הקסם מתחיל להתפוגג? זה הזמן לעצב את חדר השינה מחדש

עיצוב ותכנון חדרי שינה | עיצוב: הדס בראון שדות, צילום: שירן כרמל
עיצוב ותכנון חדרי שינה | עיצוב: הדס בראון שדות, צילום: שירן כרמל

איך לעצב את חדר השינה בצורה שתשפר את איכות החיים שלנו? מעצבת הפנים ברברה ברזין עם פתרונות לזוגיות דרך חדר המיטות ותתפלאי, מותר להכניס טלוויזיה

88 שיתופים | 132 צפיות

שתרים את היד האחת שלא מפנטזת על לחזור הביתה, לחבק חזק חזק את הילדים ולהיכנס לעת ערב לחדר השינה – המקום שבו אנחנו מטעינות מצברים רגע לפני יום נוסף רווי משימות ואתגרים. החשיבות של חדרי השינה היא אדירה ויש להם תפקיד נוסף שלעיתים החיים הסיזיפיים נוטים לטשטש: גם אם אתן ממש פתוחות בראש, ברוב המקרים הקסם מתרחש בהם בשקט בשקט, אחרי שהילדים נרדמים. זה המקום שבו אנחנו מייצרות וחוות אינטימיות, ומבלות זמן איכות עם בן או בת הזוג.

נכון, החיים חזקים מהכל; המשכנתא לוחצת, הילדים דורשים אנרגיה ולמי למען השם יש באמת זמן להשקיע בחדר השינה? ובכן, כבעלת ניסיון של שישה עשורים וכמי שהחליפה חמישה בעלים, צר לי לבשר לכן, אבל אם לא תשכילו לייצר חדר שינה מפעים, רומנטי ומרגש – הקסם עם הפרטנר עשוי אט אט להתפוגג. זה עוד לפני שדיברנו על החזית שאת עשויה לפתוח עם עצמך. השגרה היא האויב המרכזי, הנחשול העיקרי שעומד בפנינו ויכול להפוך גם את הזוגיות הכי טובה ויציבה לזוגיות בדרך למטה.

אם לא תשכילו לייצר חדר שינה מפעים, רומנטי ומרגש – הקסם עם הפרטנר עשוי להתפוג | עיצוב: צוף הלפרין, צילום: יונתן תמיר
אם לא תשכילו לייצר חדר שינה מפעים, רומנטי ומרגש – הקסם עם הפרטנר עשוי להתפוג | עיצוב: צוף הלפרין, צילום: יונתן תמיר

אני נתקלת ביותר מידי נשים שתוהות "מה אני כבר צריכה בחדר השינה?", "למה להשקיע בחדר שאף אחד לא באמת רואה?". עם גישה כזאת ממש לא מפליא שחדר השינה שלהן משמש, וגם נראה, כמו מחסן (דימוי מרוכך רק כי אני משתדלת להיות סלחנית ונחמדה).

>>> קטנה אבל גדולה: איך לעצב דירות קטנות?

חדרי השינה משפיעים עלינו בשני רבדים: הראשון הוא הפיזי. איך שלא נהפוך את זה – שינה טובה משפרת במידה רבה את איכות החיים. את זה לא אני המצאתי, תקראו מחקרים. אישה שלא ישנה מספיק עשויה לפתח הפרעות מטבוליות וסביר שרמת הסבלנות וההכלה שלה תרד פלאים. כידוע, עצבים ונרגנות לא תורמים ליחסים טובים עם הסביבה, ובטח לא עם החצי השני. רק במהלך השינה המוח מסוגל, הלכה למעשה, לסלק את הרעלים שצברנו במהלך היום. לכן חשוב להקפיד לנהל היגיינת שינה.

צבעים בהירים ואווריריים | עיצוב: הדס בראון שדות, צילום: שירן כרמל
צבעים בהירים ואווריריים | עיצוב: הדס בראון שדות, צילום: שירן כרמל

כל אלמנט שקיים בחדר יכול להשפיע משמעותית על התחושות והמאווים שלנו, לא רק בערבים אלא לאורך כל היום. חשוב שהחדר ישמש ככלי קיבול נכון: חדר מואר עם חלונות, צבוע בגוונים בהירים ואווריריים, חלל שהמיטה בו לא ניצבת מול הדלת (מה שמייצר תחושת דריכות מתמדת ואווירה כאילו לוחמי החיזבאללה עוד רגע עולים על הגדרות). חשוב שלא יהיה תלוי מעל המיטה מאוורר תקרה גדול שמאיים ליפול עליך, וגם לא מנורה, מראה או קורות.

המקום שבו אנחנו מטעינות מצברים | עיצוב: מיכל ליבנה, צילום: כפיר זיו
המקום שבו אנחנו מטעינות מצברים | עיצוב: מיכל ליבנה, צילום: כפיר זיו

חדר השינה משתנה יחד איתנו

הרובד השני הוא הנפשי: חדר שינה חייב להיות מרחב מכיל ורגוע. עם כל אהבתי לחינקלי וצ'יבורקי, עשו לעצמכן טובה ותדאגו שהוא לא יראה כמו אולם שמחות גרוזיני. חדר השינה הוא מטען אנרגטי, וזאת לא סיסמה. חייבים לדאוג שיהיה בו אוורור מעולה ומיטה סופר נוחה. מזרון שנוח לצעירה בת 20 לאו דווקא נוח לאישה בשלה בת 50. ולא, את לא צריכה להתחתן עם מזרון יקר ולהיתקע איתו 30 שנה. אנחנו משתנות כל הזמן והבית – כולל חדר השינה – משתנה יחד איתנו.

>>> בית חלומותיי: הצצה לווילה משגעת בקיבוץ 

אם בבנות 50 עסקינן, צעירות, סלחו לי שניה – יש לי מסר חשוב לבנות הגיל השלישי: אתן הרי יודעות כמוני שככל שאנחנו מתבגרות שעות היקיצה שלנו הופכות ליותר ויותר מוקדמות. אנחנו פוקדות את השירותים יותר מפעם, סובלות מנדודי שינה וכן, גם מנפיחות. אם לזוגות צעירים אני ממליצה לוותר על טלוויזיה בחדר השינה ולעשות אהבה במקום, לזוגות מבוגרים אמליץ דווקא לתלות מסך פלזמה מתכוונן ובמקביל להשקיע במיטה מתכווננת. אלה אולי לא פתרונות לבעיית הנפיחות, אבל הם בהחלט יכולים להפוך את השהיה בחדר לנעימה בהרבה.

אוורור מעולה ומיטה סופר נוחה | עיצוב: נעה בר רודוי וטל מידן לסטודייו דירתילי, צילום: איתי בנית
אוורור מעולה ומיטה סופר נוחה | עיצוב: נעה בר רודוי וטל מידן לסטודייו דירתילי, צילום: איתי בנית

חמשת החושים נכנסים להילוך גבוהה כשאתן בחדר השינה (במקרה הזה, לא משנה בנות כמה אתן). דאגו שלצד גופי התאורה הקבועים תהיה תמיד הארה מעומעמת של נרות, רצוי ריחניים. הקפידו שתמיד יהיה סטוק של שמנים ארומטיים שיציפו את החלל בניחוחות מרגיעים, ובמקום לשמוע חדשות רגע לפני השינה – דאגו לפלייליסט של מוזיקה נעימה, כזאת שפורטת על הלב והרגש.

אם לא תשכילו לייצר חדר שינה מפעים, רומנטי ומרגש – הקסם עם הפרטנר עשוי אט אט להתפוגג

 

הצבעוניות גם היא קריטית. נתחיל בצבע האפור שבחדרי השינה הוא Big No No. ביננו, הוא אף פעם לא פרטנר טוב. אז איזה כן? נתחיל בגוונים של לבן וקרם שנהדרים ליצירת מעטפת נעימה, ונמשיך בזהב ובאדום, שאותם יש לשלב במינונים הנכונים. אדום דם הוא צבע שמייצג את הצ'אקרה המינית הזכרית, זאת שמעוררת תשוקה. כך למשל אור אדמדם ישווה לעור פניך גוון זוהר וסקסי.

>>> לכסות ולהרים: טפט מוצלח ישדרג את החדר ברגע

השימוש בצבעים האינטנסיביים חייב להיות מאוזן, ממש כמו מלח במרק. אפשר לשלב כריות אדומות, טפט אדום, ראנר אדום. אם למישהי מכן ממש קשה עם הצבע הדומיננטי הזה, אפשר לוותר עליו ולשלב במקומו טונים נוספים של קרם, בז' או ורודים למיניהם. הנוסחה היא שאין נוסחה, מה שחשוב הוא שיהיה לכן נעים. שלבו בחדר אביזרים נאים כמו פמוטים, מראות, פסלים, חפצי חן או כל דבר שעושה נעים בעין ופותח את צ'אקרת הלב. חדר השינה אמור לייצר שמחה בלב ולנסוך בנו תחושת ביטחון.

שלבו אביזרים נאים | עיצוב: נעה בר רודוי וטל מידן לסטודייו דירתילי, צילום: איתי בנית
שלבו אביזרים נאים | עיצוב: נעה בר רודוי וטל מידן לסטודייו דירתילי, צילום: איתי בנית

טיפ אחרון מיועד לבלגניסטיות שביניכן: הכי, אבל הכי חשוב, לעולם לא לייצר גבבה. אנחנו, וגם בני הזוג, אוהבים לתלות את הבגדים לפני שהם חוזרים לארון וזה נכון וטבעי, אבל זאת ממש לא סיבה לקשט איתם את המראה או המנורה העומדת. אני ממליצה להתחדש עם מעמד בגדים. בכלל, דאגו שלכל אביזר יהיה מקום ייעודי משלו, בין אם אלה נעלי הבית או הספרים. סדר וארגון, בפרט בחדרי השינה, נותן לנפש שלנו מרגוע, שקט ומנוחה. לילה טוב.

ברברה ברזין היא מעצבת פנים ובעלת בית ספר ללימודי עיצוב פנים