פומפוזי: ראיון עם אוליבייה רוסטאן

אוליבייה רוסטאן (צילום: קארים סאדי)
אוליבייה רוסטאן (צילום: קארים סאדי)

שמלות ערב מקושטות, מגפוני סטילטו או ז'קטים קשוחים מעור? הכוכב האמיתי של קולקציית הקפסולה החדשה של H&M עם בית האופנה בלמיין הוא בכלל המעצב אוליבייה רוסטאן. עם יותר ממיליון עוקבים באינסטגרם, צילומי עירום לשערים של מגזינים וחברות עם הדוגמניות המפורסמות בעולם, אין פלא שמדברים רק עליו. ריאיון מיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

התנהלותו של אוליבייה רוסטאן (29) בעולם האופנה, מי שמשמש כמנהל האמנותי של בית האופנה הצרפתי בלמיין בארבע השנים האחרונות, היא אחת הדוגמאות הטובות ביותר לעלייה המטאורית במעמדם של מעצבי האופנה בעולם. מי שבעבר היו נחשבים לאלה שאמונים על יצירתם של בגדים יפים, עם אישיות אקסצנטרית פחות או יותר, הם כיום כבר כוכבים בסדר גודל קולוסאלי, שפעמים רבות תופסים יותר זמן מסך מהעיצובים שלהם עצמם.

רוסטאן מצליח למלא בטבעיות גמורה את תפקיד הסלב. הוא מצטלם בעירום לשערים של מגזינים, מעניק ריאיונות עומק על ילדותו, חייו והוריו המאמצים, ומקפיד לתעד כל רגע אינטימי לכאורה שהוא חולק עם חברותיו הטובות ביותר – האחיות לבית קרדשיאן או דוגמניות על נוסח קארה דלווין – לטובת 1.2 מיליון העוקבים אחריו באינסטגרם.

אוליבייה רוסטאן מבית האופנה בלמיין וקים קרדשיאן (מתוך האינסטגרם של רוסטאן)
אוליבייה רוסטאן מבית האופנה בלמיין וקים קרדשיאן (מתוך האינסטגרם של רוסטאן)

 

ואכן, כאשר התפרסמה לפני כחצי שנה ההודעה על קולקציית קפסולה משותפת לבית האופנה בלמיין עם רשת H&M, מי שגרף את מרב תשומת הלב היה רוסטאן עצמו. סוללת יחסי הציבור הציבה את המעצב הכוכב בחזית, כפרזנטור הראשון של שיתוף הפעולה הזה. לרגעים, ולמרות השם המתנוסס על תוויות הבגדים, כמעט שהיה אפשר לשכוח שהקולקציה, שעתידה לנחות בחנויות הדגל של H&M בנובמבר הקרוב, כוללת גם גורמים אחרים. בהתחשב בנתוני הפתיחה האלו, איש כבר לא מופתע כי אוסף העיצובים המשותף מתבסס על גרסאות ללהיטים שיצר רוסטאן לבלמיין, בית אופנה שנוסד עוד בשנות ה־40 של המאה הקודמת.

המעצב הצעיר, שכתב ידו זוהר ואגרסיבי ומתכתב עם הצלליות הכוחניות של שנות ה־80, דווקא מתייחס לתשומת הלב האדירה בביטול יחסי. "הדבר החשוב ביותר למעצב אופנה הוא להאמין בעצמו", הוא אומר בריאיון מיוחד שנערך באמצעות המייל, לרגל השקת קולקציית הקפסולה, כשהוא נשאל אם מעצבי אופנה חייבים להיות גם סלבריטאים בכדי להצליח. "זה מצריך עבודה קשה, ובכל יום אני מאתגר את עצמי לדחוף עוד קדימה".

שיתוף הפעולה של אוליבייה רוסטאן מבית האופנה בלמיין ו-H&M (צילום: הנס מוריץ)
שיתוף הפעולה של אוליבייה רוסטאן מבית האופנה בלמיין ו-H&M (צילום: הנס מוריץ)

 

ובכל זאת, כאזרח מן השורה בעולם הסלבס, הוא מסביר מדוע המעמד ואורח חייו מגיעים גם עם לא מעט אחריות. "אני גאה בכל החברים שלי ובכל מה שהם השיגו. הם לא רק סלבריטיז, הם עובדים קשה ומעוררים בי השראה. רק כאשר אתה הופך למנהל אמנותי (מעצב ראשי של בית אופנה – ל"ש), אתה מבין עד כמה התפקיד הולך לשנות את חייך. להיות חשוף לציבור זה חלק מדרישת העבודה, ואני שמח לחלוק את חיי עם העוקבים אחריי. גם כדי שהם יוכלו להצטרף לכל הכיף הזה, וגם כדי לתת להם השראה לעבוד קשה ולהגשים את החלומות שלהם".

אבל לא מדובר רק בכיף האישי של רוסטאן. השימוש ברשתות חברתיות הוא חלק מאסטרטגיה שיווקית מחושבת היטב שמטרתה להגיע לסמרטפונים של כמה שיותר אנשים בכמה שיותר מקומות. בהתאם, שיתוף הפעולה הזה הושק לראשונה באינסטגרם, ואפילו עם האשטג מתאים -Hmbalmaination#.

"אני חלק מדור האינסטגרם", מתעקש רוסטאן שלא מדובר במהלכים מלאכותיים. "בשבילנו זה טבעי לחלוק את החיים שלנו אונליין, ולתקשר עם אנשים מכל רחבי העולם. אני אוהב את הדרך שבה הרשתות החברתיות פתחו את האופנה לקהלים חדשים שאולי לא היו יכולים להיחשף אליה לפני כן".

שיתוף הפעולה של אוליבייה רוסטאן מבית האופנה בלמיין ו-H&M (צילום: הנס מוריץ)
שיתוף הפעולה של אוליבייה רוסטאן מבית האופנה בלמיין ו-H&M (צילום: הנס מוריץ)

 

איך שומרים על טעם טוב

קולקציית הקפסולה של בלמיין עם H&M, המתבססת על הפריטים שיצר רוסטאן עבור הבית מאז 2011, כוללת כ־120 עיצובים לנשים ולגברים. עוד לפני שנחשף פריט עיצוב אחד, ניכר שהשאלה הבוערת בקרב רבים הייתה איך ייראו העיצובים הבומבסטיים והיוקרתיים של בית האופנה – שהם פעמים רבות מלאים בחריזה, רקמות ושלל פאייטים זהובים – בגרסת האופנה הנגישה.

"כשהם פנו אלינו (H&M – ל"ש), הם כבר היו מודעים לאתגרים שעומדים בפניהם ביצירת הקולקציה, והם התאמצו מאוד כדי ליצור את הפריטים", עונה רוסטאן על התהיות. "כשראיתי את הדוגמאות הראשונות, זה היה רגע מרגש מאוד, משום שהצוות של H&M עשה ככל יכולתו. אני גאה מאוד בקולקציה הזו".

אוליבייה רוסטאן (צילום: קארים סאדי)
אוליבייה רוסטאן (צילום: קארים סאדי)

לפחות בכל הקשור למראה, הקולקציה נאמנה למקור ומשמרת את הווליום הגבוה, הכמעט צעקני, של רוסטאן. "קשה למצוא בית אופנה כמו בלמיין, עם כל העושר, הקישוטים, הצלליות החזקות והגישה העירונית, ולכן אתה יודע שאף פעם גם לא יהיה שיתוף פעולה שיתקרב לזה של בלמיין עם H&M", הוא מדגיש מה מיוחד בסיבוב הנוכחי של מוסד שיתופי הפעולה של H&M עם מותגי על שחוגג כבר 11 שנים.

אלא שמסתבר שיש גם סיבה אישית יותר. בהשוואה למעצבים הקודמים ששיתפו פעולה עם H&M, רוסטאן הוא היחיד שמודה שהוא היה בשני הצדדים. "כשהייתי נער, הייתי לחלוטין 'נער H&M' שהיה עומד בראש התור כאשר היו מושקים שיתופי הפעולה עם המעצבים הגדולים. כשהגיע הזמן לעצב את שיתוף הפעולה שלי, ניסיתי להזכיר לעצמי איך הרגשתי אז, מה היו הציפיות שלי כששמעתי על זהות המעצב הבא ומה היה גורם לי להתרגש כל כך. רציתי ששיתוף הפעולה הזה יעשה את אותו האפקט על הדור החדש היום, שייתן לו את אותה האנרגיה ואותה ההרגשה שהייתה לי כשהייתי בגילם".

שיתוף הפעולה של אוליבייה רוסטאן מבית האופנה בלמיין ו-H&M (צילום: הנס מוריץ)
שיתוף הפעולה של אוליבייה רוסטאן מבית האופנה בלמיין ו-H&M (צילום: הנס מוריץ)

 

בהתחשב בכך שהקולקציה הולכת על פריטים שהם גדולים מהחיים ורועשים (אי אפשר לכנות אחרת שמלת צינור מטאלית בצבע פוקסיה למשל או בלייזרים עם כריות כתפיים בולטות במיוחד), השאלה המתבקשת היא כמובן איך שומרים על טעם טוב. "כשהטעם הוא הטעם שלך, וכשאת יודעת שזה פשוט מושלם", מספק רוסטאן עצות. "זה לא עניין של עוד ועוד ועוד, אלא לדעת איך להרכיב את המראה שאתה רוצה להשיג. אני חושב שלאקססוריז יש תפקיד מפתח בכך. יכול להיות שאם את לובשת את השמלה המקושטת מקולקציית בלמיין עם H&M, את יכולה לוותר על התיק המחורז. אבל אם את לובשת משהו פשוט יותר, אולי תרצי למקסם את המראה עם שרשרת זהב". הוא מסכם.

הקולקציה המשותפת של H&M ובלמיין, H&M בשיתוף פעולה חדש עם בלמיין | צילום: יח"צ
הקולקציה המשותפת של H&M ובלמיין, H&M בשיתוף פעולה חדש עם בלמיין | צילום: יח"צ