על הפנים (לאחר לידה)

בעזרת מעט תשומת לב ומספר טיפים פשוטים תוכלי לשמור על עור פנים בריא וקורן לאחר הלידה. כך עושים זאת, שלב אחר שלב

88 שיתופים | 132 צפיות

עייפות, לחץ, חרדה ושינויים הורמונליים ניכרים בעור הפנים לאחר הלידה. ליאת הלפרט-פליסר, קוסמטיקאית פארא-רפואית מוסמכת, סמנכ"ל הדרכה בדרמלוג'יקה ויועצת חיצונית ל"הרמוניה" בשערי צדק, מסבירה שהטיפול בעור הפנים בשלושת החודשים הראשונים שלאחר הלידה שונה מהטיפול שלאחר תקופה זו, וכי בכל מקרה חשוב להקפיד על הכללים הבאים:

1. כללי ברזל

כללים אלה חשובים בכל שלב בחיים, קל וחומר לאחר הלידה. עשרות קרמים לא יטפלו בעור הפנים כמו ששינה טובה תטפל. אנחנו יודעים שזה נשמע בלתי אפשרי, אבל נסי לישון שש עד שמונה שעות ביממה (כשסבתא באה לבקר, בקשי ממנה עזרה עם הכביסות והבישולים ולכי לנמנם).

הקפידי על ספורט, קחי את הבייבי איתך לטיול בעגלה ואל תשכחי להצטייד במסנני קרינה, כובע ומשקפי שמש; הקפידי על תזונה המבוססת על פירות וירקות, חלבונים ושתייה מרובה (הימנעי מדיאטה קיצונית ללא ליווי מקצועי); ומצאי תחביב אהוב שיוציא אותך מהשגרה והלחץ היומיומיים ויספק מזון לנשמה.

2. בשלושת החודשים הראשונים שאחרי הלידה

בתקופה זו ההורמונים מתאזנים בהדרגה ועור הפנים חוזר למצבו שלפני ההריון. כעת אין לבצע טיפולים רדיקליים כי לגוף יש יכולת לרפא את עצמו והתופעות החדשות עשויות להיעלם מעצמן. הפעולות הבסיסיות שעליהן יש לשים דגש:

  • ניקוי פנים: הקפידי על ניקוי קבוע של עור הפנים פעמיים ביום (בבוקר ובערב), בתכשירים ידידותיים לעור, ללא חומרים אגרסיביים הפוגעים במעטה החיצוני של העור.
  • מדד הלחות: אחרי הלידה, בשל עייפות הגוף והנפש, יש תחושה של יובש וחוסר ברק בעור הפנים, לכן חשוב להקפיד על מריחת קרם לחות ועל שימוש בתרסיס סרום שאותו תוכלי להתיז במשך היום כשאת מרגישה צורך להתרענן.

3. לאחר שלושה חודשים

כעת אפשר להתחיל לטפל בעור הפנים, לפחות בפעולות הבסיסיות האלה:

  • אבחון מחדש: כדי לטפל בתופעות החדשות שהופיעו בעור כתוצאה מההריון (פיגמנטציה, שיעור יתר, איבוד הברק הטבעי של העור, קמטוטים וכו') יש לאבחן ולמפות את עור הפנים מחדש. האבחון נעשה על ידי דרמטולוגית/ קוסמטיקאית פארא-רפואית (ולא על ידי דיילות יופי שמוכרות מוצרי מדף!). בסוף האבחון תקבלי תוכנית טיפולים מותאמת אישית. האבחון, אגב, ניתן כשירות חינם ולא אמור לעלות כסף.
  • התאמת מוצרים קוסמטיים: בעקבות אבחון העור יש להתאים מחדש תכשירי טיפול לשימוש ביתי, ובהתאם לצורך לקבוע טיפול במכון על ידי אנשי מקצוע לתיקון נזקי ההריון, כמו סדרת טיפולים למיצוק ולרענון העור, סדרת טיפולים להבהרת העור ולטיפול בפיגמנטציה עודפת וכו'.