מינימום עבודה ומקסימום שחיתות: עוגת גבינה באסקית של קפה נורדוי

עוגת גבינה באסקית של קפה נורדוי. צילום: אנטולי מיכאלו
עוגת גבינה באסקית של קפה נורדוי. צילום: אנטולי מיכאלו

מתכון פשוט לעוגת הגבינה הבאסקית המיתולוגית של קפה נורדוי, שירשים את החך ואת האורחים בשבועות. וזה אפילו לא מסובך

88 שיתופים | 132 צפיות

אפייה קצרה בחום גבוה יוצרת מרקם רך וקרמי שמתייצב בקירור של לילה אבל נוטה לחזור למצב מעט נוזלי כשהעוגה מחוץ לקירור. אם אתן אוהבות עוגה רכה וכמעט נוזלית תוציאו אותה מהמקרר שעה לפני ההגשה. אם אתן אוהבות אותה יציבה יותר (במרקם של קרם ברולה) הגישו ישר מהקירור. אל תוותרו על נייר האפייה לריפוד התבנית, אחרת הבלילה עשויה לזלוג.

תבנית בקוטר 24 ס"מ

החומרים

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל־220 מעלות במצב טורבו ומרפדים תבנית בנייר אפייה כשהשוליים של הנייר חורגים מעט מעל התבנית. כדי להצמיד את הנייר טוב יותר על הדפנות מברישים אותן במעט שמן או מים.

2

מעבירים גבינת שמנת וסוכר לקערת מיקסר או למעבד מזון. מערבבים עם בלון הקצפה או מעבדים במעבד המזון 2־3 דקות במהירות בינונית לקבלת קרם רך ואחיד. מוסיפים ביצים, זו אחר זו, תוך כדי ערבול; לא מוסיפים ביצה נוספת עד שהקודמת נטמעת בתערובת. טורפים היטב שמנת וקמח בקערה נפרדת לתערובת אחידה ובלי גושים. מוסיפים לגבינת השמנת ומערבלים לפיזור אחיד.

3

יוצקים את התערובת לתבנית, מעבירים לתנור ואופים במשך 35-30 דקות (עד שפני העוגה שחומים מאוד וכמעט שרופים). מוציאים בזהירות מהתנור (העוגה עדיין רוטטת ונוזלית מבפנים), מצננים לטמפרטורת החדר מחוץ לתנור ומעבירים למקרר ללילה (12 שעות לפחות).

המתכון פורסם לראשונה באתר "השולחן"