עולם האופנה מגיב לבננה שנמכרה ב-120,000 דולר

תמונת יצירת ה אומנות Comedian | צילום Cindy Ord Getty Images
תמונת יצירת ה אומנות Comedian | צילום Cindy Ord Getty Images

בננה מודבקת לקיר במסקינג טייפ כסוף נמכרה תמורת 120,000 דולר לחובב אומנות ואשלגן. עולם האופנה מיהר להגיב, מנייקי וז'קמוס ועד ברוק שילדס

88 שיתופים | 132 צפיות

מדי פעם מתפרץ לחיינו אלמנט אבסורדי כל כך, שחיי היומיום שלנו, העמוסים אבסורד גם ככה, מחווירים לעומתו. השבוע דווח כי גלריה במיאמי הציגה, בין היתר, יצירת אומנות של האומן מאוריציו קטלנס שנקראת Comedian והיא בעצם בננה (2.90 ש"ח לקילו, לפי אתר רמי לוי) המודבקת לקיר הגלריה בעזרת מסקינג טייפ כסוף. מחיר היצירה: 120,000 דולר. מחירה של הבננה ושמה העידו כי מתבצעת פה בעצם אומנות רב ממדית, מודעת לעצמה ורפלקסיבית, המתייחסת לבננה כאלמנט קומי קלאסי מעולמות הסלפסטיק, ורומזת שכיכובה ביצירת האומנות ותמחורה השערורייתי הם חלק מאותה בדיחה.

תצחקו, אבל הבננה נמכרה תמורת הסכום הנדרש לחובב אומנות ואשלגן (בבננה יש בערך 450 מ"ג אשלגן, כעשירית מהקצובה המומלצת ליום) ולבסוף נאכלה על-ידי אומן אחר בשם דיוויד דאטונה. עולם האופנה, שממילא עף עכשיו על הצבע הצהוב, עיין ערך השמלה הלוהטת שלבשה מלניה לאחרונה, מיהר להגיב. הינה כמה מהתגובות שמצאנו ברשת, בהן של בית האופנה ז'קמוס, ברוק שילדס, מותג הטיפוח גלאם גלואו ואחרים.

>> מה חשבנו על השמלה הצהובה של מלניה טראמפ?

"סלפי יקר במיוחד", כתבה ברוק שילדס והקפידה להתאים בין צבע הלק והמסקינג טייפ התכולים המתכתבים עם צבע השנה של פנטון.

"תנו לזה כותרת" ביקשו בבית האופנה ז'קמוס והדביקו לקיר את המיני בג שלהם בצבע צהוב. "צ'יקיטה בננה" הציעו גולשות. התיק הקטן נקרא צ'יקיטו ומחירו נע סביב ה-1,200 שקלים (כ-415 דולר באתר shopbop.com).

>> מרגו רובי לובשת ז'קמוס?

View this post on Instagram

CAPTION THIS ????

A post shared by JACQUEMUS (@jacquemus) on

מותג הטיפוח מאל איי גלאם גלואו ( שבפרסומות שלו מככבת יעל שלביה) מיהר להדביק על הקיר את מסכת הבוץ "אינסטמאד" ולהשוויץ במחירה שנראה זול יחסית לבננה עצמה, 45 דולר בלבד.

>> מה הקטע של המותג גלאם גלואו?

חנות בוטיק מסטטן איילנד מיהרה להדביק שמלת פרום לקיר ולהתרברב בכך שהיא זולה מהבננה. אם כי תכל'ס היינו מעדיפות להתעטף בעלי בננה ולא בה.

אתר הסניקרס Every Size הדביק שתי נעליי נייקי לקיר ואליהן בננות המתפקדות על תקן הסמל הידוע של נייקי ובמקומו. just do it, ובכן, They Did.

מותג האיפור והביוטי בובי בראון לא הרגיש חובה להיצמד לצבע הצהוב כאל רפרנס, אלא השתמש ברעיון שמאחוריו: הם הדביקו לקיר ליפסטיק אדום וכתבו "צבע עז יעניק לשפתייך איכות של אומנות". כמובן שלא שכחו לציין "שלך תמורת 29 דולר".

כמה נחמד שעולם האופנה והטיפוח מרשה לעצמו לנהוג בבננה המתומחרת שערורייתית כבנקודת התייחסות, ולהציג את עצמו כזול יחסית אליה. האמת הפוכה מזה. עולם האופנה מתמחר באופן שערורייתי פריטים בדרך קבע. טי שירט של שאנל מקולקציית הקרוז המפורסמת של קובה בשנת 2017 עלתה כ-1,200 דולר, ותיק בירקין של הרמס יכול להגיע ל-80,000 אלף דולר. זה שערורייתי באותה מידה, רק שכשמדובר בבננה התלויה על קיר, השקר או ההגזמה נחשפים מייד, ואילו כשמדובר באופנה אנחנו משקרות לעצמנו באופן קבוע. ואולי בעצם מדובר פה במהלך הפוך של יצירת אומנות שנועדה לשקף כמה אנחנו מוכנים לשלם על תדמית?

>> לא רק צהוב, כל הטרנדים לחורף 2020