אחיות שלנו: כך דניאל וקורין קיציס הפכו ללהיט

דניאל וקורין קיציס | צילום: שי פרנקו, שיער: ליאור גבריאלוב, איפור: לורן ל־orkopelis
דניאל וקורין קיציס | צילום: שי פרנקו, שיער: ליאור גבריאלוב, איפור: לורן ל־orkopelis

הן חולקות אנרגיה פרועה, לשון חריפה וגנים משובחים - ועכשיו הן חוברות יחד כדי לעשות לנו כיף על הבוקר. האחיות קורין ודניאל קיציס בריאיון מושחז על אימהות, הפגנות וקודי קופון

88 שיתופים | 132 צפיות

המונח "איט גירל" נטבע בשנות ה-20 המאוחרות בבריטניה. בגדול, הוא מתייחס לאישה צעירה, כריזמטית ומלאת סקס אפיל שנוסקת אל התהילה, עדיין לא מפורסמת ממש. בימינו, ניתן אולי להקביל אותה למישהי מגניבה שנדמה לכן שרק אתן מכירות ושאין על שמה ערך בוויקיפדיה, אבל תכף זה יקרה, היא על הסף לכוכבות. ובעוד הקריטריונים להגדרה משתנים עם השנים, ברגע שאת מכירה איט גירל כזאת (ואז את אחותה) – את יודעת. את מרגישה.

>> הכי סקסי בעולם: הלבשה תחתונה שאפשר לנשום בתוכה

אני פוגשת את האחיות קיציס על סט הצילומים לכתבה (גילוי נאות: קורין קיציס ואני מיודדות, והתארחתי בפרק בפודקאסט שלה, "פותחות הכל"). קורין (36) מקבלת את פניי ישובה מול הראי. מעצב השיער מרים את שיערה האפור הטבעי, אחד מסימני ההיכר שלה, לקוקו גבוה, ומשתאה כשהיא מספרת לו שהיא אם לנער בן 15. קיציס צוחקת וקורצת לי: "אני שמורה".

בשנה האחרונה הקריירה שלה ממריאה בחזרה, לאחר עשור שבו הייתה עסוקה בעיקר בלהיות אימא. זה קורה, במקרה או שלא, במקביל לפרידתה מבן זוגה ב-18 השנים האחרונות, הכותב ובן למחזיקי השליטה ב"הראל", אחת מחברות הביטוח הגדולות בישראל, דורון המבורגר. היא יוצרת ופודקאסטרית ("תכתבי אשת מדיה") אשר לאחרונה זכתה לחסות מרשת סופר פארם להסכת שבו היא מארחת אורחות לשיחות על החיים, ובקרוב תעלה מופע תיאטרון ראשון בשם "לאב מי טנדר" בפסטיבל ישראל. "כולי שקועה עד הצוואר בחזרות והכנות ויח"צ למופע, זה מדהים", היא מספרת, "יש לי שלושה ילדים בחופשת קיץ, אבל למזלי יש לי המון זמן בלעדיהם. מאז שנפרדנו ההורות היא חמישים אחוז ממה שהייתה".

דניאל וקורין קיציס | צילום: שי פרנקו, שיער: ליאור גבריאלוב, איפור: לורן ל־orkopelis
דניאל וקורין קיציס | צילום: שי פרנקו, שיער: ליאור גבריאלוב, איפור: לורן ל־orkopelis

בזמן שקיציס הבכורה שוקדת על הקריירה, אחותה הצעירה דניאל (30) עסוקה בעניינים אחרים לגמרי. אתן בוודאי מכירות אותה מהעונה הרביעית של ריאליטי הבישול "משחקי השף", שלאחריו הפכה לאושיית אינסטגרם בוערת, עם אימפריית חלות שהיא מנהלת ביד רמה ("אני מגדירה את עצמי שפית", היא אומרת בחיוך). בדרך הייתה גם סערה ציבורית קצרה סביב השיער שהיא מגדלת בבית השחי ("זה פמיניסטי") והעוקבות הנאמנות זוכרות את הצעת הנישואין המרגשת שקיבלה בשיעור זומבה מבעלה כיום, היוצר גון בן ארי. לפני שבעה חודשים ילדה את בנה הבכור, אריה, ועברה למושב דור, וכיום היא בעיקר מנרמלת באינסטגרם את הרגעים היפים והמתישים שבגידול תינוק ("זה שואב את כל הזמן ואת כל האנרגיה. לפחות הוא גדל קצת, היום הוא יותר ברור לי ונגיש").

הקיציסיות דומות זו לזו בעיקר באנרגיה; חיות מתפרצת בתוספת כנות מרשימה, לעיתים מבהילה, נטולת יומרות. לאחרונה הן משתפות פעולה בפעם הראשונה, וממנפות את קהל העוקבות של כל אחת מהן לטובת ליין מסיבות חודשי בשם "מסיבוקר", יחד עם היזמת נוי מוסטיק. "זו יוזמה שהתחילה כגאג", מודה קורין. "כדי להתמודד עם האבל של הפרידה רקדתי המון. אני טובה בפורמטים ועשיתי פורמט בשם 'שלישי רוקדות', רקדתי לעצמי והעליתי לאינסטגרם ובנות נדלקו על זה, התחילו לתייג אותי בסרטונים שלהן רוקדות וזה נהיה ממש אירוע רשת, זעיר אמנם, אבל קיים. ראתה את זה נוי, יזמת ומפיקה של 'מסיבוקר' וכתבה לי. היא רצתה שנחבור, ואז אמרתי שנכניס גם את דנדוש שתכין מאפים, 'שלישי רוקדות עם חלות', להביא גם את הקהל שלה. יש הרבה דמיון בין הקהלים שלנו".

"מסיבוקר" | צילום: קורין קיציס
"מסיבוקר" | צילום: קורין קיציס

קורין: "כל המבנה הזה של משפחה הוא קונספציה שאנחנו שטופי מוח עליה. אגב, אנחנו גם לא באמת רוצות להיות רזות. ב'אלן קאר' אחד הדברים הכי משחררים זה שהוא אומר שזו לא אשמתך שאת מכורה כי את שטופת שכל בצורה שיטתית"

 

מה הדמיון?
דניאל: "82 אחוז מהעוקבות שלי הן נשים שאוהבות את התוכן שלי ואת סגנון החיים שלי. נראה לי שקורין ואני מביאות משהו מאוד אותנטי, ישיר, אינטואיטיבי. לא פייק ולא רילס, בלי מכירות ופרסומות".
קורין (צוחקת): "זה פארם טו טייבל".

לאחר מסיבה אחת מוצלחת, השתיים ראו כי טוב והחליטו להמשיך: פעם בחודש הן מארגנות מסיבת ריקודים בשעות הבוקר (המסיבה הקרובה תיערך ב-15.8 במנאו שממוקם על חוף נעורים בחבצלת השרון), וממליצות להגיע אליה סחיות. "זה היה ממש מיוחד", מספרת קורין, "נשים עצרו את החיים שלהן, לקחו יום חופש, הגיעו ב-9 בבוקר והקדישו זמן לעצמן ולשמחת הלב. לא צריך אלכוהול. אין שם וייב של סקסיות".

דניאל: "אלכוהול ממסך ומביא משהו קצת אלים".

קורין: "יש לנו סמים בפנים, בתוך הגוף".

דניאל משתפת שלכל אורך המסיבה הראשונה לא הפסיקו לרדת על לחיה דמעות. "היה שם משהו מאוד פתוח, כל סוגי הנשים מכל הגילאים, אלמנות, כאלה שהחלימו מסרטן, כל אחת עם הסיפור שלה – בביקיני, רוקדות. ואת אף אחת זה לא מעניין אם יוצא משהו מפה או מפה (מצביעה על המותן שלה, ע"ו). פתאום הבנתי כמה המציאו עלינו שאנחנו ביקורתיות עם עצמנו. זה השלים לי נקודה סביב ההורות, אני מרגישה שיש לי חיבור כמעט עם כל אימא, מרגישה אחווה נשית מאוד גדולה".

דניאל וקורין קיציס | צילום: שי פרנקו, שיער: ליאור גבריאלוב, איפור: לורן ל־orkopelis
דניאל וקורין קיציס | צילום: שי פרנקו, שיער: ליאור גבריאלוב, איפור: לורן ל־orkopelis

דניאל: "בן הזוג שלי מאוד רצה ילדים כשהוא פגש אותי ואני לא רציתי והיה הרבה מתח סביב זה. ואז נכנסתי להיריון בטעות, שנפל – ורק אז הבנתי שאני רוצה"

 

אחווה שלא הייתה לפני?
דניאל: "לא. הייתי עסוקה בכמה אני מוצלחת וכמה אני חתיכה וכל-יכולה, וההורות שחררה לי את זה כי יש בה פגיעות מאוד גדולה. משהו רך ופצוע ונזקק שיצא ממני".

קורין: "דנדוש מדברת על זה שאימהות זה קשה ותובעני. אני נהייתי אמא בגיל 19, לא הייתה לי הרבה זהות, לא הבנתי מי אני, אבל גם לא הרגשתי שלהיות אמא זה מימוש. היום אני מבינה שהייתי חייבת לעבור את העשור הזה ולהיות שם, ועם הבסיס הזה לצאת לעולם".

דניאל: "אני מגיל 19 עבדתי במטבחים. התחתנתי צעירה, בגיל 25, ובעצם את כל העשור האחרון הקדשתי לקריירה ולזוגיות שלי. שמתי את כל המשאבים שלי שם, ורק אחרי זה הרגשתי בשלה לילדים. בן הזוג שלי מאוד רצה ילדים כשהוא פגש אותי ואני לא רציתי, והיה הרבה מתח בינינו סביב זה. ואז נכנסתי להיריון בטעות, שנפל – ורק אז הבנתי שאני רוצה".

זה מעניין שלא רצית בהתחלה, ואז עלה לך.
דניאל: "כן. איכשהו גם כשאת מול הנושא הזה של חתונה – הרי את יכולה לעשות אירוע מיוחד שכל אחד יביא משהו, אבל בסוף בא לך רגיל, בא לך איפור-שיער".

קורין: "אני חושבת שכל המבנה הזה של משפחה הוא קונספציה שאנחנו שטופי מוח עליה. אגב, אנחנו גם לא באמת רוצות להיות רזות. ב'אלן קאר' אחד הדברים הכי משחררים זה שהוא אומר שזו לא אשמתך שאת מכורה כי את שטופת שכל בצורה שיטתית. זה לא אשמתנו".

>> לפריס הילטון יש תינוק? הלידות החשאיות של הכוכבות הגדולות

דניאל קיציס ובן זוגה גון בן ארי והתינוק אריה | צילום: שירה אבולעפיה
דניאל קיציס ובן זוגה גון בן ארי והתינוק אריה | צילום: שירה אבולעפיה

השראה לצניעות

השתיים גדלו בתל אביב ועזבו את הבית בגיל 17, כל אחת בתורה. לאחר שנים בהן נתמכה כלכלית על ידי ההון של משפחת בן זוגה, מסבירה קורין כי הפרידה שלחה אותה לנהל את הפיננסים שלה ולהיות אדונית לעצמה מבחינה כלכלית. המשמעות של הדבר, בין היתר, היא לפרסם חסויות בפודקאסט שלה. "עד ינואר הייתי עושה את הפודקאסט בחינם. עכשיו אני צריכה להתפרנס וסומכת על המאזינות שלי שמבינות איך עובד העולם. אני כן מחפשת דרכים חדשות להתפרנס שבהן יש לי יותר שליטה על מה ומי אני מפרסמת", היא אומרת. אחותה הצעירה, לעומת זאת, מחזיקה בעמדה שונה לגמרי.

דניאל: "אני ממש טובה ומיוחדת במה שאני עושה ואגיע יותר רחוק כלכלית אם לא אפרסם מוצרים, זה פשוט להיות לא באותנטיות מול הקהל שלי. יש לי מקצוע שעבדתי עליו מאוד קשה, קרעתי את התחת שנים בסרוויסים"

 

בואו נדבר על קודי קופון. 
דניאל: "על אף הפיתוי הכלכלי אני לא עושה את זה. תראי, אני התפוצצתי בקורונה. היו עליי כתבות בחדשות והגיעו המון עוקבים ונהייתי די בין לילה מפורסמת במה שאני עושה אחרי שנים של עבודה, והבנתי שלאינסטגרם יש כוח מטורף. אבל אם פעם היה תוכן ובין לבין היו פרסומות – עכשיו הפרסומות הן התוכן. אין לי פרופיל עסקי, העסק שלי זה אני, החיים שלי, בעלי. אם אני אחליט ללכלך בפרסומות את העסק שלי זה יפגע בי. אני ממש טובה ומיוחדת במה שאני עושה ואני חושבת שאגיע הרבה יותר רחוק כלכלית אם אני לא אפרסם מוצרים, זה להיות לא באותנטיות מול הקהל שלי. יש לי מקצוע שעבדתי עליו מאוד קשה, קרעתי את התחת שנים בסרוויסים, זה כוויות וחתכים, והגעתי למקום שאני אומרת על כל המוצרים האלה: 'למה אני צריכה את זה?' יש לי מקצוע".

דניאל קיציס | צילום: אינסטגרם daniellekitzis@
דניאל קיציס | צילום: אינסטגרם daniellekitzis@

קורין: "מציעים לה לקבל והיא לא לוקחת, הורידו אותה מכל הרשימות".

דניאל: "כי כשאת מקבלת משהו, את מבינה כמה את לא צריכה אותו. צריך לדבר על התמכרות לקניות, יש פה תופעה מצערת שחייבת להיפסק. יש משהו נורא עצוב בחפצים. ועכשיו אני שומעת שנשים קונות מהמשפיעניות, הן עוד לא פתחו את החבילה הקודמת וכבר קונות עוד. הייתי רוצה לתת השראה לצניעות, למינימום, גם סביב הריון ולידה שיש שם הוצאות עצומות. הדברים של התינוק שלי הם אקלקטיים ברמות. אני לא אוהבת את השמיכה שהוא מתכסה בה, הוא לא עם צעצועי עץ מונטוסוריים, אין לו כלום – וזה סקסי בעיניי. אני עפה על זה שהוא משחק עם סתם דברים".

זו גישה מעולה, וניכר שיש לך מלא ביטחון בעצמך. תמיד היית ככה?
דניאל. "לקח לי זמן להוציא את זה, אני מודה לבן זוגי ולזוגיות שלנו כישות כי זה פתח לי את הצ'אקרות להיות מה שאני. בעבר, בבית ספר, לא הייתי כל כך מוצלחת בלימודים, הרגשתי לא פה ולא שם. היום אני לא מתנצלת על מי שאני. קורין ואני לא באשמה על הקיום שלנו, יש משהו דומה בנו אנרגטית שהוא אחר".

קורין: "שתינו קשוחות כביכול, אבל לי יש עוד מלא חלקים, שומעים את זה בפודקאסט שלי".

דניאל: "אני מרגישה שקורין יכולה להיות מאוד אימהית, אחות גדולה כלפיי, אבל גם לשאול אותי נגיד על הצעת עבודה וכסף – ואז אני זו שמייעצת לה. היא מייעצת לי על ההורות".

דניאל וקורין קיציס | צילום: שי פרנקו, שיער: ליאור גבריאלוב, איפור: לורן ל־orkopelis
דניאל וקורין קיציס | צילום: שי פרנקו, שיער: ליאור גבריאלוב, איפור: לורן ל־orkopelis

איפה אתן על הספקטרום הפוליטי? יש שמבקרים אתכן על כך שאתן לא מתבטאות, לא מפגינות.
קורין: "אם מישהו אומר לי שאני מנותקת, אני מרגישה שהוא צודק. זה לוחץ לי על אשמה. לפעמים יש בי פחד, קול שמבקר את עצמי ואני מאמינה לו. מצד שני, להיות אישה שמביעה דעה בצורה עקבית ואנפילטרד זה עדיין לצערי אקט שהוא פוליטי, אז אני זוכרת שאני בעשייה פמיניסטית ואני משפיעה על נשים. דניאל ואני מקבלות המון הודעות 'תודה שאת אומרת'. עשייה פוליטית לא רק קשורה במחאות. זה יכול להיות הזולת הכי קטן שסביבך. להיות אימא מסורה זה פוליטי. אנשים לא יודעים שאנחנו חוטפות אש רק על זה שאנחנו אומרות דברים".

דניאל: "אולי להיות מנותק זה ללכת כל שבת לקפלן ולא לחגוג את הקיץ? אני לא אומרת שזה מה שאני עושה, אבל יש משהו בפוליטיקה הישראלית ששואב"

 

ספרו קצת על האש הזאת.
דניאל: "אנחנו במצב שבו את לא יכולה להגיד את דעתך ואת לא יכולה לא להגיד. יש כל כך הרבה דברים שקורים עכשיו. אולי להיות מנותק זה ללכת כל שבת לקפלן ולא לחגוג את הקיץ? אני לא אומרת שזה מה שאני עושה, אבל יש משהו בפוליטיקה הישראלית ששואב, ולבחור להיות לא בזה – זה אופטימי. יש לי גם את הצד השני כי אומרים לי שאם אני לא אלך לקפלן אני אלבש פאה ואני לא רוצה ללבוש פאה. מה שקורה עכשיו יוביל לנפילת השלטון וזה דבר שאנחנו רוצות כנשים. בסוף צריך להוציא את כל העניבות והפודיומים האלה מהחיים שלנו".

קורין: "לי יש נער מתבגר בן 15. הוא ממש לא רוצה אימא שאומרת את דעתה, או מינית, אימא שיש לה בכלל נראות. אני מסבירה שזה אקטיביזם והוא גם נבוך ורוצה למות וגם גאה".

קורין קיציס ב"פותחות הכל" | צילום באדיבות המצולמת
קורין קיציס ב"פותחות הכל" | צילום באדיבות המצולמת

>> ליבלינד: "האשמתי את עצמי. זו הייתה חשיבה של אישה מוכה"

שואת השפה

עם כל האהבה שהשתיים מקבלות, ביחד ובנפרד, יש גם מי שפחות מתחברות לתכנים הלא מפולטרים הללו. בפברואר האחרון העלתה קיציס הבכורה סרטון וידאו לאינסטגרם שבו היא משתפת שהיא "מרגישה שמנה" וחטפה תגובות מצד נשים שנפגעו מההתבטאות, וטענו כי היא מציגה משקל גבוה בתור חוויה שלילית בהכרח. דניאל ספגה בעבר תגובות ביקורתיות בנוגע למחירם הגבוה של המאפים שהיא מכינה ומוכרת. כיום התגובות ממשיכות להגיע, אבל הן כבר התרגלו.

דניאל: "רוב הנשים שמסביבי מתנצלות. הן כותבות לי הודעה ופותחות עם 'סליחה שאני חופרת לך'. אני לא יכולה לשמוע את זה, אז אני עושה פרינט סקרין, מעלה לסטורי ואומרת שדי לכתוב את זה. הייתי שמחה גם שלא כל אמירה תהיה מקפצה לעלבון. אם אני כותבת שניתוחים פלסטיים זה לא יפה בעיניי אז מי שעשתה נעלבת. נעלבות שאני לא עונה להודעות ב-dm. כשמקליטות לי הודעות אני אומרת שאני לא יכולה לשמוע. ובכלל, אנחנו בתקופת עלבון, שואת השפה, גם קורין חוטפת מזה".

אני מנחשת שאתן מתמודדות בגבורה.
דניאל: "בסוף יש לי הרבה עוקבות כי כנראה שדעתי וסגנון החיים שלי מעניינים אותן. אני משוחררת כבר, יש לי פז"ם באינסטגרם, בהתחלה הייתי נפגעת ומבולבלת ולאט לאט הכלי התרחב ואני יכולה לעמוד בזה".

דניאל וקורין קיציס | צילום: שי פרנקו, שיער: ליאור גבריאלוב, איפור: לורן ל־orkopelis
דניאל וקורין קיציס | צילום: שי פרנקו, שיער: ליאור גבריאלוב, איפור: לורן ל־orkopelis

קורין מציינת שהיא בעיקר בהודיה על כל הדברים הטובים שקורים לה לאחרונה. "אני כל הזמן מסתכלת אחורה ולא מבינה על מי כולם מדברים. יש בתוכי ערך עצמי ממש בעייתי, כאילו יש בי צד שאומר: 'תראי איך הכל בא לך בקלות'. הרבה דברים נפלו ביחד ואפשרו את זה, ונכון שהיופי שלי זה דבר מקדם, אבל בלי כישרון ובלי עבודה קשה ובלי להסכים לצאת מאזור הנוחות של עצמי לא הייתי מצליחה".

קורין: "יש משהו בתפקיד המסורתי של האבא שהוא מראש נעדר, זו המהות שלו. הוא פחות שם. אמא שלי חוטפת אבל אנחנו גם יותר קרובות"

מה זה אומר, לצאת מאיזור הנוחות?
"לעמוד על במה מול אנשים ולחשוף את עצמך זה הדבר הכי רדיקלי שאומר לקהל: 'קחו'. מצד אחד זה נדיב ומצד שני זה מבעית. הגוף שלך שם. אבל אני כל הזמן אומרת תודה על זה, על כל מה שקורה לי ועל הפודקאסט".

קורין קיציס בכרזת המופע "לאב מי טנדר" | צילום: אלה ברק
קורין קיציס בכרזת המופע "לאב מי טנדר" | צילום: אלה ברק

אגב הפודקאסט, בשיחות ביניכן דיברתן לא מעט על אימא שלכן, קורין גם יצרה סרט בנושא. מה שלום אבא? הוא קצת נעדר.
קורין: "זה קטע, כי איכשהו כשבאים עם ביקורת להורים לרוב זה יהיה ספרים ומגילות על האימא, היא זאת שתחטוף. יש משהו בתפקיד המסורתי של האבא שהוא מראש פחות שם. אמא שלי חוטפת אבל אנחנו גם יותר קרובות. היא אישה מאוד חזקה. גם בתוך המודלים של פעם, היא אישה דומיננטית".

דניאל: "כל הנשים במשפחה שלנו חזקות. אולי בגלל זה קורין ואני בחרנו גברים מאוד מאוד נוכחים. הם 100% שם".

מסיימות עם תקוות לעתיד. איפה אתן עוד עשר שנים?
קורין: "בשיאה של קריירה מאוד משגשגת, רצף של שגשוג ושפע והשלמה עם ההתבגרות".

דניאל: "עוד עשר שנים שתינו עושות ברביקיו סביב הבריכה שלי בבית שקניתי".

בית בישראל?
דניאל: "ברור. גם עם רעלה אני אשאר פה".

קורין: "גם אני. אני גרתי כבר תקופה בחו"ל והבנתי מה כיף ומה לעולם יהיה חסר. יש לי פה שלושה ילדים ופרוד ואני לא רואה את עצמי עוברת למקום אחר".