ביקרנו במלון הכי יוקרתי באבו דאבי, שעולה כמו לילה בצימר ישראלי סטנדרטי

Four Seasons Abu Dhabi at Al Maryah Island hotel | צילום: יח"צ
Four Seasons Abu Dhabi at Al Maryah Island hotel | צילום: יח"צ

סוויטות מפוארות עם מסך טלוויזיה בתוך המראה שבחדר האמבטיה, ספא מפנק עם ג'קוזי פרטי, בריכה מטורפת ואוכל משובח. מלון פור סיזנס באבו דאבי הוא בועה שלא תרצו לצאת ממנה

88 שיתופים | 132 צפיות

אבו דאבי פתחה את שעריה לישראלים לפני כשנה וחצי בחסות הסכמי אברהם. בירת האמירויות נחשבת פחות הדוניסטית ויותר עם קלאס לעומת שכנתה דובאי, שהפכה אף היא ליעד תיירותי נחשק בקרב ישראלים.

>> חופשה בשארם אה שייח: ים צלול ומלונות פאר במחירים מגוחכים

קצת רקע

אבו דאבי נמצאת במרחק של כ-3 שעות טיסה מישראל, כאשר רוב הטיסות שיוצאות מנתב"ג הן של חברות התעופה וויז או איתיחאד. המלצה חמה: טוסו עם איתיחאד. אבו דאבי היא קיבוץ גלויות לאור העובדה ש-85% מאוכלוסיית אבו דאבי מורכבת ממהגרי עבודה מאפריקה, אסיה ואירופה ממזרח עד מערב. באבו דאבי ישנם 1.5 מיליון איש בלבד וזה ניכר בתחושת המרחב. לצורך ההמחשה, כששאלנו בקבלה של מלון FOUR SEASONS מה הן שעות הפקקים בשביל להיערך בהתאם בדרך חזרה לשדה התעופה, התגובה שקיבלנו הייתה: "פקקים? מה זה? אין פקקים באבו דאבי". הרחובות ריקים מאדם במהלך שעות היום, אבל בעיקר בגלל האקלים המדברי השורר במפרץ הפרסי. בשיא הקיץ המעלות מטפסות בכיף עד לכ-45 מעלות, ובחודשים נובמבר-דצמבר הן מגיעות לכ-35 מעלות לכל היותר – מה שהופך את הזמן הזה לעיתוי האידיאלי לחופשה באבו דאבי.

Four Seasons Abu Dhabi at Al Maryah Island hotel | צילום: יח"צ
Four Seasons Abu Dhabi at Al Maryah Island hotel | צילום: יח"צ

המלון

מלון 5 כוכבים מבית רשת FOUR SEASONS היוקרתית, השוכן במגדל זכוכית מודרני בן 34 קומות באי אל מריה (AL MARYAH). במלון 200 חדרים וסוויטות, שש מסעדות וברים (שתיים מהמסעדות היו מועמדות לכוכב מישלן – הרחבה בהמשך) ובריכה המשקיפה אל קו הרקיע של העיר ואל המים המנצנצים של המפרץ הפרסי. הווייב הוא יוקרתי אך מאופק, בגבוה אבל באלגנט, מרשים אך לא מנקר עיניים. הכניסה אל המלון היא דרך לובי שנראה כמו גלריית אמנות שיקית, כאשר בקצה אחד נמצא דלפק הקבלה ובקצה השני מעבר פנימי וממוזג אל קניון גלריה – אחד הקניונים היוקרתיים באבו דאבי, שהמונח "קניון" עושה לו עוול (ע״ע שופינג).

בריכת המלון היא אחד ההיילייטס במתחם, עם מיטות שיזוף זוגיות ונוחות בטירוף המחופות בגגון קש ומזמינות לשנו"צ או לרבוץ עם ספר מבלי להישרף בשמש. בכניסה לבריכה ישנה מארחת שמקבלת את פני האורחים, היא הושיבה אותנו בספוט לבקשתנו ופינקה בצידנית קטנה עם שלושה בקבוקי מים צוננים. הבריכה ממוקמת על הגג הפתוח, ואפשר להזמין נשנושים או קוקטייל מהבר הצמוד. הכי כיף לרדת להשתכשך בבריכה לקראת השקיעה, ומשם לחזור דוך לאמבטיה חמה או למקלחת המעולה בחדר.

Four Seasons Abu Dhabi at Al Maryah Island hotel | צילום: יח"צ
Four Seasons Abu Dhabi at Al Maryah Island hotel | צילום: יח"צ

אטרקציה נוספת במלון היא ספא THE PEARL, שזכה לשבחים ולפרסים ובצדק, ובו מוצעים מגוון עיסויים, טיפולי פנים, טיפולי אנטי אייג'ינג ושאר פינוקים לגוף ולנפש. הספא כולל שמונה חדרי טיפולים וסוויטה זוגית (בה התארחנו אנחנו) עם מקלחות פרטיות צמודות, סאונה יבשה וסאונה רטובה, ג'קוזי רחב ידיים עם זרמים מעולים, חדר הירגעות עם כורסאות כיפיות שאפשר לשקוע בהן עם ספר או עם כיסוי עיניים ועוד. אנחנו התנסינו בטיפול הדגל של הספא, וקיבלנו עיסוי זוגי על ידי שתי מעסות חביבות שהקפידו לבדוק איתנו קודם לכן מה מידת העוצמה הרצויה של המסז', מה הן טכניקות העיסוי המועדפות עלינו ועל איזה שמן ריחני בא לנו ללכת מתוך מבחר של שלושה, למשל שמן לבנדר ונרולי נעים ומרגיע.

השירות

מושלם. צוות המלון עובד מסביב לשעון ומקפיד על יחס חם ואדיב 24/7 – מאנשי הקבלה ועד צוות המלצרים והאירוח במסעדות המלון. מעולם לא זכינו לשירות טוב כל כך.

Four Seasons Abu Dhabi at Al Maryah Island hotel | צילום: יח"צ
Four Seasons Abu Dhabi at Al Maryah Island hotel | צילום: יח"צ

החדרים

ישנו בסוויטה בקומה השביעית של המלון, עם נוף אל הבריכה ואל קו הרקיע והמים. נפעמנו מהגודל של החדר, המחולק לשני חללים מרכזיים – בחלל אחד סלון, פינת עבודה ופינת אוכל, ובחלל שני חדר השינה וחדר הרחצה. חדר השינה והסלון מוגפים בווילונות כפולים, לא ניתן לפתוח כאן חלון אבל החלונות שמשתרעים מהרצפה עד התקרה מעצימים את האפקט של תחושת המרחב ויש מזגן מדהים שמגיע לכל אינץ' בחדר.

חדר השינה נעים ומזמין להשלים שעות שינה וזמן איכות עם הפרטנר/ית בכל מובן אפשרי. המיטה גבוהה ונוחה ברמות, גם הודות למזרן הקינג סייז המושלם וגם בזכות הכריות הענקיות שמגיעות בשלושה גדלים שונים ומידת רכות משתנה.

חדר הרחצה הוא ההגדרה המילונית למילה "פינוק": יש בו גם מקלחת מרווחת עם ראש גשם וגם אמבטיה כיפית. מהאמבטיה ניתן לצפות בטלוויזיה שמסתתרת בתוך חלון קטן במראה, כי למה לא בעצם? יש שני כיורים, שירותים ובידה למי שבקטע, תאורה מעולה שניכר כי השקיעו בה מחשבה בעת תכנון החדרים. חוץ מזה יש חדר שירותים נוסף בכניסה לחדר וחלוק מגבת שלא בא לצאת ממנו.

Four Seasons Abu Dhabi at Al Maryah Island hotel | צילום: יח"צ
Four Seasons Abu Dhabi at Al Maryah Island hotel | צילום: יח"צ

מה אוכלים

ארוחת בוקר של המלון מוגשת במסעדת CRUST המשקיפה אל המים, ומבוססת על הקונספט של בופה פתוח לצד תפריט עם מנות לבחירה. יש כאן מפגש טעמים מכל העולם: בבופה תמצאו מבחר עשיר של לחמים הנאפים במקום לצד מיני מאפים כגון קוראסון זעתר וקוראסון צ'דר (שהוא אוורירי ומושלם), מבחר גבינות עולמיות ומקומיות, מגוון יוגורטים מסוגי חלב לצד מוזלי ומעדן צ'יה, דגים נאים ותבשילים בשריים לבעלות ובעלי קיבה משוכללת (נקניקיות כבש ברוטב עגבניות על הבוקר, מישהי?), שקשוקה פיקנטית לצד משהו שהוא בין פנקייק לפוקאצ'ה עם מבחר טופינגז על טהרת האנטיפסטי, מטוגנים קריספיים למיניהם כגון פטאייר תרד וקובה במילויים שונים, מבחר פירות וירקות טריים ובאמת שכל זה על קצה המזלג.

נוסף על כך, תוכלו לבחור מהתפריט ביצים לבקשתכן – מקושקשת, עין או אומלט עם תוספות שונות כגון אספרגוס, גבינת צ'דר וסלמון מעושן. תתבקשו לבחור גם מיץ סחוט טרי במקום, לדוגמה אננס, מנגו, אבטיח או אשכולית אדומה מלבד הקפה/תה שכלול בעסק.

את ארוחות הערב זכינו לאכול בשתיים מהמסעדות היותר נחשבות של המלון. הראשונה הייתה קפה מילאנו (CAFÉ MILANO) מסעדה איטלקית-ים תיכונית בחלל סגור עם טראסה שמספקת בריזה מהחלומות ותפריט עשיר שעושה כבוד לפטריות כמהין. היה טעים ונעים ומנחם (תודה לך פסטה קצ'יו אה פפה עם זעפרן). את ארוחת הערב השנייה אכלנו במסעדת בוצ׳ר אנד סטיל (BUTCHER & STILL), שאפשר לאמלק את החוויה בה למילה אחת: וואו. בן הזוג הזמין את מנת הדגל – סטייק "טומהוק" אימתני – שהגיע יחד עם צ'יפס כמהין אלוהי. מדובר בגן עדן לקרניבורים, אבל גם הצמחונית האדוקה שאני (שחוטאת פה ושם בדגים) לא נשארה מורעבת. דגמנו במהלך הערב גם גבינת ברי אפויה בתנור עם מעטה פריך ותוספת של קולי פירות יער וחלת דבש (זה חלומי כמו שזה נשמע) ומק אנד צ'יז עם בשר סרטנים, מנה שמצליחה איכשהו להיות מושחתת ועדינה גם יחד, ובעיקר טעימה בטירוף. המקום מצטיין גם בגזרת הקוקטיילים והקינוחים, השירות אדיב ופמיליארי, העיצוב באווירת שנות העשרים והאווירה שמחה וסקסית.

אופציה קולינרית חיננית נוספת היא בקפה בשטח הלובי של המלון. מדי יום בין שלוש לחמש אחר הצהריים ניתן לשבת לשעת תה, במסגרתה תקבלו תה או קפה לבחירתכם בליווי שני מגשים מפוארים עמוסים בכריכונים ופטיסרי.

בקניון גלריה הסמוך יש עוד עשרות מסעדות ובתי קפה: לחובבי מנות הענק ועוגות הגבינה – THE CHEESECAKE FACTORY מניו יורק, מי שבקטע של קפה ומאפה תמצא את מבוקשה בסניף נעים ומעוצב של STARBUCKS ומי שבקטע של קפה ומאפה יותר פאנסי מוזמנת לסור לסניף המקומי של MAGNOLIA BAKERY הניו יורקרית. אם בא לכן דווקא טראש, יש כאן גם מקדונלד'ס ו-KFC.

שופינג

בקניון גלריה תמצאו מאות על מאות של חנויות אופנה – מגוצ'י, שאנל ופראדה לאלה שיוקר המחייה בישראל זר להן, ועד אדידס, זארה ו-H&M. בגזרת המותגים והחנויות שעדיין לא הגיעו לארץ וחבל, תמצאו אטרקציות כמו ענקית האיפור והטיפוח SEPHORA, מותג האופנה הסקנדינבי החמוד MONKI, מותג הפנאי והלנז'רי OYSHO (מבית הקרטל של זארה) ומותג הפנאי והכושר האיכותי LULULEMON שאהוב על יוגיסטיות אנינות טעם. רק קחו בחשבון ששער הדירהם (המטבע המקומי) כמעט שווה ערך לשקל, ושהמחירים באבו דאבי תואמים את הפרסטיז'.

מה בסביבה

בגדול, החוויה במלון הייתה כל כך מושלמת כך שרצינו לנצל את השהות במלון במקסימום. בכל זאת, הורים לפעוטה בת שנה וארבעה חודשים, ששינה רצופה וסביבה נטולת ערוץ בייבי היא דבר זר עבורנו. ויתרנו על רוב מה שיש לאבו דאבי להציע, אבל לא העזנו לוותר על השלוחה המקומית של הלובר – וגם לכן לא כדאי לוותר. המוזיאון שוכן במבנה אדריכלי עוצר נשימה ומציג תערוכות מתחלפות לצד אוסף אקלקטי קבוע. כרגע מוצגת במקום תערוכת אימפרסיוניסטית שעשתה את דרכה ממוזיאון ד'אורסה בפריז.

אבו דאבי מורכבת מ-200 איים, רובם מלאכותיים, ואחת מגולות הכותרת היא הביץ׳ קלאבז המפורסמים. המומלץ שבהם הוא סעדיאת (SAADIYAT) ביץ' קלאב.

יעדים תיירותיים מפורסמים נוספים הם קאסר אל ווטאן (QASR AL-WATAN), הארמון הנשיאותי שהוא גם מרכז תרבות ומורשת מפואר; מסגד שייח זעיד (SHEIKH ZAYED GRAND MOSQUE), מבנה שיש ענק ויפהפה הנחשב למוקד עלייה לרגל – ולא רק למבקרים מוסלמים; האי יאס (YAS), מרכז השופינג והבידור המרכזי של אבו דאבי שבו תוכלו למצוא בין היתר את פארק פרארי, פארק האחים וורנר, פארק מים ואת מסלול המירוצים של פורמולה 1.

אבו דאבי מתפתחת כל הזמן ומשקיעה את מיטב כספה בלהפוך למעצמה תיירותית. בעתיד הקרוב צפויים להיפתח כאן שלוחה של מוזיאון גוגנהיים מניו יורק, האקווריום הכי גדול במזרח התיכון ואפילו בית כנסת ראשון במסגרת היוזמה השאפתנית "אחוות בית אברהם", הכוללת גם מסגד וכנסייה.

מחירים

מחירי טיסות בנובמבר מתחילים ב-153 דולר (שהם 525 ש"ח). מחירים לדוגמה בחודש נובמבר, ללילה לזוג, לא כולל ארוחת בוקר ולא כולל תוספת של 25 אחוז מסים וחיובים נוספים: החל מ-1,231 ש"ח ללילה בחדר דלוקס (39-44 מ"ר), החל מ-5,521 ש"ח ללילה בסוויטת פרמייר אקזקיוטיב (148 מ"ר). בשביל לשריין לילה בסוויטה הנשיאותית או בסוויטה המלכותית, תצטרכו להתקשר ישירות למלון ולקבל הצעת מחיר.
להזמנות

** הכותבת הייתה אורחת מלון FOUR SEASONS

>> ואיך הייתה החופשה שלנו בדובאי, ארץ הפנטזיות הבלתי מוגבלות?