הקורונה הרגה את הרומנטיקה? העיצוב שיעזור להכניס תשוקה לחדר המיטות

פרנקל אדריכלות ועיצוב | צילום: איתי בנית
פרנקל אדריכלות ועיצוב | צילום: איתי בנית

כך תהפכו את חדר השינה לסוויטה מפנקת שתגרום לכן להרגיש בחופשה רומנטית ללא ילדים

88 שיתופים | 132 צפיות

הסגרים שעברנו השנה הביאו איתם לא מעט תסכול ולחצים ועם כמה שאנחנו אוהבות את הילדים שלנו, הם ללא ספק יכולים לשגע אותנו. זו אחת הסיבות שבגללן שווה להשקיע בחדר השינה ולהפוך אותו לפנינה מפנקת שתיתן לך – גם אם לכמה דקות בלבד – הרגשה שאת בחופשה מפנקת, נטולת ילדים ומלאת רומנטיקה. לא תמיד חייבים לשבור קירות כדי להפוך את חדר השינה הסטנדרטי לסוויטה מפנקת באווירת מלונות בוטיק, וגם במרחב הקיים ניתן לרוב ליצור אווירה אלגנטית וקסומה.

פלטת צבעים שתסייע ליצירת חלל מכיל. פרנקל אדריכלות ועיצוב | צילום: איתי בנית
פלטת צבעים שתסייע ליצירת חלל מכיל. פרנקל אדריכלות ועיצוב | צילום: איתי בנית

נירית פרנקל, מבעלות המשרד "פרנקל אדריכלות ועיצוב פנים", טוענת שלתכנון החלל, שיבוץ הרהיטים ולבחירת החומרים יש השפעה רבה לא רק על הלוק אלא גם ובעיקר על האנרגיות והתחושות שנחווה בחלל, במיוחד אם אין לנו כוונה לשנות את המבנה הקיים. "חשוב להשתמש באלמנטים קבועים כמו הקירות הפנויים, נישות קיימות ומיקומי חלונות ופתחים, כבסיס להעמדת האלמנטים והרהיטים", היא אומרת. "אמנם לא תמיד נוכל ליצור את ההעמדה המושלמת ולשלב בסוויטה את כל הפונקציות שהיינו רוצים אבל זאת הדרך הטובה ביותר לייצר את האיזונים הנכונים ברמת המסה, הצבעים והחומרים שיעזרו לנו להגיע לתוצאה הטובה ביותר. הלוק הסופי הוא הוא מאוד אינדיווידואלי ותלוי בטעם אישי אבל גם עבור אלה שמעדיפות למשל קו אורבני, מינימליסטי או מחוספס ותעשייתי אני ממליצה בחום למתוח את הגבולות ולנסות לשלב בעיצוב גם אלמנטים רכים וחושניים ולהשתמש בפלטת צבעים שתקלע להגדרה ותסייע ליצור חלל עוטף ומכיל", היא מוסיפה.

נכון שלא תמיד יש את הפריבילגיה והמקום לארונות גדולים לקיפול ותלייה של בגדים, מעילים, אקססוריז ותיקים לכן ממליצה פרנקל לשלב כחלק מהעיצוב גם ווים, מתלים דקורטיביים ופתרונות אחסון ניידים בעומקים משתנים (לתלייה ולקיפול) שיהפכו לחלק אינטגרלי מהמראה הסופי ויוסיפו אופי ואמירה אישית. "אל מול זאת, אני ממליצה בחום כן להוציא מהחדר כל אביזר שיכול להפר את הרוגע והשלווה של אחד או שני בני הזוג: חומר שהבאתם מהמשרד, מחשבים ניידים וכדומה – עדיף שיישארו בחוץ אלא אם הגדרתם בתוך הסוויטה גם עמדת עבודה, אז מומלץ שתהיה סמויה ככל הניתן ורחוקה מאזור השינה".

אלמנטים רכים וחושניים. פרנקל אדריכלות ועיצוב | צילום: איתי בנית
אלמנטים רכים וחושניים. פרנקל אדריכלות ועיצוב | צילום: איתי בנית

אם באזור השינה עסקינן, המיטה עצמה היא הרהיט הגדול והדומיננטי ביותר בחדר וככזאת היא צריכה לשמש עוגן עיצובי. לדברי אורלי גוהר בן-הרוש, מעצבת הבית של "אליתה ליוינג": "פרט לעניין הנוחות חשוב לתת דגש גם לנראות ולאפיין את החומרים מהם עשויה המיטה. בתוך כך חשוב לתת דגש לגב המיטה שמהווה פיצ'ר עיצובי בפני עצמו. המנעד הוא אינסופי ואפשר למצוא היום מיטות עם גב בנוי מקונסטרוקציית גבס שמעגנת אותה ומגדירה את מעמדה בהיררכיית הרהיטים, גבים עם תאורה סמויה שמציפה את הקיר האחורי באלומת אור רומנטית ואחרים, מרופדים בחומרים עשירים וחושניים כמו עורות ובדים טקסטורליים משובחים. בגלל המסה והנוכחות של גב המיטה חשוב לתת דגש לפרופורציות שלו, על מנת שלא יעמיס ויחסום את החלל או לחילופין יעלם בו".

גוהר בן-הרוש מוסיפה כי כיום גם יצרני המיטות משקיעים יותר מאי פעם בפרטים הקטנים, על מנת שניתן יהיה להציב את המיטה גם FREE STANDING במידה והחלל מאפשר זאת. "כדי להעצים את האימפקט ולייצר אווירה חווייתית הייתי מעצימה את המיטה אפילו יותר ומדגישה אותה בעזרת טפט, חיפוי קיר או אמנות. פרט לכך, אני ממליצה בחום להשקיע בזוג מצעים (או שניים) איכותיים מבדים נעימים ומפנקים כמו סאטן, כותנה, משי או מיקרופייבר. מומלץ לשדרג את המראה עם כריות דקורטיביות, אבל להשתמש בהן במידה. הדוגמאות והטקסטורות הן נגזרת של הצבעוניות וסגנון החדר אך כדי לייצר עניין ולשבור את החד-גוניות הייתי מייצרת קומבינציות ומשלבת בין דגמים וצבעים שונים, אם כי במידה".

אפשר להדגיש את המיטה בעזרת טפט. גולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ
אפשר להדגיש את המיטה בעזרת טפט. גולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ

עוד עניין לא פחות חשוב בעיצוב חדר השינה הוא התאורה. תאורה היא הדרך לסגנן את האווירה אותה תרצו ליצור, רגועה ושלווה, רומנטית וסקסית, או מפנקת וחמימה. בנוסף על התאורה להתאים למצבים פרקטיים של התארגנות, בחירת בגדים, איפור ועוד, "מומלץ להשתמש במספר גופי תאורה שונים ולא להסתפק בגוף תאורה צמוד תקרה אחד במרכז החלל שהוא אולי יעיל אבל לא מספיק כדי לייצר אווירה", מסבירה פרנקל. "יחד עם הגוף במרכז החלל הייתי דואגת להארה פרטנית של הפונקציות: תאורה מותאמת לאזור שידת האיפור, מנורות קריאה לצידי המיטה וכד'. על מנת לייצר את אותם תרחישים שונים מומלץ להתקין דימרים, כך תוכלו לעמעם את התאורה ולהתאים אותה לסיטואציה הספציפית".

מומלץ להשתמש במספר גופי תאורה. אליתה ליוינג | צילום: יח"צ
מומלץ להשתמש במספר גופי תאורה. אליתה ליוינג | צילום: יח"צ

>>> דירת קבלן בפתח תקווה הפכה ללופט משפחתי מהמם