על החיבור הטוב והכמעט הכרחי בין אוכל לסקס

מתוך סדרת הצילומים של שרה באבא
מתוך סדרת הצילומים של שרה באבא

הצלמת שרה באבא הבינה שהמשולש שלנו זקוק גם למשולש פיצה ויצרה סדרת צילומים מגרה על סקס, נשים ואוכל. ריאיון מיוחד ומעורר תיאבון

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מכיוון שגם אבא שלי מנוי על מגזין זה, את החוויה הבאה אספר בראשי פרקים שלא יגרמו לי למצוא את עצמי מחר מנושלת מהירושה (שמינית דירה בנתניה לא הולכת ברגל): חוויה מינית כמעט ראשונה. גלידה. קצפת. פטמות. הפין הוא טילון, מינוס הוופלה. אמא שואלת מה זה כתם השוקולד על הספה וצורחת שלא אוכלים בסלון.

את החיבור הטוב והכמעט הכרחי בין אוכל לסקס לא צריך להצדיק באמצעות מחקרים ומאמרים מעונבים: סקס זה כיף, אוכל זה אפילו יותר כיף, ואם היה אפשר לצרוך את שניהם בו זמנית, החיים היו מושלמים, שלא לומר יונת השלום הייתה מגיעה וזורקת את עלה הזית בתוך הפסטה שבדיוק מלקקים לך מהפופיק. אך החיים אינם מושלמים, ובעוד גברים מורשים לאכול ולהזדיין בחזירות, נשים למדות להיות מאופקות בשני התחומים, ואישה שנכנעת לתשוקות הבסיסיות והפרימיטיביות לאוכל ולסקס מסתכנת בהשלת בתוליה והעלאת קילוגרמיה. אויש, מיזוגניה, אולי נשפוך לך סירופ שוקולד לתוך הפה ונשתיק אותך קצת?

מתוך סדרת הצילומים של שרה באבא
מתוך סדרת הצילומים של שרה באבא

 

אם תשאלו את הצלמת האוסטרלית שרה באבא, שמגיעה להציג את תערוכת הצילומים השווה והמחרמנת במיוחד שלה שחושפת גלריה מיקה לאמנות עכשווית במסגרת היריד השמיני של ״צבע טרי״, עדיף דווקא צ׳יפס. Sex and Takeout הוא שמה של התערוכה, שמציגה צילומים של נשים ומזון מהיר בפוזיציות אמנותיות בבית ובעירום חלקי. באבא, שהחלה את דרכה בפרופיל אינסטגרם בשם Raised by the Wolves, שבו החל הפרויקט לקרום עור, גידים ותיאבון, החליטה ליצור סדרת צילומים שמאתגרים את תפיסת הנשיות במרחב הביתי לצד אלמנטים קפיטליסטיים מערביים של מזון מהיר ודימוי גוף. ״הכל התחיל כשנסעתי לארצות הברית עם מאהב ותיק״, היא מספרת לי רגע לפני שהיא מגיעה לתל אביב לפתוח לנו את המאנץ׳. ״הזמנו יותר מדי טייק אווי סיני ובלסנו אורז מטוגן ונודלס תוך כדי צפייה ב׳משפחת פלינסטון׳ במיטה. מצאנו את עצמנו בכל מיני רגעי ג׳אנק פוד נטולי רסן באותו הטיול, כמו להזמין מונית באחת לפנות בוקר רק בשביל לאסוף צ׳יפס ממקדונלדס ולאכול אותו במיטה עד הזריחה תוך כדי מרתון של ׳שובר שורות׳. הרגעים האלה – רק שנינו בלי דאגות, אוכלים מה שבא לנו ומתחברים למצב הכי טבעי שלנו תוך כדי שאנחנו אחת בזרועות השני – היו מאוד מיוחדים עבורנו״.

מתוך סדרת הצילומים של שרה באבא
מתוך סדרת הצילומים של שרה באבא

ואז הבנת שחסר לכך תיעוד.

״כן. רציתי לתפוס את אותם רגעים אינטימיים שכולם יכולים ויכולות להזדהות איתם, אם הם מתקיימים בין אהובים ואם הם מתקיימים בינך לבין עצמך. בחרתי לצלם נשים ולא גברים, כי הפרויקט הזה מבוסס על האהבה שלי להתפנק מדי פעם, ורציתי לשקף את האהבה הזו דרך נשים אחרות שמאמינות ברעיון הזה״.

את הרעיון שחררה באבא לחשבון האינסטגרם שלה לפני שנה וחצי, בשלוש תמונות ראשונות שפורסמו בתוך שעה תחת התיוג This is Sex & Takeout. אם עד אז החשבון שלה כלל רגעים יפים, אנשים יפים ואוכל יפה, כמו אלפי חשבונות של צלמים מוכשרים, הרי שמעכשיו משולשי הפיצה חוברו למשולשים אחרים, ונקניקייה בלחמנייה מעולם לא נראתה מזינה יותר. בזוגות, ביחידות, בעירום או עטופות במגבת אמבט – נשים מתענגות על מזון מהיר באטיות לא מתנצלת ועם תשוקה שמושפרצת לצד הקטשופ והמיונז גרמו לעוקבים ללקק את האצבעות ולעשות איתן אלפי לייקים, ובאבא הבינה שאנחנו ממש רעבות. ״כשהתמונות הפכו לוויראליות, היו שטענו שהן מיזוגניות, מתוך הנחה שמי שצילם אותן הוא גבר. לא הרגשתי צורך לקפוץ ולהגן על הסדרה כי יצרתי אותה בשביל ללכוד את הערכים והאמונות שלי, כשאת הפרשנות השארתי לצופה״.

מתוך סדרת הצילומים של שרה באבא
מתוך סדרת הצילומים של שרה באבא

ובכל זאת, צ׳יפס על המפשעה או אישה מריירת על נקניקייה יכולים ליצור תחושה שביקשת לחרמן בחורים.

״אולי, אבל אני יצרתי את ׳סקס וטייק אווי׳ במטרה להעצים נשים אחרות, לגרום להן להרגיש נוח עם עצמן ברגעים מפנקים, בלי אשמה או שיפוט עצמי״.

אז האג׳נדה מאחורי ההמבורגרים על הפטמות היא פמיניסטית?

״לחלוטין. יש נשים שמועצמות מעירום. יש נשים שלא. נשים שונות מועצמות מדברים שונים ואף אחד לא יחליט עבורן מה עושה להן את זה. לכל אישה שצילמתי היה חופש לבחור איך להצטלם. הפידבק שלהן היה תמיד חיובי, הן שמחו והודו לי על ההזדמנות לקחת חלק בפרויקט. אני חושבת שאנחנו צריכות להציג את הגוף שלנו איך שבא לנו, וההחלטות האלה הן לא מעניינו של איש מלבדנו״.

והיי, אוכל זה מחרמן, עירום זה מחרמן, וזה בסדר!

״נכון! ורוב התגובות בהחלט חיוביות ומעידות על עוררות, כשאנשים מתייגים את בני הזוג וכותבים 'הנה אנחנו ביום שבת' או 'אנחנו עושים את זה הערב'״.

יש לך פנטזיה שטרם צילמת?

״אני חושבת שתיעדתי את כל הפנטזיות הקולינריות שלי. החלום שלי היה למלא אמבטיה בדונאטס גדולות ומסוכרות – ועשיתי את זה!״.

עכשיו את מגיעה למזרח התיכון. תשקלי צילום מחרמן עם חומוס?

״חומוס זה הממרח האהוב עלי. גדלתי בבית ערבי והייתי מאוד שמחה להשתמש בפלאפל, חומוס, באבא גנוש, טבולה, חלבה ועוד. אני שומרת את זה לביקור בתל אביב!״.

Sex and Takeout, גלריה מיקה לאמנות עכשווית ביריד צבע טרי
5־9 באפריל, יריד המזרח נמל תל אביב

האביזרים שיפתחו לכם פה גדול

1. כרית בצורת פיצה, iscream, במחיר 105 ש"ח באמזון

כרית בצורת פיצה, iscream, במחיר 105 ש"ח באמזון | צילום: יח"צ
כרית בצורת פיצה, iscream, במחיר 105 ש"ח באמזון | צילום: יח"צ

2. ויברטור בצורת גלידה, 340 ש"ח ב- erikalust.com

ויברטור בצורת גלידה, 340 ש"ח ב- erikalust.com | צילום: יח"צ
ויברטור בצורת גלידה, 340 ש"ח ב- erikalust.com | צילום: יח"צ

3. חותכני עוגיות בצורת פין, 46 ש"ח, סיסטרס

חותכני עוגיות בצורת פין, 46 ש"ח, סיסטרס | צילום: יח"צ
חותכני עוגיות בצורת פין, 46 ש"ח, סיסטרס | צילום: יח"צ

4. מחסום פה בצורת המבורגר, 269 ש"ח ב- thisiswhyimbroke.com

מחסום פה בצורת המבורגר, 269 ש"ח ב- thisiswhyimbroke.com | צילום: יח"צ
מחסום פה בצורת המבורגר, 269 ש"ח ב- thisiswhyimbroke.com | צילום: יח"צ

5. סט מצעים עם הדפס מקרונים, 118 ש"ח ב- alibaba.com

סט מצעים עם הדפס מקרונים, 118 ש"ח ב- alibaba.com | צילום: יח"צ
סט מצעים עם הדפס מקרונים, 118 ש"ח ב- alibaba.com | צילום: יח"צ