עידית ורפאל נפרדו. חזרנו לריאיון הזוגי שלהם

עידית ורפאל |  צילום: שי פרנקו, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: גל יוסף, איפור: ליאת בן שמשון, שיער: שי בוטה, עידית: חולצה מכופתרת –  MISSGUIDED- ONE PROJECT, ג'ינס שחור- ONE PROJECT- FOREVER 21 רפאל: גולף שחורה – RIVER ISLAND
עידית ורפאל | צילום: שי פרנקו, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: גל יוסף, איפור: ליאת בן שמשון, שיער: שי בוטה, עידית: חולצה מכופתרת – MISSGUIDED- ONE PROJECT, ג'ינס שחור- ONE PROJECT- FOREVER 21 רפאל: גולף שחורה – RIVER ISLAND

הבוקר (חמישי) פורסם באתר "מאקו" כי עידית ורפאל מ"חתונה ממבט ראשון" נפרדו. לא נכחיש: זה שבר לנו את הלב. אז חזרנו לריאיון הזוגי שעשינו איתם ביולי האחרון כדי לחפש מה השתבש בדרך

88 שיתופים | 132 צפיות

את ההחלטה הראשונה בעונה החמישית של "חתונה ממבט ראשון" (קשת 12) קיבל הזוג שהתחתן אחרון על המסך: עידית אליהו (35) ורפאל יונתן עמר (39), שלא רק בחרו להישאר ביחד, אלא חוגגים כבר שבעה חודשי זוגיות. אני מודה שאני נרגשת במיוחד מההצלחה הזוגית הזו ומהריאיון איתם, לא רק בגלל הדרך שעברו על המסך, אלא כי את עידית זכיתי להכיר כשקראה את טורי הרווקות שלי פה, הביעה הזדהות ויחד צללנו לא פעם לשיחות על עולם הרווקות המאוחרת. אז כשאני רואה את הברק בעיניה, זה מרגש אותי כפליים.

אנחנו נפגשים עוד לפני שידור פרק ההחלטה בטלוויזיה. עידית מגיעה ראשונה אל הריאיון, רפאל מגיע כמה דקות אחריה. הם הגיעו מאותה הדירה, אבל בשל הסודיות נאלצו להגיע בשני רכבים שונים, לעלות במעלית הנפרדת ולהתרחק אחד מהשנייה, עד שנכנסו לחדר וישבו מולי. במהלך התהליך המפורסם שנעשה מול המצלמות, רק חיכינו שהם יביעו חיבה בפרהסיה והם נמנעו מתוך מבוכה או פשוט כי היה מדובר בתחילת הקשר, עכשיו, כשהם מוכנים להבעת החיבה הזו, הם נאלצים להסתיר אותה. אבל כשהם מתיישבים מולי, הם כבר לא מסתירים. הם יושבים קרוב, ולאורך כל הריאיון ידו של רפאל מונחת בעדינות על גבה של עידית, והיא מידי פעם, מניחה יד על רגלו. המביטים מהצד אולי לא היו מבחינים בניואנסים הקטנים, אבל עבורי זה מה שנותן דווקא את תחושת הזוגיות האמיתית, איזושהי נוכחות בטוחה שלהם אחד בשנייה. הסוף הטוב הזה מפתיע לאור ההתחלה המרוחקת של השניים, והיום הם מצליחים להודות לתהליך ולהבין שלולא 42 הימים הם לא היו כאן היום.


עידית ורפאל | צילום: שי פרנקו. עידית: חולצה מכופתרת: MISSGUIDED- ONE PROJECT, רפאל: גולף שחורה: RIVER ISLAND

"זה לא משהו שקורה גם במציאות, אז למה שזה יקרה בתוכנית?" עידית שואלת ומסבירה: "זה מאוד מלחיץ להגיע לחופה, לירח דבש, ואומרים לך 'להתאהב' – זה לא קורה ככה, גם לא בחיים האמיתיים. כשהייתי צעירה הייתי נדלקת, אבל היום עם הבגרות ועם כל מה שאתה עובר בחיים…" "יש יותר זהירות". רפאל כבר ממשיך אותה.
עידית: "גם יש יותר זהירות וגם לא כל חתיך הורס ילהיב אותי, אני צריכה להכיר את האופי, את הפנימיות, את הבן אדם".

את החיבור.
עידית: "כל הדייטים הראשונים האלה שאתה יוצא ועוד דייט ועוד דייט וזה לא קורה, אז ידעתי שאני צריכה זמן, בגלל זה ידעתי שהתהליך מתאים לי. צריך להיות עם בן אדם, להכיר אותו, ההידלקות הראשונית כבר לא קורית".

לא הלחיץ אתכם שלא הייתה הידלקות ממבט ראשון?
רפאל: "אני לא מאמין באהבה ממבט ראשון, זה קורה נגיד ל-10% מהאוכלוסייה, וגם אז זה לאו דווקא נשאר. אני בן אדם שמאוד מחובר לקרקע ולרציונליות, אבל בסופו של דבר, ההבנה היא שצריך קודם כל לבנות בסיס ולא להיות בגבהים האלה, כי כשאין את התשתית, והגבהים האלה יורדים, אז אתה פוגש את קרקע המציאות, ואם אין בסיס טוב אז הוא מתרסק".
עידית: "גם המומחים ידעו שלא תהיה אהבה ממבט ראשון בינינו, יעל אמרה לנו זה יהיה מבט שני אולי שלישי".
רפאל: "שמנו בצד את הצורך הזה של לרצות את הסביבה שלך, אתה כאילו לא עומד ברף ציפיות מסוים וגם פה בתוך התוכנית, זה רף ציפות מוגזם. זה חתונה כשבפועל מדובר בדייט ראשון ועוד עיוור, אפילו לא דייט ראשון שבחרת ומצד המשפחה הם כבר רואים את הנכדים ואת הבריתות, זה פלוס 42 יום, פלוס מצלמות, כל הדבר הזה יושב עליך ולך תצליח".

"שונאת אפליקציות, זה תמיד נתקע ומישהו נעלם"

בוא נלך רגע אחורה, מה בחיי הרווקות גרם לכם לעשות את הצעד ולבחור להגיע לתוכנית טלוויזיה שתעזור לכם למצוא ולבנות זוגיות?
עידית: "אני בחיים לא חשבתי שאגיע לתוכנית טלוויזיה, אבל בשנתיים האחרונות העולם הזה נעשה מאוד מאוד קשה, ככל שאתה מתבגר יותר קשה לך, עוד דייט ועוד דייט, סוג של ראיונות עבודה כל הזמן ויש את האכזבה הזאת וזה משהו שחוסם אותך, גם אם היה דייט נחמד, זה איכשהו מתמסמס. אם לא היה איזה ניצוץ מטורף אז לא ממשיכים, היום אין סבלנות, אין לך כוח לנסות, גם מצידי, אני זוכרת שהייתי מנסה וממשיכה ויוצאת לדייט שני או שלישי והייתי עצבנית שאני שם ולא רוצה להיות שם".

אז למה את שם?
"כי אני אומרת לעצמי: 'את צריכה לנסות', או כי אומרים לי 'מה אכפת לך- תצאי, תנסי'".

כי אחרת את בררנית?
"כן בדיוק. כמו שדיברת בפודקאסט שלך ודיברנו על זה יאללה 'מקסימום תשתי עוד כוס קפה', אבל זה לא רק כוס קפה או יין, זה ללכת ולהתארגן ולהתאכזב אחר כך, ועוד פעם לחזור הביתה לבד, כל הגלגל הזה הוא נורא קשה, ולי כבר נמאס מזה".

ואפליקציות?
"אני שונאת אפליקציות, היה לי שם מאוד קשה לדבר ולפתח שיחות וזה תמיד נתקע ומישהו תמיד נעלם, וזה גם קשה לדעת על פי תמונה אם בא לי לצאת עם בן אדם".
רפאל: "זה מתקשר לכל דור הקוויק הזה, ולכל מה שקורה מאוד מאוד מהר, ולחווית השפע שקיימת. ההנחה והתחושה הזאת היא מוטעית, זו אשליה אופטית כי כולנו חושבים שיש עוד ולא מוכנים להתמקד במשהו. אנחנו מאוד מהר רוצים להחליק עם האצבע אבל בחיים האמיתיים אין סבלנות להתמודד, והתוכנית הזאת מאפשרת להתמודד עם הדבר הזה שנקרא סבלנות. נפגשות כאן שתי נשמות, שני אנשים שונים שייקח רגע זמן למצוא את הממשק של הדרך שהם ילמדו לתקשר ביחד, אז רגע, סבלנות. זה לוקח זמן ליצור קשר".

עידית ורפאל | צילום: שי פרנקו. עידית:חליפה מנומרת- אוסף פרטי, עגילים: MOR AMIRA, רפאל: גולף שחורה ומכנסיים: RIVER ISLAND
עידית ורפאל | צילום: שי פרנקו. עידית:חליפה מנומרת- אוסף פרטי, עגילים: MOR AMIRA, רפאל: גולף שחורה ומכנסיים: RIVER ISLAND

עידית: "קיבלתי החלטה שהחיים האישיים שלי היום הרבה יותר חשובים לי מעבודה, הבנתי שעבודה אני אמצא, אבל אם אני אפספס את החוויה הזאת, אני אתחרט על זה כל החיים"

 

והרבה פעמים כשמשהו אחד לא קורה, מאוד קל לשבור את הכלים, ולוותר. 
רפאל: "לגמרי, הרבה פעמים כשאנחנו חווים איזושהי התנהגות אנחנו שמים סימן קריאה ואני חושב שאנחנו צריכים לשים סימן שאלה, ולהגיד רגע אולי זה לא מה שאני חושב, אז שווה לשקף את זה ולנסות להבין מה קרה, לדבר על זה ואז כשיש תמונה יותר רחבה, זה יותר קל לקבל החלטות האם הדבר הזה מתאים לי או לא מתאים לי".
עידית: "אני ממש למדתי מהתהליך לדבר ולהגיד דברים שמפריעים לי, תקשורת שהיא באמת כנה ומכילה".

הבחירה להגיע לחתונמי, הייתה ממש בחירת חיים עבורך. כאחת שנאלצה לוותר על הקריירה במשרד רוה"מ בשל החשיפה, הוצבת בפני השאלה הגורלית מה יותר חשוב לך- זוגיות או קריירה. אני חושבת שברווקות מאוחרת זה בהחלט שאלת זמן ומיקוד מאוד דומיננטית, איפה וכמה אנרגיה אנחנו משקיעים במה.
עידית:" לקחתי פה צ'אנס מטורף. קיבלתי החלטה אמיצה שהחיים האישיים שלי היום הרבה יותר חשובים לי מעבודה, הבנתי שעבודה אני אמצא, אני יודעת שאני טובה במה שאני עושה, אבל אם אני אפספס את החוויה הזאת, אני אתחרט על זה כל החיים. אני 13 שנה נתתי מעצמי, נתתי תרומה למדינה, ואני חושבת שעכשיו, בגיל 35, אני בוחרת לעשות משהו בשביל עצמי".
רפאל: "גם אני מאז שהשתחררתי מהצבא, הייתי כל כולי סביב העסק, והיה לי קשה לשלב ברמת האנרגיה, הייתי יוצא לדייטים והיו לי מערכות יחסים לא כל כך ארוכות, אבל ככל שעבר הזמן היה הרבה יותר קשה למצוא, להתחבר, ורציתי, אבל זה קשה. ככל שאתה מתבגר ברווקות שלך, גם ה'רשימה' שלך נהיית יותר נוקשה, גם כי אתה אומר כבר הגעתי לגיל הזה אז אתה לא רוצה להתפשר וגם כי אתה לא רוצה להיפגע".

אבל עידית, לפני רגע סיפרת איך ברווקות התעצבנת כשאמרו לך לתת צ'אנס, שהיית עייפה, שאין זמן ופניות רגשית או פיזית, ועכשיו נראה לי שזה יהיה הטיפ שלך לרווקות.
"ידעתי שאני באה לתהליך, ושנינו באנו נורא בשלים לדבר הזה בלי ציפיות, כן היה לנו בסיס של חברות ותקשורת, גם אם זה לא היה נראה זוגי בשבוע-שבועיים הראשונים, אבל כן הייתה לנו סבלנות  ולמדנו לדבר ולהכיר. ואז היה לנו דייט מזעזע בירח דבש. שאם זה היה קורה בחיים האמיתיים היינו הולכים פשוט, אבל ליבנו את הדברים וכל הדבר הזה קירב בינינו. אז הסבלנות הזאת של לא ישר לברוח ורגע לתת צ'אנס, זה מה שהעולם צריך, וזה מאוד קשה לי להגיד את זה, אם לא הייתי בתהליך הזה ולי היו אומרים את זה – זה היה מעלה לי את העצבים, אבל אם רואים פוטנציאל, אם יש חיבור ותקשורת ואין פיצוץ, אז כן שניה לנשום".
רפאל: "אנחנו ההוכחה שכשאנחנו חושבים שזה לא מתאים וזה לא 'זה' ואנחנו ממהרים כי יש לנו את סימני הקריאה שלנו, אז מה שאנחנו חושבים בהתחלה הוא לאו דווקא מה שקורה בהמשך".

מה יהיה הטיפ שלך בתוך הדבר הזה, מתוך הרווקות המאוחרת אל תוך הזוגיות?
"קודם כל להבין מה כן טוב, גם אם לא הכול מושלם. אנחנו מאוד מהר הולכים למה 'לא בסדר', אם יש בסיס טוב, וקצת נעים לי עם מי שלידי, אז בוא ניתן לזה לפחות 3-4 דייטים. כשמגיעים לדייט ראשון ושני אנחנו מאוד מאוד חסומים בדרך כלל, גם אם אנחנו נשתה כוס יין, וכמה בטחון עצמי שלא יהיה לנו, אנחנו עדיין חסומים ולא מביאים את עצמנו, ולכן חייבים את הסבלנות הזאת ולא למהר לעבור לדבר הבא. ודבר שני- זה חד משמעית לא למקבל. התחלת לצאת עם מישהי, החלטת לתת לזה צ'אנס – אז תן לזה באמת, כשאתה מנסה גם וגם וגם, אתה לא נמצא בשום מקום".

אתה מפזר את האנרגיה שלך במקום לרכז אותה.
"כן ככה זה בצבא- צריך לרכז מאמץ בנקודה אחת, אתה לא יכול להתפזר. אתה חייב להתמקד".

אפרופו הצבא, אתה באמת לא נראה הטיפוס הקלאסי שיגיע לתוכנית טלוויזיה, איך זה קרה?

"פנו אליי באפליקציה. איתרו אותי שם, היה לי מאצ' ותוך רגע היא כתבה לי שזה לא היא ושהיא מלהקת".

פשש אז יש הצלחות באפליקציה, זה גם נחשב! אבל האמת שהיו תלונות על דרכי פעולה כזאת, קראו לזה התחזות. איך אתה הרגשת?

"בעיניי זה לגיטימי, זה היה חמוד. ואני יכול לקבל את ההחלטה אם מתאים לי או לא. זו קרקע פורייה לקהל היעד, ואני בחיים לא הייתי פונה מיוזמתי, אני לא בן אדם שפותח את עצמי בכלל אז מול כל המדינה? ותראי מה קרה בזכות הפנייה שלה".

עידית ורפאל, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
עידית ורפאל, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

רפאל: "אנשים מחפשים רגע אחד של התאהבות, אבל אהבה מורכבת מהמון רגשות"

ילדים בצללים

במהלך העונה, פורסמה כתבת תחקיר ב״ישראל היום״, בנוגע למניפולציות העריכה, מקצועיות המומחים וביקורות של המשתתפים לאורך השנים ב"חתונה ממבט ראשון". הזדהתם עם הנאמר?
רפאל: "כשקראנו את הכתבה הופתענו, לא מדובר בחוויה שאחנו עברנו. אנחנו ללא ספק היינו בידים טובות, תומכות ומפרגנות. כל דבר שהרגשנו לאורך התהליך ולאחריו קיבל מענה רגיש גם מצד אנשי ההפקה וגם מצד הפסיכולוגים".
עידית: "יותר מזה, עד היום, 7 חודשים מסיום הצילומים, רואים את האכפתיות של הצוות לאיך אנחנו עוברים את החוויה העוצמתית הזו ונשארנו בליווי של יעל, ונראה לי שזה אומר הכל על האכפתיות והנאמנות למקצוע".

הקושי הבולט שכן היה לשניכם הוא הקושי להיפתח ולחשוף, קושי שליווה את התנהלות הדייטים והאפשרות באמת להכיר בחיים האמיתיים, ללא מעבדת חתונמי, וכשצוללים לרקע המשפחתי, אולי ניתן להבין זאת קצת יותר.
עידית: "לי יש אחות גדולה, היא בת 41 היום, שנולדה עם פיגור שכלי, גדלתי בבית עם כל כך הרבה חום ואהבה לצד המורכבות הזאת. אני לא אשקר- כשהיינו קטנים יותר זה היה קשה שהיא בבית, כי תמיד צריך לדאוג ולעזור אבל המורכבות הזו בנתה אותי, מגיל קטן הייתי עצמאית ובוגרת ולא רציתי להפריע כי גם ככה יש מורכבות בבית, אז לא רציתי להוסיף. עד היום אני כזאת. אם יש לי בעיה אני אתמודד עם זה לבד ולא אשתף את המשפחה כדי לא להוסיף מורכבות ולא להעציב. וזה מה שבנה אותי היום כעצמאית ולא מדברת על קשיים. ומצד שני גדלתי להיות בן אדם טוב יותר ומכילה ועם יותר סבלנות לאחר".

זה משהו שהיית מספרת בדייטים?
"לא. לא הייתי מספרת בכלל. זה גם העניין, לא הייתי מראה קשיים, אצלי הכול בסדר אני מאוד חזקה, מאוד אסופה. גם החברות שלי לא ראו אותי מתפרקת. אז זו גם הייתה אחת ההחלטות, אני נחשפת מול כל המדינה עם הסיפור וגם המשפחה שלי נחשפת. היה לי קשה לראות אותי בטלוויזיה פותחת ובוכה על זה. מלשמור לעצמי דברים, מאדם מאוד מוחזק פתאום לדבר על זה ולבכות, ולגלות שזה לא סוף העולם. קיבלתי המון תגובות של הורים לילדים עם פיגור וזה היה מאוד מרגש".
רפאל: "אני פגשתי את אחותה כבר מהתחלה, ואני זוכר שכבר כשיצאנו מהחופה, שאלתי כמה אחים הם, ושמתי לב שחסרה אחות, והיא אמרה נדבר על זה אחרי זה".

אולי בגלל שגם אתה בא עם הרגישות שלך סביב נושא האחים והילדות?
רפאל: "ההורים שלי התחתנו כחילונים בגיל מאוד צעיר, נולדתי כשאמא שלי הייתה בת 19, כשהייתי בן 3 הם חזרו בתשובה ומהר מאוד אחרי זה הם התגרשו, כשהיינו שלושה אחים. תוך כמה שנים אבא שלי נישא בשנית, הביא עוד 7 ילדים, ודי התנתק מאיתנו, ואימא שלי נישאה והביאה עוד חמישה ילדים. בגיל 13 קיבלתי החלטה שאני לא רצה להיות בבית, הבנתי שאני צריך לדאוג לעצמי, בהתחלה עברתי לפנימיות, ואז הפכתי פעיל בכל מיני תנועות ימין קיצוניות, הסתבכתי עם החוק, שילמתי מה ששילמתי, עד שהתעקשתי להתגייס לצבא, והמסלול שלי השתנה".

רפאל: "הדבר היחיד שהיה חסר זה היה התשוקה, משיכה מטורפת כזאת, וזה לא היה. אבל עדיין נשארנו"

 

הרגשת שהעבר משפיע על היווצרות קשרים?
"לא ממש לא, עשיתי כברת דרך מאוד משמעותית ונלחמתי כדי להתגייס לצבא, בצבא כבר הורדתי לגמרי את הכיפה".

יכול להיות שזו הסיבה ששידכו ביניכם, שניכם הייתם אולי קצת ילדי צללים, שלא ראו אותם מספיק לאור המצב בבית?

רפאל: "החיבור בינינו זה קודם כל הרצון למשפחתיות, הסיבה שונה, דני אמר שההתאמה שלנו היא ממקום משלים, הרצון שלי למשפחה זה מתוך מודל של לתקן את החוויה ואצלה זה מתוך רצון לשחזר את החוויה".

הפעם הראשונה שלי – נשות חתונמי עונות על כל השאלות

עידית ורפאל | צילום: שי פרנקו. עידית: אוברול- רונן חן, עגילים: אוסף פרטי, רפאל: חליפה וחולצה- H&M.
עידית ורפאל | צילום: שי פרנקו. עידית: אוברול- רונן חן, עגילים: אוסף פרטי, רפאל: חליפה וחולצה- H&M.

בעולם האמיתי זה לא היה קורה

לפני שבעה חודשים עשיתם את הצעד הראשון אל עבר החופה ונישאתם בפגישה עיוורת, מול כל המדינה. מה קרה במפגש הראשון?
רפאל: "בחיבור הראשוני בעיניים משהו נרגע, היה לי נעים. נעזוב רגע את היפיפייה, זה משהו עמוק יותר שאתה מסתכל לבן אדם בעיניים".
עידית: "לא היה פיצוץ או הידלקות, אבל היה משהו מרגיע, ראיתי עיניים טובות".

את יודעת "עיניים טובות" נשמע מאוד מסובן. כמו דרך מנומסת למצוא משהו טוב להגיד כשאין עניין.
"אבל איך אפשר לדעת על השנייה הראשונה? אני באמת לא ידעתי. הוא היה נראה בחור חמוד".

התחושה הראשונית לאור המילים האלו זה שאם זה היה בעולם האמיתי זה לא היה ממשיך.
רפאל: "אני לא סגור על זה".
עידית: "סליחה שאני אומרת, אבל אני כן".

היית מתקשר והיא לא הייתה עונה.
רפאל: "יכול להיות".
עידית: "הייתי ממסמסת את זה. כמו שהמומחים אמרו לי: 'יהיה לך קשה בהתחלה כי גם את קצת סגורה וגם הוא'. אני רציתי מישהו שיניע אותי ויעזור לי להיפתח ופה לא היה את זה. ומבחינתי אני יודעת שזה אולד פאשן, אבל אני צריכה שהגבר יניע. וכן הייתה פתיחות וחברות ותקשורת, לא הראו את זה, אבל בשבוע הראשון בירח דבש דיברנו על המון דברים והיו לנו שיחות מאוד עמוקות, השבוע הזה אולי לא היה רומנטי, אבל התקשורת הייתה מעולה".

רפאל: "בסופ"ש זוגות פתאום גילו אותי אבל זה כן היה מהתחלה, פשוט לא הראו את זה על המסך. זה הרגיש לי פספוס, אני הרבה יותר מבן אדם ששותק בנסיעות, או עושה עוגיות טחינה"

 

אני חושבת שמה שהיה יפה אצלכם, זה שראינו זוג שלא ממש מתלהב אחד מהשנייה, שאין חיבור ומשיכה, אבל כן מוכן לתת צ'אנס לתהליך, לא נבהלים מחוסר משיכה, אלא מנסים.
עידית: "שנינו באנו מאוד בוגרים ובשלים לסיטואציה וידענו שזה לא יהיה לנו קל, ואני חושבת שבסוף היה לי יותר קל ממה שציפיתי. היה מאוד נעים הוא היה סופר ג'נטלמן, מאוד מכבד, הרגשתי נעים".
רפאל: "אני הסתכלתי על עידית ואמרתי אני מכבד אותה ולא ממהר לשום מקום, לא מעניין אותי מה אני רגיל, וכן בחוץ היו דייטים שתוך דייט ראשון התנשקנו ויותר מזה, היו כאלה והיו כאלה, אבל אני אמרתי אני לא ממהר לשום מקום, אין תכתיב".
עידית: "אני חושבת שהוא הרגיש שאני מאוד סגורה והוא מאוד כיבד אותי, הוא לא כפה את עצמו, וזה נתן לי בטחון, מהיום הראשון ישנו ביחד באותה המיטה, כי משהו בו, בג'נטלמניות שלו – ידעתי מהרגע הראשון שהוא יכבד אותי".
רפאל: "הדבר היחיד שהיה חסר זה היה התשוקה, משיכה מטורפת כזאת, וזה לא היה. אבל עדיין נשארנו, וזה ההבדל בין שנינו. אני מוכן להמשיך לדייט שני גם אם אין פאשן בהתחלה והיא פחות, אבל הפעם היא הייתה צריכה בגלל התהליך, והחברות הם השורשים שאיפשרו לדבר הבא לפרוץ החוצה. אחרת גם התשוקה לא היתה מתפתחת, וזה נוגד כל כך הרבה דברים אחרים שאנחנו רגילים אליהם בחוץ".

אני חושבת שגם הרווקות המאוחרת, בטח בעולם של פתיחות מינית – זה כבר חייב להיות הניצוצות והכיף, כאן ועכשיו, ואחרת זה לא זה, ולמי יש זמן לעבוד על משיכה, כשאנחנו מכירים אפשרות אחרת.
עידית: "נכון, בגלל זה היינו רווקים בגיל מאוחר, כי אנחנו רגילים לטירוף הזה. והטירוף הזה באמת לא היה בהתחלה".

מתי הוא השתנה?
רפאל: "זה קרה בהדרגה. כבר לפני סופ"ש הזוגות, כן היה סוג של מגע, פשוט לא מצולם. אחרי הסופ"ש, לי הפריע התקיעות הרגשית והרגשתי ששנינו רוצים, אבל לא ידענו איך לעבור שלב".

המצלמות זה משהו שעיכב?
עידית: "מול המצלמות היה לנו יותר קשה, שנינו לא רגילים לדבר הזה, אנחנו מופנמים וביישנים גם ככה, אז בטח לא נוח לנו להימרח מול צוות צילום".

מהצפייה שלי, זה הרגיש שבתחרות האיירון מן, באמת עברתם שלב.

רפאל: "שם היא הייתה פשוט מהממת, זה פתח לי עוד ערוץ, זה שהיא עמדה וחיכתה ועודדה, זה היה כל כך לא מובן מאליו, זה פשוט קנה אותי".

זה נראה לי החלק הכייפי של הזוגיות, לחלוק את הדבר הזה, זה הניצחון האמיתי. כי בסוף אם תגיע ראשון אבל אף אחד לא יהיה שם לחלוק איתך את ההצלחה, תהיה צרימה.
עידית: "בירח דבש הוא אמר לי שהוא עושה איירון מן ושהוא רוצה שאני אבוא איתו ואמרתי כן אבל מה שעבר לי בראש היה: 'מה הקשר? אני מכירה אותך יומיים מה קשור שאני אבוא לשם', ואז כשהגענו לנקודה הזאת, שזה היה רק שלושה שבועות שאנחנו מכירים, זה היה נראה לי מאוד טבעי והערצתי אותו שהוא עושה את הדבר הזה. בים, כשהוא לא יצא מהמים, אני עוד רגע בכיתי, אני כל כך דאגתי לו, זה היה מטורף. הבדל של 30 שניות שהוא יצא מהקאט אוף".
רפאל- "זה סיפור חיינו, דקה 90 בהכול".

גם הסוף שלכם הוא הדקה ה-90, השארתם אותנו במתח, על אש קטנה ובאיזושהי ציפייה והנה בסוף אתם ביחד. אלה רבו, אלה התחילו בקליק היסטרי ובסוף אתם קוברים לכולם.
עידית: "כי אנחנו מאוד בוחנים לא מתלהמים ישר".

יש יגידו "משעממים". איך הייתה עבורכם הביקורת הזאת?

עידית: "כשראיתי את זה בהתחלה, אז כן הייתה לי צביטה כזו של 'אני לא באמת משעממת', אני כן שמחה על הדרך, גם אם ההתחלה הייתה יותר שקטה ורגועה. זה אנחנו, שנינו אנשים לא של ריבים וסערות".
רפאל: "אני כן הרגשתי שהייתי צל בהתחלה ואז בסופ"ש זוגות פתאום גילו אותי. זה כן היה שם מהתחלה, פשוט לא הראו את זה על המסך. זה הרגיש לי פספוס, אני הרבה יותר מבן אדם ששותק בנסיעות, או עושה יותר מעוגיות טחינה, אני עושה גם פסטות, פיצות ופולנטה וריזוטו ועוד הרבה דברים נחמדים".
עידית: "כן הוא המבשל בבית".
רפאל: "יש לגבינו קונצנזוס מאוד רחב בנוגע למה שאנחנו מביאים לטלוויזיה, שאנחנו אמיתיים, ושככה הקשר נבנה. הסיפור שלנו אמיתי ונוגע להרבה אנשים, וזו היתה אחת הסיבות שהגעתי לתוכנית, ראיתי את הערך, שדרך התהליך הזה יהיו עוד אנשים בחוץ שיראו את זה וילמדו אחרת וזה גורם לתקווה".
עידית: "אני גם חושבת שזה מלמד אנשים לתת את הצ'אנס, סבלנות, שנייה רגע זה לא חייב להיות התפוצצות, כמה התפוצצויות יש לך בחיים? אני חושבת שזה קשר יותר בוגר".


עידית ורפאל | צילום: שי פרנקו. עידית: חליפה לבנה- מנגו, עגילים וטבעת- MOR AMIRA רפאל: ג'קט וחולצה לבנה- H&M

מתי ההתאהבות הגיעה?
עידית: "כל פעם אחרי שהיה לנו קושי, אתה פתאום מבין שאתה לא רוצה לפספס ואז אתה פתאום מבין שיש אהבה".
רפאל: "אנשים מחפשים רגע אחד, אבל אהבה מורכבת מהמון רגשות: מדאגה, מאכפתיות, מרצון להיות אחד ליד השנייה, יש כל מיני רגשות, אבל זה לגמרי קשר רומנטי. אין כאן רגע אחד שהתפוצץ הבלון".

עידית: "זה מאוד קל לחזור לשקט שלך, ל'לבד' שלך, בסוף, כרווקים מאוחרים- כמה שאנחנו רוצים זוגיות, אנחנו לא רגילים לזה"

 

כשאמרתם "כן" בפרק ההחלטות, האמנתם שאחרי חצי שנה, אתם תשבו כאן מולי, כזוג לכל דבר?
רפאל: "היינו בנקודה מאוד טוב, וידענו שנגיד כן, לא היה לי ספק שאנחנו רוצים להמשיך אבל כן רצינו לדעת שזה יחזיק אחרי זה".

ומה קורה יום אחרי?
עידית: "פתאום נפרדים מהצוות, וזה נשאר רק אני והוא, וזה מזעזע את הזוגיות, את הבסיס, ופתאום אתה לא חייב להישאר, אבל לנו זה היה כל כך טבעי והיה הרבה יותר קל, זה עזר לנו ויותר חיבר אותנו".
רפאל: "אני חיכיתי להיות בלי מצלמות. ובעיקר לא רצינו לחזור אחורה בזוגיות".

איך שומרים על הזוגיות בלי המסגרת ודואגים שלא לחזור אחורה לדפוסים הקודמים?
רפאל: "צריך להיות עם יד על הדופק, מאוד מאוד קל לחזור לאזורי הנוחות שלך וללבד, צריך לזכור שצריך לעשות דרך ולא לתת ללבד למשוך אותך אחורה, להמשיך לעבוד על הזוגיות, להמשיך לייצר מפגשים משותפים, להמשיך לישון אחד אצל השנייה וגם אם לא ישנים כל יום, זה בסדר, אבל לא לחזור לקונכיה שלך".
עידית: "זה מאוד קל לחזור לשקט שלך, ללבד שלך. בסוף, כרווקים מאוחרים, כמה שאנחנו רוצים זוגיות, אנחנו לא רגילים. לפעמים צריך את השקט שלך, בטח כשזה קשר טרי".

אז עכשיו יש מחשבה לעבור לגור יחד?
רפאל: "זה נראה לי המהלך הטבעי של קשר שמתקדם, אבל אין לנו שעון חול, לא של התוכנית ולא של הסביבה, יש לנו זמן, אנחנו רק בני 40".
עידית: "אנחנו רוצים רגע לחוות את הזוגיות הזאת באופן נקי בלי כל הדבר הזה מסביב. כי הכל כאן היה טלטלה, וזו החלטה חשובה".
רפאל: "מה שעידית אמרה היה מאוד מאוד יפה, בגלל שאנחנו אנשים שהתרגלו ללבד, זה לא צריך לעצור את המרחב האישי אלא להיפך: לפתח ולהתפתח, היא יכולה לעשות את הדברים שהיא אוהבת וזה לא חייב להיות איתי".
עידית: "כי אני בטוח לא ארוץ בחמש בבוקר".
רפאל: "אבל איך הרצתי אותך?"
עידית: "האמת שבזכותו התחלתי לרוץ".
רפאל: "איזה אלופה, עשתה 12 ק"מ".

לכל הריקאפים של חתונה ממבט ראשון עונה 5

הפקת אופנה עידית ורפאל: צילום: שי פרנקו ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט סטיילינג: גל יוסף, איפור: ליאט בן שמשון, שיער: שי בוטה