צוחקים כל הדרך אל הדיוטי פרי

שופינג במילאנו | צילום: Shutterstock
שופינג במילאנו | צילום: Shutterstock

כל מה שצריך לדעת על טיסות מוזלות. לגזור או לזכור

88 שיתופים | 132 צפיות

 

אולי זה פסח שמציץ מהפינה ואולי הקיץ – כך או כך, יש באוויר איזו תחושה של חופשות מתקרבות. אבל זה לא רק העונה הזו בשנה. לחלום על חופשה רומנטית/משפחתית בחו"ל, הצטרף לא מכבר רכיב נוסף, ועליו נדבר פה.

כי אם פעם, ולא כל כך מזמן, האוכל והסרטים במטוס היו עניין – איך לומר? – כמעט עקרוני בכל פעם שדיברנו על הטיול האחרון לחו"ל, הרי שבשנים האחרונות הטיסה כשלעצמה מקבלת סוף סוף את הממדים הראויים לה: אמצעי.

כי כמעט בלי שהרגשנו, למרות שבעצם מאוד כן, הפכו הטיסות לרכיב הכי פחות יקר (או לפחות בין הפחות יקרים) בכל ביקור מעבר לים.

אז גם אם לקח לנו, הישראלים, לא מעט זמן להפנים ולגלגל על הלשון – זה קרה ובגדול: כולם אומרים ״לואו קוסט״ (Lowcost) ויודעים למה הכוונה: טיסות מוזלות.

התוצאה המידית, הפחתה של כ-30 אחוז,  היא האפשרות הזמינה לטוס יותר. וזאת בחשבון פשוט: אם הורגלנו לשלם על כרטיס טיסה ממוצע ליעד אירופאי כ-500 דולר, פתאום אפשר לעשות את אותו הדבר ב-200 דולר. פעולת הכפלה פשוטה למשפחה בת 5 נפשות מובילה לחיסכון של 1,000 דולר.  נשמע נפלא ובצדק, ובכל זאת, ריכזנו שאלות חשובות בנושא ואת התשובות קיבלנו מחברת התעופה פגסוס.

שלווה באמסטרדם | צילום: Shutterstock
שלווה באמסטרדם | צילום: Shutterstock

איך בוחרים חברת Lowcost? למה כדאי לשים לב?

* הדבר המשמעותי ביותר שחשוב לתת עליו את הדעת הוא המחיר הסופי של הכרטיס. טיסות מוזלות "מפורקות" לרכיבים שונים כמו עלות למזוודה, לתיק יד, למושב וכדומה. את כל אלה צריך לקחת בחשבון כשבודקים את עלות הכרטיס או לחלופין – לוודא שתג המחיר כולל הכל.

* עוד דבר שצריך לבחון הוא טיסת הקונקשן, אם יש כזו. רצוי מאוד לבדוק שהזמנים בין הטיסות נוחים, יעילים וללא ביקורת דרכונים.

* לבסוף, כדאי לדעת שאם מדובר בחברת תעופה שיש לה נציגות בישראל, היא כפופה לחוק הגנת הצרכן. חוק זה מחייב למשל, את האפשרות לביטול כרטיס הטיסה עד שבועיים מיום רכישתו, תוך תשלום קנס של 100 ש"ח בלבד, אך עם החזר מלא של מחיר הכרטיס.

למה, בעצם, עד לא מזמן שילמנו כל כך הרבה על כרטיסי טיסה?

לצד התחרות שהובילה להוזלה זו, השוק מבין שהטיסה היא לא ה-חוויה של הטיול, אלא רק אמצעי תעבורה. אנשים היום מעדיפים לחסוך את הכסף של טיסה יקרה ולשמור אותו לטובת הטיול עצמו, מה גם שחברות ה״לואו קוסט״ משתמשות במטוסים חדישים ועומדות יפה בזמני הטיסה שלהן.

יופי אינסופי בפריז | צילום: Shutterstock
יופי אינסופי בפריז | צילום: Shutterstock

ובכל זאת, על חשבון מה מגיעה ההוזלה הזו?

עלות הטיסה לא נגזרת רק מהוצאות על אוכל, דלק ותחזוקת המטוס אלא גם מהוצאות סביב – תחזוקת משרדים, עובדים וכו'. חברות הלואו קוסט הן חברות רזות ויעילות שהצליחו לתת את אותו מוצר רק יותר זול. זה לא קרה ביום אחד ואנשים היו סקפטיים בהתחלה, אבל היום, חברת התעופה הגדולה באירופה היא חברת Ryanair האירית: חברת לואו קוסט שצי מטוסיה גדול יותר מזה של לופטהנזה ובריטיש.

תכלס, עד כמה גדול החיסכון?

בדרך כלל מדובר בחיסכון של לפחות 30 אחוז. במשך רוב השנה (לא ביולי-אוגוסט, למשל) אפשר למצוא כרטיסים לאירופה במחירים של 200-150 דולר. בכל מקרה, גם בעונות החמות כרטיסי הלואו קוסט יהיו זולים משמעותית.

פיצה ברומא | צילום: Shutterstock
פיצה ברומא | צילום: Shutterstock

חסכתם על הטיסה? ככה תיהנו יותר בטיול

אמסטרדם – לארגן נסיעה משפחתית לפארק שעשועים, אפטלינג או וואליבי.

פריז – להתפנק במלון בוטיק, לארגן נסיעה משפחתית ליורודיסני או להתענג בארוחת באחת המסעדות עם כוכבי מישלן המומלצות בעיר.

ברצלונה – לבקר ב-L'aquarium De Barcelona & Imax או לשכור רכב ולצאת ליום טיול מחוץ לעיר, עד מוזיאון דאלי, למשל.

ברלין – לבקר בלונה פארק האתגרי-מרחף  Waldhochseilgarten Jungfernheide.

רומא – לערוך קניות שוות בחנות האאוטלט Teichner

מילאנו – לשוטט ולאכול ארוחת צהריים ברובע Brera היוקרתי

חיי לילה בברלין | צילום: ShutterStock
חיי לילה בברלין | צילום: ShutterStock

שלום & Wellcome לטיסת פגסוס

* פגסוס היא חברת התעופה התורכית השנייה בגודלה (אחרי טורקיש איירליינס) עם צי של 69 מטוסים. זוהי חברה סדירה הפועלת במתכונת לואו קוסט משנת 2005 וטסה מישראל משנת 2012. את דרכה פה היא החלה עם שש טיסות שבועיות ליעדים שונים באירופה וכעת, אחרי ארבע שנים בלבד, מדובר על 35 טיסות שבועיות.

* החברה רשומה בישראל ובעלת נציגות בארץ ולכן חלות עליה כל החובות הכלולות בחוק הגנת הצרכן והטיפול בנוסעים.

* הטיסות של פגסוס יוצאות בכל יום, וכולן עוברות באיסטנבול. הקונקשן מהיר מאוד (כ-50 דקות) ולא דורש ביקורת דרכונים. למעשה, עולים חצי קומה לטיסה הבאה.

* טיסות של פגסוס אפשר להזמין דרך אתר האינטרנט של החברה כמו גם דרך כל סוכנויות הנסיעות הישראליות.

* באתר החברה אפשר להזין תקציב ולקבל בהתאם הצעות לחופשה במגוון מדינות באירופה (כולל מלונות והשכרת רכב).

 

הכתבה בשיתוף חברת פגסוס