מפיות מחדרי אוכל של קיבוצים, ספרי אלף לילה ולילה מהמאה ה־18, כלי פורצלן וזכוכית, תנורי נפט, גרמופון, תכשיטים, רדיו, שולחנות קפה, אגרטלים, גופי תאורה, כלי נגינה, ספות, טלפונים, שעונים, שידות ומאווררים. המחירים משתנים וחלק מהפריטים שייכים לאוסף פרטי ואינם למכירה.

קיבוץ עין חרוד מאוחד, 3700973־052, שבת 11:00־15:00 ובתיאום מראש

הסטודיו של יעל

הסטודיו של יעל | צילום: בועז לביא
הסטודיו של יעל | צילום: בועז לביא

יעל איזנבאום התחילה את דרכה כצורפת ולמדה את אמנות הזכוכית לפני 17 שנה. את הסטודיו בקיבוץ עין חרוד המאוחד היא פתחה לפני שלוש וחצי שנים והוא משמש כמרכז לאומנויות בו היא מעבירה סדנאות וקורסים וגם חנות. היא מוכרת פריטים לעיצוב הבית ולחדרי ילדים מעשי ידיה; גופי תאורה, יודאיקה, חלונות ויטראז', אריחים, צלחות, מגנטים, פעמוני רוח ותכשיטים שכולם עשויים זכוכית לצד עבודות יד של יוצרים נוספים. בסטודיו מתקיימות סדנאות באמנות זכוכית חמה, חלונות ויטראז', חרוזי מבער, פסיפס וקורסים בצילום, ציור ותפירה. מחירים על קצה המזלג: מעמד לבקבוק יין, 120 שקלים; צלחת להגשת עוגה, 90 שקלים; אריחים, 50 שקלים; מגנטים למקרר, 20 שקלים; פעמוני רוח, 90 שקלים; מחזיק מפיות, 68 שקלים; צלחת פסח, 300 שקלים; אהיל, 740 שקלים.

קיבוץ עין חרוד המאוחד, 052-8710180, פתוח בכל ימות השבוע ובתאום מראש