קסמים שאפשר לעשות בדירה בגודל 40 מ"ר או פחות

עיצוב: קרן גנס | צילום: אסף פינצ'וק
עיצוב: קרן גנס | צילום: אסף פינצ'וק

דירות קטנות לא חייבות להיראות ולהרגיש כמו כוך אפל. בעזרת כמה טריקים עיצוביים אפשר לשדרג אותן למגורים ראויים ואפילו שיראו גדולות יותר ממה שהן באמת

88 שיתופים | 132 צפיות

תתפלאו, אבל דירות קטנטנות בנות 40-20 מ"ר יכולות להפוך לבונבוניירה של דירה. נכון, הגודל כאן בהחלט קובע, אבל תכנון נכון ועיצוב מדויק ישדרגו את הדירה הקומפקטית, ואפילו יפעילו קסם מיוחד שיגרום לה להיראות גדולה ומרווחת. 

>> הדירה המושלמת הזאת היא בת 43 מ"ר בלבד

לא בכדי אותן דירות קטנות הן להיט בקרב סטודנטים, רווקים, זוגות צעירים ואפילו בקרב בני הגיל השלישי, שרוצים להתקרב לעיר הגדולה ולמרכז העניינים. 

דירת 30 מ"ר. אדריכל: בועז שניר | צילום: ולרי זיוז
דירת 30 מ"ר. אדריכל: בועז שניר | צילום: ולרי זיוז

אותן דירות קטנטנות מצריכות תכנון נכון ויעיל שצריך להכיל את כל הפונקציות הנדרשות בבית המודרני ועדיין להותיר אותן מרווחות יחסית ומאווררות. לדברי מעצב הפנים ניצן הורוביץ, המפתח לתכנון יעיל של דירות כאלה הוא ניתוח של אורחות החיים והצרכים של אלו שעתידים לגור בהן: "הדבר שנכון לעשות הוא לרכז מספר פונקציות ברהיט קיר גבוה ובכך ליצור סדר ויזואלי בחלל. המטרה שאותה יחידה תרכז פתרונות שיספקו מענה לצרכי הדיירים. לדוגמה, מטבח שההמשך שלו הינו רהיט מולטימדיה וטלוויזיה ובתוך כך אנחנו גם מרוויחים מקומות אחסון".

עיצוב פנים: ניצן הורוביץ | צילום: עודד סמדר
עיצוב פנים: ניצן הורוביץ | צילום: עודד סמדר

מעצב הרהיטים יפרח בן צבי מסביר "בדירות האלה חשוב לנצל כל גומחה, נישה או פינה חשופה ולהשתמש בהן לאחסון. לדאוג כבר בשלבי התכנון לגומחה שבה נטמיע את ארון השירות ומכונת הכביסה. בנישות בעומק של 30 ס"מ אפשר לתכנן ספריה שימושית, לשלב בה מדפי עץ או ברזל ולהניח בה ספרים, פסלים, תמונות משפחתיות ומזכרות שאספנו בחו"ל". 

עיצוב: יפרח בן צבי | צילום: שי אפגין
עיצוב: יפרח בן צבי | צילום: שי אפגין

רננה אזולאי, מנהלת קשרי אדריכלים מבית רשת אליתה ליוינג, אומרת כי "אחד הכלים המרכזיים הוא לדייק את הרהיטים ולבחור בפריטים פרופורציונליים במידותיהם. מומלץ גם להשתמש ברהיטים נמוכים יחסית שתופסים פחות נפח ויוצרים אשליה ויזואלית של חלל מרווח יותר. מראות גם יעשו את העבודה, הן מכפילות את השטח ואפשר לרתום אותן להכניס את החוץ פנימה אם הן ממוקמות לכיוון המרפסת או החלונות. מכיוון שמדובר בחללים צפופים יחסית, אני ממליצה להשתמש בריהוט על גלגלים שקל יהיה לשנע הצידה, לנקות ולהחזיר, ריהוט מודולרי ופתרונות אחסון חכמים".  

מעצבת הפנים קרן גנס מסבירה, "חשוב כמה שיותר להכניס את החוץ פנימה. פחות חלוקה של קירות, אלא יותר חלוקה חכמה של אופן ספייס. למצוא פונקציות בחלל המרכזי של הדירה. אם בכל זאת צריך פונקציות סגורות עדיף לבחור מחיצות ניידות שלא מגיעות עד התקרה. בפן העיצובי אני ממליצה לבחור בנגיעות של צבע, להכניס הרבה צמחייה, לבחור גופי תאורה מינימליסטיים ולהתמקד בגוף תאורה אחד משמעותי שיהווה עוגן". 

עיצוב: קרן גנס | צילום: אסף פינצ'וק
עיצוב: קרן גנס | צילום: אסף פינצ'וק

חיים בן זקן, מנכ"ל מחסני תאורה, גם תומך במינימליזם תאורתי: "מומלץ להשתמש בגופי תאורה מינימליסטיים צמודי תקרה שאינם עוצרים על תחושת הזרימה בחלל. תאורת up light שמותקנת על הקיר נחשבת גם היא לפתרון מצוין מכיוון שהיא מאירה כלפי מעלה, ונוצרת אשליה של חלל מרווח".