ליאור רז: "אני אוהב לשחק, להילחם ולירות"

ליאור רז בסדרה "Hit & Run" | צילום: באדיבות נטפליקס
ליאור רז בסדרה "Hit & Run" | צילום: באדיבות נטפליקס

"פגע וברח" היא סדרה שקשה להוריד ממנה את העיניים. לרגל עלייתה בנטפליקס החלפנו כמה מילים עם היוצר והכוכב שלה, ליאור רז, שמסביר איך עושים אקשן ישראלי עם רגשות באנגלית

88 שיתופים | 132 צפיות

שגב אזולאי הוא בן אדם עם עבר אלים והווה שנראה מבטיח כמדריך טיולים. הוא אב לבת ונשוי בשנית לרקדנית אמריקאית צעירה שרוקדת בישראל בלהקת בת שבע. הוא אוהב אותה והיא אוהבת אותו, אבל הוא כנראה יותר, והוא מתקשה להיפרד ממנה כשהיא עומדת לטוס לשבוע בניו יורק. בדרך לשדה התעופה, היא מבקשת מהנהג לעצור לקנות קפה ונדרסת בתאונת 'פגע וברח'. שגב מגיע לבית החולים, שם עולמו חרב עליו כשהוא מבין שניסיונות ההחייאה כשלו. "תמצא את הזין שהרג אותה", הוא אומר לשוטר שנמצא במקום. הוא משוכנע שלא מדובר במוות תמים, והוא לא סומך על המשטרה בשיט. כך, הוא יוצא למסע נקמה כשהוא מחוזק בבת דודתו, שהיא במקרה שוטרת שלא רואה אף אחד ממטר.

"זה אמנם סיפור גברי, אבל יש לו אנרגיה נשית. זו לא רק סדרת אקשן, כי המסע לאורך הסדרה הוא מאוד רגשי"

 

ככה מתחילה הסדרה החדשה "פגע וברח" (Hit & Run), שכתב ליאור רז, שמגלם את אזולאי, יחד עם הכותב אבי יששכרוף, שותפו מימי "פאודה". השניים שיתפו פעולה עם שתיים, דון פרסטוויץ וניקול יורקין, שהן זוג גם בחיים ועומדות מאחורי הפקת "דה קילינג", כאשר על הבימוי הופקד מייק בארקר מ"סיפורה של שפחה". הסדרה בת תשעת הפרקים, בכל אחד מהם הושקעו 4 מיליון דולר, תעלה בנטפליקס ב-6 באוגוסט. ההימור שלנו, אחרי צפייה בפרק הראשון: יהיה קשה להוריד ממנה את העיניים. לצד הסצנות הקרביות של רז (יוצא יחידה קרבית ובעברו שומר הראש של ארנולד שוורצנגר ומריה שרייבר) יש כאן מינונים נדיבים של מתח ומסתורין, כולל חשיפה של סודות, שקרים, ותככים. כל אלה מתובלים, איך לא, בסיפור אהבה ובגידה, וגם בקצת פוסט טראומה צבאית. בקיצור, כל מה שצריך מסיפור טוב שפורט על הנימים.

מינונים נדיבים של מתח ומסתורין, וגם קצת פוסט טראומה. "Hit & Run" | צילום: באדיבות נטפליקס
מינונים נדיבים של מתח ומסתורין, וגם קצת פוסט טראומה. "Hit & Run" | צילום: באדיבות נטפליקס

קצת לפני גיל 50, רז חי את החלום על קו תל אביב-לוס אנג'לס עם אשתו, השחקנית מיטל ברדה, וארבעת ילדיו, שהאחרונה בהם עוד לא בת שנה. עד "פאודה" הוא היה עוד שחקן ישראלי שעובד בתעשייה, עד שהפריצה העולמית הגיעה לפני כחמש שנים. הצתה מאוחרת? בהחלט. מאז הבום הגדול של "פאודה", שהגיעה לנטפליקס ונמכרה ל-200 מדינות בעולם כולל מדינות ערב, הוא מוסיף לספק את הסחורה לענקית הסטרימינג. הוא שיחק לצד ריאן ריינלודס בסרט האקשן של מייקל ביי, "מחתרת השישה", ויש לו פרויקטים נוספים בקנה. בראיון עמו, רז הוא מביע תקווה שהסדרה החדשה תהיה הצלחה כמו קודמתה.

"המכנה המשותף בין שתי הסדרות הוא אני", הוא אומר בשיחה מלוס אנג'לס, כשהוא לובש חולצת טי שחורה ושרשרת זהב. "בפאודה אנחנו עוסקים במערכת היחסים של ישראל עם הפלשתינאים, ועכשיו בסדרה החדשה זה עם ארצות הברית. בשתיהן, מתוך כל האקשן עולה הנושא של בגידה, ולבטוח בבני זוג. ב'פגע וברח' זה אמנם סיפור גברי, אבל יש לו אנרגיה נשית. זו לא רק סדרת אקשן, כי המסע לאורך הסדרה הוא מאוד רגשי".

מתוך האקשן עולה נושא הבגידה. Hit & Run | צילום: באדיבות נטפליקס
מתוך האקשן עולה נושא הבגידה. Hit & Run | צילום: באדיבות נטפליקס

הרעיון לסדרה עלה בפגישת קפה שגרתית בתל אביב. "אבי ואני דיברנו על רעיונות חדשים, חשבנו על מישהו שאיבד את אהובתו ומה זה אומר. כשהיה לנו כיוון מגובש באנו לנטפליקס והתחברנו לדון וניקול האמריקאיות, כי היינו צריכים לכתוב באנגלית. החיבור איתן היה מעולה, קראנו להם 'הליידיז'. למרות השוני, גם ברעיונות, בסוף היום התאהבנו, והחיבור איתן יצר סיפור מאוזן יותר".

"אצל האמריקאים יש הפרדה מוחלטת בין התפקידים, ובישראל זה הפוך – כשצריך לעשות משהו מהר, לא משנה מי אחראי על מה, כולם נרתמים"

 

הסדרה צולמה בישראל ובניו יורק, בלוקיישנים כמו קווינס וברוקלין, כאשר הצילומים הופסקו בחודש מרץ שעבר בגלל הקורונה, וחודשו בהמשך. "עשיתי את כל סצנות האקשן בעצמי", הוא אומר. "יש לי עבר צבאי ואני אוהב לשחק, להילחם ולירות. מה שהיה לי קשה הפעם היה המשחק בשפה זרה. זה לא היה פשוט בשבילי לעשות את זה באנגלית ואני מודה שנאבקתי עם השפה".

"הצילומים בישראל ובארה"ב היו שונים לגמרי", הוא מוסיף. "נתחיל מזה שבתל אביב היה חמים, האווירה פתוחה, ובניו יורק היה חורף אפור והיה הרבה יותר קשה לצלם. אבל מעבר לזה, אצל האמריקאים כל אחד יודע מה הוא עושה, יש הפרדה מוחלטת בין התפקידים, ובישראל זה הפוך – כשצריך לעשות משהו מהר, לא משנה מי אחראי על מה, כולם נרתמים כדי להצליח".

>> "הדבר האחרון שגיגלתי? איך להפסיק לשנוא אנשים"