פנינים בעיר הגדולה

הצצה לשלוש חנויות תכשיטים ואקססוריז בלב תל-אביב

88 שיתופים | 132 צפיות

הירשמו לניוזלטרים של ifeel, וכל הכתבות הכי חמות בדרך אליכם

תרבות הצריכה שלנו מבטאת במידה רבה את צבא חנויות הרחוב, הרשתות והמגה-חנויות המפוארות בקניונים ברחבי הארץ. אך על כל רשת חנויות אופנה ונעליים, קמה לה גם חנות תכשיטים משובחת אחת.

נראה שהשיעור הקטן יחסית של חנויות תכשיטים ביחס לצונאמי האופנתי, תואם בדיוק למקום הקטן והמיוחד, השמור בליבנו (ובארוננו) לאביזרים הנלווים. שהרי, רבות הפעמים בהן ביקור בחנות אקססוריז ייעודית (ולא כזו המציעה גם פריטי לבוש), מסתכם רק בליטוף עיניים נעים ולא בקנייה של ממש.

יכול להיות שהסיבה האמיתית היא תג המחיר הלא שפוי שמוצמד לתכשיטי הזהב או אולי היעדר צורך ברור בשעון נוסף או בסיכת ראש חדשה (נו כמה פעמים כבר נוכל להתקשט איתה?), אבל דבר אחד בטוח – נשים אוהבות אקססוריז! גם אם אנחנו לא תמיד קונות אותם, אנחנו אוהבות להביט בהם, למדוד אותם, לחוש אותם. ואכן, עם השנים, הצליח עולם האופנה לטפטף לנו את הערך הנשגב שלהם; אקססוריז יכולים לשדרג כל הופעה.

לעתים די בפריט יחיד בכדי ליצור טוטאל לוק שונה לחלוטין. עקב סטילטו יכול לכונן לוק אלגנטי של ערב, גם אם נבחר להצמיד אותו לג'ינס וחולצה, בעוד שרשרת אוברסייז דומיננטית-מנצנצת תוסיף אמירה אופנתית מובהקת לכל שמלת קז'ואל. מקובל להתייחס לפריטים הנלווים כתכסיס. טריק (קטן), המאפשר לבגד שלך לדבר לפתע בשפה אחרת; סימפוניה שלמה של כובעים, צעיפים, צמידים, שרשראות, טבעות, קשתות, סיכות שיער ועוד, שביכולתם לשדרג כל אאוטפיט שתבחרי לאמץ.

וכמו כל דבר טוב שמגיע בצרורות, כך החלה להתפשט גם בשורת מעצבי התכשיטים והאקססוריז. משזיהו את הנישה המבוקשת ואת חיבתן העזה של נשות ישראל לאביזרים נלווים על מגוון סוגיהם, החלו להתקדם בצעדי-טבעות הססניים אל עבר היעד הנחשק. בעוד מעצבים רבים ממשיכים עם קו ייצור-ומכירה ביתי ונטול מעוף מסחרי, אחרים מעיזים ומשיקים חנויות בוטיק קטנות, הנושאות לרוב את שמם. חלקן אפילו מספקות הצצה אותנטית אל "מאחורי הקלעים", אל חלקת הסטודיו, בה המעצבים שוקדים על יצירותיהם.

והפעם, סקירת חנויות קטנות של מעצבות תכשיטים ואקססוריז – במרכז ההוויה התל-אביבית:

שלומית אופיר (מעצבת תכשיטים ואקססוריז)

מי אני? שלומית אופיר (27), בוגרת עיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי בחולון. מאז ומעולם נמשכה לאסתטיקה מעודנת, המתבטאת בליין של תכשיטים, אביזרי שיער וחגורות פרי עיצובה. את ההשראות ליצירותיה שואבת אופיר ממודלי יופי בעבר ובהווה, כמו גם ממסעות בעולם, מהעיר תל-אביב, בה היא מתגוררת ומנפלאות עולם הטבע. כבר במהלך הלימודים, הפעילה את העסק שלה לעיצוב תכשיטים מהבית וכשסיימה את הלימודים, פנתה למלוא המלאכה במשרה מלאה. לפני כחצי שנה פתחה סטודיו, שמתפקד כחנות אקססוריז נעימה ומזמינה. בנוסף, תוכלו למצוא את תכשיטיה בלמעלה מעשרים חנויות בארץ (ובמספר דומה של חנויות בחו"ל).



הסטודיו של שלומית אופיר ועגילי ענף דובדבן, צמיד עלים וחגורת עור עם אבזם זהוב

הסטודיו של שלומית אופיר ועגילי ענף דובדבן, צמיד עלים וחגורת עור עם אבזם זהוב

למה? כי יצירותיה מתכתבות עם שיק רומנטי ואלמנטים מן הטבע, שתמיד רלוונטיים לאופנה. האקססוריז (תכשיטים ואביזרי שיער) מתפארים בהרמוניה קסומה ועשויים ממתכות שונות בציפויי כסף וזהב, תוך שילוב אבנים, פנינים ומוטיבים נוספים, המבטאים נימה אצילית ועדינה. הקו המנחה העולה מהעיצובים הוא הקפדה על מראה ייחודי ואיכותי ועל מתן תשומת לב רבה גם לפרטים הקטנים ביותר, תוך שמירה על מחיר נוח, המאפשר ללקוחות לשוב ולהתחדש מעת לעת.

בקולקציית החורף הנוכחית, הפריטים עולים בקנה אחד עם עונת החורף בטבע; שרשראות ועגילים עם ענפים חשופים, תליוני צלליות של ציפורים על ענף וכדומה, המיוצרים בחיתוך מפליז ומצופים בזהב או כסף בגימור מט.

החזון: לעצב תכשיטים המשלבים מראה ייחודי וגימור מוקפד, תוך שמירה על מחיר ידידותי ולהתפתח גם בתחום האופנה, כהמשך לקו האסתטי המאפיין את התכשיטים.

שלושה פריטים שווים: שרשרת ציפור על ענף מפליז בציפוי זהב מט 24 קראט (198 ש"ח), חגורת מותן מעור בשילוב אלמנט מתוכשט בציפוי זהב מט 24 קראט (154 ש"ח), המשדרגת כל הופעה ועגילים צמודים במראה וינטאג' (88 ש"ח).

לפתוח ארנקים: טבעות 80-100 ש"ח, עגילים 75-120 ש"ח, שרשראות 130-240 ש"ח, חגורות 100-190 ש"ח.

סטודיו שלומית אופיר – רח' גרוזנברג 6, ת"א. טל': 077-4006725

טובי פרבר (מעצבת תכשיטים)

מי אני? טובי פרבר (45), בוגרת לימודי אמנות ועיצוב תלבושות ותפאורה לתיאטרון באוניברסיטת ת"א, וכן לימודי צורפות. במשך חייה התגוררה באירופה ובארצות הברית, שם ספגה השפעות שונות וידע רב בעיצוב תכשיטים, אשר מצאו את ביטויים עם חזרתה לישראל בשנות ה-90, כשעסקה בסטודיו פרטי לעיצוב כסף וזהב 22 קראט בתל-אביב. לפני כשנתיים פתחה חנות-סטודיו תל-אביבית עצמאית והחלה להתמקד בעיצוב זהב צהוב 18-24 קראט, בשילוב יהלומים ואבני חן יקרות וחצי יקרות. מקור השראת עיצוביה מבטא את החיבור שלה למקומות גיאוגרפיים ומסעות פנימיים, בהם משולבת הנגיעה הפנימית שלה כמעצבת.



<!–forinnerlinking–> טבעות חישוק מזהב ויהלומים, עגילים מודולארים עם יהלומים, צמיד סטינגריי ירוק והסטודיו של טובי פרבר

טבעות חישוק מזהב ויהלומים, עגילים מודולארים עם יהלומים, צמיד סטינגריי ירוק והסטודיו של טובי פרבר

למה? כי התכשיטים מתיימרים להתחבר למהות הפנימית של המתבונן, וזה מה שהופך אותם לחלק ממנו. הפריטים מתאפיינים בסגנון קלאסי, בשילוב פרשנות אישית של המעצבת; כתב ידה מפלרטט בין הפשטות הראשונית של החומר הגולמי לבין העידון הנוצר במסגרת עבודתה על התכשיט. הרעיונות, כאמור, שאובים מתוך עולם פנימי המושפע מטקסטורות, צבעוניות, מרשמים וחוויות אישיות מנשיותה שלה ושל הסובבות אותה. תכשיט הזהב המסורתי הופך ליצירת אמנות של ממש, הודות לעבודתה הייחודית, המאפשרת לנוכחות החומר לפרוץ החוצה במלוא הדרו. הזהב משתלב באופן מופתי עם חומרים אחרים ותופס מקום של כבוד בקולקציות, שכן לדבריה, "הניגוד בין העור לזהב מבטא נשיות חזקה ומעודנת כאחד – נשיות שלמה".

החזון: נשים מרתקות אותי במסען במעגלי החיים, מתחזקות, מבשילות ונפתחות כמו פרח. התכשיט הוא הנגיעה האחרונה שמשלימה את המראה הכללי. לכל אחת יש שילוב המתאים לה אישית. השינויים בקולקציות וכן ההתפתחות, הם פועל יוצא של הוויה פנימית ולא ניסיון לעקוב אחרי טרנדים.

שלושה פריטים שווים: צמיד סטינגריי ירוק עשוי עור טריגון בשילוב אלמנטים של זהב צהוב (2,400 ש"ח) המעניק מראה מתנוצץ כיהלומים, טבעות חישוק זהב 18 קראט משובצות יהלומים שחורים ולבנים (3,300 ש"ח) ועגילים מודולאריים עם יהלומים שחורים (11,200 ש"ח).

לפתוח ארנקים: טבעות, צמידים ושרשראות 890-32,000 ש"ח.

טובי פרבר – בן-יהודה 158 ת"א. טל': 03-5221098

אפרת קסוטו (מעצבת תכשיטים ואקססוריז)

מי אני? אפרת קסוטו (34), בוגרת לימודי פסיכולוגיה, נסעה בעברה להודו כדי למצוא קצת שקט. בעוד שחשבה כי ייעודה בחיים היה לסייע לאנשים, לחקור את נפש האדם (גם כשלא חיה בשלום עם עצמה), תמיד קונן בה הרצון ליצור. "להודו יש קול של צמידים, לאן שהולכים שומעים צמידים", היא מסכמת. ביקורים בשווקים אותנטיים של חרוזים ואבני חן, הניעו אותה להתחיל ליצור. הביקורות הטובות שקיבלה ליצירותיה עם חזרתה לארץ, עודדו את הרצון שבער בה, כשהבינה כי ביכולתה ליצור דברים מיוחדים, המבטאים את הסגנון האישי שלה. כך גילתה אפרת את חדוות היצירה, החלה ללמוד צורפות ונחשפה לטכניקות ושיטות עבודה אצל מורה פרטית. סגנונות העבר, ציורים עתיקים ותמונות ישנות מהווים השראה לעיצוביה, הנוצרים עם המון רגש: "כשאני יוצרת אני מרוגשת, זה מציף אותי זיכרונות ואני יוצרת מהבטן".



שרשרת פרח קטיפה, קשת, צמיד והסטודיו של אפרת קסוטו

שרשרת פרח קטיפה, קשת, צמיד והסטודיו של אפרת קסוטו

למה? כי תמיד נמצא מקום בלב (ובמגירה) לתכשיטים קסומים בניחוח נוסטלגי. עיצוביה של אפרת מתאפיינים בסגנון קלאסי-נצחי וחף מטרנדים אופנתיים. החיבור של אפרת לדברים האמיתיים של פעם, שנעשו ביד ובשיא הפשטות, מתבטא בפריטים עם טאץ' אישי מוקפד ומושקע עד הפרט האחרון. השפה העיצובית של התכשיטים והאקססוריז מדברת בנימוס אצילי-אלגנטי, לרבות שימוש באלמנטים מעולם הפלורה – עלים ופרחים, המעטרים את הפריטים בהרמוניה נעימה. ניתן למצוא מגוון רחב של תכשיטים ואביזרים, כגון: טבעות (גם אירוסין ונישואין), צמידים, אביזרי שיער, סיכות דש, שעונים, חגורות, תיקים, מחזקי מפתחות ואף אביזרים לתינוק. הפריטים עשויים עבודת יד מכסף בציפוי זהב 24 קראט, גולדפיל או זהב בשילוב אבני אוניקס, גרנט או פנינים. גם ה"look & feel" של הבוטיק החדש במתחם נחלת- בנימין מבטא את אווירת הווינטאג', המשותפת לתמהיל הפריטים; הבוטיק מעוצב בהשראת ת"א של תחילת המאה ה-20.

החזון: אני נמשכת לסגנונות של פעם ומקבלת השראה מדברים ויזואליים, שמעוררים אצלי רגש וזיכרונות. הרגש מעורר בי יצירתיות. אני פועלת בצורה רגשית ותמיד בוחרת בקווים נקיים. גם אם התכשיט מורכב מחומרים רבים, הוא עדיין ייראה מאוזן.

שלושה פריטים שווים: צמיד עם שתי ציפורים עשוי מציפוי זהב 24 קראט (360 ש"ח), שרשרת פרח קטיפה שחור בשילוב זהב (650 ש"ח) וקשת זהב לשיער בדמות עלים בשילוב פנינים עדינות (650 ש"ח).

לפתוח ארנקים: טווח מחירים נע בין 200-2,500 ש"ח

בוטיק אפרת קסוטו – רח' רמב"ם 18 ת"א. טל': 03-5161334

הכתבות שירתקו אתכם אל מסך המחשב עכשיו ב-Twitter ובפייסבוק