הכירי את החיידקים שרוצים לעשות לך עור פנים מושלם

shutterstock
shutterstock

היישר מהיוגורט מגיע טרנד הפרוביוטיקה אל עור הפנים שלנו - הקרמים החדשים רוצים להעשיר את אוכלוסיית החיידקים הטובים שלך וזה יכול למנוע את הזדקנות העור

88 שיתופים | 132 צפיות

אחד הטרנדים הגדולים וחידוש מרגש ומסעיר בתחום טיפוח העור הוא הפרוביוטיקה. אנחנו מכירות אותו מעולמות היוגורטים המועשרים, שם מבקשים החיידקים הטובים להשתלט על הקיבה שלנו ולמגר את שלטון החיידקים הרעים, עכשיו מסתבר שהדבר נכון גם לגבי עור הפנים והגוף שלנו. בכתבה שהתפרסמה במגזין "פורבס" וכותרתה "למה טיפוח פנים פרוביוטי שווה את ההייפ שלו? מומחים מסבירים", מדובר על כך שגוף האדם הוא ביתם של מיליארדים של מיקרואורגניזמים, מספרם עולה אפילו על זה של תאי הגוף. חלק מהבקטריות האלה מתגוררות על העור שלנו ומנהלות שם מערכת אקוסיסטמית מושלמת, כמעט.

הבעיה מתחילה כשאנחנו משתמשות בסבוני פנים חזקים מדי הפוגעים באוכלוסיית החיידקים הזו, שתפקידה, בין היתר, להגן על העור מפני חדירה של רכיבים לא רצויים, לשמור על רמת חומציות מאוזנת ואפילו להגן מפני סרטן העור. אין פלא, איפוא, שתעשיית הקוסמטיקה פנתה לכיוון חדש: קוסמטיקה פרוביוטית, כזו המבקשת להגן ולטפח את אוכלוסיית החיידקים הידידותיים שעל פני העור שלנו.

ד"ר וויטני בואו, המרואיינת בכתבה, מסבירה ששמירה על עור שבו יש נוכחות גדולה יותר של חיידקים טובים מרעים יכולה אפילו להאט את תהליך ההזדקנות. חברת דרמלוג'יקה היא מהחברות הראשונות שהחלו לחקור את הנושא ולשלב פרוביוטיקה בתחום טיפוח העור. "בסיס הטיפול בעור הוא באמצעות חיזוק המיקרוביום", מסבירה ליאת הלפרט-פליסר, קוסמטיקאית ראשית וסמנכ"ל הדרכה בחברה, "בכל גוף אנושי חיה אוכלוסיית חיידקים ייחודית במשקל שלושה ק"ג. גישת הטיפול החדשה מבוססת על הרס החיידקים הרעים (הגורמים לאקנה, דלקת או הזדקנות מואצת) לצד חיזוק אוכלוסיית החיידקים הטובים".

מנכ"ל דרמלוגייקה העולמית היה בביקור בארץ לפני כחודשיים ובמהלכו אמר כי "מדובר בתהליך למידה סביב בקטריות שלמדנו איך לטפל בעזרתן בעור. לדוגמה, כשפותח תכשיר הברייק אאוט קלירינג, שהוא תכשיר ייעודי למריחת סוג של בקטריה על העור (אקנה), הפקנו ממנו לקחים, חיקינו את הבקטריה וכעת אנחנו עובדים איתה על המיקרוביום בעור. בנוסף, יש תכשירים שגורמים לדנ"א שלנו להשתפר ולהיות מוצלח יותר ברמה האינדיווידואלית, וזה פיתוח שיגיע ממש בקרוב גם אליכם". כשמדובר בתכשירים, ראוי להבדיל בין תכשירים פרוביוטיים, כאלה המכילים אוכלוסיית חיידקים חיה, לבין פרה־ביוטיקה, תכשירים המכילים חומרים המשמשים מזון לבקטריות שכבר נמצאות על העור.

>> מה הסוד של ג'ניפר לופז לעור פנים מושלם בגיל 50?

בעולם יש כבר כמה חברות המשווקות מוצרים כאלה כמו קרם נגד אקזמה ויובש של לה רוש פוזה המכיל פרה־ביוטיקה, פרה ופרו ביוטיק דיילי מיסט של Marie Veronique וסרום מרוכז של קולומביה סקינקייר.

>> טיפוח טבעוני לעור

גם ב"ווג" מאמינים בטרנד ומוסיפים אזהרה שמתאימה בדיוק לעכשיו: במיוחד בחורף, כשהעור צמא ללחות, לא טוב לנקות את הפנים עם סבונים חזקים מדי. בחרו סבון פנים עדין שלא פוגע בפלורה (אוכלוסיית החיידקים, בדיוק כמו במעיים) של העור, והעשירו אותו במוצרים פרו או פרה ביוטיים. מצוין למי שסובלת מפצעים בעור, אבל נכון לכולנו.

>> איך ממליצה מימי לוזון לטפח את העור בעונת המעבר?