פעילויות ואירועים טעימים שמצפים לכם בחודש מאי

מסעדת שותא משיקים ליין מוזיקה אקלקטית לצד תפריט בר חדש | צילום: ליהי אביטבול
מסעדת שותא משיקים ליין מוזיקה אקלקטית לצד תפריט בר חדש | צילום: ליהי אביטבול

אמנות בתוך פיתה, בשר של מקצוענים, דגים טריים על שפת הכנרת, ספר בישול שירגיע אתכם, חתונה לקרניבורים ועוד טעמים וחוויות שיתבלו לכם את החודש

88 שיתופים | 132 צפיות

 

השוונג של הפיתה

דמויות היסטוריות ועכשוויות מככבות כפיתות בתערוכה שנולדה באינסטגרם

דוד בן גוריון, אריק איינשטיין, שרה וביבי ואפילו ניקול ראידמן הם חלק מדמויות הלקסיקון הישראלי המככבות בתערוכה מהמוצר הכי ישראלי שיש – פיתה. אשת הייטק והשוקולטיירית גילת אורקין בוחרת כל יום אירוע מכונן, כגון יום ההולדת של ליידי גאגא והשבעת גולדה לראשות הממשלה, מעצבת פיתה בהשראתו ומעלה לחשבון האינסטגרם. עכשיו יצירות הפיתה מככבות בתערוכת חוצות.
התערוכה ״יצאת פיתה״ תוצג בשדרות דב הוז בחולון, 18.5־31.5

דוד בן גוריון כפיתה | מתוך עמוד האינסטגרם year_of_the_sandwich@
דוד בן גוריון כפיתה | מתוך עמוד האינסטגרם year_of_the_sandwich@

טעימה מיפן

"אן" הוא סרט קטן ומקסים הנבנה סביב חומרי קולינריה סקסיים

זוכרים את "טמפופו"? הסרט היפני החדש "אן" קורץ מאותם חומרי קולינריה סקסיים, מצחיקים ומינוריים. על קצה הצ'ופסטיק, הסיפור עוסק באישה מבוגרת שמנסה להכניס סטנדרטים חדשים בדוכן דוריאקי, פנקייקים קטנים מסורתיים. בעל הבית לא כל כך מרוצה מהעניין, אך כשהוא טועם את מילוי ממרח השעועית שנקרא אן הוא וכל הלקוחות – משתכנעים. סרט קטן, מחויך ומקסים שזכה בפרסים בפסטיבל קאן ובפסטיבל הסרטים בחיפה.

מתוך "אן" | צילום: יח"צ
מתוך "אן" | צילום: יח"צ

בלי דורום

טבעונים ונמנעי גלוטן יכולים ליהנות גם מפסטה טרייה

אחרי שהפנמנו שאפשר להשיג פסטה יבשה ללא גלוטן בקלות, הגיע הזמן לעבור לשלב הבא: פסטה טרייה ללא גלוטן. גלוטזירו (אפס גלוטן) הוא מותג חדש מבית פסטה דלה קזה, מפעל משפחתי ותיק לייצור פסטה טרייה, העשוי מקמח תירס וקמח אורז. בסדרה יש שלוש צורות פסטה ואין בה כלל מוצרי חלב, ביצים וחומרים משמרים. המרקם נגיס והטעם מצוין.
18 ש"ח ל־500 גר', להשיג ברשתות טבע קסטל וניצת הדובדבן ובאתר 

פסטה נטולת גלוטן של ריגטוני | צילום: יח"צ
פסטה נטולת גלוטן של ריגטוני | צילום: יח"צ

הכחול־לבן החדש

קולקציות כלים צבעונית תכניס למטבח שלכם הרבה שיק

שיתוף פעולה בין איקאה למעצבת האופנה Katie Eary הניב את קולקציית Giltig של הרשת, הכוללת כלי שולחן ומוצרי טקסטיל עם הדפסים צבעוניים ולא שגרתיים.
15־59 ש״ח לפריט

מתוך קולקציית Giltig של איקאה ו-Katie Eary | צילום: יח"צ
מתוך קולקציית Giltig של איקאה ו-Katie Eary | צילום: יח"צ

בשורה עם בשר

בדיינר של גוצ'ה השיקו תפריט המבוסס על נתחי בקר מובחרים

מנגל יום העצמאות זה חובה, אבל אם אתם לא מומחים עדיף שתשאירו את העבודה לאנשי מקצוע. בדיינר של גוצ'ה שדרגו את המומחיות לבשר לרמה הגבוהה ביותר שבסופה הושק תפריט תאוות בשרים. סינטה, ריב איי, פריים ריב ועוד נתחי prime cuts מובחרים מבקר שגדל ברמת הגולן עוברים יישון שנמשך בין עשרה ימים לחודש בתנאי טמפרטורה ולחות מבוקרים ומעניק להם טעם בשרי עז ומרוכז. ביום המיועד הם נחתכים על פי בקשת הלקוח, עולים על הגריל ומוגשים עסיסיים וסקסיים. עכשיו נראה אתכם מסתפקים בקבב בפיתה.
אבן גבירול 14 תל אביב, 03-6911603

גוצ'ה משיקים תפריט מבוסס על נתחי בקר מובחרים | צילום: שי בן אפרים
גוצ'ה משיקים תפריט מבוסס על נתחי בקר מובחרים | צילום: שי בן אפרים

העלייה ההודית

אוכל הודי הוא הטרנד הקולינרי העכשווי

אחרי שרושפלד פתח את קפטן קארי, דוכן פאסט פוד הודי בשרונה מרקט, נפרצו הסכרים. את המסעדה Ma Pau הקימו שלושה אחים ילידי מומבאי שרצו להביא לישראל טעמים וריחות מהעיר הכי גדולה בהודו: צ'פטי ודוסה, טאלי וטנדורי, דאל, סמוסות, קינוחים וצ'אי מסאלה. המטבח פתוח ורועש, על הקירות מוקרנים סרטים הודיים וההרגשה היא כמו בגסטהאוס בטיול אחרי הצבא. גם למטבח ההודי העילי יהיה כאן ייצוג החודש – השף סנג'יב קאפור יתארח במלון המלך דוד במסגרת שבוע הקולינריה ההודית מטעם שגרירות הודו בישראל בשיתוף מלונות דן. קאפור, בעל מסעדות בהודו ובעולם ואושיית מדיה, יצטרף לשף המלון דוד ביטון ליצירת מנות הודיות אותנטיות כשרות, והוא ינחה גם סדנאות בישול בבית הספר לבישול דן גורמה בתל אביב.
Ma Pau נחלת בנימין 59 תל אביב, 03-7737979
שבוע הקולינריה ההודית בתאריכים 17.5־19.5

שלושה אחים ילידי מומבאי פתחו את מסעדת Ma Pau בנחלת בנימין בתל אביב | צילום: אנטולי מיכאלו
שלושה אחים ילידי מומבאי פתחו את מסעדת Ma Pau בנחלת בנימין בתל אביב | צילום: אנטולי מיכאלו

שעת התה

תוספת טבעית של עלי סטיביה מחליפה את כפית הסוכר בתה

ויסוצקי השיקה סדרת תה חדשה המבוססת על תה ירוק עם עלי סטיביה. תוספת העלים הטבעית מספקת מתיקות מעודנת, ללא טעמי לוואי וללא תוספת קלוריות.
14.90־25.70 ש"ח לאריזה

סדרת תה חדשה לויסוצקי | צילום: יח"צ
סדרת תה חדשה לויסוצקי | צילום: יח"צ

הגרוזינית של הצפון

במסעדת שותא מכניסים עוד אקשן לסצנת האוכל הגאורגי ומשיקים תפריט בר וליין מוזיקלי אקלקטי

המסעדה הגאורגית שותא הנמצאת בקיבוץ שמרת חוגגת כבר שלוש שנים. לכבוד יום ההולדת והקיץ היא משיקה תפריט עם בשורות לבלייני הלילה הצפוניים, שיכולים ללוות את הארוחה בקוקטיילים מעשה ידיו של מיקי אוצ'רי, בנה של לאה, אחת מבעלות המקום, שחזר מגלות תל אביבית לניהול המסעדה והבר. הוא רקח למשל את שיקוי רוסטוולי (ג'ין, סן ז'רמן, דובדבן וסודה) ואת גיז'י דדא ("אימא משוגעת": תמרינדי, רום, מיץ רימונים ומרטיני רוסו). בגזרת האוכל יש טאפאס גאורגי מגוון, עלי בליני ממולאים ומטוגנים וכמובן כל המאפים הגאורגיים המעולים כגון חינקלי, חצ'פורי וצ'יבוריקי. בימי חמישי נוסף לחגיגה הליין "גרוזינים חסרי כבוד" המורכב מפלייליסט גרוזיני, צועני, בלקני ואלקטרוני.
שמרת – על כביש עכו־נהריה, 04-8219698

מסעדת שותא משיקים ליין מוזיקה אקלקטית לצד תפריט בר חדש | צילום: ליהי אביטבול
מסעדת שותא משיקים ליין מוזיקה אקלקטית לצד תפריט בר חדש | צילום: ליהי אביטבול

חתונה על גחלים

חושבים על חתונה לא שגרתית? אנשי חוות צוק והברוט ירימו לכם אירוע קולינרי בלתי נשכח

אם עונת החתונות הנפתחת עושה לכם חשק אבל אתם ממש לא בעניין של גן אירועים עם קייטרינג ובר אקטיבי, לכו על קונספט אחר – חתונת שטח שבה מככבים דוכני בשר. מאחורי הדוכנים יעמוד צוות שפים מיומן ודינמי שיכין שלל מנות ממגוון עצום של נתחים ובשיטות צלייה ובישול שונות, לצד מנות ירקות מקוריות, פוקצ'ות טריות וקינוחים כמובן. תפאורת החתונה תהיה מורכבת מטאבונים, מתקני עישון ואסאדו, ערימות ירקות מהחווה ומדורות עם סירי פויקה וקשתות שעליהן משופדים מבחר נתחי בשר ודגים טריים. האוכל שיוגש תלוי בחומרי הגלם העונתיים המגיעים היישר מן החווה, במצב רוח של השפים ובדרישות הקהל שמקבלות מענה תוך כדי תנועה. תסמכו על זה שגם הדודה הכי פולנייה תשתחרר עם האווירה, היין והאוכל המעולה.
פרטים בחוות צוק – המעדנייה 077-5155905

חוות צוק והברוט מרימים אירועים קוליניריים משובחים | צילום: איתאיל ציון
חוות צוק והברוט מרימים אירועים קוליניריים משובחים | צילום: איתאיל ציון

טעם של אושר

אפרת דביר יצאה לטיול בהודו והחליטה להישאר. בספר חדש היא חולקת מתכונים וחוויות מהמסעדה שפתחה שם

איזה טעם יש לאושר? תשאלו את אפרת דביר, שנסעה להודו לטיול קצר שהפך לשש שנים של חוויה משנה חיים. את הספר "לאושר יש טעם של קארי" (בהוצאת לאנצ׳בוקס), שלהפקתו נעזרה במימון המונים והמבוסס על מתכונים שהיא מבשלת במסעדה בעיירה קטנה בדרום־מזרח המדינה, היא מקדישה "לכל מי שהיה בהודו, שיהיה בהודו, שרוצה לנסוע אבל מפחד, להורים שילדיהם מטיילים שם, ובעיקר לכל מי שרוצה להכין ארוחה הודית טובה, עם מתכונים פשוטים ועם סיפורים על שכנים, על חברים ועל החיים". האוכל נושא ריח משכר של חופש ושלווה, משהו שתמיד טוב שיש במטבח.
108 ש"ח, להשיג באתר ובחנויות הספרים

לא רק פטיסרי

בג'ראלד תוכלו להתענג מעכשיו לא רק על מאפים מתוקים אלא גם על כריכים ומנות עיקריות

ג'ראלד, הפטיסרי השוויצרי הראשון בישראל, חוגג יום הולדת שנה ומשיק תפריט ביסטרו חדש. לפחזניות ולמאפים שנראים כמו תכשיטים בחנות יוקרתית נוספו כריכים בלחמניות מתוצרת בית, ארוחות בוקר, סלטים, קישים ומנות עיקריות. על הלחמים חתום השף־קונדיטור אלון גולדמן, שאצלו אפילו סנדוויץ' גבינה צהובה (גרוייר שוויצרית, אלא מה) הופך לגורמה.
אבן גבירול 36 תל אביב, 03-5063135

ג'ראלד מרחיבים את הפעילות ומשיקים תפריט ביסטרו | צילום: בן יוסטר
ג'ראלד מרחיבים את הפעילות ומשיקים תפריט ביסטרו | צילום: בן יוסטר

אוכלים עם דייגים

דגים טריים, בירה קרה ופכפוך מי הכנרת הם המתכון לחוויה מוצלחת על שפת האגם הלאומי

לידיעת הנוסעים לצפון: את חוויית הכנרת הכי אותנטית תמצאו בעין גב, בשני מקומות סמוכים זה לזה. מסעדת הדגים בנמל עין גב היא מוסד שהוקם בשנות ה־40 ושירת בעיקר תיירים ומילואימניקים. מייק־אובר בראשות המסעדן יענקל'ה שיין (שיין אנד שארפ) הזריק למקום דם חדש ומנות עדכניות ומוצלחות. במפגש הדייגים מציע מנחם לב, דייג מקומי ותיק, דגים שבבוקר עוד שחו במים. בערב הם נזרקים לשמן רותח ומוגשים עם בירה קרה ואוזו על מרפסת מהחלומות. המקום פתוח בימים שלישי וחמישי מ־20:00 ועד אחרון הבליינים, ואחת לחודש מתקיימים ערבי טברנה כמו בפיראוס.
מסעדת הדגים עין גב, 04-6658136
מפגש הדייגים 054-5658009

דגים טריים על שפת הכנרת | צילום: בועז לביא
דגים טריים על שפת הכנרת | צילום: בועז לביא