עיצוב פנים: ההצגה המרהיבה של מסעדת גורדוס

ריהוט המורכב מפלטות של עץ מוסיף מגע חמים לחלל התעשייתי | צילום: ניצן הפנר
ריהוט המורכב מפלטות של עץ מוסיף מגע חמים לחלל התעשייתי | צילום: ניצן הפנר

מסעדת גורדוס החדשה בפארק פרס עוצבה בסגנון אורבני־תעשייתי וצבעוני המושך את העין ומזמין את המבקרים לבילוי כיפי בין חביות מתכת בכחול וירוק, ציור קיר ענק וססגוני, גלגל מזל להגרלת פרסים ומכולה שהפכה לשירותים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מיקום פארק פרס, חולון
בעלים נדב פלד וברנרדו בלחוביץ
עיצוב פנים לטיסיה בלחוביץ
קהל יעד מבקרי הפארק והיכל הספורט הצמוד
למה התכוונה המעצבת לייצר מעין הצגה, חלל מיוחד שהוא גם קליל ואפשר להגיע אליו לבילוי קז'ואלי, עם עיצוב שמשדר בעיקר פאן

חללים

המסעדה ממוקמת בפארק פרס, מתחם בילוי וקניות בחולון שבמרכזו אגם מלאכותי. גודלו של החלל הפנימי 350 מ"ר וגודל הרחבה החיצונית 200 מ"ר.

בחדר ה־VIP הצבעוניות שקטה יותר לעומת החלל הראשי, ומתבטאת בעיקר בציור קיר של אמנית קומיקס | צילום: ניצן הפנר
בחדר ה־VIP הצבעוניות שקטה יותר לעומת החלל הראשי, ומתבטאת בעיקר בציור קיר של אמנית קומיקס | צילום: ניצן הפנר

מוטיבים עיצוביים

את המוטו של גורדוס, Welcome to the Show, פוגשים בפעם הראשונה עוד לפני הכניסה, בוויטרינה המכוסה אותיות ענק לבנות על רקע אדום. בפנים המסר מתבהר ומשתקף בעיצוב צבעוני וצעיר. החלל הציב בפני המעצבת אתגר בגלל צורתו דמויית המשפך. הבר, שהוא לב המקום, מוקם במרכז ומובלט באמצעות כיתוב ניאון שמתמצת את הקונספט: Burgers, Beer & Cocktails. מאחוריו תוכננו פתחים להוצאת מנות מהמטבח, כך שההתרחשות נשקפת מבעד לוויטרינות זכוכית ממוסגרות בפרופיל בלגי והמסעדה נראית מבחוץ שוקקת חיים. חומרי הבנייה הם בעיקר מהתחום התעשייתי: בטון מוחלק, צינורות ברזל ובלוקים חשופים, שמהם נבנה הקיר המקיף את הבר והמטבח.

בסמוך לבר ולכניסה נמצאת פינת המתנה או ישיבה בסגנון קליל, המורכבת משולחנות גבוהים עשויים מחביות מתכת צבועות בכחול ובירוק. שביל אריחים צבעוניים מוביל מהכניסה אל קיר סמוך שכולו מדפים ועליהם חביות בירה וגלגל מזל: האורחים אוספים נקודות באפליקציה של המסעדה ומקבלים אפשרות לסובב את הגלגל ולזכות בפרסים. דלתות מתכת אדומות מובילות לחדר VIP ובו כ-50 מקומות ישיבה. "יצרתי את השירותים ממכולה שאספתי מנמל אשדוד", משחזרת המעצבת. "חילקנו אותה ויצרנו תאים, ואת הדלתות שנותרו מיקמנו בכניסה לחדר הפרטי".

הבר ממוקם במרכז כמוקד התרחשות בחלל. אותיות ניאון מכריזות על הקונספט של המקום | צילום: ניצן הפנר
הבר ממוקם במרכז כמוקד התרחשות בחלל. אותיות ניאון מכריזות על הקונספט של המקום | צילום: ניצן הפנר

 

רשת מתכת הותקנה מעל הדלתות לשמירה על קשר רציף עם החלל המרכזי גם כאשר הן סגורות, ואת התקרה מקשט גוף תאורה מגלגלי אופניים בתכנון המעצבת ובביצוע של טילאון. הפרט הבולט ביותר בחדר הפרטי הוא ציור קיר גדול של דורית מאיה גור, אמנית הפועלת במסגרת מוזיאון הקומיקס בחולון. "ביקשנו ממנה ליצור ציור של פאן, בילוי ואלכוהול ואחרי כמה סקיצות הגענו לציור צבעוני שהוא חלק אינטגרלי מהמקום. זוהי גם דרכם של הבעלים לחבק את העיר". מסך LCD מקרין סרטונים מלאס וגאס, מסיבות ואתרי סקי ומוסיף עוד ממד לצבעוניות ולאווירה הצעירה.

מול החדר הפרטי נמצא החלל המרכזי של המסעדה ובקצהו השירותים שנבנו כאמור ממכולה. אזור הגברים והנשים מופרדים חלקית על ידי שוקת משותפת ומערכת ברזים מצינורות ברזל חשופים. בין השירותים לבר הוצבו פינות ישיבה בסגנונות שונים כגון ספסל באורך שישה מטרים שצופה לאגם ושולחנות צמודים לוויטרינה. "כדי 'לשבור' את החלל הארוך יצרנו כמה אזורים שונים בעיצוב תעשייתי דומה. כל אחד יכול למצוא את המקום המתאים לו, גם אם מדובר בקבוצה של 20 איש, ועדיין ליצור מסיבה פרטית בחלל".

הרחבה החיצונית מגודרת בחביות צבועות המשייכות אותה למסעדה ולידה ניצבת משאית אוכל בסגנון פוד טארק אמריקאי. חלקה הקדמי נלקח ממכונית רנו משנת 1969 ושופץ על ידי ADO & KOBO, סטודיו העוסק באמנות מחלקי מכוניות ישנות. בשיתוף עם המעצבת תוכנן חלק אחורי המשמש כבר קוקטיילים ומהווה אטרקציה על שפת האגם.

שביל אריחים צבעוניים מוביל מהכניסה אל גלגל המזל, הפועל באמצעות אפליקציה ומזכה את הלקוחות בפרסים | צילום: ניצן הפנר
שביל אריחים צבעוניים מוביל מהכניסה אל גלגל המזל, הפועל באמצעות אפליקציה ומזכה את הלקוחות בפרסים | צילום: ניצן הפנר

תפריט

את הקונספט הקולינרי של גורדוס אפשר להגדיר כשילוב בין דיינר לקוקטייל בר. במרכז תפריט האוכל עומדים יותר מעשרה סוגי המבורגר שחלקם סופר-יצירתיים כגון יא וואראדי – "בורגר שכונתי עם טחינה אסלית וביסלי גריל", וצ'או צ'או, שמוגש עם מיונז ווסאבי בלחמניית באן. אפשר לקבל גם המבורגר סלמון, המבורגר טבעוני ומנות ללא גלוטן, אך קציצת הבשר כל כך קפיצית ועסיסית שחבל לוותר עליה אם לא מוכרחים. המנות מוגשות עם צ'יפס בטטה, תפוחי אדמה ועשבי תיבול מעולה שמצדיק אף הוא אזכור. הקוקטיילים, אלכוהולים ולא-אלכוהוליים גם יחד, זוכים לאותה מידת יצירתיות והשקעה כמו ההמבורגרים ומוגשים עם אביזרי עזר מדליקים: קרח יבש, אבקת סוכר, סוכריות דובונים וחמצוצים. המנות נדיבות בצורה יוצאת דופן, ואם זה לא מספיק תמיד אפשר להזמין קינוח עתיר שוקולד וקצפות.

דבר המערכת

בין כל האטרקציות של פארק פרס, גורדוס הוא לא ספק הדובדבן הקולינרי. ביום חול באמצע השבוע המקום עמוס משפחות וקבוצות מבלים שנהנים מהקונספט הצעיר ומהמחירים הסבירים. העיצוב התעשייתי שמתחבר למוזיקה תוססת יוצר אווירה שמחה ולא פורמלית שמתאימה לבילוי קליל.

השירותים נבנו ממכולה שנאספה בנמל אשדוד. אזורי הגברים והנשים מופרדים חלקית בשוקת ומראות | צילום: ניצן הפנר
השירותים נבנו ממכולה שנאספה בנמל אשדוד. אזורי הגברים והנשים מופרדים חלקית בשוקת ומראות | צילום: ניצן הפנר

 

גורדוס, פארק פרס חולון, 03-7733366

צילום ניצן הפנר