צאו מהבית: פעילויות לכל המשפחה בחול המועד סוכות

פעילויות לסוכות. מסיק השומר החדש | צילום: ישי כהן
פעילויות לסוכות. מסיק השומר החדש | צילום: ישי כהן

סיורי מים ומדבר, סדנאות קרקס, הופעות של אמנים בטבע, מוזיקה ליד הקפה ואפילו רעיית כבשים: אולי לא חו"ל, אבל יש הרבה מה לעשות בחול המועד

88 שיתופים | 132 צפיות

באופן מסורתי, חג הסוכות מיועד לבילוי בחיק המשפחה, אבל בעוד שעל טיסה לחו"ל קצת קשה לדבר (הכי לא שווה את הבידוד) ולשבת בסוכה (או בבית) כל השבוע נשמע כמו מתכון מריר במיוחד, לפחות תוכלי למצוא נחמה עם פעילויות ברחבי הארץ. קבלי הצעות מגוונות לזמן האיכות המשפחתי:

צפון

טיולים ופעילויות טבע בגולן
חבל הארץ הכי צונן בישראל התכונן לחג הזה היטב: תוכלי למצוא כאן סיורים מודרכים, אטרקציות, פעילויות ליליות, מסלולי טיול ועוד. באתר המורשת עין קשתות, יוצבו עמדות הדרכה לקראת סיורי שקיעה, ובפארק הירדן יתקיימו טיולי מים (בגובה הקרסול, לא לדאוג) להיכרות עם נהר הירדן ועם החי והצומח בסביבתו, בהדרכת מדריכי קק"ל. מומלץ להצטייד בנעליים נוחות, כובע ושתייה.
22-23.9, פרטים בטלפון 04-6851002 (עין קשתות), 04-6923422 (פארק הירדן).

עם הרגליים במים. פארק הירדן (צילום: רוני אלוש)
עם הרגליים במים. פארק הירדן (צילום: רוני אלוש)

פסטיבל מסיק זיתים
איך מגדלים זיתים, מתי מוסקים אותם וכיצד מכינים מהם שמן זית? אלו השאלות שעומדות במרכז פסטיבל מסיק של ארגון "השומר החדש", שמתקיים בכרמי הזיתים ביער אליקים. הפסטיבל מבטיח תעסוקה לכל המשפחה עם תחנות לכבוד חג הסוכות והמסיק הכוללות בין השאר: סדנאות יצירה, הכנת פיתות בטאבון, שוק איכרים, שזירת זרים והכנת סימניות מהטבע. האמיצות במיוחד, מוזמנות למסוק זיתים ולהראות לדור הצעיר שאימא יכולה הכול.
שעות הפעילות 9:00-19:00, בין התאריכים 22-23.9, 15 ש"ח, מותנה בהרשמה מראש באתר.

 

פסטיבל מסיק | צילום ישי כהן
פסטיבל מסיק | צילום ישי כהן

מרכז

הפנינג סוכות בקרקס פלורנטין
המופע The magic lights circus חוזר לקרקס פלורנטין ואיתו מספיק אטרקציות שיחזיקו גם את הילדים וגם אותך על קצות האצבעות: אשליות ואקרובטיקה, הליכה על חבל, להטוטי עמודים סיניים, מופעי קוסמות וריחוף באוויר ועוד הרבה יותר. כהכנה למופע, נערך בכניסה לאולם הפנינג סדנאות קרקס פתוחות לקהל כגון: ג'אגלינג, בועות סבון וירי בחץ וקשת. אם תמיד חלמת להתנסות בהליכה על חבל (וגם אם לא), זו ההזדמנות.
22-25.9, 59-99 ש"ח, כרטיסים באתר.

קרקס פלורנטין | צילום דפנה קפלן
קרקס פלורנטין | צילום דפנה קפלן

משחקי ניווט בנווה צדק
מוזיאון "נחום גוטמן לאמנות" שבשכונת נווה צדק הציורית, מציע פעילות לכל המשפחה באוויר הפתוח: נפגשים בפארק המסילה החדש והמגניב (מומלץ לעצור לפני בקיוסק של אייל שני לקפה וכריך) ומשם יוצאים לניווט תחרותי הכולל חידות, משימות וחוויות, ברחובות השכונה. במהלך המשחק מקבלים רמזים הקשורים לתולדות העיר תל-אביב ולדמויות שהתגוררו בשכונה (ביניהן האמן נחום גוטמן), עד להגעה המיוחלת אל קו הסיום. הפעילות עצמאית, ללא הדרכה וללא צורך בהצגת תו ירוק.
23.9 ו־28.9, 17:00-18:00, 50 ש"ח לערכה המתאימה לשישה אנשים (לילדים מגיל 6 ומעלה), כרטיסים באתר.

פעילויות לסוכות במוזיאון נחום גוטמן (צילום: יח"צ)
פעילויות לסוכות במוזיאון נחום גוטמן (צילום: יח"צ)

שנת החתול
אם את קרייזי קאט ליידי או סתם חובבת חתולים, שימי לב לתערוכת "שנת החתול" שתושק בחול המועד. האמנית ענבל בר-שלום פלג יצרה בכל יום במשך שנה שלמה, חתול במדיומים שונים, בטכניקות שונות ובמגוון חומרים. התוצאה: "כל יום חתול" – ספר המתעד את 365 החתולים ותערוכה המלווה אותו. הפרויקט אינו רק חמוד אלא גם מעצים, שכן בר-שלום פלג, בעלת הסטודיו ״המקום של ענבל״ הפועל בקיבוץ מגל שבו היא מתגוררת, היא חולת דיסטוניה, מחלת עצבים שהתפרצה לאחר משבר חברתי וגורמת לתזזיתיות יתר בידיים. החתולים היוו מעין ריפוי עבורה בשנה מורכבת במיוחד, מקסים.
גםגלריה, מאפו 27, תל אביב, 20-27.9 (השקה במוצ״ש, 18.9.21 ב־20:00), 052-5017861.

שנת החתול | צילום יח"צ
שנת החתול | צילום יח"צ

פסטיבל קפה במוזיאון לאמנות האסלאם
המשקה שבלעדיו אי אפשר להתחיל את היום, עומד במרכז תערוכה המוצגת במוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים. בחג, התערוכה קמה לתחייה ומתרחבת אל לוקיישנים נוספים עם פעילויות בהשראת מדינות המזוהות עם קפה: טריו בדואי שינגן מוזיקת קפה מסורתית, מופע של מוזיקה אתיופית מסורתית המתנגנת במסעדות באתיופיה ומלווה את טקסי הקפה ביומיום, מופע אריות ושירי מלחינים ידועים  מאיטליה, הרכב מוזיקה ברזילאית ועוד.
22-23/9, 16:00-22:00, הכניסה חינם, פרטים באתר ובטלפון 02-5661291.

פסטיבל הקפה | צילום: אביגדור יעקובי
פסטיבל הקפה | צילום: אביגדור יעקובי

דרום

משקים פתוחים בפתחת ניצנה
החקלאות המדברית המפוארת עומדת במרכז חגיגה חקלאית שתתקיים במושבי פתחת ניצנה. בתפריט: סיור מודרך וטעימת עגבניות שרי במשק שיאון, היכרות עם צמחי מרפא והשימוש בהם בחווה משפחתית בדיונות של באר מילכה, ביקור במשק שפע ישראל המתמחה בהכנת יין מגפנים מדבריות, טיול אל חווה חקלאית קדומה, משחק דרך אינטראקטיבי חווייתי ואפילו רעיית צאן וסיפורי כבשים מתובלים בפיתות בסאג' ותה צמחים בשקיעה – כל מה שינתק את הילדים מהמסכים ויחבר אותם לטבע בדרום הארץ.
22-24.09, פרטים באתר .

כבשים בפתחת ניצנה | צילום ניצן אלמוסנינו
כבשים בפתחת ניצנה | צילום ניצן אלמוסנינו

כל הארץ

נושמים תרבות בגנים הלאומיים
להטוטנים, שחקנים, אמני קרקס, נגנים, זמרי אופרה ועוד, יופיעו לאורך מסלולי טיול בגנים הלאומיים במסגרת מיזם "נושמים תרבות" של מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים, המספק תעסוקה ליותר מ־100 אמנים לאחר תקופה קשה במיוחד. הפעילות תתקיים בגנים הלאומיים קיסריה ובית שאן בצפון, עין חמד וירקון – מתחם תל אפק במרכז, פארק הבשור בדרום ובית גוברין בחבל לכיש.
22-23.9, 26/9 (בשעות הבוקר), חינם בהרשמה מראש באתר.

נושמים תרבות | צילום דור פוזאלו באדיבות רשות הטבע והגנים 
נושמים תרבות | צילום דור פוזאלו באדיבות רשות הטבע והגנים 

ולמי שבכל זאת נשארה בבית

״על הדרך״ – פודקאסט לטיולי סוכות
אם נשארת בבידוד (ולא משנה באשמת מי), ארץ ישראל מגיעה אליך הביתה דרך האוזניים. "על הדרך", פודקאסט חדש לכל המשפחה, מתמקד בכל פרק בסיפור היסטורי של מסלול טיול מעניין. היוצרות והמגישות לירן ליפשיץ ויטבת פייראיזן-וייל, תחת הכותרת של "בית אבי חי", מתוגברות בשחקן יניב ביטון (אפריים הפקח מ"ילדי בית העץ" בכאן חינוכית), מספרות את סיפור המרדף של שאול את דוד בעין גדי בהקשר של נחל דוד, מסבירות על הקשר בין פופיק לטבור בפרק על פסגת הר תבור ועוד. הפודקאסט מתובל בהמלצות וטיפים לדרך, אך גם אפשר ליהנות ממנו גם בהאזנה משותפת בבית. להאזנה.

> באותה הזדמנות, אתן יכולות גם להכין קישוטי אורגמי לסוכה
> פתוח לכולם: האטרקציות שאינן מצריכות תו ירוק

אפשר גם רק להאזין לפודקאסט. נחל דוד | צילום: יח"צ
אפשר גם רק להאזין לפודקאסט. נחל דוד | צילום: יח"צ