צחי הלוי: "נחנך את הילדים לאהבה, גיור זאת לא אופציה"

צחי הלוי בקמפיין של גולף| צילום: דודי חסון
צחי הלוי בקמפיין של גולף| צילום: דודי חסון

חצי שנה אחרי החתונה שהסעירה מדינה שלמה, צחי הלוי ולוסי אהריש מתכוננים לשלב הבא

88 שיתופים | 132 צפיות

"מה אני הכי אוהב בלוסי? אין שום דבר שאני לא אוהב בה ובכל החזיתות. אני אוהב בה את היופי, את ההומור ואת האינטליגנציה, את האומץ ואת האמת, את האותנטיות ואת הרגישות ואת האמפתיה. זכיתי לגמרי. אין על לוסי".
העיניים של צחי הלוי בורקות בכל פעם שהשם לוסי אהריש, אשתו הטריה, עולה בשיחה. הוא גלוי לב, לא מתפתל ובעיקר מאוהב. הלוי ואהריש, עיתונאית ומגישה, טלטלו את המדינה כאשר חשפו לפני כחצי שנה את סיפור אהבתם. הוא יהודי והיא מוסלמית, במשך חמש שנים שמרו על הרומן שלהם בסוד וכשחשפו אותו, הארץ רעשה ובאוויר היה ריח של הסתה.

"אולי תעשו יום אחד סרט מסיפור האהבה שלכם? אני מציעה. "אין מחשבה כזאת בשלב זה. אנחנו חיים את הסרט" הוא אומר, אבל מגלה: "לוסי ואני כתבנו תסריט לסרט קומי לפני שלוש שנים, הוא לא מבוסס על חיינו, אבל לקחנו את האיסלם ואת היהדות ונגענו בפרות הקדושות שמתייחסים אליהן בצורה דרמטית. האם זה יהפוך יום אחד לסרט? אני לא יודע".

"לקח לנו זמן להכיר זה את זו, להבין מה אנחנו רוצים, ואז היה את השלב של להגיד למשפחות. לא הסתתרנו, לא היה לנו קשה, היה לנו כיף, יצאנו ובאנו ואנשים ראו אותנו והתקשורת כיבדה את המקום שלנו ועד שזה לא בא מאיתנו לא פרסמה דבר"

נפגשנו קצת אחרי הבחירות שהשאירו את נתניהו בשלטון, והלוי לא בשוק מהתוצאה. "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, המדינה של כולנו, היו בחירות ואלה התוצאות. קמנו בבוקר שלמחרת ליום עבודה ולשגרת חיינו. הדבר היחיד שאני מאחל הוא שהשיח שהתפתח בתקופה האחרונה ושהגיע לרמה נוראית בתקופת הבחירות, יהפוך להיות יותר מכיל ויותר מקבל. זוהי המדינה של כולנו וצריך ללמוד להכיל דעות מגוונות ולשתף פעולה. אני רוצה להאמין שבשנים הבאות נהיה חברה יותר מאוחדת ומלוכדת".

איך בכל זאת אתם מתמודדים עם הקושי מהסביבה?
"עם הומור. זה אחד האלמנטים החשובים ודרך נפלאה להתמודד עם מציאות מורכבת. יש לנו מדינה נפלאה, עם נפלא ויש כל הזמן אתגרים והומור זה לחלוטין דרך להתמודד. ללוסי יש יכולת להשפיע, אני מאמין שהיא תחזור לטלוויזיה, בינתיים היא מתחילה תוכנית רדיו בגל"צ מדי חמישי לצד ג'קי לוי. בנוסף היא מסתובבת הרבה בארץ, מרצה, עושה עבודה מדהימה ומקבלת תגובות מדהימות. מורים אומרים לה שהרצאה שלה שווה לשנה שלמה של לימודי אזרחות. לצערי הרבה אנשים חיים עם פערים ועם בורות, עם כל מיני אמונות והכללות. לא כל החרדים ולא כל היהודים והערבים הם אותו דבר. יש הרבה צבעים. אני ממליץ לפתח דעה על בסיס היכרות בלי פילטרים וליצור שיח מכבד".

"אני חי במדינה וכמו כולם משלם מיסים, עושה מילואים ולא מרגיש חייב למישהו הסברים אם להביא ילד ואיך לגדל אותו", צחי הלוי בקמפיין של גולף | צילום: דודי חסון
"אני חי במדינה וכמו כולם משלם מיסים, עושה מילואים ולא מרגיש חייב למישהו הסברים אם להביא ילד ואיך לגדל אותו", צחי הלוי בקמפיין של גולף | צילום: דודי חסון

הם גרים בדירה שכורה בתל אביב. "אנחנו כמו כל זוג אחר שנרדמים על הספה בסלון כמו כולם, רק שאצלנו מדברים גם בערבית ואני מסתלבט עליה שהיא לא מדברת ערבית טובה. אני מדבר חמש שפות ולוסי שש, אז אנחנו מג'נגלים". להלוי, בן 44, יש ילד בן 15 בשם דין מנישואין לרקדנית והכוריאוגרפית אונה הולברוק. הם נפרדו כשדין היה בן ארבעה חודשים, הילד גר עם אימו בהרצליה אבל הקשר ביניהם הדוק וחם. "בסופו של דבר כל ילד רוצה את הוריו יחד, אבל במציאות שלנו יש בינו ללוסי קשר מצוין, חיבור מדהים ותקשורת מעולה. דין בעניין מוסיקה, תופים, ריקוד וכדורסל ואנחנו מטיילים הרבה בארץ".

בוא נחזור לפגישה הראשונה שלכם
"זה היה ביום ההולדת של אבי יששכרוף מהיוצרים של 'פאודה'". אני זוכר שהדבר הראשון שאמרתי לעצמי כשראיתי אותה הוא שהפרסונה בטלוויזיה היא כמו במציאות, אותנטית וכל כך אמיתית וזה בלי קשר ליופי שלה. זאת הייתה ההתחלה".

שניכם אנשים מאד פתוחים, למה הסתרתם את הקשר שלכם כל כך הרבה זמן?
"לקח לנו זמן להכיר זה את זו, להבין מה אנחנו רוצים, ואז היה את השלב של להגיד למשפחות. לא הסתתרנו, לא היה לנו קשה, היה לנו כיף, יצאנו ובאנו ואנשים ראו אותנו והתקשורת כיבדה את המקום שלנו ועד שזה לא בא מאיתנו לא פרסמה דבר. אנחנו בחרנו לא לעשות חתונה גדולה. הזמנו רק משפחה קרובה ואני הזמנתי את החברים שלי מהצבא, 26 שנה אנחנו יחד באש ובמים. לוסי הזמינה משפחה וחברים קרובים".

מחשבות על ילדים משותפים?
"ברור. כשזה יבוא – זה יבוא".

אתה חושב על הקושי שעלול להיות לילד שלכם במציאות הישראלית הנוכחית?
"לא. אני לא שואל אף אחד, אני חי במדינה וכמו כולם משלם מיסים, עושה מילואים, ולא מרגיש חייב למישהו הסברים אם להביא ילד ואיך לגדל אותו. שכל אחד יתעסק בחינוך שלו, אנחנו נחנך את הילדים שלנו לאהבה והכלה וקבלה ופתיחות ולכבד אדם באשר הוא. ככה אני גדלתי וככה לוסי גדלה".

באיזו שפה תדברו עם הילדים שיהיו לכם?
"היא בערבית ואני בעברית. אני גדלתי כילד ארבע שנים בקהיר וכשהגעתי לשם לא הבנתי למה לא ידעתי ערבית קודם. שפה יכולה לגשר על פערים עם אנשים ולדכא אצלם פחדים כי אתה פוחד יותר מהלא נודע. ערבית היא שפה עשירה וכשאתה מדבר אותה אתה יכול להכיר יותר את החברה הערבית, את התרבות, והלוואי שישכילו ליישם את זה אצלנו. אחרי 'פאודה' אני מבין עוד יותר כמה חשוב לדבר את השפה הערבית".

אופציה של גיור עומדת על הפרק?
"לא. זה לא עולה. כמו שלוסי לא תבקש ממני לשנות את הזהות שלי. יש לי חיבור לזהות היהודית ולדת. המסורת והמורשת הן חלק ממני. גדלתי בבית עם קבלת שבת ולפעמים בית כנסת. את ליל הסדר נחגוג אצל הוריי. לוסי מכירה היטב את הגדת פסח".

"את ליל הסדר נחגוג אצל הוריי. לוסי מכירה היטב את הגדת פסח", צחי הלוי בקמפיין של גולף | צילום: דודי חסון
"את ליל הסדר נחגוג אצל הוריי. לוסי מכירה היטב את הגדת פסח", צחי הלוי בקמפיין של גולף | צילום: דודי חסון

מי שהתחיל בלהקת "מיומנה" ופיתח קריירה של זמר כולל שלב הגמר בעונה הראשונה של "דה ווייס", הגיע לעולם המשחק לפני פחות משבע שנים ומאז הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה עסוק מאוד גם בארץ וגם בחו"ל ועדיין מג'נגל בין המוזיקה למשחק. העובדה שהוא דובר חמש שפות: אנגלית, ספרדית, צרפתית, ערבית ועברית, מזכרת מהשנים הארוכות שעשה בחו"ל כילד וכנער במסגרת שליחות של אביו, איש משרד ראש הממשלה לשעבר, מקלה עליו מאוד לקטוף תפקידים. עכשיו הוא חוזר לתפקיד הדוגמן, בקמפיין הקיץ של גולף. "זה פאן לגמרי, אני מאוד נהנה מהחיבור לחברה, אני כבר עונה שלישית איתם. הפוזות של הדוגמן באות לי פחות טבעי אבל אני משתדל ולומד תוך כדי עשייה, בסוף אני הרי שחקן".
מיד עם הפריצה שלו לעולם המשחק ב-2013 עם הסרט "בית לחם" הוא סומן כהבטחה. התפקיד זיכה אותו ב"פרס אופיר" ובהמשך באו תפקידים נפלאים ב"בתולות", "פול מון", "מתים לרגע" וכמובן "פאודה". "היה לי כיף שתי עונות וזה נגמר". עכשיו פניו קדימה לסדרה חדשה שהוא מצלם בימים אלה עם עמרי גבעון מיוצרי "בני ערובה", ויש מחזמר חדש, "פלאש דאנס" על הפרק ובקרוב יפציע גם בתפקידים קומיים בסרטים חדשים של יונתן בר אילן ואלון גור אריה ("המוסד הסגור"). לאחרונה הצטלם לסרט זר בבולגריה, קיבל תפקיד בסדרה צרפתית של "קאנל פלוס" שמצטלמת במקורו, צרפת ואוקראינה. "החיים טפו טפו, הכול יופי. אני לא נח על שמריי, אני דוחף ומחפש פרויקטים שיאתגרו אותי, אני קם כל יום עם 200 אחוזים של אמביציה לטרוף את העולם".

הוליווד היא אופציה?
"כן. בטח. אבל למרות שיותר נוח כשאתה שם והכול יותר נגיש, העולם שלנו מאוד הצטמצם, היום כבר לא מגיעים לעשות אודישנים. שולחים אודישן מצולם. כמובן שאנחנו רוצים להרחיב את הקריירה. ללוסי יש כישורים מדהימים כשחקנית".

אפשר לשאול בזכות מה אתה נראה שרירי וחטוב מתמיד?
"כן. התחלתי לפני כמה חודשים לעבוד על הגוף עם עומר רוזנברג מסטודיו נקסט שלקח אותי כפרויקט ובמקביל שיניתי תזונה אצל גיל גרנות. ירדתי 3 וחצי ק"ג וגם אחוזי השומן ירדו. זה כיף להציב יעד ולהגיע אליו, לראות שינוי ופיזית להרגיש טוב יותר. האתגר עכשיו הוא לשמור על ההישג".

לוסי גם בעניין?
"לא. היא בשלנית מעולה. אני אוכל עכשיו פרוסה עם פסטרמה והיא יושבת מולי עם צלחת מקלובה, אורז ובשר ומסתלבטת עלי. רק לפעמים מול כל הריחות הנפלאים של האוכל שלה, אני מתפתה. אבל אולי יום אחד אקבל תפקיד שיחייב אותי להשמין ואז אוכל לבלוס את האוכל של לוסי. ללא ספק זו תהייה הנאה גדולה".