עיצוב פנים: מסעדת המבורגרים בקריית אונו

צילום: ינאי דיטש
צילום: ינאי דיטש

מסעדה שעוצבה בהשראת הקומיקס "עיר החטאים", קרויה על שמה של הדמות בלונדי, מעין שם חיבה למישהו שכלל לא קיים. הוסיפו לכל זה ציורי גרפיטי של אמן מוכשר ותקבלו עיצוב מסקרן במיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

שם בלונדי

מיקום קריית אונו
בעלים קבוצת Fu Sushi
עיצוב פנים ירון טל ומרקו סברה מסטודיו ירון טל
קהל יעד צעירים תושבי האזור
חללים 120 מ"ר המחולקים ל־50 מ"ר חלל פנימי, מטבח ועמדת הגשה, ו־70 מ"ר מרפסת מקורה
למה התכוון המעצב מקום מפגש קולי למביני עניין

העיצוב מתבסס על גוני צהוב ושחור ועל עץ ומתכת בצורות שונות | צילום: ינאי דיטש
העיצוב מתבסס על גוני צהוב ושחור ועל עץ ומתכת בצורות שונות | צילום: ינאי דיטש

הקונספט

מדובר במסעדת המבורגר שכונתית "חצופה" וטרנדית המיועדת לצעירים בגיל העשרה והלאה. ההשראה לעיצוב הגיעה מהקומיקס "עיר החטאים" ומדמות הנקראת בלונדי – ישות בלתי מוגדרת, מעין שם חיבה למישהו שכלל לא קיים. בלונדי מתנהל באקסטרים, מעודכן בנעשה בחיי הלילה, גולש גלים וסקייטבורד והכי חשוב – הוא יודע להכין המבורגרים איכותיים. המעצב ירון טל ושותפיו לעשייה ביקשו להתרחק מהגלשן ומהסקייטבורד ותרגמו את הבריף לכיוון נקי יותר. אמנות הרחוב, פלטת החומרים והצבעוניות יהיו מזוהות עם המקום אם יוחלט על התרחבות לרשת.

העיצוב

טל עובד עם קבוצת השותפים כבר מספר שנים. הוא תכנן עבורם את מסעדת KISU בקריית אונו, את מסעדת Fu Sushi בתל אביב ובימים אלו הוא שוקד על תכנון מלון שאמור להיפתח בתל אביב בעוד כשנתיים. מסעדת ההמבורגרים בלונדי פונה לקהל צעיר ומבקשת לבדל את עצמה משאר מסעדות הז'אנר. הפרט הבולט ביותר לעין הוא פורטרט נשי המתפרש על שלושה קירות, עובדה השמעניקה לו עומק ותחושת תלת ממד. רוס פלזמה, אמן רחוב ושם בולט בסצנת הגרפיטי בארץ, יצר את העבודה בשני חצאים – חציה האחד על רקע קיר מצופה ב"נייר עיתון" וחציה השני על רקע קיר מחופה אריחים צהובים. חלקו העליון של הציור מתייחס לפורטרט המשורטט ואילו חלקו התחתון, שבו קבועה דלת הכניסה למטבח, משלים פנים מאופרות בסגנון ציור שונה. תקרת פח מגלוון משמשת רקע לשלט ובו לוגו שעוצב על ידי המעצבת הגרפית הילה עמרם. מעל דלפק הגשה מעץ נתלה גוף תאורה עשוי קורת עץ וספוטים. הרצפה מחופה אריחים מלבניים בדוגמת פרקט שממשיכים ומטפסים על הקיר מאחורי עמדת ההכנה. משטחים מלבניים צהובים בדוגמה מונעת החלקה מסמנים עבור הלקוחות את הדרך לעמדת הזמנות, המודגשת בפסי עץ אלכסונים צהובים. משני עברי ה"שביל" הוצבו שולחנות גבוהים וכיסאות בר במראה תעשייתי מעץ ומתכת, שתוכננו על ידי הסטודיו במיוחד. הקיר שמימין לדלפק מחופה באריחים מעוינים בגוני חום־אפור.

בין החלל הפנימי למרפסת המקורה מפרידות ויטרינות במסגרת אלומיניום כסופה, התואמת לתקרת הפח ולוויטרינות התוחמות את החלל. על שתי ויטרינות סמוך לדלת הכניסה הודבק ציפוי נייר עיתון ועליו ציורים בשחור – גרסה מאופקת של העיצוב שבחלל הפנימי. הרצפה מחופה פסי עץ שיוצרים המשכיות לריצוף דמוי הפרקט אך מבדלים בכל זאת את המרפסת. בתקרה קבועים פסי צבירה שחורים. הריהוט תוכנן במיוחד עבור המקום ומספק מגוון אופציות ישיבה: ספסלי עץ באורכים שונים המחוברים לשולחנות בקונסטרוקציית מתכת אדומה המתאימים לצעירים ולקבוצות סועדים וכורסאות בגוני אפור וצהוב לישיבה נוחה יותר. לכל השולחנות פלטות פסי עץ בגוונים שונים היוצרים מראה אחיד ומגובש.

צילום: יאני דיטש
צילום: יאני דיטש
הפורטרט משתרע על שני קירות, על כל אחד מהם הוא מצויר בסגנון שונה | צילום: ינאי דיטש
הפורטרט משתרע על שני קירות, על כל אחד מהם הוא מצויר בסגנון שונה | צילום: ינאי דיטש

התפריט

להרכבת ההמבורגרים, שהם עיקר התפריט, נעזרו בעלי המסעדה ביענקל'ה שיין, שף ובעלי מסעדת שיין אנד שארפ המתמחה בבשר. משקל הקציצה 100 גרם והיא מוגשות בלחמנייה ממאפיית ג'ייקובס הסמוכה (המעולה כשלעצמה) עם חסה, עגבנייה ורוטב איולי (תחליף מתוחכם למיונז הבנאלי). הטעם הבשרי העז והמרקם הקפיצי מתחברים היטב ללחמנייה הרכה ויחד עם התוספות מתקבל המבורגר משובח. לסועדים שמחפשים גרסה רזה יותר מציע התפריט צ'יקן בורגר מחזה עוף על הפלנצ'ה. בצד: צ'יפס עירית וכמהין מקורי ופריך. עוד בתפריט: פילי צ'יז סטייק מנתחי אנטריקוט וגבינת צ'דר והמבורגר צמחוני עם פטריית פורטובלו אפויה. המחירים נוחים מאד: 28 שקלים להמבורגר ו־16 שקלים לצ'יפס.

דבר המערכת

בלונדי ממתגת את עצמה כמסעדת המבורגרים אחרת, דבר המתבטא בראש ובראשונה בעיצוב הנועז. לאחר שמתפנים להביט מסביב מגלים שבחלל הלא גדול הושקעה מחשבה רבה כדי ליצור עיצוב צעיר ומעניין, פשוט אך לא פשטני, הנשען על אמנות רחוב ועל פלטת חומרים במראה מחוספס. אופציות הישיבה השונות פותחות דלת לא רק לצעירים אלא גם למשפחות ואפילו לקהל מבוגר, כי להמבורגר הרי אין גיל. ההמבורגר עצמו מצוין ומתומחר באיפוק, קומבינציה המצדיקה נסיעה לקריית אונו.

בלונדי, רפאל איתן 1 קריית אונו, 6888884־03

צילום ינאי דיטש

צילום: יאני דיטש
צילום: יאני דיטש
צילום: יאני דיטש
צילום: יאני דיטש
אריחים דמויי פרקט וקירות צהובים עם ציורים בסגנון אמנות רחוב מחברים את השירותים אל החלל המרכזי | צילום: ינאי דיטש
אריחים דמויי פרקט וקירות צהובים עם ציורים בסגנון אמנות רחוב מחברים את השירותים אל החלל המרכזי | צילום: ינאי דיטש
שביל צהוב מוביל מהמרפסת המקורה אל עמדת ההזמנות | צילום: ינאי דיטש
שביל צהוב מוביל מהמרפסת המקורה אל עמדת ההזמנות | צילום: ינאי דיטש