פגעת ברגשותיי? תשלם!

פגעת? תכין את המזומנים | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Steve Cukrov, Shutterstock
פגעת? תכין את המזומנים | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Steve Cukrov, Shutterstock

אשתו של השואל דורשת שיקנה לה תכשיט בשווי 1,000 ש"ח בכל פעם שהוא פוגע בה. האם עליו להסכים לזה? המאמנת הזוגית עונה

88 שיתופים | 132 צפיות

השאלה: כנרת שלום,

אנחנו בני 40+, נשואים 15 שנה ויש לנו שני ילדים. אשתי היא אהבתי הראשונה, וגם היתה הראשונה שלי…

במהלך השנים היו לנו עליות וירידות. אשתי דיברה על רצונה בילד שלישי ואני סירבתי בגלל ההריונות הקשים שעברה, הגיל המאוחר והמצב הכלכלי, ומאז לדעתי המערכת הזוגית שלנו בירידה.

בואו להתייעץ עם כנרת
רוצים להתייעץ עם כנרת טל מאיר? שלחו את שאלתכם בצירוף גיל ומצב משפחתי (ניתן לציין שם בדוי) לדוא"ל: kineret44@gmail.com. השאלות הנבחרות והתשובות יתפרסמו באתר באופן אנונימי.

אני לא חי בשלום עם ההחלטה שלי, אבל זה המצב. כל שלושה חודשים יש לנו שיחה ובדרך כלל אשתי נפגעת ושוב אנחנו חוזרים לשגרה. ביום האהבה האחרון לא נתתי לה דבר, אני לא יודע למה באמת, אולי כי אנחנו לא תמיד חוגגים. לא ציפיתי לתגובה קשה ממנה. היא נתנה לי פרחים ונפגעה קשה מהעובדה שאני לא נתתי לה כלום. רבנו שוב. אמרתי שאני לא יודע מה עובר עליי. והתנצלתי על ההתנהגות שלי שוב.

בנוסף אני רוצה לספר שבזמן האחרון אני חושב הרבה על מין בחוץ (יש לציין שהסקס שלנו לא מספק)…

באחד הימים היא רצתה לבוא לעבודה שלי ולאכול אתי ארוחת צהריים. זה הלחיץ אותי והיא הרגישה שאני לא מעוניין שהיא תבוא ונפגעה. התנצלתי שוב והרגשתי שהתנהגתי לא בסדר. לאחר המקרה הזה היא התקשרה אליי ואמרה שהיא דורשת שבכל פעם שאפגע בה כך, אקנה לה תכשיט בשווי 1000 ש"ח. היא יודעת שזה החוליה החלשה שלי וגם שמצבנו הכלכלי לא משהו.

האם דבר כזה יכול להתקבל על הדעת? האם להסכים ולקנות לה?
תודה,

אלמוני

* עוד ב-ZOOG: הבעל נהג לשוחח עם אישה אחרת בפייסבוק בעוד אשתו ישנה לצדו במיטה!

* עוד ב-ZOOG: האם קשר וירטואלי עם אחרים הוא בגידה?

* עוד ב-ZOOG: הסקס משעמם? הנה כמה דרכים להחזיר את התשוקה ליחסים

התשובה: אלמוני יקר,

לקנות תכשיט או לקנות – האם באמת זאת השאלה? מתוך מה שכתבת, אני חושבת שלמעשה אתה שואל שתי שאלות שונות לגמרי:

האחת – מה עושים כשמרגישים אשמים והאם תכשיט יפתור את רגשות האשמה שלך?
והשנייה – האם תכשיט (באלף ש"ח) יפתור את הבעיות בזוגיות שלך?

מדבריך עולה שכבר זמן מה אתה עסוק בדברים אחרים, ולא בנישואים שלך – אתה חושב הרבה על מין מחוץ לנישואים, אתה שוכח לקנות לאשתך מתנה ליום האהבה, אינך מעוניין לאכול איתה צהריים ונלחץ, משום מה, כאשר היא רוצה להגיע למקום העבודה שלך באמצע היום. אשתך כנראה לא מקבלת את מה שהיא רוצה מן הנישואין, לא רק סביב סוגיית הילד הנוסף, אלא בתחומים רבים נוספים.

אז מה אתה חושב: האם אחרי שתקנה לה תכשיט באלף ש"ח תרגיש פחות אשם? (אגב, התכשיט צריך להיות גם יפה, או שמספיק שהוא יעלה אלף ש"ח?) במידה שאכן תרגיש פחות אשם – לך וקנה לה. אנשים משלמים מחירים הרבה יותר גבוהים כדי לפתור את עצמם מרגשות אשמה.

וביחס לשאלה השנייה – האם אתה חושב שהתכשיט יפתור את הבעיות בנישואים שלכם? שוב – במידה שכן – לך וקנה לה! אלף ש"ח הם מחיר זעום לפתרון בעיות בזוגיות.

אבל – אם אתה חושב שכל זה לא יפתור את הבעיות שלכם, אולי תנסו לפתור אותם בצורה קצת יותר מעמיקה ויסודית: בשיחה, בטיפול זוגי או בטיפול אישי שלך – שיעזור לך להבין מה אתה בעצם מחפש בנישואים הללו היום.

מאחלת לך הצלחה,

כנרת טל מאיר
מאמנת ויועצת אישית וזוגית
לאתר

הקליקו כאן להצטרפות לעמוד הפייסבוק של ZOOG, ותוכלו לקבל עדכונים חמים ולהשתתף בפעילויות נושאות פרסים>>