לזכרו של צביקה פיק: הסלבס חושפים תמונות ארכיון מרגשות

צביקה פיק. 1979 | צילום: סער יעקב, לע"מ
צביקה פיק. 1979 | צילום: סער יעקב, לע"מ

יעל בר זוהר בתחילת שנות העשרים שלה, ריטה בתמונה מלפני כמה עשורים, הנערה מיכל ינאי שרה ורוקדת וגם להקת מנגו הצעירה בתמונה נדירה. הסלבס מוציאים מהארכיון תמונות נדירות וסופדים למאסטרו

88 שיתופים | 132 צפיות

מאז מותו בטרם עת של המוזיקאי צביקה פיק אמש, נחשפנו לעשרות סיפורים של אמנים שפגשו אותו בדרך שלהם בתעשייה. פיק הלך לעולמו בגיל 72 והשאיר אחריו את עולם התרבות והמוזיקה באבל. הבוקר הוא הובא למנוחות ולבקשת המשפחה, הלוויתו התקיימה בהשתתפות קרובים וחברים בלבד, ללא הספדים. בניגוד להלוויה המצומצמת, הפיד התמלא בשלל סיפורים ותמונות עם המוזיקאי הדגול מהשנים שעברו. הארכיון זוכר, וכך גם הסלבס ששיתפו בתמונות מהארכיון עם המאסטרו, זכרו לברכה.

ריטה שיתפה אתמול בתמונה של השניים בצעירותם וכתבה: "צביקה יקר כל כך, כואבת את לכתך. השירים שלך שגדלתי איתם כילדה וכנערה, וליוו אותי ברגעי עצב ושמחה, ישארו איתי לנצח. מוסרת את תנחומי למשפחה. יהיה זכרך ברוך".

מיכל צפיר שיתפה בפעם הראשונה שעבדה עם פיק: "הייתה לי זכות לעבוד עם צביקה פיק פעמים רבות, כאן בצילום זו הייתה הפעם הראשונה. צביקה תנוח על משכבך בשלום איש יקר ומוכשר". בתמונה נוכחות גם מירי נבו ויסמין גמליאל, שותפתיה של צפיר מלהקת מנגו וגם דפנה דקל.

מיכל ינאי, שכזכור הייתה כוכבת ילדים ענקית בעברה, שיתפה באחת החוויות שלה עם פיק, בסרטונים נוסטלגיים שעוררו בנו הרבה רגשות, וכתבה: "הוא היה גאון מוסיקלי, אין מה לומר. כוכב אמיתי. והיה כיף לשיר אותו, לשיר לצידו וגם סתם לרכל איתו ולצחוק על העולם. הוא היה איש מצחיק, מאוד מצחיק, שכל כך אהב את הבמה וכל כך אהב מוסיקה ומזל גדול נפל בחלקי שכתב לי והסכים להתארח אצלי וזרם עם כל ״השטויות״ שכתבו לו… תודה על שירים שיושמעו לעוד דורות רבים. יהי זכרו ברוך".

יעל בר זוהר, שחייה שזורים בשל פיק ודרכיהם הצטלבו לא פעם, שיתפה במילותיה המרגשות ובתמונות מהארכיון מתקופות שונות: "צביקה אהוב, קראת לי "מרי-לו שלי" ואני לעד אסירת תודה לך על כל ההזדמנויות שנתת לי. אתה שזור בחיי באין סוף דרכים ושירים מרגשים. חיבוק למשפחה ולכל אוהביך. לנצח תישאר עבורי המאסטרו הבלתי מעורער ואני מרי-לו שלך. תודה על הכל אוהבת, יעל". בר זוהר שיתפה בתמונות מלפני שני עשורים, בתקופה שבה עבדו ביחד על המחזמר על פי שיריו של פיק, "מרי לו" בהבימה, בו לקח גם חלק אמיר פיי גוטמן המנוח.

עמוד האינסטגרם "פופאטיקה" שיתף בסרטון קצר ומשעשע מלפני מספר שנים, בו צופית גרנט מראיינת את דנה אינטרנשיונל, ושתיהן מרכלות על צביקה פיק ודנה אף מדגימה חיקוי אוהב ומשעשע במיוחד של המאסטרו. יהי זכרו ברוך.