10 טיפים לאכילה בריאה ומהנה ומתכון אחד נטול רגשות אשם

איור: GettyImages
איור: GettyImages

כי תזונה טובה היא הבסיס שיאפשר לגוף שלך לייצר אנרגיות חיוביות

88 שיתופים | 132 צפיות

1. הכירו את הסופרפוד הלוהט של הרגע: מנקאי, ירק העל שהוכרז על ידי איגוד הסוכרת האמריקאי כפייטר רציני לסוכרת ומהווה גם מקור מצוין לחלבון, ברזל ו־B12 בצורתו הטבעית. המנקאי מגודל בחממות אקולוגיות סודיות בקיבוץ בארי ומשווקת כעת לראשונה על ידי חברת האגרו־פוד טק הישראלית הינומן, המפתחת פתרונות אקולוגיים להפחתת התלות במזון מן החי. גידולו מתבצע בחממות סגורות וממוחשבות, ללא צורך באדמה, שימוש בכמויות מינימליות של מים ותאורה וללא מגע אדם. השף יובל בן נריה ממסעדת טאיזו הנחשבת כבר הכניס את המנקאי לתפריט שלו, אז מי אנחנו שנסרב?

2. איזון וסדר יום. ענת אשר, מייסדת דיאטת הזון ונטורופתית, התזונאית של בר רפאלי ויעל בר זוהר: "בתוך כל הכאוס והבלגן של 2020, חשוב שלא נאבד שליטה על העוגנים ששומרים על האיזון שלנו. חגים, חל"ת, הימים מתהפכים ואיתם גם הסדר בארוחות. נסו לשמור על העוגן של לקום בשעות הבוקר ולא בצהריים ולהקפיד על זמני הארוחות. הקפידו על איזון בצלחת ושלבו את כל אבות המזון – פחמימה, חלבון ושומן – תוך דגש על הקפצה ואידוי במקום טיגון או בישול ארוך שיכבידו על הגוף. שתו הרבה מים, אפשר לשלב בהם חתיכות פרי או עשבי תיבול בשביל הריענון".

3. התחילי את הבוקר עם כוס מים פושרים וחצי לימון סחוט. מערכת העיכול שלך עוד תודה לנו.

4. דיאטת DASH, המעודדת צריכת רכיבים שמפחיתים לחץ דם כגון אשלגן, סידן וסיבים תזונתיים, עשויה רק להועיל בימים לחוצים אלה. IN: בננות, ברוקולי, תרד, סלק, דגנים מלאים, מוצרי חלב רזים, אגוזים, דג סלמון ועוף. OUT: בשר אדום, מזון מעובד, סוכר, מלח וכל מה שזועק שומן רווי.

5. תה אנטי אייג'ינג. קרן אן גיימן, תזונאית קלינית, מאמנת כושר ומנחת טלוויזיה: "השיזוף מאור השמש הוא אולי מחמיא, אבל הקרינה פחות, לכן מומלץ לשלב בתפריט מאצ'ה – תה ירוק יפני עשיר בנוגדי חמצון המעכבים את הזדקנות העור. הודות לחומצת אמינו בשם לתיאנין הקפאין שמכיל תה המאצ'ה משתחרר לאט יותר, מה שמאפשר ערנות לאורך זמן רב יותר ביחס להשפעת הקפה. אם תוסיפו לתה מעט חלב, תקבלו גם ויטמין D שנמצא מועיל לצמצום הסיכון לחלות בקורונה".

6. הידעת? תה היסמין ניחן בהשפעה מרגיעה ומעודדת במצבי מתח, לחץ ודיכאון, וחלק מחברות המערכת אף מעידות כי יש לו השפעה ממסטלת

7. מכירה את המנטרה "יום ראשון דיאטה" – ואז בדיוק בראשון מישהי הביאה עוגת יום הולדת למשרד, ביום שני את חוגגת אירוסין במסעדה ויום שלישי חג? אז הדבר הנפלא שהקורונה הביאה איתו הוא החוסר בפיתויים, משמע זמן מצוין לעשות שינוי. צמחונות? טבעונות? להיפרד מסוכר ומגלוטן? מחקרים מראים שהגוף זקוק ל־21 יום כדי להשריש את ההרגל החדש, ופתאום סגר נשמע פחות נורא.

8. שבי לאכול בנחת, לא מול החדשות בטלוויזיה, לא מול הסטורי'ז באינסטגרם ולא מול הזום במחשב. תעשי סטופ לחצי שעה ותקדישי את מלוא תשומת הלב לארוחה עצמה ומלאכת העיכול שלאחר מכן.

9. אל תזמיני כל יום אוכל מבחוץ. במקום לזרוק את הכסף שאין לך ולבזבז קלוריות על מזון שאין לך שליטה ברכיבים שלו, תנסי לאתגר את עצמך ולהכין כל יום מתכון חדש, או שלפחות תכיני אורז במקום להזמין פיצה מוולט.

10. כמאמר הביטוי, תאכלי את מה שבישלת לעצמך, אבל אל תשכחי להשקיע בצילחות. הכנת לעצמך טוסט? חתכי אותו יפה למשולשים. בישלת דייסת קוואקר? תקשטי אותה בפירות. כי כידוע קודם כל אוכלים עם העיניים, ואם את לא יכולה לשבת בקפה האהוב עלייך, לפחות תוכלי לעשות דמיון מודרך.

11. מתכון לקומפורט פוד נטול רגשות אשם / אודי ברקן, שף ודיאטן קליני

ארטיק הוא קינוח קיץ נהדר מכיוון שהוא מגיע במנה מדודה ואישית. אוכלים אותו לאט, כך שנהנים מכל ביס, ואפשר לבסס אותו על פירות הקיץ הנהדרים ולהוסיף לו חלבון איכותי.

ארטיק מנגו וקוקוס עם רוטב פירות יער

מצרכים ל־12 ארטיקים:
4 מנגו בשלים קלופים וחתוכים לקוביות
250 מ"ל (כ־1 כוס) קרם קוקוס
250 מ"ל (כ־1 כוס) יוגורט עשיר בחלבון (אפשר להחליף ליוגורט טבעוני)
מיץ וקליפה מגוררת מ־2 ליים
קורט מלח
3 כפות דבש

לרוטב פירות היער:
300 גרם פירות יער קפואים
3 כפות סוכר

אופן ההכנה:

  1. מעבירים לבלנדר את כל הרכיבים וטוחנים עד לקבלת תערובת אחידה.
  2. מעבירים את התערובת לתבנית ארטיקים.
  3. לרוטב: מכניסים את כל הרכיבים לסיר, מביאים לרתיחה ומבשלים 4 דקות. מכבים, טוחנים עד קבלת מרקם חלק ומעבירים למקרר עד שהרוטב קר מאוד.
  4. הצעת הגשה: מגישים לכל סועד ארטיק עם מעט מהרוטב בצד וגרנולה בכלי נפרד.

* אם המנגו מספיק מתוק, אפשר לוותר על הדבש.

** אפשר גם להכניס את רוטב פירות היער לתבנית הארטיק עם מחית המנגו, כך שיכסה רבע מהתבנית ומחית המנגו תכסה 3/4.