קוסמטיקה טבעית – חלק ב'

האם קיים מוצר טיפוח טבעי שבאמת נקי מכימיקלים?

88 שיתופים | 132 צפיות

לחלק א'»

קוסמטיקה לפי סוג הדם

אורי טולגי מטפל, מפתח ומייצר מוצרי קוסמטיקת מדף טבעית המבוססים לפי סוג הדם. לדבריו, מצב העור תלוי באופן שווה במטען הגנטי ובהרגלי הטיפוח. אפשר לנצח גם גנטיקה גרועה. לדורות הקודמים היה עור יפה ועמיד יותר, מאחר שנחשפו פחות למזהמים וכימיקלים.

היום אין הבדלים בין חומרים טבעיים ללא טבעיים, ואי אפשר להגיד שאחד מהם עדיף על השני. הדבר תלוי בתגובה של המשתמש

הוא רואה חשיבות לתזונה נכונה כגורם שבונה את העור. לדבריו, הזדקנות העור ותגובות אלרגיות מתחילות בגיל 35-40, כאשר הגוף נחלש. "כולנו מתחילים את החיים עם עור רגיל שמן, ועם הזמן הוא מתייבש. עשרות אחוזים מכלל האוכלוסייה סובלים מסבוראיה של העור בלי להיות מודעים לכך. בעיה זו נובעת מתת פעילות של בלוטות החלב, ואילו הבעיה ההפוכה גורמת לאקנה. כדאי להתחקות אחר מקור הבעיה ולבדוק את סדר היום והתפריט".

טולגי, הנוהג לאבחן את העור לפי סוג הדם, טוען שלבעלי דם מסוג O עור פחות רגיש, להבדיל מבעלי סוג דם ,A B ו-AB. אני אובחנתי אצלו כבעלת עור רגיש והומלץ לי להימנע ממוצרי חלב. הותאם לי קרם אנטי פיגמנטציה – דבר שהקוסמטיקאית של פבוניה בוטניקה אמרה לי שעלי להימנע ממנו. גם טולגי טוען לחדירה מרבית של החומרים. לדבריו, שמנים אתריים וחומצות, כגון האלפא הידרוקסי והרטינול, מגיעים עד מחזור הדם והם הנשאים של חומרי הלחות וחומצות השומן ומשפיעים באופן חיובי על העור.



התחושה שמוצר הוא אמין היא אישית (אילוסטרציה: ASAP Photos)

התחושה שמוצר הוא אמין היא אישית (אילוסטרציה: ASAP Photos)

הכל תלוי בתגובה של המשתמש

לסיום שוחחתי עם רופאת עור מומחית וניסיתי לברר איתה האם יש טעם בהשקעת מאמץ רב כל כך בחיפוש אחר קוסמטיקה טבעית. לדברי רופאת העור ד"ר נטלי פלוסק, "היום אין הבדלים בין חומרים טבעיים ללא טבעיים ואי אפשר להגיד שאחד מהם עדיף על השני. הדבר תלוי בתגובה של המשתמש". לדבריה, קוסמטיקה טבעית כמעט לא קיימת בארץ והתחום מפותח בעיקר בארצות כמו שוויץ וגרמניה.

ד"ר פלוסק אומרת שההבחנה המקובלת היום היא בין קוסמטיקה לדרמה קוסמטיקה, כלומר קוסמטיקה המיועדת לעור רגיש הסובל מתסמינים כמו אדמומיות, קילוף ופריחות. כאשר משתמשים בקרם הלא נכון בעור בעייתי, התסמינים האלו עלולים לחזור או להחריף.

מסיכה ביתית לשיקום העור

המסכה מסייעת לשיקום העור, הבהרתו והרגעתו.

  • כף שמן נבט חיטה
  • ½ כף דבש
  • 1.5 כפית לציטין בתפזורת – יבש
  • ½ כפית גליצרין
  • 3.5 כפיות מים מינרלים

שימוש: את המסכה מומלץ להשאיר על העור במשך חצי שעה לפחות.

אחסון: ניתן לאחסן במקרר מספר ימים בקופסת זכוכית אטומה.

באדיבות ד"ר ענת גרינשטיין ND נטורופתית

שאלתי את ד"ר פלוסק האם באמת חשוב להשתמש במוצרי קוסמטיקה. לדבריה, קרם לחות טוב יכול להחדיר לעור 20-25 אחוזי לחות. "כל אדם חמישי שבא אלי מגיע עם יובש בעור, ולכן יש חשיבות רבה בטיפוח העור. אנו כאנשי מקצוע עורכים במידת הצורך מבחני רגישות לחומרים, ובחלק גדול מהמקרים משתמשים בכמה שמנים על בסיס חיטה וסויה. אני בעיקר ממליצה על שמן חיטה העשיר באומגה 6 שמיטיבה עם העור".

אני שואלת את ד"ר פלוסק באיזה מקרים כדאי לפנות לרופא עור ולא להסתפק בתכשיר קוסמטי או לחכות שהגירוי יחלוף מעצמו. לוסק טוענת כי בכל מקרה של חוסר נוחות בעור כדאי להתייעץ עם רופא. כשביקשתי ממנה להמליץ על חברת קוסמטיקה אמינה, היא דיברה דווקא בשבחה של אחת מחברות הקוסמטיקה הידועות שאינה שייכת לתחום הקוסמטיקה הטבעית.

אם בסיום הקריאה אתם עדיין מבולבלים, לא נותר לי אלא להסכים איתכם. לאור מגוון ההשקפות והמלצות הטיפוח הסותרות, קשה לדעת איזו גישה היא הנכונה והראויה ביותר. בסופו של דבר, הצרכן חייב להסתמך על הרגשתו הסובייקטיבית. התחושה שמוצר או חברה מסוימת הם אמינים, היא אישית ומונחית על ידי מגוון רחב של שיקולים. זו אולי הסיבה שרוב הצרכנים אינם נאמנים לחברות קוסמטיקה והם בודקים ומנסים מוצרים. כל שנותר זה לזכור כי גם גורמים נוספים כמו מזון, שעות שינה ומתח, משפיעים על מצב העור ואנשים מאושרים נראים קורנים גם אם יש להם קמט אחד או שניים.

 

מתוך: מגזין חיים אחרים

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה