בלי פאניקה: פעילויות מעולות לילדים בחופש פסח

חופש פסח 2023, לא יהיה קל אבל נתגבר על זה ביחד | צילום: shutterstock
חופש פסח 2023, לא יהיה קל אבל נתגבר על זה ביחד | צילום: shutterstock

את יכולה לרוץ אבל את לא יכולה לברוח: חופש פסח מתחיל עכשיו. איך תתמודדי? בעזרת קמפינג, פסטיבלים, טיולים והצגות. כל הפעילויות השוות לילדים ולהורים בפסח הקרוב

88 שיתופים | 132 צפיות

למשפחות שמחפשות פעילות קצת אחרת: קמפינג 

בפסח הקרוב, מצפה גבולות שבנגב יהפוך לעיר אוהלים קטנה. נווה מדבר למשפחות שמחפשות פעילות קצת אחרת, באווירה של פסטיבל שמתאים לקטנים וגם לגדולים. אתם יכולים להביא את שלכם מהבית או להשכיר אוהל מוכן ולהנות מהלוקיישן היפהפה שיכלול במה, מתחם ילדים סדנאות ופעילויות, מטבח מאובזר, מקלחות חמות ושירותים אמיתיים, בר להורים, יוגה ועוד. בהשתתפות: פורטיס, עלמה זהר, אהוד בנאי, מארש דונדורמה, יובל מנדלסון, קרולינה. האירוע יתקיים לאורך כל חוה"מ, ניתן להגיע ללילה אחד או לכמה על בסיס כרטיס יומי.
איפה ומתי:  7-15/4 במצפה גבולות לכרטיסים ופרטים נוספים

פופ אפ קמפינג | צילום: חגי בן כוזרי
פופ אפ קמפינג | צילום: חגי בן כוזרי

מביאים את הים ליבשה: אביב של פרחים ברמת גן

כחלק מאירועי 100 שנים לעיר רמת גן, עיריית רמת גן יוזמת מיצג צבעוני במהלך חג הפסח במסגרתו יוצבו פסלי פרחים ואומנות ומיצגי אור ענקיים ברחבי הפארק הלאומי בעיר. במתחם יוצבו פסלי ענק מפרחים בגובה של 4-6 מטרים ועל פני שטח של בין 10-20 מטרים, של דמויות חיות הים – לוויתן, תמנון, נסי דרקון הים, מלך ומלכת הים ומתחם יצורי הים, תחת הקונספט "מביאים את הים ליבשה" במסגרת הפסטיבל יוצבו סביב האגם בפארק הלאומי 25 מיצגי וידאו ואור ענקיים תחת הקונספט פריחת האביב, כגון: גינת לילה פורחת, ציפורים שהגיעו מארצות קרות, פרפרים שבקעו מהגולם, התחדשות, צבעוניות באוויר ועוד.
איפה ומתי: 3/4/23 ועד ל-15/4/23 בפארק הלאומי ברמת גן.  כניסה חינם וחופשית לקהל הרחב

אביב של צבעים | צילום: אופיר כהן
אביב של צבעים | צילום: אופיר כהן

פסח בחי כיף

בחג הפסח הקרוב, בגן החיות "חי כיף" בראשון לציון, תוכלו ממגוון מופעים של כוכבי ילדים: משפחת טרסוב, רינת גבאי ומשפחת אליהו, מתחם מתנפחים, מתחם קרקס, מייצגי ענק, קירות צילום וסדנאות קרקס.

איפה ומתי: 7.4-13.4, חי כיף ראשון לציון  לכרטיסים ופרטים נוספים 

חי כיף | צילום: יח"צ
חי כיף | צילום: יח"צ

קומיקס תלת מממדי וקומיקס למתחילים: המדיטק והמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בפעילות פסח

במהלך חודש אפריל תתקיים פעילויות לילדים ולכל המשפחה במדיטק ובמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס. במסגרת הפעילות יפתחו שלוש תערוכות חדשות: "השנה שהייתה 2022", "היא והוא, He and Who": יובל רוביצ'ק, "כל טוב הארץ": יעקב 'זאב' פרקש ויונתן וקסמן: "נפגשים דרך קריקטורות". בנוסף, פעילויות מגוונות לכל המשפחה ביניהן: סדנת קומיקס תלת ממדי, סדנת קומיקס למתחילים, פעילות עשו זאת בעצמכם עם סבים, סבתות והורים, חפש את המטמון, סיורים מודרכים לקהל הרחב בתערוכות המוזיאון ופאנל קריקטוריסטים לתערוכה "השנה שהייתה 2022" בהשתתפות היוצרים שי צ'רקה, אורי פינק, יונתן וקסמן ויוני שלמון.

איפה ומתי: חודש אפריל, המדיטק והמוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס לכרטיסים ופרטים נוספים 

המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס | דימוי: יונתן וקסמן
המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס | דימוי: יונתן וקסמן

בואו לגלות עולם קסום: חיות ודרקונים בחי פארק של קריית מוצקין

פארק דרקוני ענק מהאגדות, גן חיות יפיפה, מתחם קולנוע מציאות מדומה, מיני לונה פארק לילדים ועוד. בפארק קרית מוצקין אתם מוזמנים לגלות עולם קסום בו היצורים המסתוריים ביותר מכל האגדות מתעוררים לחיים בפארק הענק ובו אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה. עמדות צילום ורכיבה, מיני לונה פארק, נסיעה חווייתית ברכבת חשמלית שנוסעת ברכבי הפארק, מתחם מציאות מדומה, פינת יצירה, מתחם שקט עבור ילדים וילדות עם צרכים מיוחדים בחסות אלו״ט, מבחר דוכני אוכל מגוונים.
איפה ומתי: ה-28 במרץ ועד ה-15 באפריל, חי פארק בקריית מוצקין לכרטיסים ופרטים נוספים 

 

דרקונים בחי פארק | צילום: באדיבות אגואיסט הפקות
דרקונים בחי פארק | צילום: באדיבות אגואיסט הפקות

מופע לילדים עם שירי ח.נ. ביאליק

מוזיאון נחום גוטמן ממשיך לחגוג את שיתוף הפעולה בין נחום גוטמן לח.נ.ביאליק בספר שירי הילדים המיתולוגי באמצעות מופע חדש לילדים עם היוצרת והזמרת מיקה שדה. במופע, מיקה תלווה עצמה ביוקלילי ותבצע את השירים עליהם גדלנו כולנו וביניהם: קן לציפור, נד נד, הפרח לפרפר, רוץ בן סוסי ועוד. בנוסף תתקיים סדנת יצירה חווייתית ובה יבנו הילדים קן לציפור ויעבדו עם חומרים מגוונים המתקשרים ליצירות של ביאליק. בתום הסדנה יצאו כולם בתהלוכה שמחה לפארק המסילה הסמוך למוזיאון עם חצוצרות ותופים בהשראת הפזמון: "יוסי בכינור ופסי בתוף".

איפה ומתי: 1.4 במוזיאון נחום גוטמן לכרטיסים ופרטים נוספים

מיקה שדה | צילום: אהוד איתן
מיקה שדה | צילום: אהוד איתן

ביחד עם סבא וסבתא: בית אבי חי לכל המשפחה

מפגש בין-דורי עם סבא או סבתא שיזכיר לכם שפעם, לא כל כך מזמן, גם סבא וסבתא היו ילדים. יחד תוכלו לכתוב סיפור משותף, לבנות עץ המשפחתי, להצטלם, לחתום בהטבעה משותפת של כפות הידיים וליצור יחד ספר זיכרונות מיוחד.
איפה ומתי: חמישי  13.4 10:00–18:00 בבית אבי חי לכרטיסים ופרטים נוספים

דייט עם הסבתא | צילום: אורי ברקת
דייט עם הסבתא | צילום: אורי ברקת

לחוות מרחוק: סדנאת קומיקס בזום

סדנת קומיקס מעשית וחווייתית לילדים, בה נשרטט קווים לדמותו של היום החגיגי בשנה, ובמהלכה נלמד ביחד כיצד ליצור דמויות, סיפור וקומיקס. הסדנה המקוונת מיועדת לילדים בני ובנות שמונה ומעלה, ונמשכת כשעה בזום.
איפה ומתי: 3.4, 18:00 בית אבי חי בזום (ללא עלות) לפרטים נוספים 

הספר מסוויליה ואליס בארץ הפלאות: פסח לילדים באופרה הישראלית

האופרה הישראלית תעלה בפסח את "הספר מסוויליה" מאת רוסיני, ואת 'אליסה בארץ הפלאות' מאת דוד זבה בגרסאות אופראיות בעברית לילדים ולכל המשפחה. פיגרו אינו רק ספר מדופלם אלא איש רב מעללים שידו בכל, אשר יוצא לעזרתה של רוזינה כדי לחלץ אותה מידיו של ברטולו ולסייע לה לחבור אל אהובה האמיתי – הרוזן אלמוויוה. בדרך אל האהבה ימציא פיגרו השובב אינסוף תחבולות משעשעות במטרה להפיל בפח את ברטולו ואת חברו הטוב דון בזיליו. המוסיקה שכתב רוסיני עבור "הספר מסוויליה" היא הזדמנות נפלאה עבור ילדים להתאהב בעולם האופרה ולהכיר את אחת הדמויות האופראיות המשעשעות ביותר.

איפה ומתי: יום שבת, 08/04/2023, בית האופרה הישראלית, לכרטיסים ופרטים נוספים 

הספר מסוויליה | צילום: יוסי צבקר
הספר מסוויליה | צילום: יוסי צבקר

גרסה אופראית ומשעשעת של "אליסה בארץ הפלאות" מאת דוד זבה ובבימויו של גדי שכטר על פי הסיפור הקלאסי של לואיס קרול בהפקה בימתית מיוחדת לכל המשפחה. במהלך האופרה יצטרפו הילדים למסעה הקסום של אליסה – הנופלת לבטן האדמה ומגלה שלל דמויות ססגוניות ובהן הארנב הלבן, הכובען המטורף, הזחל המוזר, החתול צ'שייר וכמובן מלכת הלבבות שלא מוכנה להפסיד.
איפה ומתי: יום שני, 10/04/2023, בית האופרה הישראלית לכרטיסים ופרטים נוספים 

בחול המועד פסח כל עם ישראל יוצא לטייל: סיורי יום וערב במוזאונים, אתרי מורשת וטבע 

מעל 170 אתרי מורשת, מוזיאונים, סיורים מודרכים ברחבי הארץ ועסקי תיירות קטנים מהדרום ייפתחו בחינם לכלל הציבור בישראל במהלך חול המועד פסח, בחסות בנק הפועלים. פרויקט פסח בחסות בנק הפועלים, שיתקיים זו השנה ה-18, תומך במוזיאונים, אתרי מורשת וטבע, ויציע השנה מעל 120 סיורי יום וערב עם מורי דרך מוסמכים בחינם ברחבי הארץ של עמותת 'אשכולות' פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית, לצד כניסה בחינם למגוון עסקי תיירות קטנים מהדרום שיציעו מגוון פעילויות ואטרקציות. הכניסה לכל האתרים והמוזיאונים, הפעילויות והאטרקציות והסיורים המודרכים תותנה בהרשמה מראש בלבד.
איפה ומתי: רשימת האתרים המלאה באתר,  לכרטיסים ופרטים נוספים 

מוזיאון ימי לאומי חיפה | צילום: סיון פרג
מוזיאון ימי לאומי חיפה | צילום: סיון פרג

הרפתקאות בסימן החג: פסח במוזיאון הילדים בחולון

מוזיאון הילדים בחולון מציע מגוון פעילויות עשיר, הכולל אטרקציות חגיגיות לילדים ולמבוגרים, מסלולים, פעילויות והרפתקאות שונות שיתקיימו בסימן החג. בין הפעילויות: טיול עם ינשול, בעקבות הפרפרים, המסע לתיקון ממלכת הזמן, היער הקסום, חברים ביער, הביטלס – מסע הקסם המסתורי, החייזרים, דיאלוג בחשכה, הזמנה לשקט, דיאלוג עם הזמן ואיפה מיש.
 איפה ומתי:  החל מה-28 במרץ עד ה-13 באפריל, מוזיאון הילדים הישראלי בחולון, לכרטיסים ופרטים נוספים 


פסח במוזיאון הילדים חולון | צילום: באדיבות המוזיאון

פסח מהסרטים: סינמטק תל אביב

סינמטק תל-אביב יקיים במהלך כל חופשת הפסח מגוון אירועים מיוחדים לכל המשפחה. הקרנת סרטי ילדים חדשים שיוצגו בהקרנות יומיות בהם: "סופר מריו", "חברים עד השמיים" ו"מוריס המדהים" לצד קלאסיקות קולנועיות בלתי נשכחות וסרטי ילדים מכל העולם. בנוסף, לראשונה יתקיימו הקרנות פעילות בהן מוזמן הקהל להצטרף ולשיר. יתקיימו גם סדנאות מיוחדות לבניית מינאטורות של אולם קולנוע, צילום סרטי סטופ-מושן, סדנא על עולם הפנטזיה בקולנוע, עולם קסום של פיות מכשפים ודרקונים, בהם הקהל יוכל לכתוב תסריט, לערוך ולהשתמש באפקטים מיוחדים, ולבסוף גם לצפות על המסך בגדול .
איפה ומתי: 28.3 – 13.4 סנימטק תל אביב לכרטיסים ופרטים נוספים 

מוריס המדהים | צילום באדיבות רד קייפ הפצה
מוריס המדהים | צילום באדיבות רד קייפ הפצה

מיקילנד

בחג הפסח, על הגג של קניון עזריאלי תל אביב, תוכלו ליהנות מכ-3,000 מטרים של עולם חוויתי ומלא אטרקציות וכיף לכל המשפחה – פארק מתנפחים ענק, פארק חבלים, לוגו בוקס, עמדות צילום ומופע מרכזי של מיקי מוכתר.

איפה ומתי: 6.4 – 15.4 גג קניון עזריאלי לכרטיסים ופרטים נוספים 

מיקילנד | צילום: אושר עדן פשינסקי
מיקילנד | צילום: אושר עדן פשינסקי

"יציאת מצרים" עם יובל המבולבל

מחזמר מצחיק ומרגש לכל המשפחה המספר את סיפור יציאת מצרים, כפי שלא סופר מעולם מנקודת מבטו של ילד תמים. ילד שובב ומבולבל שנקלע למסע בזמן בו הוא פוגש את שלל הדמויות מתוך סיפור ההגדה: משה, ביתיה בת פרעה, רעמסס ועוד.בהשתתפות יובל המבולבל, אודליה סויסה ומגוון רחב של שחקנים ורקדנים.
איפה ומתי: 18.3 – 30.4 רחבי הארץ לכרטיסים ופרטים נוספים 

יציאת מצרים | צילום: שי הנסב
יציאת מצרים | צילום: שי הנסב