מה לעשות עם הילדים בחג? פעילויות, סיורים ומוזיאונים – בחינם!

פסח בחינם עם הילדים | צילום: GettyImages
פסח בחינם עם הילדים | צילום: GettyImages

פסטיבלי פרחים, פסטיבל יפני, פסטיבל חופים, פסטיבל גיימינג ומאות מוזיאונים, סיורים ואתרי מורשת שפתוחים בחינם בחול המועד פסח. כל מה שנותר לכן זה לבחור לאן לקחת את הילדים

88 שיתופים | 132 צפיות

מה לעשות עם הילדים בחג? השאלה הזו בטח מטרידה רבות מאיתנו כבר מעכשיו. אז לאן תוכלו לקחת אותם, בלי להתרושש בדרך ואפילו אולי קצת ליהנות בעצמכן? ליקטנו את הפעילויות הכי שוות בחול המועד פסח – וכולן בחינם!

>> תראו אותן: 11 סדרות חדשות ומסקרנות שאתן לא רוצות לפספס

מעל 170 אתרי מורשת ומוזיאונים פתוחים ברחבי הארץ

מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב, מוזיאון העיצוב חולון, "אנו" – מוזיאון העם היהודי, לונדע – מוזיאון הילדים, המשכן לאמנות עין חרוד, מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, מוזיאון רמת גן, מוזיאון ינקו דאדא עין הוד – באמת שאתן רק צריכות לבחור. מעל 170 אתרי מורשת, מוזיאונים, סיורים מודרכים ברחבי הארץ ועסקי תיירות מהדרום ייפתחו בחינם לכל הציבור בישראל במהלך חול המועד פסח (ותודה לבנק הפועלים שפורש את חסותו זו הפעם ה-19). השנה מצדיעים במסגרת הפרויקט החינמי הזה לצה"ל ולכוחות הביטחון, מה שאומר כניסה בחינם למוזיאונים כמו מוזיאון ההגנה, מוזיאון לח"י, מוזיאון אצ"ל ובית הפלמ"ח. זה לא הכל – ישנם גם מעל 120 סיורי יום וערב עם מורי דרך מוסמכים, לדוגמה: גשר החבלים התלויים בפארק נשר, פריחת האביב בנחל אורן, מצפורי הגלבוע, ירח בעמק איילון, ארץ אלף המערות, שמורת חוף השרון, סיור בנחל שורק וחורשת הצנחנים, נחל ממשית, ועוד ועוד – וכאמור, הכל בחינם.
פרטים נוספים והרשמה כאן 

מוזיאון הפלמ"ח | צילום: באדיבות בית הפלמ"ח
מוזיאון הפלמ"ח | צילום: באדיבות בית הפלמ"ח

מופעים חינמיים לכל המשפחה בקיוני עופר

רשת קניוני עופר מציעים שלל פעילויות לכל המשפחה: בקניון עופר רמת אביב – פסח מהאגדות: מתחם "אליס בארץ האשליות"; בקניון עופר חדרה – "מופע הבלונים והקסמים של עדידידיו": מופע סוחף לכל המשפחה שיערך בשיתוף הקהל; בחוצות המפרץ – פסטיבל "אביב יפני" – המעוצב בהשראת ארץ השמש העולה.

פסטיבל החמניות בחול המועד פסח | צילום: מאי סביר
פסטיבל החמניות בחול המועד פסח | צילום: מאי סביר

פסטיבל חמניות בנתניה

פסטיבל פרחים ייחודי באווירה פרחונית, עם מתחם מקושט ומעוטר בחמניות. הילדים יכולים להתפנן בחמישה מתחמי פעילויות: חמניות אמנותיות – מתחם ציור בהשראת החמניות של ואן גוך; כתר השמש – מתחם שזירת זרי חמניות וחרציות טריות לכתר מרהיב והכנת סיכות ראש; פריחת השמש – הילדים יגזרו, יכינו ויצבעו חמניות בגדלים שונים שמהם מייצרים מובייל ססגוני לחדר או למרפסת; באר השמש העולה – מתחם תיאטרלי עם באר משאלות; פרחים בגדול – פעילות משותפת במסגרתה יצבעו הילדים קיר צביעה ענקי של חמניות.
בתאריכים 24-25.4, בין השעות 11:00-14:00 ו-16:00-19:00. קניון עיר ימים נתניה

פסטיבל אביב פורח בקניון שבעת הכוכבים | צילום: יח"צ
פסטיבל אביב פורח בקניון שבעת הכוכבים | צילום: יח"צ

פסטיבל אביב פורח בהרצליה

פסטיבל אביבי עם מתחם שזירת פרחים ייחודי, שבו יוכלו הילדים להתנסות בשזירת צמידים, סיכות וכתרים לראש בהנחיית שוזרת מקצועית. בנוסף, מוזמנים הילדים להשתתף בסדנאות יצירה מגוונות, הכוללות הכנת אדנית ירק אישית בעבודת יד. ביום השני של הפסטיבל, יוכלו הילדים להכין זרי פרחים מתוקים וצבעוניים. בנוסף, תמצאו כאן מתחם לבניית פירמידות מלגו, בו יוכלו הילדים לתת לדמיון וליצירתיות להתפרץ.
בתאריכים 24-25.4, בין השעות 11:00-14:00 ו-16:00-19:00. קניון שבעת הכוכבים הרצליה

סדנת מניפות לפסטיבל האביב היפני בחוצות המפרץ | צילום: יח"צ
סדנת מניפות לפסטיבל האביב היפני בחוצות המפרץ | צילום: יח"צ

פסטיבל יפני בחיפה

פסטיבל יפני בהשראת ארץ השמש העולה בחוצות המפרץ, עם מגוון רחב של פעילויות ואירועים: הפנינג יפני, סדנת אורגמי קיפולי נייר מיוחדים, סדנת קישוטי מניפות, סדנת הכנת מניפות בשלל צבעים וצורות, עיצוב אהילי נייר יפנים, פינת קליגרפיה של העתקת מילים יפניות מקוריות, פיסול מחימר של כד יפני וקבוקים, יצירת כובעים וחולצות בהשראת האופנה היפנית ועוד. בנוסף, יופעלו במקום מתחם מתנפחים ופינת ציור.
בתאריכים 24-26.4 בחוצות המפרץ חיפה

פסח בעמק המעיינות

הפארק משתרע על פני שטח נרחב ומשלב בין טבע פראי לנוף המדהים של הר הגלבוע, שדות חקלאיים מגוונים (תירס, חיטה וברוקולי) ומעיינות טבעיים בטמפרטורה של 26 מעלות. בפארק המעיינות אפשר לטייל ב-3 דרכים: לטייל רגלית, לבחור ספוט ולבלות בטבע, או לרכב באופניים להשכרה או ברכב גולף ירוק חשמלי, המסייעים בשמירה על איכות הסביבה ומאפשרים טיול נעים ושקט בין המעיינות המרהיבים. בפארק סלולים 14 ק"מ של שבילים ומפוזרים בו שולחנות פיקניק רבים וצל עצי אקליפטוס ותיקים.
לפרטים נוספים ותיאום: 04-6488532 או בפייסבוק "פארק המעיינות"

עמק המעיינות | צילום: אורן גבאי גולן
עמק המעיינות | צילום: אורן גבאי גולן

פסטיבל חיות פסח בקניון עזריאלי איילון

קניון עזריאלי איילון מזמין אתכן להגיע עם הילדות והילדים במהלך חול המועד פסח ולקחת חלק בפסטיבל החיות לקראת החג. תוכלו ליהנות מעמדת איפור וקעקועי חיות, סדנת עיצוב בלוני חיות, מתחם DIY חגיגה בג'ונגל, עמדת צילום ועוד מלא הפתעות באווירת החג.
בתאריכים 24-25.4, בין השעות 11:00-14:00 ו-16:00-19:00. קניון עזריאלי איילון

פסטיבל פסח חוף בהרצליה | צילום: אלמוג שריקי
פסטיבל פסח חוף בהרצליה | צילום: אלמוג שריקי

פסחוף ברחבי הרצליה

יריד אביבי בשלושה מוקדים ברחבי הרצליה: לאוהבי האקסטרים, בכיכר דה שליט תוכלו למצוא את הקרקס האביבי עם מופע על חבל דק בגובה ארבעה מטרים, מופעי להטוטים ואקרובטיקה וסדנאות קרקס הכוללות סדנת ג'אנגלינג, מופע "אופרת סבון" וסדנת בועות סבון. בנוסף, יפעל במקום מתחם ענק של החלקה על גלגיליות המתאים לכל הגילאים, לצד מתחם מתנפחים עם מגוון מתנפחים בגדלים וסוגים שונים. לאורך הכיכר, יוקמו מתחמי ישיבה צבעוניים ומוצלים, פוד-טראקים ועמדות נשנושים. למשפחות שאוהבות במיוחד את הים, יתקיימו בחוף השרון פעילויות רבות: סדנת העפת עפיפונים לכל המשפחה, מיצגי פיסול בחול וסדנת פיסול בחול. במבואת השרון (הירידה מהכיכר לחוף השרון אזור הקשתות), תתקיים סדנת הולה הופ למשפחות לצד יריד אומנים כחול לבן – מפריטים לבית, דרך עציצים ופרחים ועד אופנה ואקססוריז. במקום יפעל גם דוכן מכירה חולצות ודיסקיות שהוקם על ידי מטה משפחות החטופים – כל ההכנסות עבור פעילות המטה.
בתאריכים 25-26.4 – חמישי 10:00-18:00, שישי 10:00-16:00, בהרצליה

פסטיבל גיימינג בקריית אתא

האירוע שמאחד את כל חובבי הגיימינג. פסטיבל הגיימינג יכלול מספר עמדות ייחודיות: מתחם נינטנדו וסופר מריו, מתחם אקס בוקס, מתחם סוני פלייסטיישן, מתחם VR של משחקי מציאות מדומה ועוד. בנוסף יתקיימו במקום פעילויות נוספות כמו בניית פירמידות מלגו, מתחם יצירה, מתחם ביוטי ומתחם קעקועים לילדים.
בתאריכים 24-25.4 – 11:00-17:00. קניון שער הצפון קריית אתא

יום רזי הארץ

יום רזי הארץ יתקיים זו השנה ה-17 ברציפות – ברוחו של סמ"ר רז מינץ, שנפל לפני 22.5 שנים בפעילות מבצעית, כלוחם ומפקד בגדוד דוכיפת בחטיבת כפיר. רז, בן 19 ו-7 חודשים בנופלו, היה בן קרית מוצקין ובשנות חייו המעטות פעל רבות בתנועת "נוער לנוער" למען החברה. רז אהב את הארץ ברגליו, ולפני 17 שנה החליטו בני משפחתו וחבריו בעמותת "חבורז" לקיים כל שנה בפסח, סמוך ליום הולדתו, יום פעילות שמח – כל שנה באתר טבע שונה, כדי לגלות את רזיה של הארץ. האירוע יכלול טיול משפחות עם הדרכה, משחקים ומתנפחים לילדים, פינות יצירה, איפור ופסיפס, פינת סיפור ועוד הפתעות. הפעילות בטבע באווירה משחררת, זוכרת ונהנית ומטעינה באנרגיות מחזקות.
עמותת "חבורז" החליטה השנה בנוסף, לקיים את האירוע תוך הזדהות עם החללים, הנרצחים, והחטופים של השבעה באוקטובר, בתפילה גדולה להחזרתן/ם בחיים של כל החטופות והחטופים.

בתאריך 25.4, חמישי, בין השעות 08:30 – 14:30, באתר ההר העגול, פארק אלונה, מושב עמיקם

 

יום רזי הארץ ע"ש סמ"ר רז מינץ | צילום: באדיבות המשפחה
יום רזי הארץ ע"ש סמ"ר רז מינץ | צילום: באדיבות המשפחה