גם לסתיו קצין מגיעה אהבה, אבל פליז לא על המסך שלנו

סתיו קצין "האח הגדול" | צילום: רן יחזקאל
סתיו קצין "האח הגדול" | צילום: רן יחזקאל

ריאליטי סטייל "לאהוב את אנה" רק עם סתיו קצין? שחר בן ימיני חושבת שמדובר ברעיון גרוע במיוחד. טור אישי

88 שיתופים | 132 צפיות

היום (רביעי) מדור הבידור והרכילות TMI פרסם לראשונה כי כוכבת "האח הגדול", סתיו קצין, בדרך לתכנית ריאליטי משלה, במסגרתו חבורת גברים יתחרו על ליבה הנחשק. תכניות ריאליטי זוגיות סטייל "הרווק", "לאהוב את אנה", "חתונה ממבט ראשון" ונוספות, במסגרתם המשתתפים מחפשים אהבה – הוכיחו את עצמם כמעט תמיד כהצלחה מסחררת. וגם במקרה הזה, על אף שהתכנית עוד לא צולמה – אין לי ספק שהיא עומדת להצליח בענק, או לפחות לעורר שיח ציבורי. ועדיין, מישהי צריכה להגיד את זה: למה זה צריך להיות על מסך הטלוויזיה שלי?

>> קרינג', טירוף וסתיו קצין: גמר "האח הגדול" הוכיח שלהכל יש מחיר

לסתיו קצין מגיעה ההזדמנות למצוא אהבה כשם שלכל אחת מאיתנו מגיע, וריאליטי מוצלח הוא כזה שגם מניב רווחים ליוצרים וליוצרות שלו, וכל זה ממש בסדר ומקובל. אבל איפה עובר הגבול, האישי והציבורי כאחד, בין הרווח וההצלחה לבין לתת במה למישהי שלא יהיה רחוק לכנות בתור אחת הדמויות המזעזעות ביותר שידעה הטלוויזיה הישראלית?

סתיו קצין | צילום: מיכאל טומרקין
סתיו קצין | צילום: מיכאל טומרקין

אני בטוחה שבית "האח הגדול" מוציא צדדים קיצוניים מהשמתתפים והמשתתפות שלו, מתוקף העובדה שהוא מביא אותך לנקודת רתיחה חברתית ואישית, ועדיין, במסגרת התוכנית שודרו אינספור ריבים, ויכוחים ואף התעללויות של קצין בדיירי הבית. הרגעים האלו היו קשים לצפייה עבור רבים ורבות, ומעודדים בריונות בכל מובן שהוא. האם זוהי האישה לתת לה במה? לרייטינג אולי, אבל כדוגמא אישית? לא בדיוק.

ואגב, ללא שום קשר למעשיה של קצין, שכאמור בעיניי לא מצדיקים את העובדה שתזכה לפורמט טלוויזיוני בו היא הכוכבת (חוץ מהעובדה שהיא כנראה תספק את הסחורה) – למה לעזאזל, לפליטת ריאליטי שלא עשתה דבר בחייה כדי להגיע למעמדה הזוהר והנוצץ, ואף עוד לא ניסתה את מזלה והצליחה בזכות כישרונה, בתחומים כמו שירה, משחק או דוגמנות, מגיע לככב בריאליטי על שמה? בד בבד, אם הריאליטי הוא בכדי למצוא אהבה – ממש בשביל זה לנשים כמו קצין, יש את "חתונמי". אני בטוחה שאם הייתה הולכת לשם כמו אחת האדם – היו חוטפים אותה לקאסט.

זה ידוע ומוכר שבשביל להישאר בתודעה, פליטי ריאליטי מופיעים בסיום שידור התוכנית בה כיכבו בתוכניות בוקר שונות, בפרסומות ובהשקות. ועדיין, יש הבדל עצום בין פרסומת לשיווק הסרט החדש "ברבי" אליו קצין מושלמת למשל, לבין ריאליטי שבו היא מוצאת אהבה, שסלחו לי – לטעמי היא לא צריכה להיות זכאית לקבל. אגב, בתכל'ס, זו אפילו לא אשמתה, אלא התאגידים שמקימים פורמטים כאלה ונותנים להם יד. אחרי הכל, למי אכפת ממוסר אישי, אנושיות, אתיות או דוגמא אישית, כשרייטינג כסף גדול מעורבים.