על דרך הים

אשקלון מתויגת כעיר הכי ספורטיבית בארץ עם 12 ק"מ של טיילת, מגרשי גולף וגנים מוטוריים; רצים לקנות דירה באשקלון. היכון, החל, צא!

88 שיתופים | 132 צפיות

הפרויקט: נאות יצחק של חברת יצחק אטיאס השקעות בע"מ | שישה בניינים, 264 יחידות דיור, בהן דירות ארבעה וחמישה חדרים, דירות גן ופנטהאוזים
מחיר: מ-990 אלף שקלים
הדירה: דירת ארבעה חדרים וחצי עם מרפסת
שטח: 126.5 מ"ר נטו + 12.5 מ"ר מרפסת
כיווני אוויר: צפון ומערב
קהל היעד: זוגות צעירים ומשפרי דיור
עיצוב פנים: אדריכל גיל לנקרי – ג.ל. קונספט אדריכלות ועיצוב בע"מ
סגנון עיצוב: קלאסי
סטנדרט: בינוני

חלוקת החלל ותחושת המרחב

הדירה מוצגת על במת הפרויקט ללא מסכות וללא תפאורה, כמכריזה, "מה שרואים זה מה שמקבלים ואל תחפשו גימיקים, כי אין". הדלת נפתחת למבואה קטנה ובה שידת כניסה המחכה שנשליך עליה צרור מפתחות ומכתב מהבנק. סיבוב קל ימינה ואנחנו במרחב הסלון והמרפסת.

החלל הציבורי נחשף בשלבים: בשלב ראשון נחשף הסלון עם המרפסת, ובשלב השני – פינת האוכל והמטבח עם מרפסת השירות. יחידת דיור עצמאית מוצמדת לצד אחד של הדירה, ושלושת חדרי השינה הנוספים וחדר רחצה כללי נמצאים בצד השני. זוהי חלוקה עניינית, פונקציונלית ונוחה.


פינת אוכל חגיגית

מערך הריהוט בחלל

אחד מדיירי הקבע בכל דירה בישראל הוא המזגן, ולכל דירה דרך משלה להתמודד עם מיקום המזגן על שרווליו המסועפים. מעצב הדירה בחר להפוך את אילוץ הנמכות התקרה ליתרון עיצובי ובאמצעות משחקי גבהים הגדיר את השטחים. קרניז המזגן, שמשמש כאלמנט פונקציונלי בלבד, מוקם מעל קיר הטלוויזיה, בין שתי נישות דקורטיביות התוחמות את מרחב הסלון.

מעל המעבר לחדרים נבנתה קובייה אטומה המסמנת את הכניסה לחלל הפרטי, ובהמשך לקובייה נבנתה תקרה מרחפת וקלילה המגדירה את מיקומה של פינת האוכל. תאורה סמויה מלמעלה ושנדליר קריסטלים מהודר מלמטה עוטפים את פינת האוכל בחגיגיות. בהתחשב בגודל המרחב הציבורי, ומשום שדיירי הבית נמצאו ראויים לסעוד בפינת האוכל המרווחת לא פחות מאורחים מזדמנים, הוחלט להשאיר את המטבח בדיוק לפי התכנית המקורית, ללא תוספת דלפק או שולחן קטן. החלטה זו הופכת כל ארוחת בוקר המלווה בעיתון פרוש לחגיגית.

מרפסת השירות הוצמדה למטבח והיא מנוצלת גם כחדר כביסה וגם כמזווה נוסף. מיקומה מאפשר למרחב הפרטי להישאר פרטי ולחדר הרחצה הכללי להישאר חדר רחצה בלבד. סוויטת ההורים כוללת חדר ארונות וחדר רחצה נוסף. בכניסה לדירה נמצאת יחידת דיור נפרדת שאותה אפשר לנצל למגוון שימושים כמו משרד, קליניקה, חדר לעוזרת, חדר משפחה או חדר אורחים.

כדי להרחיב ולהאיר בצורה מקסימלית את החללים, מרבית הרהיטים בדירה וכן חיפויי הקיר בחדרי הרחצה הם לבנים בשילוב גוונים אפורים רכים כעין חלוקי נחל. עבור דלתות הדירה נבחר פורניר אלון מולבן, ומעל כל דלת הותקן ספוט שקוע בתוך נישה, המייצר אלומת אור מזמינה בכל כניסה לחדר.


נגרות בהירה מגדילה את המרחב

מרשים במיוחד

קיר הטלוויזיה עוצב כהמשך ישיר לקיר המרפסת. קירות המרפסת מחופים באבן עם חריצי ניתוק. קווי הניתוק נמשכים פנימה ומופיעים כפסי אלומיניום החורצים את טיח הווגה הדקורטיבי, המצפה את הקיר הפנימי.

פחות מרשים

חדר הילדים מרוהט בריהוט בסיסי בלבד. ילד שיגיע עם הוריו לראות את הדירה לא יתפתה להישאר.


ריהוט מינימאלי ופונקציונלי בחדר הילדים

כל השאר

  • קיר המטבח חופה בבריקים בגוון שמנת.
  • מרפסת מרווחת עם הפנים לים מזמינה להתרגעות בסוף יום מפרך.

שינויים מהמקור

הדירה כולה נאמנה לתכנון המקורי, כולל המטבח, הדלתות והחיפויים. התוספת היחידה היא קיר הטלוויזיה המעוצב בגבס.

רעיונות לקחת הביתה

  • אפשר לשדרג מסדרון על ידי שילוב גוף תאורה קטן שקוע או חיצוני מעל כל דלת. אלומת אור ממוקדת מייצרת דרמה קטנה גם מעל דלת סגורה וגם מעל כניסה פתוחה ומשתפת את המסדרון במשחקי העיצוב.
  • בדירות שבהן המרחב אינו רב, כדאי לעשות בפינת האוכל החגיגית שימוש יומיומי ולהזמין את בני הבית לארוחות סביב שולחן גדול ומרווח, המכבד גם אותם וגם את האוכל.
  • שילוב בין הפנים לחוץ על ידי יצירת המשכיות בדוגמת הקירות יוצר אשליה של מרחב גדול יותר הן במבט מבחוץ, הן מבפנים.

בשורה התחתונה

אשקלון, אחת הערים העתיקות בעולם, שימשה בכל תקופותיה כעיר מעבר ועברו בה דרכים ונתיבי ים. אלפי ציפורים נודדות בחרו לעצור ולקנן בתחומה, אולי כדאי גם לכם.