"אני עובדת כמאבטחת וחוסכת כדי להיות מעצבת אופנה"

נטע ברזילי וקארין וסיליוק | באדיבות קארין
נטע ברזילי וקארין וסיליוק | באדיבות קארין

אחרי שהלבישה את נטע ברזילי בקליפ "באסה סבבה", קארין וסיליוק מבינה שהדרך ארוכה אבל מסמנת את היעד הבא: ליידי גאגא

88 שיתופים | 132 צפיות

הקליפ החדש של נטע ברזילי "באסה סבבה" יצא אמנם לפני פחות משבוע אבל זה מספיק זמן כדי לשנות מקצה לקצה את חייה של מאבטחת בת 29 מאשדוד ומעצבת אופנה בתחילת דרכה בשם קארין וסיליוק. "אני עוד לא מעכלת, ואין לי מושג איך להתמודד עם כל מה שאני מרגישה, אין לי אף אחד שיכוון אותי", מספרת וסיליוק בשיחה עם מערכת "את".

וסיליוק, למקרה שתהיתן, היא המעצבת שעומדת מאחורי שמלת הטול הוורודה והמדוברת בקליפ של ברזילי, אותה השמלה שהסעירה את הרשת, הצליחה ליצור רכבת הרים רגשית לא קטנה בחייה וסיליוק, מעצבת אופנה אנונימית שזכתה ליריית פתיחה מרשימה, כזו שכל מעצב בתחילת דרכו יכול רק לחלום עליה.

מה שמוסיף לעניין אפיל של סיפור סינדרלה היא העובדה שוסיליוק היא לא רק מעצבת אנונימית לחלוטין, אלא אחת שלא למדה לימודי אופנה מסורתיים והיא איננה בעלת תיק עבודות או ניסיון מפואר. איך זה קרה? "פשוט שלחתי הודעה לאיתי בצלאלי (הסטייליסט של ברזילי) באינסטגרם וכתבתי לו שזה החלום שלי להלביש את נטע. הייתי בטוחה שזה חסר סיכוי ושאין מצב שהוא יענה לי, אבל אז הוא נתן לי את מספר הטלפון שלו וביקש שאתקשר, הייתי בהלם", היא משחזרת.

View this post on Instagram

Call your mama. #bassa_sababa????

A post shared by netta barzilai (@nettabarzi) on

"איתי שאל אותי אם אני אספיק, אמרתי שכן ותוך יומיים עשיתי את השמלה", הסקיצה לשמלה של נטע ברזילי | באדיבות קארין וסיליוק
"איתי שאל אותי אם אני אספיק, אמרתי שכן ותוך יומיים עשיתי את השמלה", הסקיצה לשמלה של נטע ברזילי | באדיבות קארין וסיליוק

צריך ביצים כדי לעשות דבר כזה, במיוחד נוכח העובדה שאין לך כמעט ניסיון.
"לגמרי", היא צוחקת. "שלחתי לו סקיצות וקיבלתי בחזרה הודעה קולית מנטע עצמה שאמרה כמה היא אוהבת את זה, אני חושבת שבשלב הזה התחלתי לבכות. אמרתי לאיתי מההתחלה שאין לי ניסיון ואלו הדגמים הראשונים שאני בכלל תופרת, הוא שאל אותי אם אני אספיק ואמרתי לו שכן. הדבר הראשון שעשיתי זה את המעיל שהיה על השער שלכן, אחרי זה איתי שאל אם אני יכולה לעשות משהו לקליפ, ותוך יומיים עשיתי את השמלה".

"כשנטע אמרה לי כמה היא אוהבת את זה התחלתי לבכות", נטע ברזילי בדגם של וסיליוק על שער מגזין "את" | צילום: דניאל קמינסקי
"כשנטע אמרה לי כמה היא אוהבת את זה התחלתי לבכות", נטע ברזילי בדגם של וסיליוק על שער מגזין "את" | צילום: דניאל קמינסקי
"הכל מרגיש לי כמו חלום, כאילו זה מעולם לא קרה", הסקיצה למעיל של נטע ברזילי
"הכל מרגיש לי כמו חלום, כאילו זה מעולם לא קרה", הסקיצה למעיל של נטע ברזילי

ואיך הרגשת כשצפית בקליפ? שהחלום הפך למציאות?
"וואו, אני לא מעכלת כלום, לא את השער של "את", כלום, זה כל כך מרגש. מרגיש כמו חלום, כאילו זה לא קרה מעולם".

וסיליוק מספרת שכל חייה בכלל חלמה להיות אנימטורית וגם החלה לימודי קולנוע ואנימציה במכללת IAC בתל אביב, אך אחרי שנה וקצת הבינה שזה לא בשבילה ושמה שהיא נהנית ממנו זה לעצב את התלבושות לדמויות שאותן היא מאיירת. בנקודה הזו היא החליטה להפסיק את הלימודים ולהפוך למעצבת אופנה. וסיליוק חסכה כסף בעבודות אבטחה בנמל התעופה בן גוריון וברכבת ישראל ונרשמה לקורסי תפירה ותדמיתנות בלימודי החוץ של מכללת שנקר, כך למדה לתפור ולעצב את הבגדים שתמיד חלמה. בינתיים היא עדיין מתפרנסת מאבטחה ועובדת כמאבטחת בבית מלון "ווסט" שבאשדוד אבל לא מוותרת על החלום האמיתי, "אני חולמת על היום שכבר לא אעבוד באבטחה. כל המשמרת אני מציירת סקיצות, אני כבר רוצה את זה", היא חוזרת ואומרת כמה וכמה פעמים במהלך הריאיון.

ומה בעצם מונע ממך?
"כסף. יש הרבה הוצאות ואני בקושי מצליחה לשלם שכר דירה, נורא קשה בארץ. יש לי חדר קטן בבית שבו אני מעצבת ואת חומרי הגלם בעלי קונה לי, הוא ממש תומך ומאמין בי. לא פשוט לנו בכלל, הוא בסך הכל סטודנט לכימיה, לא הגענו מרקע סוציו-אקונומי גבוה".

איך אפשר להמשיך להיות מאבטחת אחרי שהלבשת כוכבת כמו נטע ברזילי?
"אני נלחמת בשביל החלום שלי, כל שקל שלא הולך לשכר דירה הולך לבניית העסק שלי. ידעתי מההתחלה שלא יהיה לי קל, שאני אצטרך לעבוד סופר קשה ושבדרך אקבל הרבה 'לא', אבל אני לא נותנת לעצמי להתבאס מכלום – רק להילחם עד שאגשים את המטרה שלי".

שהיא?
"השאיפות שלי ממש גבוהות, למשל, להלביש את ליידי גאגא. וואו, מה הייתי מעצבת לה, הייתי עושה משהו סופר מוגזם", היא מגלה. "אני רוצה גם לבנות מותג מצליח שיהיו בו בגדים לנשים בכל המידות. אחרי שיצא הקליפ אמרו לי 'איזה יופי שאת עושה גם מידות גדולות', וזה מעצבן אותי, זה אמור להיות מובן מאליו. קשה לי שנשים במידה מסוימת לא מוצאות בגדים מגניבים".

כולם רוצים למכור לכולם, ואם זה היה כזה פשוט כנראה כולם היו עושים את זה.
"אז כנראה אני עוד לא מודעת לכל, אני עוד אלמד. אני רוצה להוביל את המהפכה, אני רוצה שלכולן יהיה מה ללבוש".

התלהבות בצד, איך את חושבת להמשיך מכאן?
"פשוט להמשיך לעשות וליצור – להמשיך לשלוח הודעות לאנשים, להמשיך לעשות ולהמשיך לטעות. לפני מה שקרה עם נטע ניסיתי לעבוד באופנה בכל מחיר, שלחתי הודעות למלא אנשים, ניסיתי להתקבל לעבוד אצל המעצבת ברטה ולא התקבלתי בגלל שאין לי מספיק ניסיון. הייתי מוכנה לעשות הכל, אפילו להיות מנקה, רק לעבוד באופנה".

כמה ימים אחרי צאת הקליפ התראיינה המעצבת גליה להב בתוכנית "עולם הבוקר"על השמלה הוורודה שהיא עיצבה לקליפ של ברזילי. עקב טעות עריכה הוצגה במקביל השמלה של וסיליוק וכך נראה היה כאילו להב לוקחת קרדיט על השמלה של וסיליוק.
וסיליוק העלתה פוסט לפייסבוק ובו כתבה שהיא לא מבינה למה מעצבת כל כך גדולה צריכה לקחת קרדיט על חשבונה ורק בדיעבד הבינה כי הטעות אינה של להב אלא של עורכי התוכנית.
"זאת הייתה אי הבנה, גליה מעצבת מאוד גדולה שכולנו אוהבים ושואפים להיות כמוה, הכי חשוב שהכל בסדר", אומרת וסיליוק, "הכל קורה לי נורא מהר, אני לא מספיקה לעכל את זה, וכל הזמן קורים עוד דברים ואני מתחילה להיכנס ללחץ. קשה שאין לי מי שיכוון אותי. צריך להפעיל שיקול דעת".

נטע ברזילי וקארין וסיליוק | באדיבות קארין וסיליוק
נטע ברזילי וקארין וסיליוק | באדיבות קארין וסיליוק

בגלל שנחשפנו רק לשני דגמים שלך, קשה להצביע על הסגנון שלך, איך היית מתארת אותו?
"למותג שלי קוראים בובה מאצ'ו, קראתי לו ככה כי לכלב שלי קוראים מאצ'ו והוא כלב יפה עם פרווה לבנה. הוא ההשראה הכי גדולה שלי. וגם אחד המסרים שאני רוצה להעביר בבגדים שלי ובמותג שלי הוא אימוץ כלבים והחשיבות של זה. הוספתי את המילה בובה כי אני נורא אוהבת בובות, את המראה הבובתי ואת הלבוש הבובתי. הסקיצות שלי והבגדים העתידיים שלי ינועו על הקו הזה".

קארין וסיליוק | באדיבות קארין וסיליוק
קארין וסיליוק | באדיבות קארין וסיליוק
וסיליוק והכלב מאצ'ו | באדיבות קארין וסיליוק
וסיליוק והכלב מאצ'ו | באדיבות קארין וסיליוק