אג'נדה

החיפזון מהשפם: למה עמיר פרץ היה צריך להשאיר את השפם

עמיר פרץ בלי שפם | צילום מסך מתוך חדשות 12
עמיר פרץ בלי שפם | צילום מסך מתוך חדשות 12

קצת עצוב שמישהו במפלגת העבודה חושב שמה שישקם את תדמיתה המעוכה זה העלמת שיער הפנים של עמיר פרץ, ויהיה עוד יותר עצוב אם יתברר שזה נכון

88 שיתופים | 132 צפיות

נתחיל בהבהרה, שלא לומר הצהרה: אני שונאת שפמים. זה לא יפה בעיניי ואנשים עם שפמים תמיד נראים לי חשודים במשהו. מהסיבה הזאת אני אמורה להיות מרוצה מהפרידה הדרמטית של עמיר פרץ מהשפם שלו אחרי 47 שנה (גדלנו כמעט ביחד, אני והשפם הזה). ולמרות זאת אני קצת עצובה מהצעד הזה.

משונה ככל שזה ישמע, הדעה הפרטית שלי לא קובעת כלום ואף גבר לא אמור להתייעץ איתי בנוגע להעדפות שיער הפנים שלו. בעולם מושלם אף גבר – או אישה – גם לא אמור לעשות שיקול אסתטי כדי לזכות בעוד קולות. 

כמובן שפרץ לא אומר שזאת היתה הסיבה להורדת השפם. בראיון אתמול ליונית לוי הוא אמר שלפני שנים פנו אליו מארגוני החירשים ואמרו לו שקשה להם לקרוא את השפתיים שלו עם השפם. סליחה, אבל אני לא קונה את זה. נכון שבאמת היתה פנייה כזאת לפני 17 שנה, אבל השפם של פרץ באותו הזמן היה ארוך יותר ונטול שיער שיבה. השפם שהיה לו עד אתמול נראה אחרת לגמרי, וממילא מאז שעבר חוק הנגישות בכל הופעה טלוויזיונית שלו יש כתוביות.

מה אני כן חושבת שקרה? יש שיגידו שמדובר בפאניקה במפלגת העבודה. פאניקה בעקבות הקמפיינים של המפלגות המתחרות שטוענות שפרץ עשוי לשבת עם נתניהו בממשלה. זאת באמת בעיה מבחינת מפלגת העבודה, אבל זהו לא טור פוליטי ובכל מקרה להבטחות לפני בחירות, דילים פוליטיים ודברים מהסוג הזה אין קשר למראה החיצוני של פרץ.

אני חושבת שמדובר בסוגיה שעסקו בה רבות בפעם הקודמת שפרץ עמד בראשות מפלגת העבודה, סוגיית המראה שלו. בפעם הקודמת טענו תומכיו של פרץ שההתנגדות אליו לוקה בגזענות. היום הטיעון הזה נראה מעט מנותק מהמציאות, אבל בעולם שבו שולטת תרבות האינסטגרם למראה חיצוני יש המון השפעה, ובגלל זה אני עצובה.

עמיר פרץ בימים משופמים יותר | צילום: דויד סילברמן / GettyImages
עמיר פרץ בימים משופמים יותר | צילום: דויד סילברמן / GettyImages

העצב שלי מופנה גם לפוליטיקאיות שהחליקו את שיערן (היי שלי, אחרי שפרשת את יכולה לחזור כבר לתלתלים), לעובדה שעיקר הפופולריות של גנץ, לפחות בתחילת הדרך, נבעה מכך שהוא נראה טוב, מה שאפשר לו במשך תקופה ארוכה לא להגיד כלום.

הלו, זאת לא תחרות יופי כאן. זה העתיד של המדינה שלנו וכרגע הוא לא נראה משהו. הגיע הזמן שאנשים יתחילו להקשיב לפוליטיקאים, להסתכל על מה שהם עושים ולא על איך שהם נראים. קשה לכם עם שפם? תתמודדו.

ואתה, פרץ, אם אתה חושב שבמחי גילוח כמה שערות הפופולריות שלך תצמח בן לילה – אתה טועה. בשביל לשקם את אמון הציבור במפלגת העבודה צריך הרבה יותר מזה. ואגב, קח עצה ידידותית – שום דבר טוב לא יוצא מהצהרות שמתחילות ב-read my lips.