אופנה מבפנים ומבחוץ: הקולקציה של אלישע אברג׳יל

מתוך הקולקציה החדשה של אלישע אברג'יל | צילום: גיא נחום לוי
מתוך הקולקציה החדשה של אלישע אברג'יל | צילום: גיא נחום לוי

אלישע אברג'יל מפלס את דרכו בזירת האופנה המקומית בלי משרד יחסי ציבור, בלי לעגל פינות ועם המון כשרון. ראיון עם מעצב אופנה שמגשים את הפנטזיות שלו דרך תפירה עילית

88 שיתופים | 132 צפיות

"הדבר הכי חשוב בבגד זה מה קורה מבפנים", מסביר אלישע אברג'יל בעודו הופך את אחת השמלות שעיצב. "מבחוץ, בגדים נראים סביר בדרך כלל. ואז כשהופכים אותם – או שיש קסם או שאין". הפריטים שהוא מייצר בדירתו רחבת הידיים בחולון מלאי אותו קסם שצריך לחוש בידיים כדי לצלול לעומקו. "אם את רוצה, את יכולה ללבוש את זה הפוך, זה מספיק יפה, לא?" הוא מציע וצוחק.

אברג'יל, 30, בוגר טרי משנקר שסיים לפני שנה את לימודיו במחלקה לעיצוב אופנה. מאז הוא עובד כמעצב שבראש מעייניו תפירה כמעט חסרת פשרות, באמצעותה קורמות עור וגידים הפנטזיות שלו – רובן ככולן פריטי קז'ואל מרשימים, מוקפדים וסופר לבישים, עם שימוש בולט באלמנטים מעולם בגדי הספורט, כמו רשת ותפרים המדמים מגן ברכיים. בחורף האחרון הוציא אברג'יל מהדורה של פריטי נשים, גברים ויוניסקס. הקולקציה הנוכחית מתמקדת בנשים ויוניסקס ומונה 12 פריטים, רובם שמלות שמוצעות למכירה בביתו בתיאום מראש, באתר האינטרנט שלו ובמכירה שתתקיים בסוף השבוע הקרוב עם המעצבת הטריה תום תשבי (אחות של נועה תשבי), שמגישה גם היא את הקולקציה השניה והמוצלחת שלה. "כשבנאדם קונה בגד ממעצב חשוב לו לדעת שמישהו דאג לו. וזה מלווה את כל הקולקציה. את רואה, הקווים כאן עגולים ולכן הרבה יותר יקר לייצר את זה", הוא מסביר על שמלת משי עם גימורי עור מדויקים להפליא שאני חומדת לארוני הפרטי.

מתוך הקולקציה החדשה של אלישע אברג'יל | צילום: גיא נחום לוי
מתוך הקולקציה החדשה של אלישע אברג'יל | צילום: גיא נחום לוי

וזה חשוב לך יותר מלמכור?

"כן. באירופה למשל זה קורה כל הזמן"

הוא מציג תיפורים לבנים על בד שחור שמייקרים את השמלה משמעותית.

אתה חושב על כל הפרטים אבל מעצב צריך לחשוב גם על הפן המסחרי. יכול להיות שאם התפר היה שחור ולא לבן יכולת למכור יותר מהשמלה הזאת?

"נכון, אם הייתי יכול להשקיע פחות במה שקורה בפנים היינו יכולים להריץ קונפקציה. אבל המטרה שלי היא לתת מוצר שהאיכות שלו טובה ושהלקוחה מבינה למה המחיר שלו הוא כזה ולא אחר, חשוב לי להתחיל את הדרך שלי כמו שצריך ולא לעגל פינות".

אז מה טווח המחירים?

"השמלה הכי יקרה עולה 2,500 ש"ח והפריט הכי זול עולה 850 ש"ח".

מי הלקוחה שלך? לא כל אחת יכולה ורוצה לקנות ב-2,000 ש"ח שמלה שהולכים איתה לעבודה

"זאת שאלה טריקית. כשאתה מעצב מתחיל אתה בודק גבולות גזרה, מגשש, רואה איפה אתה מצליח לפגוע ואיפה לא, איזה אסופה של אנשים רוצה אותך ואיזה לא. הלקוחה שלי מבינה יצירתיות, עשייה ואת הרוח של הדברים. זו מישהי שבאה מהרחוב, מחיי היומיום שלה ולאו דווקא מגה פאשניסטה אלא מהאנשים של התכלס".

נראה כי על אף היותו מצויד במינונים לא מבוטלים של כשרון ודרייב להצליח, אברג'יל לא שש לעשות מהלכים שיגרמו לו להתחבב על הקהל או לזכות בפרסום. בניגוד לשותפתו למכירה שתתקיים בסוף השבוע, תום תשבי, הוא לא פנה למשרד יחסי ציבור וחוץ מתפעול שוטף של הרשתות החברתיות – ניכרת פסיביות מסוימת בכל הקשור לחדירה לתודעת הציבור.

נראה שאולי לא מעניין אותך לשחק את המשחק. לא לקחת משרד יח"צ, לא סיפרת לעולם שאתה קיים. אתה עושה דברים מאוד יפים ויש המון כישרון אבל הכל בשקט. זה מכוון?

"פרסום זה משהו שפשוט קורה -אני לא אומר לו לא. אני חושב שאנשים שמבינים מוצאים אותך. בשביל דברים טובים צריך להתאמץ קצת, לא שיאכילו אותך בכפית דרך היח"צ. לכל אחד יש את הדרך שלו ואני מקבל את זה, מי שיכול לקחת משרד יח"צ שיעשה את זה. סלבס שלובשות את הבגד שלך זה מחמיא ועובד אבל אני לא מעוניין לרדוף אחריהן. יש לי גם איזושהי מערכת יחסים עם הבגד, אני קשור אליו ואני לא רוצה לתת אותו בחינם, אף אחד לא רוצה לתת את הבייבי שלו בחינם. אנשים עובדים והם צריכים לקבל תגמול על זה. אנחנו כל כך עסוקים היום בפייסבוק וכו' – אז גם נרדוף אחרי יח"צ וסלבס?"

אז מה היעד הנכסף מבחינתך?

"אני חושב שאהיה אחד האנשים המאושרים ביותר אם יהיה לי בוטיק שאוכל לייצר בו אינטימיות עם אותן לקוחות שמבינות את האסתטיקה ואת השפה שאני בונה. מישהו שיש לו קהל לקוחות שמחובר אליו ומבין אותו זה מישהו מאושר מבחינתי".

מתוך הקולקציה החדשה של אלישע אברג'יל | צילום: גיא נחום לוי
מתוך הקולקציה החדשה של אלישע אברג'יל | צילום: גיא נחום לוי

השאלה היא אם יש כאן מספיק מהלקוחות שאתה מתאר

"זו הסיבה שאני לא עושה כמויות. אבל אנשים הם לא מה שהיו פעם. יש גלובליזציה, מדיה חברתית, אינטרנט וזה קורה – אנשים מודעים לאופנה, זאת תרבות שנבנית. אי אפשר להנחית על אנשים יום אחד את הכל. אנחנו החוליה שבונה את השרשרת, אנחנו מעצבים שבונים אסתטיקה. הבגד הוא לא בגד תועלת, אנחנו לא בקיבוץ. בגדים הם יופי והם לא אמורים להיות לכולם אלא למי שמעריך. וחשוב לעשות את זה. אחרת העולם יהיה כולו זארה. ואנחנו לא רוצים שזה יקרה".

 

תל ברוך 7א תל אביב

חמישי 9 ביולי – 16:00-21:00

שישי 10 ביולי – 10:00-14:00

או בסטודיו המעצב בתיאום מראש: 054-5415419