פרח של פסטיבל

רשמים מפסטיבל חיפה הבינלאומי ה-19 להצגות ילדים

88 שיתופים | 132 צפיות

אם אתם מחפשים מה לעשות עם הילדים בחופשת הפסח שנותרה, אל תוותרו על חיפה. תיאטרון חיפה מארח את הפסטיבל הבינלאומי ה-19 להצגות ילדים, ובמשך שלושה ימים מציג כ-80 הצגות.

לצד הצגות שמתארחות בפסטיבל, עולות גם חמש הצגות בבכורה עולמית, וכן נערכת תחרות כספית בין שש הצגות מקוריות שהופקו בתמיכת הפסטיבל.

גם הקטנים שלכם יוכלו להצביע להצגה שאהבו. אמנם לא ב- SMS, אלא בכרטיס ההצגה בתום ההופעה. הדבר נעשה בשיתוף עם ערוץ הילדים. ואיך זה מתבצע? בתום ההצגה ישנן שלוש קופסאות שלהן ניתן לשלשל את כרטיס ההצגה. על הקופסאות כתוב משהו בסגנון של (ואל תתפסו אותי במילה): 1. הצגה יפה. 2. הצגה יפה מאוד. 3. הצגה מדהימה – הכל ברוח אופטימית.

כשהשחקנים הופכים לחיות

מארגני הפסטיבל מספרים שהשנה הושם דגש על הצגות המעניקות חוויה שונה ומיוחדת במינה לילדים ולכל המשפחה, וכמי שצפתה בחלק מההצגות המשתתפות בתחרות אני יכולה להעיד שהדבר נכון.

למשל, בהצגה "סוד האגם המלוח" הקהל יושב ממש בחלל התיאטרלי והילדים יושבים מסביב "לשפת האגם".

בכניסה להצגה קיבלו את פנינו השחקנים בשמחה ובחיוך, וליוו אותנו למקום מושבינו. הילדים קיבלו גבעולי עלים (טוב, בכל זאת אנחנו נמצאים בתוך יער קסום), ועד שכל הקהל התיישב במקומו השחקנים דיברו עם הילדים וההצגה התחילה באופן טבעי.

דבר נוסף שתרם להורדת מפלס החרדה אצל הילדים היה כשהשחקנים הוסיפו את התלבושות הייחודיות שלהם לעיניי הילדים, וכך הפכו לפתע לקוף, לזברה, לצב ולפיל.

ההצגה הנפלאה הזאת מבוססת על ספרה של מירב משולם לוי, ומספרת מה קורה כשבוקר אחד מתעוררות חיות היער ומגלות שמי האגם מלוחים ואין להן מה לשתות. הן יוצאות למסע לפתירת התעלומה, ולבסוף (זהירות: ספוילר!) טוב, נו ,לא נהרוס לכם, רק נגיד שהסוף מפתיע, שהשחקנים נהדרים ושתיהנו מכל רגע.



פרח של אגדה. צילום: כפיר בולוטין

פרח של אגדה. צילום: כפיר בולוטין

כשהילדים הופכים לפרחים

הצגה נוספת המעניקה חוויה מיוחדת לילדים היא ההצגה "פרח של אגדה". בכניסה להצגה, כל ילד לבש תחפושת של "עלי כותרת" וכך הפך לפרח. גם כאן תשכחו מבמה ומשורות של כסאות – הילדים יושבים על מזרונים במרכז האולם וההורים על כיסאות בצדדים (אל דאגה, תוכלו לראות את הקטנים שלכם וגם את ההצגה).

העלילה מתרחשת מסביב לילדים, והם הופכים להיות הפרחים שבגן הארמון. המחזה מבוסס על סיפור סיני עתיק על מלך חכם ועל חמדנות, תככים וחלומות, וכמו בכל סיפור סיני, יש גם מוסר השכל, ולשמחתנו ההורים, מוסר ההשכל הוא – שלא משקרים!!! וגם כאן השחקנים פשוט נפלאים (ואין מצב שאני משקרת).

בשתי ההצגות עצם הישיבה במרכז ההתחרשות מאפשרת חוויה יוצאת דופן ומרגשת עד מאוד.

מופעים ללא תשלום

הפסטיבל כולל גם הצגות ללא תשלום. גן בנימין הצמוד למתחם תיאטרון חיפה הפך ל"גן קסום" ובו "עצים מדברים" והמון הפתעות לילדים, סדנאות יצירה ואירועי חוצות ייחודיים שמתרחשים לאורך כל שעות היום. כך תוכלו לבלות יום שלם בפסטיבל וליהנות גם מהצגות תיאטרון איכותיות וגם ממופעים ללא תשלום, כמו מופע קביים מרהיב מדיסניוורלד ומופע תיאטרון – קרקס מאנגליה.

תוכלו לפגוש גם את הגובהטרון – קבוצת הולכי קביים בתלבושות ססגוניות, ובל נשכח את "לעוף בדמיון" – מדובר במופע וירטואוזי מרהיב, המשלב אקרובטיקה באוויר, ליצנות מודרנית קומית, ריחופים על גבי מערכות הרמה (במופע הפתיחה אפילו העיפו את ראש העיר), מופעי פירמידות אנושיות, ובין היתר שילוב הקהל (המלצה שלי, אם הילד שלכם עולה לבמה, זה רק בתנאי שהוא אמיץ במיוחד, ושאתם בעלי לב חזק).

 

לפרטים נוספים בקרו באתר הפסטיבל»