עדי בן עזרא מ"שדכנות מודרנית": "לא חשבתי שאצא משם מפורסמת"

עדי בן עזרא | צילום: David Muller
עדי בן עזרא | צילום: David Muller

השחקנית עדי בן עזרא בת ה-26 נחתה באל.איי כדי להגשים את החלום ההוליוודי, אבל לוהקה דווקא לתפקיד עצמה לריאליטי השידוכים של נטפליקס שפרץ לה את הדרך. ריאיון

88 שיתופים | 132 צפיות

במקרה של השחקנית עדי בן עזרא בת ה-26, אפשר לומר בביטחון שלפעמים חלומות באמת מתגשמים. כשהיא חמושה בתלתלים שחורים וארוכים, טונות של כריזמה עוצמתית שמצליחה לחדור גם דרך שיחת טלפון לילית (בכל זאת, הפרשי זמן) וכמויות אמביציה שיכולות להחזיק את כל צפון אמריקה, אפשר לומר שהופעת הבכורה העולמית שלה בלהיט השידוכים היהודי של נטפליקס, "שדכנות מודרנית" (Jewish Matchmaking) – היא רק ההתחלה.

>> דנה מיינרט: "לשחקניות צעירות עדיין לא נעים להתלונן על הטרדות מיניות"

הרבה לפני שנחתה באל.איי עם חמש מזוודות וחלומות גדולים, בן עזרא נולדה בפתח תקווה לאמא עורכת דין ואבא רואה חשבון שהתקשו להתעלם מהתיאטרון הביתי שהקימה ביתם הצעירה בסלון המשפחתי. בכיתה א׳, כשהלכה לקולנוע בפעם הראשונה עם אביה, מייד הבינה שזה עניין של זמן עד שתנחית את עצמה על המסך הגדול שמולה ואם אפשר, אז באנגלית. משם, המסלול למגמת התיאטרון בתלמה ילין היה מהיר, הצגות החנוכה זרמו בקצב ולאחר הפסקה לטובת השירות הצבאי, כיום מתייצבת בן עזרא לשיעורי משחק בכיתת הלימוד של איוונה צ׳בק, אחת המורות הבכירות למשחק בהוליווד שהכשירה שמות מוכרים כמו ביונסה, ג׳ים קארי ובראד פיט. איך הכל התחיל? היא פשוט שלחה לה קצת חוצפה ישראלית במייל.

אני מניחה שבתלמה ילין לא פגשת עוד נערות מפתח תקווה. איך הסתדרת שם?
״היינו בסך הכל חמש בנות ושבעה בנים והייתי בעיקר בהלם שבחרו בי מתוך מאות שניסו להתקבל. הרגשתי ממש טוב כי קיבלתי את האישור שחיפשתי כשחקנית. רוב התלמידים באמת מבתים מאוד מקושרים ובכל זאת, המעבר היה קל כי הרגשתי במקום שאני צריכה להיות בו. עוד לפני תלמה ילין, היה לי קשה בתור ילדה כי עד גיל 11 הייתי מלאה וגבוהה ובריבים קטנים של ילדים זה תמיד עולה. אבל לא הייתי אאוטסיידרית והבמה והמשחק גרמו לי להרגיש יותר מוערכת. על הבמה לא קיבלתי הערות. להפך, הייתי פתוחה ומצחיקה ובגיל שמונה כבר קיבלתי את ההזדמנות הראשונה שלי״.

ובכל זאת, לא המשכת ללהקה צבאית או תיאטרון צה״ל.
״רציתי לעשות משהו אחר ושאני צריכה להרגיש מה זה צבא, לפתח פה אישיות ועומק. הייתי קצינת מבצעים ובואי נגיד שלא ישנתי שלוש בנים. אגב, בהתחלה בכלל התקבלתי לקורס טיס. אבא שלי התאכזב כשוויתרתי, אבל הבנתי שקבע של 12 שנה זה פחות אני/ דחפתי את עצמי לאקסטרים וידעתי שזה יעשה לי טוב. הייתי אחראית על 25 חיילות וחיילים, לא בהכרח האנשים הכי קלים או פשוטים. מקרים פסיכיאטריים או כאלו שצריכים כסף הביתה. הפיקוד עליהם בגיל 20 הייתה חוויה מעצימה. חוץ מזה, שבאל איי עפים על הקטע הצבאי, אני רק מראה להם תמונה במדים והם מתעלפים. זה פותח פה דלתות״.

עדי בן עזרא בשירות הצבאי | צילום: פרטי
עדי בן עזרא בשירות הצבאי | צילום: פרטי

אחרי השחרור, בן עזרא חזרה אל חיק הבמה והתקבלה ללימודים בבית הספר למשחק ״בית צבי״, אך בתום שנה החלומות שלה שוב התחילו לדבר באנגלית ומשם, הכל קרה כאילו מעצמו. טלפון, הצעת עבודה, כרטיס טיסה לעיר המלאכים ודינר עם קוונטין טרנטינו. אבל עוד נגיע לזה.

טוב, לטס טוק דוגרי – איך הגעת לאל.איי?
״בדיוק התחילה הקורונה והבנתי שהדרך היחידה שלי להגיע לשם זה למצוא עבודה, הרי אין לי אזרחות. מצאתי עבודה שלא קשורה לעולם המשחק וזה הפך את המעבר לחלק יותר. תוך זמן קצר לקחתי את הדברים שלי והלכתי. מצאתי דירה מדהימה בקלות, רכב במחיר טוב ומשם הכל זרם. למרות שלא הכרתי אף אחד, אין לי משפחה פה או חברים. באתי עם מזוודה. או ליתר דיוק, עם חמש מזוודות ובלי שמץ של מושג איך אני הולכת לעשות את זה. הכרתי מישהי שמכירה ומישהו וזה התגלגל למפגש שבו הכרתי חבר שהזמין אותי לאירוע. משם נכנסתי ללופ של מינגלינג ונטוורקינג. זה קצת כמו בארץ, הרבה פעמים את תקבלי עבודה כי מישהו שמכיר אותך אוהב אותך. נניח, לפני כמה זמן ישבתי לפגישה בסוהו-האוס, היא נגמרה והחלטתי להמשיך לשתות כוס יין עם עצמי על הבר ופתאום ראיתי את הבמאי האהוב עליי, קוונטין טרנטינו״.

"טרנטינו הסתכל עליי, אני עליו, הוא אמר לי היי והמשכנו לארוחת ערב. זה היה ערב מטורף. סיפרתי לו ואז הוא אמר לי שהוא נשוי לישראלית – כאילו שאני לא יודעת"

 

אז יודעת שאפשר גם לפגוש אותו פה בתל אביב, כן?
״ועדיין, בשנייה שהתיישבתי עם עצמי, הוא התיישב לידי וקלטתי כמה העיר הזאת משוגעת. הוא הסתכל עליי, אני עליו, הוא אמר לי היי והמשכנו לארוחת ערב. זה היה ערב מטורף. סיפרתי לו ואז הוא אמר לי שהוא נשוי לישראלית – כאילו שאני לא יודעת. דיברנו על ההבדלים בין התרבויות ועל הסרטים שלו למרות שנמאס לו לחפור על זה. הוא שאל הרבה שאלות ובסופו של דבר הציע לי לעשות אודישן לפרויקט האחרון שלו. הייתי בעננים, כי זה מסוג הדברים שיכולים לקרות רק שם. את אף פעם לא יודעת מה יכול לקרות ואת מי תפגשי״.

עדי בן עזרא | צילום: David Muller
עדי בן עזרא | צילום: David Muller

היו לך עוד מפגשים נוצצים?
״הייתה גם פעם שפגשתי באירוע את אחד הבמאים של "Black Mirror" ואז מצאתי את עצמי יושבת איתו במסעדה עם מלא אנשים, הכי סתם. זה מה שמדהים פה, הזדמנויות מחכות לך כל הזמן. את רק צריכה לגלות אותן״.

ועדיין, הגירה היא גם אירוע מאתגר. אני בטוחה שיש גם רגעים פחות נוצצים.
״השבוע הראשון היה נוצץ ונראה בדיוק כמו בסרטים אבל אז זה הכה בי: לא הצלחתי לדבר אנגלית, התקשיתי לסיים משפט. עשיתי חמש יחידות, הבנתי הכל אז זה לא העניין, אבל בהתחלה זה היה קשה ומפחיד והלכתי למורה למבטאים כדי לדבר כמו שצריך. יש גם את הרגעים הפשוטים, שהם הכי מאתגרים כמו איך לבחור חלב במכולת ואיך להתנהל בתוך תרבות כשאין לך כלום. הייתה גם תקופה שהחלמתי מפציעה, לא יכולתי לעבוד והייתי צריכה לטפל בעצמי בארץ זרה. זה עולה מלא כסף ולא היו לי משאבים. אבל זה היה מכשול שלימד אותי לדאוג לעצמי. המחשבות על כסף, על ללמוד אנגלית כמו שצריך, על הקשרים שאני חייבת ליצור ולזהות מי שקרן ומי חבר אמיתי וכמובן, לבנות תיק עבודות כשכל מה שעשיתי בארץ לא נחשב בכלל – גם אם הייתי הכי מפורסמת בארץ, זה לא מעניין פה. וזה כל הקלישאות, זה כל מה שאת חושבת על העיר הזאת עם הטוב והרע. זה את על גג העולם ובתחתית בו זמנית. זה תמיד באקסטרים״.

"יש לי תלתלים, הגבות שלי פרועות, נדיר שרואים את זה פה, וזה עובד. אנשים מחפשים את השונה״

 

המרוץ לאידיאל היופי בלוס אנג׳לס הוא תעשייה שמגלגלת מיליארדים. זה מעסיק אותך?
״תופתעי לגלות, אבל המראה שלי הוא ישראלי אותנטי והעובדה שאני לא נראית כמו כולן פותח לי דלתות. ברור שהניתוחים והמותגים הם חלק מתופעה תרבותית חזקה כאן אבל אני צנועה ואני שומרת את הכסף שלי לדברים חשובים באמת. ניתוחים וכאלה? אולי בעתיד. כרגע זה לא מדבר אליי כי אני עפה על האותנטיות שלי. וגם הוליווד מאוד השתנתה, הגיוון מאוד טרנדי עכשיו. לא מצפים ממך להיות בובת ברבי וזאת תקופה מדהימה להתפתח בה דווקא כשאת לא הקלישאה. אפשר לראות כבר עכשיו יותר שחקנים זרים, יותר מגוון של מבני גוף. בשטיחים אדומים עדיין אולי אפשר לראות מודל יותר מוכר, אבל זאת לא הסביבה שלי. אני לא מרגישה פחות. להפך, אני ייחודית. יש לי תלתלים, הגבות שלי פרועות, נדיר שרואים את זה פה. וזה עובד. אנשים מחפשים את השונה״.

עדי בן עזרא | צילום: David Muller
עדי בן עזרא | צילום: David Muller

>> לא בובה של אף אחד: כך הפכה מרגו רובי לנסיכה של הוליווד 

ולמרות הכל, כל מי שצפתה בתוכנית השידוכים של נטפליקס, יודעת שהשידוך שרקחה השדכנית עליזה בן שלום עם אורי בסלי בן ה-30, אמנם לא צלח, אבל הפך את המראה החיצוני של בן עזרא לדיון חוצה מגזרים ורשתות חברתיות – כשבסלי, צעיר ישראלי ומתכנן אירועים שמתגורר עם הוריו בלוס אנג׳לס, פסל את בן עזרא על רקע המראה החיצוני שלה. הוא ציפה לישראלית תכולת עיניים, שופעת חזה ובעלת שיער בלונדיני בוהק. בהתחלה הוא עוד טען שהיה שוכב איתה, אבל בסוף זה התפרק. איחלנו בהצלחה לדושבאג הצעיר. החשיפה הטלוויזיונית אמנם לא הביאה לבן עזרא זיווג יהודי כשר, אך היא לא מוטרדת. בכריסמס הקרוב יעלה לאקרנים סרט בהשתתפותה ובחופשת הקיץ הקרובה היא תצטלם לתפקיד גדול בסרט חדש.

אוקיי, אז איך מצאת את עצמו בדוקו-ריאליטי של נטפליקס?
״לא חשבתי שאעשה את זה אי פעם. הייתי ממש חדשה פה והגיעה הצעה ממישהי שמכירה מישהי. היא הציעה לי לצאת לדייט ושיצלמו את זה לסדרת טלוויזיה. לא ידעתי שזה אפילו לנטפליקס אבל אמרתי ׳יאללה, אני הולכת על זה׳, מקסימום שיהיו לי חומרים לשואו-ריל באנגלית״.

איך נראה התהליך נראה מבפנים?
"עשו לי בדיקות רקע במשך שלושה חודשים ואחרי תקופה קיבלתי הזמנה להגיע לצילומים תוך שבוע. התקשר אליי המפיק ואמר לי ׳היי, אני דין מנטפליקס׳. הייתי בשוק, אני פה כמה חודשים, מה לי ולנטפליקס? איך זה קרה? ביקשו ממני ל להגיע עם בגדים ואיפור משלי ולצאת לדייט וזהו. נבהלתי, אבל חשבתי שאני צריכה לעשות את זה כי בסופו של דבר כי אין לי מה להפסיד. יצאתי לדייט והייתי עצמי, זאת הייתה חוויה משוגעת. נכנסתי למסעדה, דיברתי עם בחור במשך שעתיים כשסביבנו צלם וסאונדמן, הכל היה אמיתי. לא היה בימוי לדבר הזה או ניסו לגרום לנו להיות משהו שהוא לא. זאת הייתה חוויה משוגעת. כצפוי, בסוף לא הכרתי את אהבת חיי, היה דייט נחמד מאוד״.

עדי בן עזרא | צילום: Netflix
עדי בן עזרא | צילום: Netflix

בואי, גם אחרי שצפית בפרק חשבת שהיה דייט נחמד?
״בדייט השני רכבנו על סוסים והיה כיף. אבל צפיתי אחרי בהכל והייתי בהלם כי באמת לא ידעתי מה הוא אמר ומה היה. וכן, גיליתי שהוא דיבר עליי בצורה קצת פחות יפה וזה היה מפתיע. בתוכנית הייתי קורנת, הייתה שיחה טובה. רק בטסטות זה התפוצץ״.

"לדעתי הוא הרס לעצמו ויצא דוש אבל אני לא נכנסת לטינופים עליו. זה החיים שלו ושיהיה לו בהצלחה. מבחינתי היה דייט נחמד ומבחינתי באמת ובתמים חשבתי שיהיה נחמד להכיר"

 

הוא אמר שאם היו לך עיניים כחולות, שדיים יותר גדולים ושיער בלונדיני – הוא היה נמשך אלייך.
״אני שלמה עם הגוף שלי, אבל היה לי מוזר לראות שמנתחים אותי ככה בטלוויזיה. אני מודה שקצת הובכתי, אבל פאק איט. זאת מי שאני ומי שלא טוב לו – יום טוב לו. לדעתי הוא הרס לעצמו ויצא דוש אבל אני לא נכנסת לטינופים עליו. זה החיים שלו ושיהיה לו בהצלחה. מבחינתי היה דייט נחמד ומבחינתי באמת ובתמים חשבתי שיהיה נחמד להכיר למרות שהוא לא הסגנון שלי. גם הוא זה שאמר שבא לו לראות אותי שוב״.

חשבת שתקבלי כל כך הרבה תגובות ביום שאחרי?
״זה היה מפתיע. כי אני לא מפסיקה לקבל הודעות ותגובות על כמה שאני מהממת. מישהו אמר לי שאני נראית כמו ג׳ואיש מרמייד, כותבים לי שאני אמיצה ושיש לי מלא מה להציע. אני לא חשבתי שאני איכנס לתוכנית הזאת ואצא משם מפורסמת וקיבלתי הפצצה של הודעות בכל רשת חברתית אפשרית. אנשים זיהו אותי ברחוב ושואלים אותי אם אני בסדר ואם נפגעתי. אפילו פנה אליי מפיק בכיר מדיסני. אנשים מזדהים עם זה. זה יותר טוב מכל מה שחלמתי שיקרה״. 

יש לך בכלל זמן להיכרויות באמריקה?
״אין לי זמן לזה בכלל, כאילו בכלל. גם בגלל זה הלכתי לתוכנית, כי הייתי בגישה של מה אכפת לי. זה קצת אחרת כאן, כי נוסעים לכל מקום באוטו והגברים מתנהלים פה אחרת. הסצנה של הדייטים פה בבעיה ידועה אבל אני לא מתעסקת בזה אם להיות כנה, זה הזמן שלי להשקיע בעצמי, בהזדמנויות, בעבודה ובנטוורקינג. הקריירה לפני הכל״.