צופן דה וינצ'י

צילום: EPPDCSI-Ph Levy
צילום: EPPDCSI-Ph Levy

תערוכה חדשה בלונדון מאפשרת הצצה לשולחן העבודה של לאונרדו דה וינצ'י, מגדולי אמני הרנסנס

88 שיתופים | 132 צפיות

בימים אלה (ועד ה־4 בספטמבר) מוצגת במוזיאון המדע בלונדון תערוכה חדשה – Leonardo da Vinci: The Mechanics of Genius – המעניקה הצצה לשולחן העבודה של לאונרדו דה וינצ'י, מגדולי אמני הרנסנס. התערוכה מציגה איורים ושרטוטים של האמן והממציא, וממחישה למבקרים רעיונות טכנולוגיים שהגה.

הצופים מוזמנים לחקור הן את העובדות והן את התפיסות המוטעות שנסובו סביב דה וינצ'י, לקבל תשובות לשאלות נפוצות, וללמוד על האמן שמוכר לרובנו בעיקר בשל ציוריו המפורסמים ופחות בזכות הישגיו ההנדסיים.

התערוכה כוללת: 39 מודלים ומכשירים היסטוריים שהמציא והגה דה וינצ'י, בהן חליפת צלילה שעיצב במאה ה־15, מכונה מעופפת, רכב משוריין, ומכונת ירייה של כדורי אש; רפרודוקציות ענק של ציוריו ושל רישומיו המפורסמים; משחקים אינטראקטיביים ומתקני מולטימדיה המהווים דוגמאות מודרניות לטכנולוגיות שהגה דה וינצ'י בתחום הרובוטיקה והתעופה.

סו מוסמן, מנהל הפרויקט של המוזיאון, סיפר בראיון לגרדיאן הבריטי כי החוקרים מעריכים שדה וינצ'י, שהיה ידוע כפציפיסט, תכנן בכלי הנשק שעיצב תקלות מכוונות על מנת שלא יצליחו להיבנות ויישארו על שולחן השרטוט. זו אחת הדוגמאות לקשיים הרבים שעמדו בפני מקימי התערוכה, שנדרשו לרמה גבוהה של פרשנות אמנותית.

www.sciencemuseum.org.uk